Johan Markusson IKO -> Växjö Lakers?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Johan Markusson IKO -> Växjö Lakers?
http://www.barometern.se/article.php?ar ... ,107;0;0;0
http://www.eurohockey.net/players/show_ ... erial=9794
/T5!!
http://www.eurohockey.net/players/show_ ... erial=9794
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
- Fröken Svår
- Forumproffs
Per Carlsson wrote:Man har inte med en kille som Markusson i laget för att han ska göra poäng. Det är inte den sorterns hockey han ska spela. Riv, slit å bana väg. En riktigt powerforward.
Nej, att han inte gör poäng må väl vara hänt men jag tänkte närmast på +/- , den lämnade kanske en del att önska...
Men killen är ju uppenbarligen en riktig hårding och såna är alltid välkomna, om ni frågar mig!
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Efter att ha lusläst runt lite på olika forum om Johan Markusson så verkar han vara en riktig publikfavorit hos IKO supportrarna. Han är stor, tuff som fan, bangar aldrig ett "kurr", gör skitgörat och banar väg på isen för sina lagkamrater. Låter ju förbannat bra faktiskt, OM det nu är tänkt att han ska kränga på sig Lakersdressen kommande säsong. Men han är ju en av herr Fagervalls favoritlirare, så helt omöjligt är det nog inte - det skulle sitta som en fläskläpp!
IKO´s forum;
/T5!!
IKO´s forum;
När Markusson är frisk och inte har några skadeproblem så är han den spelare som banar väg och öppnar luckor för sina lagkompisar genom sin "hårda" spelstil. Han kan gå fram som en ångvält med 2-3spelare på ryggen och ändo lyckas behålla pucken. Han är inte direkt spelaren som kliver undan. Fråga bara Kåberg,Melkersson och Finn-ohlsson. =)
Han är redan KULTFÖRKLARAD och är med sin spelstil redan en stor publikfavvvvo! (Även om han har varit oroveckande lugn iår.)
Markusson våran KUNG!
/T5!!
Det ligger ett förslag och väntar på Markussons signatur nu, det vore nog den spelaren efter Timo som skulle svida mest att bli av med.
Att han är tuff, fysiks och ärlig. Inga tjuvsmällar i ryggen och massa snack, först händer inget, sen inget sen är det i regel kört för den som bjudit upp till dans. Något som tex Finn-Olsson och Kåberg fått känna av. En spelare som kan få fart på laget när det ser segt ut.
En karaktärspelare som även är bra på skridskorna och med klubban, det nämns inte lika ofta.
Att han är tuff, fysiks och ärlig. Inga tjuvsmällar i ryggen och massa snack, först händer inget, sen inget sen är det i regel kört för den som bjudit upp till dans. Något som tex Finn-Olsson och Kåberg fått känna av. En spelare som kan få fart på laget när det ser segt ut.
En karaktärspelare som även är bra på skridskorna och med klubban, det nämns inte lika ofta.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Måsen wrote:Att han är tuff, fysiks och ärlig.
I era ögon, ja. I mina håller han faktiskt på med en hel del skit, även om jag gärna skulle vilja ha honom i vårt lag.
Minns dock bland annat en full tackling mot huvudet på Elias Fälth som stod med ryggen mot banan vid sargen, inte så grannt. Han delar, som alla andra, ut en hel del tjuvsmällar.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
[quote="Mållgan"]Angående Johan Markusson, vilken sägs vara IKO mest fysiska spelare minns jag ett slagsmål i vintras mellan nämnda Markusson och Craig Mills i Nybro. Sällan har någon fått så mycket stryk som Markusson fick. Inget ont om Markusson som skulle passa perfekt i Fargerwalls lag.[/quote]
Att Markusson fick några smällar i den fighten stämmer, men det är inte så lustigt när två linjedomare står och håller i Markusson och Mills fortsätter att slå!
IKO har förresten värvat en spelare nu med ganska hyfsad fysik. Juniorlandslagsmannen Johan Ryno från Kumla är klar. Har dom intressanta måtten 195cm och 88kg. Gjorde flest poäng i Kumla den här säsongen (20+18). Har skrivit på för 2 år.
Att Markusson fick några smällar i den fighten stämmer, men det är inte så lustigt när två linjedomare står och håller i Markusson och Mills fortsätter att slå!
IKO har förresten värvat en spelare nu med ganska hyfsad fysik. Juniorlandslagsmannen Johan Ryno från Kumla är klar. Har dom intressanta måtten 195cm och 88kg. Gjorde flest poäng i Kumla den här säsongen (20+18). Har skrivit på för 2 år.
Last edited by canadiens on 9 April 2005, 13:16, edited 1 time in total.
Citat från Ik Oskarshamn forum:
-Tror tyvärr att han kommer spela i Lakers nästa år...Fagervall har väl övertalat honom...
-Va fan höller Fagervall på med
-tja han var på matchen iaf...
- Markusson återfinns nog inte i IK nästa säsong, och att det blir Växjö istället är nog ingen vild gissning
-Johan Markusson har denna säsong gått från att bara vara ett
ånglok till att vara en spelande (fysisk självklart) forward med tekninska kvalitéer.
Han har växt som spelare enl mig.
Ps. Surt om han är på väg till poplaget Växjö.
Men jävligt gutt att Timo Leinonen stannar ett år till. Ds
-Tror tyvärr att han kommer spela i Lakers nästa år...Fagervall har väl övertalat honom...
-Va fan höller Fagervall på med
-tja han var på matchen iaf...
- Markusson återfinns nog inte i IK nästa säsong, och att det blir Växjö istället är nog ingen vild gissning
-Johan Markusson har denna säsong gått från att bara vara ett
ånglok till att vara en spelande (fysisk självklart) forward med tekninska kvalitéer.
Han har växt som spelare enl mig.
Ps. Surt om han är på väg till poplaget Växjö.
Men jävligt gutt att Timo Leinonen stannar ett år till. Ds
<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
Jo, man får verkligen hoppas att det är taktiskt spel ifrån herr Fagervall...
Markusson skulle tillföra Växjö Lakers oerhört mkt med sin aggressiva spelstil. Lite Podein och Blomman i samma paket - jag hoppas innerligen att han väljer att spela för Växjö Lakers. OM han nu öht har snackat med Fagervall...
/T5!!
Fagervall förnekar att han nu skulle försöka värva Markusson till Växjö.
vi har överhuvudtaget inte pratat med varandra under den här säsongen.
Däremot visade jag stort intresse för honom inför den här säsongen. Men nu kommer jag inte att vara intresserad av någon oskarshamnare, jag har helt enkelt ingen oskarshamnare med på min lista, säger Fagervall.
Markusson skulle tillföra Växjö Lakers oerhört mkt med sin aggressiva spelstil. Lite Podein och Blomman i samma paket - jag hoppas innerligen att han väljer att spela för Växjö Lakers. OM han nu öht har snackat med Fagervall...
/T5!!
Kul att vi är 100% överens C70! Snart börjar väl någon anklaga oss för att ha en klubb för inbördes beundran (Jag lovar säga emot dig i nästa inägg )
En spelare med Markussons inställning är värt mycket. Om inte han är aktuell så hoppas ja givetvis att man har någon annan på gång som har liknande kvaliteter. Den 23 april får vi kanske svaret på den undran...
En spelare med Markussons inställning är värt mycket. Om inte han är aktuell så hoppas ja givetvis att man har någon annan på gång som har liknande kvaliteter. Den 23 april får vi kanske svaret på den undran...
Hehe Varanen, no hard feelings...
Som sagt, den 23:e smäller det, och jag är tämligen övertygad om att Vi inte kommer att bli besvikna. Gällande Markusson, om jag inte missminner mig helt, så var det väl Fagervall som "plockade" med sig honom från Boden till IKO. Fagervall ville ha med sig Markusson (och Leinonen) alla redan förra säsongen till Växjö, men gick där bet. Markusson är nu inte uppbunden av ngt kontrakt (vad vi vet...), Fagervall vill ha honom i sitt lag - summa summarum, Markusson i Lakers låter ju inte helt omöjligt.
Detta kommer att bli bra, mycket bra!
/T5!!
Som sagt, den 23:e smäller det, och jag är tämligen övertygad om att Vi inte kommer att bli besvikna. Gällande Markusson, om jag inte missminner mig helt, så var det väl Fagervall som "plockade" med sig honom från Boden till IKO. Fagervall ville ha med sig Markusson (och Leinonen) alla redan förra säsongen till Växjö, men gick där bet. Markusson är nu inte uppbunden av ngt kontrakt (vad vi vet...), Fagervall vill ha honom i sitt lag - summa summarum, Markusson i Lakers låter ju inte helt omöjligt.
Detta kommer att bli bra, mycket bra!
/T5!!
Mållgan wrote:Angående Johan Markusson, vilken sägs vara IKO mest fysiska spelare minns jag ett slagsmål i vintras mellan nämnda Markusson och Craig Mills i Nybro. Sällan har någon fått så mycket stryk som Markusson fick. Inget ont om Markusson som skulle passa perfekt i Fargerwalls lag.
Men idag var det Peter Andersson den gamla gubben som fick stryk efter noter, att dom bara orkar
Skitbra
Men det är en sak jag inte fattar hur kan inlägget i IKOs forum vara
Postat: 2005-04-16 kl. 16:00
Och ryktet inlagt före rent tidsmässigt i vårt forum
Skrivet: 2005-04-16, 14:13:29 Av en helt ny användare utan vare sig profil eller annat. Ursäkta mig jag kan ha fel men tyvärr jag är skeptisk.
Men jag hoppas att jag har fel.
Skrivet: 2005-04-16, 14:13:29 Av en helt ny användare utan vare sig profil eller annat. Ursäkta mig jag kan ha fel men tyvärr jag är skeptisk.
Last edited by Baloo on 16 April 2005, 18:03, edited 1 time in total.
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Baloo wrote:Skitbra
Klockan går ju inte rätt i detta forumet heller
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Per_växjö wrote:Baloo wrote:Skitbra
Klockan går ju inte rätt i detta forumet heller
Kan det vara så enkelt, dåså är ingen gladare än jag....
VENI VIDI VICI
Baloo wrote:Skitbra
Du har nog inte ställt in din klocka rätt på forumet. Mitt inlägg skrevs 16:13:29.
Och du behöver inte va skeptisk mot mitt inlägg, det är inte jag som skrivit i IKO´s forum