Johan Markusson IKO -> Växjö Lakers?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

C70T5
c/o LL´s Forum

Johan Markusson IKO -> Växjö Lakers?

Post by C70T5 »

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Vore absolut inte fel.

Jag har hört ryktet tidigare att han ska vara på G.

Hoppas...
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Statsen imponerade ju verkligen inte men han kanske har dolda kvalitéer... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Viktor666 wrote:Statsen imponerade ju verkligen inte men han kanske har dolda kvalitéer... :roll:

Markusson är en stenhård fysisk spelare som banar väg för sina medspelare och aldrig backar för någon.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Markusson är ju en tung och tuff forward och är som klippt och skuren för Fagerwalls hockeyfilosofi. Jag tror säkert att det ligger en hel del sanning i detta rykte.
Troja - laget i hjärtat
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Man har inte med en kille som Markusson i laget för att han ska göra poäng. Det är inte den sorterns hockey han ska spela. Riv, slit å bana väg. En riktigt powerforward.
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

och det behöver lakers. *håller tummarna*
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Om detta rykte är sant så är det bara att dra på smilbanden. En spelare som lämnar handväskan hemma UTAN att Fagervall behöver tjata om det.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

håller med varanen där kan bli en ricktigt bra om vi får markusson
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Smakar Mumma :ok:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Per Carlsson wrote:Man har inte med en kille som Markusson i laget för att han ska göra poäng. Det är inte den sorterns hockey han ska spela. Riv, slit å bana väg. En riktigt powerforward.

Nej, att han inte gör poäng må väl vara hänt men jag tänkte närmast på +/- , den lämnade kanske en del att önska... :roll:
Men killen är ju uppenbarligen en riktig hårding och såna är alltid välkomna, om ni frågar mig! :ok:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi kan väl säga att han personifierar klyschan "hårt arbete i det tysta" då så blir även Viktor nöjd... :wink: Som +/- -fanatiker skulle jag blivit lite perplex om det inte vore för att jag sett ett antal matcher där han spelat. Rätt spelare i rätt roll.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Efter att ha lusläst runt lite på olika forum om Johan Markusson så verkar han vara en riktig publikfavorit hos IKO supportrarna. Han är stor, tuff som fan, bangar aldrig ett "kurr", gör skitgörat och banar väg på isen för sina lagkamrater. Låter ju förbannat bra faktiskt, OM det nu är tänkt att han ska kränga på sig Lakersdressen kommande säsong. Men han är ju en av herr Fagervalls favoritlirare, så helt omöjligt är det nog inte - det skulle sitta som en fläskläpp!
IKO´s forum;

När Markusson är frisk och inte har några skadeproblem så är han den spelare som banar väg och öppnar luckor för sina lagkompisar genom sin "hårda" spelstil. Han kan gå fram som en ångvält med 2-3spelare på ryggen och ändo lyckas behålla pucken. Han är inte direkt spelaren som kliver undan. Fråga bara Kåberg,Melkersson och Finn-ohlsson. =)

Han är redan KULTFÖRKLARAD och är med sin spelstil redan en stor publikfavvvvo! (Även om han har varit oroveckande lugn iår.)

Markusson våran KUNG!

/T5!!
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

c70...... :D ..... :lol: .... 8) ....... :ok:
Mållgan
Forumamatör

Post by Mållgan »

Angående Johan Markusson, vilken sägs vara IKO mest fysiska spelare minns jag ett slagsmål i vintras mellan nämnda Markusson och Craig Mills i Nybro. Sällan har någon fått så mycket stryk som Markusson fick. Inget ont om Markusson som skulle passa perfekt i Fargerwalls lag.
Måsen
Forumamatör

Post by Måsen »

Det ligger ett förslag och väntar på Markussons signatur nu, det vore nog den spelaren efter Timo som skulle svida mest att bli av med.

Att han är tuff, fysiks och ärlig. Inga tjuvsmällar i ryggen och massa snack, först händer inget, sen inget sen är det i regel kört för den som bjudit upp till dans. Något som tex Finn-Olsson och Kåberg fått känna av. En spelare som kan få fart på laget när det ser segt ut.

En karaktärspelare som även är bra på skridskorna och med klubban, det nämns inte lika ofta.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Måsen wrote:Att han är tuff, fysiks och ärlig.

I era ögon, ja. I mina håller han faktiskt på med en hel del skit, även om jag gärna skulle vilja ha honom i vårt lag.

Minns dock bland annat en full tackling mot huvudet på Elias Fälth som stod med ryggen mot banan vid sargen, inte så grannt. Han delar, som alla andra, ut en hel del tjuvsmällar.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
canadiens
Forumamatör

Post by canadiens »

[quote="Mållgan"]Angående Johan Markusson, vilken sägs vara IKO mest fysiska spelare minns jag ett slagsmål i vintras mellan nämnda Markusson och Craig Mills i Nybro. Sällan har någon fått så mycket stryk som Markusson fick. Inget ont om Markusson som skulle passa perfekt i Fargerwalls lag.[/quote]

Att Markusson fick några smällar i den fighten stämmer, men det är inte så lustigt när två linjedomare står och håller i Markusson och Mills fortsätter att slå!

IKO har förresten värvat en spelare nu med ganska hyfsad fysik. Juniorlandslagsmannen Johan Ryno från Kumla är klar. Har dom intressanta måtten 195cm och 88kg. Gjorde flest poäng i Kumla den här säsongen (20+18). Har skrivit på för 2 år.
Last edited by canadiens on 9 April 2005, 13:16, edited 1 time in total.
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Förhoppningsvis så spexar Jocke bara lite med reportern då han säger att dom inte pratat med varandra under säsongen. Nu är det efter säsongen... HIT MED MARKUSSON!!
maximus
Forumamatör

Post by maximus »

Citat från Ik Oskarshamn forum:

-Tror tyvärr att han kommer spela i Lakers nästa år...Fagervall har väl övertalat honom...
-Va fan höller Fagervall på med
-tja han var på matchen iaf...

- Markusson återfinns nog inte i IK nästa säsong, och att det blir Växjö istället är nog ingen vild gissning

-Johan Markusson har denna säsong gått från att bara vara ett
ånglok till att vara en spelande (fysisk självklart) forward med tekninska kvalitéer.
Han har växt som spelare enl mig.
Ps. Surt om han är på väg till poplaget Växjö.
Men jävligt gutt att Timo Leinonen stannar ett år till. Ds

:clap: :headbang: :clap: :headbang:
<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hhhhhmmm...hoppas verkligen att det bara är taktiskt prat. Fagervall uttalar sig rätt tydligt. Han kan ju senare skylla på att Markusson finns på min lista :wink:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jo, man får verkligen hoppas att det är taktiskt spel ifrån herr Fagervall... :?

Fagervall förnekar att han nu skulle försöka värva Markusson till Växjö.

vi har överhuvudtaget inte pratat med varandra under den här säsongen.

Däremot visade jag stort intresse för honom inför den här säsongen. Men nu kommer jag inte att vara intresserad av någon oskarshamnare, jag har helt enkelt ingen oskarshamnare med på min lista, säger Fagervall.

Markusson skulle tillföra Växjö Lakers oerhört mkt med sin aggressiva spelstil. Lite Podein och Blomman i samma paket - jag hoppas innerligen att han väljer att spela för Växjö Lakers. OM han nu öht har snackat med Fagervall...

/T5!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kul att vi är 100% överens C70! :D Snart börjar väl någon anklaga oss för att ha en klubb för inbördes beundran (Jag lovar säga emot dig i nästa inägg :wink: )

En spelare med Markussons inställning är värt mycket. Om inte han är aktuell så hoppas ja givetvis att man har någon annan på gång som har liknande kvaliteter. Den 23 april får vi kanske svaret på den undran...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Hehe Varanen, no hard feelings... :wink:
Som sagt, den 23:e smäller det, och jag är tämligen övertygad om att Vi inte kommer att bli besvikna. Gällande Markusson, om jag inte missminner mig helt, så var det väl Fagervall som "plockade" med sig honom från Boden till IKO. Fagervall ville ha med sig Markusson (och Leinonen) alla redan förra säsongen till Växjö, men gick där bet. Markusson är nu inte uppbunden av ngt kontrakt (vad vi vet...), Fagervall vill ha honom i sitt lag - summa summarum, Markusson i Lakers låter ju inte helt omöjligt.
Detta kommer att bli bra, mycket bra!

/T5!!
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Det kanske var så att när Fagervall försökte värva honom för ett år sedan, så sa Markuson "Nä, jag kommer nästa säsong istället när mitt kontrakt ändå går ut..."?
Då har dom ju inte behövt samtala med varandra denna säsongen.. :wink:
Drogen
Forumamatör

Post by Drogen »

Får verkligen hoppas att Fagerwalls "det finns inga Oskarshamnare på min lista" stämmer... Hans hockeyspel är förmodligen betydligt lättare att ersätta än t.ex. Leinonen men hans betydelse för laget är nästan oersättligt. VÅRAN KUNG - MARCUSSON!!
Hockeyn är min drog...
pellecola
Forumamatör

Post by pellecola »

Mållgan wrote:Angående Johan Markusson, vilken sägs vara IKO mest fysiska spelare minns jag ett slagsmål i vintras mellan nämnda Markusson och Craig Mills i Nybro. Sällan har någon fått så mycket stryk som Markusson fick. Inget ont om Markusson som skulle passa perfekt i Fargerwalls lag.

Men idag var det Peter Andersson den gamla gubben som fick stryk efter noter, att dom bara orkar :twisted:
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Skitbra :D

Men det är en sak jag inte fattar hur kan inlägget i IKOs forum vara
Postat: 2005-04-16 kl. 16:00

Och ryktet inlagt före rent tidsmässigt i vårt forum
Skrivet: 2005-04-16, 14:13:29 Av en helt ny användare utan vare sig profil eller annat. Ursäkta mig jag kan ha fel men tyvärr jag är skeptisk.
Men jag hoppas att jag har fel.
Last edited by Baloo on 16 April 2005, 18:03, edited 1 time in total.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, det var bra, tycker faktiskt att det är lite synd att allt presenteras på en gång, jag uppskattar när "gobitarna" presenteras när det är klart.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Baloo wrote:Skitbra :D

Skrivet: 2005-04-16, 14:13:29 Av en helt ny användare utan vare sig profil eller annat. Ursäkta mig jag kan ha fel men tyvärr jag är skeptisk.

Klockan går ju inte rätt i detta forumet heller :roll:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Per_växjö wrote:

Klockan går ju inte rätt i detta forumet heller :roll:

Kan det vara så enkelt, dåså är ingen gladare än jag.... :eeeh:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
asesaw

Post by asesaw »

Du har nog inte ställt in din klocka rätt på forumet. Mitt inlägg skrevs 16:13:29.
Och du behöver inte va skeptisk mot mitt inlägg, det är inte jag som skrivit i IKO´s forum :wink:
Post Reply