Kenny Jönsson i Lakerdome..
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kenny Jönsson i Lakerdome..
..kommer vi få se nu när det är klart att han skrivet på för 2 år med Rögle.
Bara att lyfta på hatten o gratulera Rögle!
Bara att lyfta på hatten o gratulera Rögle!
http://hd.se/senastenytt/sporten/detalj.shtml?id=33763
Då blev den nya hockeyallsvenskan en profil rikare.
Idag är jag glad
Idag är jag glad
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
-
- c/o LL´s Forum
Lilla Musi...
Överskattad...jo förmodligen...Ta ni er partyhockey o ställ upp en mur på blålinjen som ni gjorde mot oss... Hade ni inte haft väggen Ersberg imål hade ni blivit överkörda i Ä-HOLM..han gjorde 2 av dom svettigaste räddningar jag nånsin sett i hallen... Ska han stanna hos er i VIK eller?
Hofnar skrev:musi skrev: ...men Kenny Jönsson är ju så grymt överskattad!
Sportjournalisterna i New York, HV71, Färjestad och Bengt-Åke Gustavsson m.fl. håller inte med dig på den punkten.
Nej det var ju härligt. Jag bryr mig inte så mycket om Sportjournalisterna i New York, HV71, Färjestad och Bengt-Åke Gustavsson när jag tycker och tänker om saker och ting. JAG tycker att han är överskattad. Han är bra och har hjärta men överskattad. Sen vad HV71 tycker är inget jag bryr mig om.
Kenny Jönsson är en riktigt duktig spelare. Men en spelare gör inget lag. Inte i Rögle,Lakers eller Modo. Det kvittar om en spelare är helt outstanding även resten av laget måste vara bra
Men det är bara att gratulera allsvenskan och Rögle
Men det är bara att gratulera allsvenskan och Rögle
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"
:headbang:
:headbang:
Re: Lilla Musi...
Macke23 skrev:Överskattad...jo förmodligen...Ta ni er partyhockey o ställ upp en mur på blålinjen som ni gjorde mot oss... Hade ni inte haft väggen Ersberg imål hade ni blivit överkörda i Ä-HOLM..han gjorde 2 av dom svettigaste räddningar jag nånsin sett i hallen... Ska han stanna hos er i VIK eller?
Så där kan man väl inte säga? då kan jag ju säga så här. Hade ni inte haft Fransson, Kenny Jönsson, Byron Ritchie och Ryan Vesce hade ni kommit sist i Superallsvenskan osv. Ja han är oturligt nog klar för HV71 =/ känns förjävligt men men, nu har vi värvat Fredrik "Grizzly" Eriksson från FBK så vi får väl hoppas att han håller minst samma klass som "Ersa".
musi skrev:Hofnar skrev:musi skrev: ...men Kenny Jönsson är ju så grymt överskattad!
Sportjournalisterna i New York, HV71, Färjestad och Bengt-Åke Gustavsson m.fl. håller inte med dig på den punkten.
Nej det var ju härligt. Jag bryr mig inte så mycket om Sportjournalisterna i New York, HV71, Färjestad och Bengt-Åke Gustavsson när jag tycker och tänker om saker och ting. JAG tycker att han är överskattad. Han är bra och har hjärta men överskattad. Sen vad HV71 tycker är inget jag bryr mig om.
Först så skriver du att han är grymt överskattad.
När jag sedan ger dig exempel på branschfolk/föreningar med betydligt större hockeykunnande än dig som tycker precis tvärtom, tar du upp att det är DU som tycker att han är överskattad.
Tack för det, du var lite oklar i ditt första inlägg på den punkten.
Hoppas du inte är representativ för den gemene VIK-supportern, för då är det sämre ställt med kunskapen om den här sporten i gurkstan än jag någonsin hade kunnat föreställa mig.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Hofnar skrev:http://hd.se/senastenytt/sporten/detalj.shtml?id=33763
Idag är jag glad
Grattis till en kanon spelare....
Hofnar skrev:musi skrev:Hofnar skrev:musi skrev: ...men Kenny Jönsson är ju så grymt överskattad!
Först så skriver du att han är grymt överskattad.
När jag sedan ger dig exempel på branschfolk/föreningar med betydligt större hockeykunnande än dig som tycker precis tvärtom, tar du upp att det är DU som tycker att han är överskattad.
Tack för det, du var lite oklar i ditt första inlägg på den punkten.
Hoppas du inte är representativ för den gemene VIK-supportern, för då är det sämre ställt med kunskapen om den här sporten i gurkstan än jag någonsin hade kunnat föreställa mig.
Ja, det är väl klart att jag säger det jag tycker och inte nån snubbe i HV71's förening
Vad har det här med hockeykunnande?
Nej de andra VIK-arna är inte som mig.
Överskattad skulle jag nog inte säga att han är. En spelare som är överskattad bli gullad av media men inte lyckas med någonting på isen. Det kan väl inte direkt sägas om Kenny som nyligen blev utsedd till Tre Kronors bästa spelare i Tyskland.
Däremot så är han helt klart en av de mest bortglömda svenska spelarna vilket även Wennerholm på Stockholmsblaskan erkände för något år sedan. Kenny har varit en dominant i Islanders i flera år vilket ledde blanda annat till en lagkaptens bindel vilket han självmant avsade sig senare. Han var i mångas ögon den bästa backen i fiasko OS i Salt Lake City.
Hur han lyckas i allsvenskan är dock en annan fråga. Kanske han ser det som en nertrappning, vilket gör att han enbart blir en duglig back och inget mer. Hur som helst så måste man beundra hans hjärta för moderklubben, vilket man inte ser ofta i dagens idrottsvärld.
Däremot så är han helt klart en av de mest bortglömda svenska spelarna vilket även Wennerholm på Stockholmsblaskan erkände för något år sedan. Kenny har varit en dominant i Islanders i flera år vilket ledde blanda annat till en lagkaptens bindel vilket han självmant avsade sig senare. Han var i mångas ögon den bästa backen i fiasko OS i Salt Lake City.
Hur han lyckas i allsvenskan är dock en annan fråga. Kanske han ser det som en nertrappning, vilket gör att han enbart blir en duglig back och inget mer. Hur som helst så måste man beundra hans hjärta för moderklubben, vilket man inte ser ofta i dagens idrottsvärld.