Truppen 2005/2006:
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Fröken Svår
- Forumproffs
- Fröken Svår
- Forumproffs
Lobo wrote:Om han nu har ett 1+1 kontrakt förlängs det automatiskt efter ett visst datum. Dock hoppas jag att den socialla biten (han tjej flyttar hit) för honom löser sig så att han skriver om det till ett nytt 2 års konrakt.
fast vafan, jag fattar inte hans (miikkas) kontrakt. detta har möjligen diskuterats någon annanstans, men jag hittar inte det nu. har han ett 1+1-kontrakt? eller har han ett två årskontrakt med början säsongen 2003-2004? det senare enligt vaxjolakers.se. eller???
- Fröken Svår
- Forumproffs
Roggan wrote:Beträffande Miikka har han kontrakt även för kommande säsong men han har rätt att bryta detta om han får ett bud från en elitklubb i Sverige eller Finland.
gäller rätten till att bryta kontraktet bara mellan säsonger eller även under säsonger? vad jag menar är ska jag vara orolig nu fram till säsongen börjar eller borde jag varit orolig hela den gångna säsongen också?
Fröken Svår wrote:Roggan wrote:Beträffande Miikka har han kontrakt även för kommande säsong men han har rätt att bryta detta om han får ett bud från en elitklubb i Sverige eller Finland.
gäller rätten till att bryta kontraktet bara mellan säsonger eller även under säsonger? vad jag menar är ska jag vara orolig nu fram till säsongen börjar eller borde jag varit orolig hela den gångna säsongen också?
Besked kommer inom kort angående kommande säsong. När väl Miikka är klar ( vilket jag innerligt hoppas han blir inom det snaraste ) kommer han stanna hela säsongen.
-
- c/o LL´s Forum
Omark var Lakers bäste spelare den gångna säsongen. En utmärkt tvåvägsspelare. Jag tror målskyttet kan lossna framöver. Han befinner sig på rätt plats. Lite väl många trista utvisningar, men hellre det än en som inte jobbar i sin checkning (ja, faktiskt!).
Männikkö - Honom behöver inte klacken uppmana att jobba, jobba, jobba...
Messa - Fick en llite konstig roll eftersom Fagervall envisades med att spela honom med Heino. Skulle få ut mer om man parade honom med en defensiv back.
Alla tre skall VLH givetvis jobba på att få behålla.
Männikkö - Honom behöver inte klacken uppmana att jobba, jobba, jobba...
Messa - Fick en llite konstig roll eftersom Fagervall envisades med att spela honom med Heino. Skulle få ut mer om man parade honom med en defensiv back.
Alla tre skall VLH givetvis jobba på att få behålla.
Han var väl med och avgjorde SM-finalen 98-99 för Brynäs, så många har sett honom i elitserien. Eller är jag helt ute och cyklar...
Ps. Jag kommer ihåg Mats Näslund när han sa, -ska man få tag i Brynäs så gäller det att stöta högt upp i banan på Custemo, det är deras svaga länk då han gärna håller pucken för länge...Men det var då det. Han kanske har blivit bättre, men elitserien är nog historia för Custemo.
Ps. Jag kommer ihåg Mats Näslund när han sa, -ska man få tag i Brynäs så gäller det att stöta högt upp i banan på Custemo, det är deras svaga länk då han gärna håller pucken för länge...Men det var då det. Han kanske har blivit bättre, men elitserien är nog historia för Custemo.
Jag tycker inte att Custemo är elitseriemässig. Men ni har andra spelare som är elitseriemässiga. Aki Heino, Christian Jakobsson, Peter Messa (i sina bästa stunder), Omark (på gränsen iofs), Männikkö (med rätt folk i kedjan) och Åkerström (som 2:a keeper).
Custemo är en mycket duglig allsvensk back.
Custemo är en mycket duglig allsvensk back.
Troja - laget i hjärtat
Jag kan inte hitta någon bekräftele på att lille finnen ska till Jyp Jyväskylä i finska Sm Ligan, men och andra sidan kan jag inte finska. Varannen hjäjp ... var är du när du behövs
<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
Satan ...
April 20, 2005
Miikka Männikkö Växjö Lakers use his option and signed 1+1 year contract with JYP Jyväskylä, JYP are playing in Elit league Finland.
April 20, 2005
Miikka Männikkö Växjö Lakers use his option and signed 1+1 year contract with JYP Jyväskylä, JYP are playing in Elit league Finland.
Det känns bra att man kan lägga till Peter Messan i listan äntligen ...
Snart lördag, då blir det flera intressanta namn får vi hoppas!
Snart lördag, då blir det flera intressanta namn får vi hoppas!
Carlssons stats i osby
35 matcher 14 mål 9 assist 23 poäng
det räckte till en tredjeplats i interna poängligan
1. Martin Larsson (F) 33 17 22 39 18
2. Henrik Samevik (F) 35 13 25 38 16
3. Johan Carlsson (F) 35 14 9 23 36
Om man jämnför denna staten mot 2 av de som fick sparken förra året så är det en bra bit kvar till allsvensk status för johan.
Peter Anderssons
2004-2005 Tingsryd Swe-3 31 15 15 30 14
Arto Meittinen
2004-2005 Sunne IK Swe-3 30 23 20 43
35 matcher 14 mål 9 assist 23 poäng
det räckte till en tredjeplats i interna poängligan
1. Martin Larsson (F) 33 17 22 39 18
2. Henrik Samevik (F) 35 13 25 38 16
3. Johan Carlsson (F) 35 14 9 23 36
Om man jämnför denna staten mot 2 av de som fick sparken förra året så är det en bra bit kvar till allsvensk status för johan.
Peter Anderssons
2004-2005 Tingsryd Swe-3 31 15 15 30 14
Arto Meittinen
2004-2005 Sunne IK Swe-3 30 23 20 43
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
På tal om en Center: lite läsning om....
Martin Romö
Det såg länge ut som att säsongen inte skulle bli lyckad för den tunge centern. Men även om poängen inte infann sig spelade Romö en oerhört viktig roll i laget. Med starkt sargspel, vunna tekningar och härlig kämparglöd visade han vägen mot kvalserien för alla andra i laget.
Betyg: 4/5
Framtid
Martin Romö har tyvärr deklarerat att han inte fortsätter i Oskarshamn. Ett beslut som med största sannolikhet ger ledningen huvudvärk. En center likt Romö är inte lätt att hitta.
Säsongen 2004/05 - GP, G, A, Pts, Pim, +/-
Grundserien - 23, 1, 6, 7, 22, -2
Superallsvenskan - 14, 2, 3, 5, 10, -1
PO & Kvalserien - 14, 1, 1, 2, 8, -1
Martin Romö
Det såg länge ut som att säsongen inte skulle bli lyckad för den tunge centern. Men även om poängen inte infann sig spelade Romö en oerhört viktig roll i laget. Med starkt sargspel, vunna tekningar och härlig kämparglöd visade han vägen mot kvalserien för alla andra i laget.
Betyg: 4/5
Framtid
Martin Romö har tyvärr deklarerat att han inte fortsätter i Oskarshamn. Ett beslut som med största sannolikhet ger ledningen huvudvärk. En center likt Romö är inte lätt att hitta.
Säsongen 2004/05 - GP, G, A, Pts, Pim, +/-
Grundserien - 23, 1, 6, 7, 22, -2
Superallsvenskan - 14, 2, 3, 5, 10, -1
PO & Kvalserien - 14, 1, 1, 2, 8, -1
Vem blir första goalie?
Pål:
2004/2005: GP G A P PIM SHOTS SAVES %
Allsvenskan grund, 30 0 1 1 2 740 665 89,86
Per:
Nr Po SpM SpMin Skott InMål Snitt Räd Räd% HN UtvMi Pass Poäng
33 M 15 904,06 422 35 2,32 387 91,71% 2 2 0 0
Pål:
2004/2005: GP G A P PIM SHOTS SAVES %
Allsvenskan grund, 30 0 1 1 2 740 665 89,86
Per:
Nr Po SpM SpMin Skott InMål Snitt Räd Räd% HN UtvMi Pass Poäng
33 M 15 904,06 422 35 2,32 387 91,71% 2 2 0 0
-
- c/o LL´s Forum
Det är många som säger att lakers inte direkt gjort några höjdar nyförvärv men hur är det egentligen ? . Tror ni de nya spelarna kommer att prestera ? . Som sagt vi har en yngre trupp i år än förra säsongen.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03 wrote:Det är många som säger att lakers inte direkt gjort några höjdar nyförvärv men hur är det egentligen ? . Tror ni de nya spelarna kommer att prestera ? . Som sagt vi har en yngre trupp i år än förra säsongen.
Jag tror det kommer bli helt ok. Det får vi se när säsongen drar igång...
Det kan ju vara så att fastän spelarna är mindre namnkunniga än förra året så kan det ju vara så att Jocke får ut mer av truppen och att det passar hans spelfilosofi bättre...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
jag är supernöjd med detta nya lag,vi kommer få det toksvårt att hänga med i superallsvenskan första året men det tycker jag är helt okej för på sikt kan detta lag blomma ut i nåt fantastiskt!det gäller att jocke får sin spelstil att funka hyfsat fort!därmed inte sagt att vi har kapacitet att bli ett topplag redan nu,det kan ju mycket väl hända
calder verkar vara en anonym målspottare som jag tror kommer passa perfekt,rosén har en enorm potential och så hoppas jag att chrille kommer läka helt och vara den rutinerade fältherre där framme som vi vet att han är i sina bästa stunder!
calder verkar vara en anonym målspottare som jag tror kommer passa perfekt,rosén har en enorm potential och så hoppas jag att chrille kommer läka helt och vara den rutinerade fältherre där framme som vi vet att han är i sina bästa stunder!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!