Skatteskuld??

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs
Kontakt:

Inlägg av KyriakoS »

får konsultera dom i halmstad hur dom fixar det varje gång...
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Det kan kanske föra med sig något positivt, man kan inte leva över sina tillgångar. Vi får väl se vad som kommer fram och om det finns pengar till på tisdag. Jag är i allafall ganska besviken över det inträffade.
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

Räven skrev:Jag är i allafall ganska besviken över det inträffade.

Jag vill inte vara taskig, men är inte du besviken över det mesta???
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inlägg av Stenkistan »

Säg något som du inte är besviken på Räven? Det verkar att hela din tid på forumet kretsar kring att kritisera den förening som du säger dig ha hjärtat hos.

Skulle vara kul att höra något positivt från dig.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

buck: Nja, jag kanske utrycker mig så att jag uppfattas som besviken över det mesta. Så är det dock inte alls i verkligheten, då jag är en optimistisk person, som inte i första hand ser svårigheter utan mest möjligheter.

Men här på forumet har jag tagit på mig rollen som motvikt, till alla positiva inlägg, som bygger på att: jag har fullt förtroende till allt vad lagledning och styrelse gör, samt att se allt med nästan naiva ögon och inte godkänna något annat än just den åsikten.
Som jag ser det så måste det finnas en motvikt och ibland söker jag den positionen, för det måste bli en balans annars ger det ingenting. Jag tycker också att det finns några till som valt den linjen. Men jag gör det medvetet.
Användarvisningsbild
Halmstad-påg
Forumamatör

Inlägg av Halmstad-påg »

Det sägs att uppföljaren alltid är sämre. Ni har trampat i våra fotspår sen division 4, ett tag tänkte jag att fan Lakers har trampat snett. Dom har verkligen lyckats ekonomiskt jämfört med oss.

Nej skämt å sido, sånt här jävla skit är inte roligt. Man har lidit av besvärliga magsår hela våren känns det som, men idag kom beskedet att vi grejar det. Kronofogden har lagt ner fallet och vi kommer ligga på ett pluskapital när elit-licensen ska granskas.
Hoppas det löser sig för er med.

Förresten, ge fan i våran Pålle :wink:
Amor et Fides (BSKV)
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

Jag är djävligt besviken. Dom utfästelser som man läst på hemsidan, att styrelsen aldrig skulle äventyra ekonomin, var inte mycket substans i.
Som sagt, jag är djävligt besviken. :evil: :evil: :evil: :evil:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jag säger bara, det är "kul" att jag inte är ensam om att tycka det, för då skulle det varit märkligt.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

Nä, Räven, det är inte speciellt "kul" att bli sviken av den man älskar. :cry:
Jag kommer dock aldrig att överge "mitt lag".
Men just nu känns det lite pyton.
Nu ser jag fram mot lördagkvällen på Zeldas, som jag hoppas skall lätta upp mitt humör.
Kommer den nya klubbchefen att presenteras i morgon?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Nä, det är inte ett dugg kul, jag har också ägnat mycket av min tid att följa laget och föreningen.

Jag förutsätter att den nya klubbchefen presenteras, samt att klubbens ekonomi också presenteras på ett objektivt sätt. Och sedan vill vi väl veta om vilket lag (spelare) som det handlar om nästa säsong.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inlägg av Åryd Lakej »

Räven är en obotlig opptimist som vi många andra,sen att han har andra vinklingingar å tjabbar emot är väl bara bra egentligen!!om inte annat så får han igång forumet :D sen vet ja inte riktigt vad man ska dra för växlar av det som hänt men att känna sig sviken av dem man älskar tycker ja nog är att ta i!!tycker nog att man får ta allt med en liten nypa salt och hur det verkligen ligger till får vi nog aldrig reda på,sen att klanka ner de ledande totalt ligger inte mig i fatet att göra,för vi är fortfarande en mycket ung klubb som gått mycket långt på kort tid å att tro att vi är fullfjädrade som företag å inte göra ngr misstag eller göra ngt fel alls det tror ni väl inte??jo vissa gör det.................sen att detta inte är bra,,det är det nog ingen som tycker,men men vi är inte vackrast vi är inte bäst som många tror MEN vi jobbar för att bli :D
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Nä, det är riktigt, fel begås överallt och kommer också att fortsätta att begås, så länge som det är människor som jobbar i föreningar. De flesta lägger ned sin fritid på detta jobb, det är ibland lätt att glömma.

Däremot tycker jag att man kan ställa högre krav på de personer som har sin anställning att sköta vissa uppgifter och i detta fallet så tycker jag att det är bra märkligt att ingen bevakar fakturafrågor, så att en sådan här situation inte behöver uppstå. Man behöver inte ha speciellt livlig fantasi för att börja tro att det inte finns några pengar att betala skulderna med. Men ta nu inte min sista mening som om jag tror det, utan innebörden med det är att detta skapar vilda spekulationer hos folk och de blir oftast överdrivna.
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inlägg av Poliwag »

Fordringar gentemot sponsorer lär man inte dra via factoringbolag eller betalningförelägganden då man isåfall kan vara rätt säker på att man bränt broarna till de sponsorerna. Och det vill man definitivt inte.
Användarvisningsbild
Il Postino
Forumamatör

Inlägg av Il Postino »

Ville bara passa på att tacka signaturen "puff" för underhållningen du stått för i denna tråden.
Var länge sen jag hade så roligt :lol: :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Själv tycker jaf det är ganska kul att lakers ekonomi inte är på,topp.
Har fått så passensens mycket skit för attt man vill Lake5rs och hockyns båästa.Har försökt i åratal att få folk att inse att rom inte byggdes på en fdag och det har inte heller lakersd gort
Obs deta är ett mycket berusat inlägg men det kommer från hjärtat.
Alla mina inlägg om ekonomin har handdlat on att Lakers inte ska hamna i kronofogdens register.O=ch det har har det tyvärr.Varför vill jag ställa frågan då??????Inte kan det vara mitt fel iaqlla fall!!!!!!!!!!
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Daniel
Forumterrorist

Inlägg av Daniel »

Erok detta var nog bland det dumaste jag läst 8O :evil:
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Linda »

Erok, så du menar att det är rätt åt Lakers för att man inte verkställt alla dina idéer med att samla in pengar??!!

Att du hade kunnat rädda allt?
Ditt EGO är det iaf inget fel på... 8O
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Detta skulle skickas som ett pm :wink: så nu har jag väl bränt mina skepp :lol: Nädå Linda jag kan inte rädda allt och jag förstår att alla mina ideer om pengar inte kan genomföras.Men varför har Lakers en skatteskuld på 300.000 tusen kr???? Pinsamt är det och det tror jag många med mig tycker.
Kanske dax att få korten på bordet så man vet hur saker och ting ligger till med föreningen.Hoppas ni som går på mötet ikväll får svar på alla frågor, för att skicka mail lönar sig inte
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jag tror och hoppas att det mesta ska redas ut ikväll, samt att de rätta frågorna får komma i fokus.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Linda »

Ja du Erok, ditt inlägg var också mycket mycket pinsamt.
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Vist är det pinsamt .
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

hehe,erok hellre ökänd än okänd!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Jimpa
Forumamatör

Inlägg av Jimpa »

Verkar dåligt med svar om hur det är med skulder till leverantörer och kommande skatter?
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inlägg av Fröken Svår »

Jimpa
Forumamatör

Inlägg av Jimpa »

[quote="Fröken Svår"]öhhh.... http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/14424.php[/quote
bullshit ger inte ett enda svar. Att skylla på att inte klubbschef finns är riktigt dåligt. Sen finns inget svar på hur kommande skatter samt leverantörsskulder skall betalas samtidigt som man ger nya spelare riktigt bra löner. Luktar Boro lång väg
asesaw

Inlägg av asesaw »

Jimpa skrev:
Fröken Svår skrev:öhhh.... http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/14424.php[/quote
bullshit ger inte ett enda svar. Att skylla på att inte klubbschef finns är riktigt dåligt. Sen finns inget svar på hur kommande skatter samt leverantörsskulder skall betalas samtidigt som man ger nya spelare riktigt bra löner. Luktar Boro lång väg

Och hur bra koll har du på va dem tjänar?
Jimpa
Forumamatör

Inlägg av Jimpa »

asesaw skrev:
Jimpa skrev:

Mycket bra tyvärr
asesaw

Inlägg av asesaw »

asesaw skrev:
Jimpa skrev:

Mycket bra tyvärr

Jasså? Varför inte dela med dig utav dina kunskaper...
Jimpa
Forumamatör

Inlägg av Jimpa »

asesaw skrev:
asesaw skrev:
Jimpa skrev:

Mycket bra tyvärr

När jag får svar på mina andra frågor kan jag göra det på ett ungefär, skulle jag göra det nu skulle Du få hicka
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inlägg av Stenkistan »

Jimpa:

Jimpa skrev:
Fröken Svår skrev:
öhhh.... http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/14424.php[/quote

Mycket bra tyvärr

När jag får svar på mina andra frågor kan jag göra det på ett ungefär, skulle jag göra det nu skulle Du få hicka

Med tanke på detta så måste dem ha kanon mycket pengar i O-hamn för dem bjöd över Lakers med råge.

Med en lönebudget på 3,5-4,5 millar (23+2 materialare+Tränare+sommarkontrakt)så kan ni själva räkna vilka FANTASTISKA löner killarna tjänar. Jisses vilka löner....

Dessutom ska dem träna på eftermiddagen nästa år och har därmed inte någon möjlighet att jobba heltid.

PS. Jag tror inte du har ett skit insikt ärligt talat. DS
Pm ar mig hur mycket tex Christoffer Persson tjänade förra året och vad han tjänar i år.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Kjellsson skrev:Problemet är väl att det saknas pengar, ekonomin är ju inte direkt super just nu om jag förstått det hela rätt... Tråkigt men sant.

Hmm..fortfarande inte löst om man skall tro radion. Tycker inte det känns helt bra..
Användarvisningsbild
Musicman
Forumproffs

Inlägg av Musicman »

:?: :!: :?: :?: De sa ju Måndag i Lördags :?
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Musicman skrev::?: :!: :?: :?: De sa ju Måndag i Lördags :?

Måndag-Tisdag sa Elmlund, så ge dom en dag till!! :roll:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

På måndag är skatteskulden betald, sa Elmlund till Smp. Han är ju trovärdig så den är betald i skrivande stund. Något annat behöver vi väl inte tro.
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
Kontakt:

Inlägg av Lobo »

Yngvesson kommer att börja jobba med ekonomin inom klubben, tror detta blir bra nu.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Skriv svar