Truppen 2005/2006:

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Om han nu har ett 1+1 kontrakt förlängs det automatiskt efter ett visst datum. Dock hoppas jag att den socialla biten (han tjej flyttar hit) för honom löser sig så att han skriver om det till ett nytt 2 års konrakt.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Har Tingsrydskillen (kommer inte ihåg hans namn) bestämt sig för vilken klubb han kommer spela för i höst?
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Niklas Olausson. Vet ej. Får vi kanske veta den 23:e om allt gått som jag vill... :wink:
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Varanen wrote:Niklas Olausson. Vet ej. Får vi kanske veta den 23:e om allt gått som jag vill... :wink:

Så hette han ja...för det har varit ganska tyst om honom ett bra tag nu!
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Går med största sannolikhet till Nyköping, tyvärr.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

va inte för säker på det :)
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Roggan wrote:Går med största sannolikhet till Nyköping, tyvärr.

vad tyder på det?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Elite Prospects ändrade i alla fall texten om att han spelade "against men" till "against seniors". :wink: Någon där läser vårt forum noga...

Hoppas kan man ju i alla fall. Jag ger inte upp förrän sanningen stirrar mig rätt i vitögat. Kom hit Niklas!!!
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

instämmer med varanen

man kastar inte in handuken när det gäller en spelare av den kalibern :wink:

och om han vore så het på att gå till nh så borde det redan varit klart

och jag hoppas att jag inte får äta upp detta :roll:
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Lobo wrote:Om han nu har ett 1+1 kontrakt förlängs det automatiskt efter ett visst datum. Dock hoppas jag att den socialla biten (han tjej flyttar hit) för honom löser sig så att han skriver om det till ett nytt 2 års konrakt.

fast vafan, jag fattar inte hans (miikkas) kontrakt. detta har möjligen diskuterats någon annanstans, men jag hittar inte det nu. har han ett 1+1-kontrakt? eller har han ett två årskontrakt med början säsongen 2003-2004? det senare enligt vaxjolakers.se. eller??? :dontknow:
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Lenny gillar Olausson och Olausson gillar Lenny. Därför tror jag han går till Nyköping.

Beträffande Miikka har han kontrakt även för kommande säsong men han har rätt att bryta detta om han får ett bud från en elitklubb i Sverige eller Finland.
Måsen
Forumamatör

Post by Måsen »

Och Bofors vill ha honom, och Färjestad vill ha honom i Bofors, och själv vill han spela i en klubb med nära samarbete till en elitserieklubb...
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Roggan wrote:Beträffande Miikka har han kontrakt även för kommande säsong men han har rätt att bryta detta om han får ett bud från en elitklubb i Sverige eller Finland.

gäller rätten till att bryta kontraktet bara mellan säsonger eller även under säsonger? vad jag menar är ska jag vara orolig nu fram till säsongen börjar eller borde jag varit orolig hela den gångna säsongen också? 8)
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Fröken Svår wrote:
Roggan wrote:Beträffande Miikka har han kontrakt även för kommande säsong men han har rätt att bryta detta om han får ett bud från en elitklubb i Sverige eller Finland.

gäller rätten till att bryta kontraktet bara mellan säsonger eller även under säsonger? vad jag menar är ska jag vara orolig nu fram till säsongen börjar eller borde jag varit orolig hela den gångna säsongen också? 8)

Besked kommer inom kort angående kommande säsong. När väl Miikka är klar ( vilket jag innerligt hoppas han blir inom det snaraste ) kommer han stanna hela säsongen.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ja jag hoppas verkligen att han blir klar nu så snart som möjligt.

Hoppas riktigt riktigt mkt oxå att både Omark och Messa skriver på för ett par nya år.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Omark var Lakers bäste spelare den gångna säsongen. En utmärkt tvåvägsspelare. Jag tror målskyttet kan lossna framöver. Han befinner sig på rätt plats. Lite väl många trista utvisningar, men hellre det än en som inte jobbar i sin checkning (ja, faktiskt!).

Männikkö - Honom behöver inte klacken uppmana att jobba, jobba, jobba...

Messa - Fick en llite konstig roll eftersom Fagervall envisades med att spela honom med Heino. Skulle få ut mer om man parade honom med en defensiv back.

Alla tre skall VLH givetvis jobba på att få behålla.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Kausi betyder säsong. Vasta betyder ungefär resultat, va? Men vad betyder alkanut?
Troja - laget i hjärtat
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Säsongen har precis börjat...

Alkanut=börjat (startat)
Vasta=precis (nyligen)
Caligula
Forumamatör

Post by Caligula »

Custe har varit enorm denna säsongen, så jag skulle velat se honom få ett livstidskontrakt, så möjligtvis man kunde få se honom i Elitserien om o när vi tar oss dit juh! :lol:

Post by Måsen »

Han var väl med och avgjorde SM-finalen 98-99 för Brynäs, så många har sett honom i elitserien. Eller är jag helt ute och cyklar...

Ps. Jag kommer ihåg Mats Näslund när han sa, -ska man få tag i Brynäs så gäller det att stöta högt upp i banan på Custemo, det är deras svaga länk då han gärna håller pucken för länge...Men det var då det. Han kanske har blivit bättre, men elitserien är nog historia för Custemo.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag tycker inte att Custemo är elitseriemässig. Men ni har andra spelare som är elitseriemässiga. Aki Heino, Christian Jakobsson, Peter Messa (i sina bästa stunder), Omark (på gränsen iofs), Männikkö (med rätt folk i kedjan) och Åkerström (som 2:a keeper).

Custemo är en mycket duglig allsvensk back.
Troja - laget i hjärtat
Caligula
Forumamatör

Post by Caligula »

jo ja vet att han spelat i äckelklubben Brynäs och i Elitserien, men jag syftade enbart på att han kunde få avsluta sin karriär i vårat kära hockeylag i just ELITSERIEN!!!!!

fattar ni nurå eller???
Forumamatör

Post by maximus »

Jag kan inte hitta någon bekräftele på att lille finnen ska till Jyp Jyväskylä i finska Sm Ligan, men och andra sidan kan jag inte finska. Varannen hjäjp ... var är du när du behövs :roll:
<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
maximus
Forumamatör

Post by maximus »

Satan ... :evil: :evil: :evil:
April 20, 2005
Miikka Männikkö Växjö Lakers use his option and signed 1+1 year contract with JYP Jyväskylä, JYP are playing in Elit league Finland.
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
maximus
Forumamatör

Post by maximus »

Det känns bra att man kan lägga till Peter Messan i listan äntligen ...
Snart lördag, då blir det flera intressanta namn får vi hoppas!
lampan
Forumentusiast

Post by lampan »

Det är lite dåligt på centersidan oxå tycker jag...Ngnsom vet hur det blir med Johan Carlsson? Han räcker nog inte till i år heller...
Har du stormat isen älskar du VLH
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Carlssons stats i osby

35 matcher 14 mål 9 assist 23 poäng

det räckte till en tredjeplats i interna poängligan

1. Martin Larsson (F) 33 17 22 39 18
2. Henrik Samevik (F) 35 13 25 38 16
3. Johan Carlsson (F) 35 14 9 23 36

Om man jämnför denna staten mot 2 av de som fick sparken förra året så är det en bra bit kvar till allsvensk status för johan.
Peter Anderssons
2004-2005 Tingsryd Swe-3 31 15 15 30 14
Arto Meittinen
2004-2005 Sunne IK Swe-3 30 23 20 43
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Spelar Carlsson center nere i Osby? Någon som vet?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
maximus
Forumamatör

Post by maximus »

På tal om en Center: lite läsning om....

Martin Romö
Det såg länge ut som att säsongen inte skulle bli lyckad för den tunge centern. Men även om poängen inte infann sig spelade Romö en oerhört viktig roll i laget. Med starkt sargspel, vunna tekningar och härlig kämparglöd visade han vägen mot kvalserien för alla andra i laget.
Betyg: 4/5

Framtid
Martin Romö har tyvärr deklarerat att han inte fortsätter i Oskarshamn. Ett beslut som med största sannolikhet ger ledningen huvudvärk. En center likt Romö är inte lätt att hitta.

Säsongen 2004/05 - GP, G, A, Pts, Pim, +/-

Grundserien - 23, 1, 6, 7, 22, -2
Superallsvenskan - 14, 2, 3, 5, 10, -1
PO & Kvalserien - 14, 1, 1, 2, 8, -1
maximus
Forumamatör

Post by maximus »

Vem blir första goalie?

Pål:
2004/2005: GP G A P PIM SHOTS SAVES %

Allsvenskan grund, 30 0 1 1 2 740 665 89,86

Per:
Nr Po SpM SpMin Skott InMål Snitt Räd Räd% HN UtvMi Pass Poäng

33 M 15 904,06 422 35 2,32 387 91,71% 2 2 0 0
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Man måste sätta Åkerström som förstamålis först och främst sen
får man väl prova sig fram och se vem som är bäst för dagen. :eyecrazy:
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
maximus
Forumamatör

Post by maximus »

Synd att vi inte får se honom i vm nu ...
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det är många som säger att lakers inte direkt gjort några höjdar nyförvärv men hur är det egentligen ? . Tror ni de nya spelarna kommer att prestera ? . Som sagt vi har en yngre trupp i år än förra säsongen.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Lakersfan_03 wrote:Det är många som säger att lakers inte direkt gjort några höjdar nyförvärv men hur är det egentligen ? . Tror ni de nya spelarna kommer att prestera ? . Som sagt vi har en yngre trupp i år än förra säsongen.

Jag tror det kommer bli helt ok. Det får vi se när säsongen drar igång...
Det kan ju vara så att fastän spelarna är mindre namnkunniga än förra året så kan det ju vara så att Jocke får ut mer av truppen och att det passar hans spelfilosofi bättre...
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag är supernöjd med detta nya lag,vi kommer få det toksvårt att hänga med i superallsvenskan första året men det tycker jag är helt okej för på sikt kan detta lag blomma ut i nåt fantastiskt!det gäller att jocke får sin spelstil att funka hyfsat fort!därmed inte sagt att vi har kapacitet att bli ett topplag redan nu,det kan ju mycket väl hända

calder verkar vara en anonym målspottare som jag tror kommer passa perfekt,rosén har en enorm potential och så hoppas jag att chrille kommer läka helt och vara den rutinerade fältherre där framme som vi vet att han är i sina bästa stunder!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply