Hemmais kommer att avgöra.
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hemmais kommer att avgöra.
1. AIK
2. Almtuna
3. Arboga
4. Björklöven
5. Bofors
6. Halmstad
7. Hammarby
8. Malmö
9. Nybro
10. Nyköping
11. Oskarshamn
12. Rögle
13. Skellefteå
14. Sundsvall
15. Västerås
16. Växjö Lakers
Med de här lagen i allsvenskan 2005/06 så har gapet mellan elitserien och allsvenskan krympt betydligt.
Nu gäller det att bli ett riktigt j..la starkt hemma lag och vinna alla hemmamatcher. Vilket vi har haft svårt för innan.
Om vi sedan kan sno åt oss lite ströpoäng på borta is också så är det bara plus.
Gör vi "bara" detta så kommer vi att hamna i mitten av tabellen.
Supportrana då?
Jo. Vi måste bli jä…gt bra hemma klack, och dominera totalt på hemmamatcherna å vara den 6:e utespelaren.
Sedan gör det ju inget om vi är en bra borta klack också.
2. Almtuna
3. Arboga
4. Björklöven
5. Bofors
6. Halmstad
7. Hammarby
8. Malmö
9. Nybro
10. Nyköping
11. Oskarshamn
12. Rögle
13. Skellefteå
14. Sundsvall
15. Västerås
16. Växjö Lakers
Med de här lagen i allsvenskan 2005/06 så har gapet mellan elitserien och allsvenskan krympt betydligt.
Nu gäller det att bli ett riktigt j..la starkt hemma lag och vinna alla hemmamatcher. Vilket vi har haft svårt för innan.
Om vi sedan kan sno åt oss lite ströpoäng på borta is också så är det bara plus.
Gör vi "bara" detta så kommer vi att hamna i mitten av tabellen.
Supportrana då?
Jo. Vi måste bli jä…gt bra hemma klack, och dominera totalt på hemmamatcherna å vara den 6:e utespelaren.
Sedan gör det ju inget om vi är en bra borta klack också.
Serien ser helt klart kul ut! Synd att man inte får delta som supporter i den.
Men jag måste bara fråga: Varför skulle hemmais vara mer avgörande i den här serien än i någon annan? Min gissning är det kommer finnas lag i den serien (som i alla serier) som har ett relativt bättre bortafacit än hemmafacit, men som likväl klarar sig hyggligt.
Men jag måste bara fråga: Varför skulle hemmais vara mer avgörande i den här serien än i någon annan? Min gissning är det kommer finnas lag i den serien (som i alla serier) som har ett relativt bättre bortafacit än hemmafacit, men som likväl klarar sig hyggligt.
Troja - laget i hjärtat
Skulle tippa på att det finns ett antal lag här som är ruskigt starka på hemmaplan....vilket Lakers inte varit... Därför blir de svåra att slå hemma, därför är det viktigt att även Lakers blir riktigt bra hemma, så de andra lagen inte kan plocka poäng av oss i Lakerdome...
Nu har jag inte stenkoll men SAIK är väl ett av de lagen som är ruskiga hemma...Malmö kanske också...??
Nu har jag inte stenkoll men SAIK är väl ett av de lagen som är ruskiga hemma...Malmö kanske också...??
- Fröken Svår
- Forumproffs
- Fröken Svår
- Forumproffs