Nyström går till attack...

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Linkan
Forumentusiast

Nyström går till attack...

Post by Linkan »

Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

håller med Nyström...
har man ett avtal så kan man bara inte bryta det...man kan bryta det ifs men då blir det kontraktsbrott..och då får man ju stå för smällen...
hoppas bara man kan lösa det...både för nyström och för lakers skull...
Snart nära dig...en ny hall
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ja det är riktigt konstigt att man bröt den kontraktet så där lätt. Har man två år kvar måste det väl innebära att klubben inte bara kna bryta det hur som helst.

Tycker det hela verkar riktigt konstigt och jag tycker synd om Nyström. Hade gärna sett honom kvar i Lakers. Än lär inte sista ordet vara sagt i denna konflikten.
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Man kan ju bara hoppas att ledningen lär sig en läxa
om det skulle gå illa nu och att man lär sig av sina misstag.
Man måste göra fel för att lära sig occh utvecklas.... :wink:
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, när man läser i dagens tidning så kan jag också tycka att det är konstigt, att man bara meddelar att kontraktet är brutet och sedan är det dödstyst.
Är det på det viset så är det utomordentligt klantigt skött. Det man kan hoppas på är att det går att lösa på ett för båda parter bra sätt. Men jag förstår Nyströms reaktion, hade gjort exakt samma sak.
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Det är väl klart som fan att han vill ha kvar det kontraktet, men man måste ju fan inse när man gjort ett dåligt jobb. Dock är det ju tråkigt att det blir en tvist av det hela.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Per Carlsson wrote:Ja det är riktigt konstigt att man bröt den kontraktet så där lätt. Har man två år kvar måste det väl innebära att klubben inte bara kna bryta det hur som helst.

Tycker det hela verkar riktigt konstigt och jag tycker synd om Nyström. Hade gärna sett honom kvar i Lakers. Än lär inte sista ordet vara sagt i denna konflikten.

Jag trodde inte du ville ha kvar honom. Du var väl en stor kritiker mot honom under säsongen?
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ja, jag har kritiserat honom och sågat honom fullständigt under i princip hela säsongen. Men jag vet vad han kan och vad han visat under de andra säsongerna. Därför vill jag att han ska vara kvar. Men eftersom han inte passar så bra in i Fagervalls hockey så blir det säkert svårt att lösa.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ska vi inte köpa en junior istället per? ;)
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

Linkan wrote:Man kan ju bara hoppas att ledningen lär sig en läxa
om det skulle gå illa nu och att man lär sig av sina misstag.
Man måste göra fel för att lära sig occh utvecklas.... :wink:

ska inte en ledning veta att bryta kontrakt eller sparka folk kostar?! om man nu inte misskött sig..

sen om kontraktet borde skrivits på annat sätt o med andra klausuler är en annan grej...o det kan dom kanske lära sig av
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

man kan tro man är i grekland...:)
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Det kan också finnas klausuler i kontraktet som gör att det går att bryta av vissa skäl.

Eftersom jag inte vet hur kontrakten är skrivna eller hur diskussionerna gått mellan föreningen och Nyström så kan jag inte uttala mig om någon gjort rätt eller fel.
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

nej det är mkt möjligt att det finns, verkar inte som så av uttalanden i artikeln bara. vi får se!
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Men din Grek! Har ju sagt till dig att du inte ska tro på allt som tidningarna skriver 8) :wink:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

KyriakoS...varför har du en bild på din uppblåsbara docka???
den ska du fan ha under sängen där du brukar ha den!!!
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

minns jag inte 8)
komposten e ju pålitlig...öhh :roll:
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Som nån klok person sa en gång.."Det finns ingen sanning, bara olika uppfattningar"
Last edited by Linda on 7 April 2005, 11:45, edited 1 time in total.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag kan tycka att det är både lite märkligt att föra frågan till tidningen. vid en konflikt brukar det aldrig föra saken framåt att föra diskussionen via massmedia. tidningarna slår ofta upp saker för att skapa rubriker och sälja lösnummer.
Det är bättre att parterna talar direkt med varandra. Då menar jag att båda parter kan ta kontakt. det håller inte att den ena parten säger att den inget hört men samtidigt talar med en tidning. det hade ju gått lika bra att tala direkt med berörda. det går lätt prestige i frågan när den förs i tidningar.
Vad jag förstår så handlade det om olika "syn" på hur hockey skall spelas. Om det skall komma framåt så måste väl i det fallet spelaren acceptera tränarens syn på hockeyn, alltså förändra sig. Det finns säkert många med olika syn på hur hockey skall spelas i varje lag, men eftersom det är ett lagspel så går det ju inte att varje individ får bestämma.
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

serra wrote:KyriakoS...varför har du en bild på din uppblåsbara docka???
den ska du fan ha under sängen där du brukar ha den!!!

just d...den heter Nikopolidis
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

När det finns ett kontrakt mellan två parter har man både rättigheter och skyldigheter. Eftersom Jens går ut i pressen har han säkert ganska bra " på fötterna " annars hade han inte gjort så här.

När Lakers väljer att bryta ett kontrakt måste det innebära att de kalkylerar med att de löser allt på bästa sätt för båda parter ( typ som i Arups fall ). Men när man läser dagens SMP blir man ju ganska förvånad att de inte hittat en lösning tillsammans med Jens. Som jag ser det kan Jens välja att träna och följa Fagervalls direktiv och samtidigt lyfta avtalad lön. Detta innebär då med största sannolikhet att han inte får spela på två år. Det kan bli en dyr uppsägning för Lakers om de inte hittar en lösning tillsammans med Jens.
puff
Forumdemon

Post by puff »

En önskan vore att han väler det alternativ som Roggan målar upp. dvs tränar med lakers och följer tränarens direktiv. samtidigt som det uppstår ett "jävlar anamma" hos Nyströmsom gör att han vill revanchera sig och visa att han är så bra som vi vet att han är i sina bästa stunder.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

puff wrote:En önskan vore att han väler det alternativ som Roggan målar upp. dvs tränar med lakers och följer tränarens direktiv. samtidigt som det uppstår ett "jävlar anamma" hos Nyströmsom gör att han vill revanchera sig och visa att han är så bra som vi vet att han är i sina bästa stunder.

??????
det kan ju vara svårt när Fagervall inte vill ha han i laget!!!
Bästa vore om någon klubb tog över nyströms kontrakt
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det går nog att lösa problemet på något sätt, men det kommer med all sannorlikhet att kosta pengar för föreningen.

Sedan kan man hoppas att de ansvariga oavsett vems fel det är eller om det överhuvudtaget har begåtts något fel, men att de lär sig, för när problem av den här sorten uppstår så blir nog inte föreningen någon vinnare, utan det skapas mer badwill över det hela.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Skälet kan väl inte vara "att fagervall inte vill ha honom i laget". Att han inte vill ha honom i laget beror väl på att deras syn på hockey inte överensstämmer och att inte Nyström kan underordna sig den filosofi som Fagervall förespråkar. Om det är som Serra skriver som är den enda anledningen ja då ligger detta på ett helt annat plan.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

är inte det samma sak????!!!
att man har olika syn på hur hockey ska spelas...ALLTSÅ..han passar inte in i det lag Fagervall vill bygga=han vill inte ha han i laget
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Jag tror att det kan bli jävligt dyrt.....
Hardelid
Forumamatör

Post by Hardelid »

Jag tycker fan i mig att Fagerwall får stå till svars för sina beslut snart. Hur faan kan man behandla människor på det viset? Kom inte dragandes med att det är en del av spelet, för det är det INTE. Elitserieklubbarna gör inte sådana här saker för de är allför proffisionella för detta tillvägagångssätt.

Sen Fagewall kom till klubben har vi nog bytt ut ett helt lag, för att det skall passa hans tråkiga spelfilosofi. Men vad händer den dag han inte är kvar i föreningen då har vi 20 "brunkare", med viss reservation. Jag undrar bara hur det är möjligt att skriva ett nytt 3 års kontrakt ena året för att sedan bryta det bara för att man inte har samma sätt att se hockey på. Är inte det ett ledarproblem som kanske kan lösas på annat vis.

Nästa år är det bara Elitserien som gäller då Fagerwall har fått de spelare han vill ha, då kan han inte skylla på någonting!!!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Hardelid wrote:Jag tycker fan i mig att Fagerwall får stå till svars för sina beslut snart. Hur faan kan man behandla människor på det viset? Kom inte dragandes med att det är en del av spelet, för det är det INTE. Elitserieklubbarna gör inte sådana här saker för de är allför proffisionella för detta tillvägagångssätt.

Sen Fagewall kom till klubben har vi nog bytt ut ett helt lag, för att det skall passa hans tråkiga spelfilosofi. Men vad händer den dag han inte är kvar i föreningen då har vi 20 "brunkare", med viss reservation. Jag undrar bara hur det är möjligt att skriva ett nytt 3 års kontrakt ena året för att sedan bryta det bara för att man inte har samma sätt att se hockey på. Är inte det ett ledarproblem som kanske kan lösas på annat vis.

Nästa år är det bara Elitserien som gäller då Fagerwall har fått de spelare han vill ha, då kan han inte skylla på någonting!!!

Men det är väl klart att det är en del av spelet!!!!
Det är ingen Röda Korset verksamhet vi håller på med...sen om det går bra eller inte...tja...det får vi väl se...
men jag kan hålla med dig...jocke spelar ett högt spel....
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

:roll:
oj
Forumamatör

Post by oj »

Grunden till problemet är väl att herr Åkesson signade Nyström innan Fagervall blev klar. Nyström hörde onekligen till Åkessons favoriter, men inte Fagervalls. Så går det när en "sportchef" utan kompetens styr och ställer för mycket.
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

Hardelid:

Han kommer väl o få stå till svars efter nästa säsong. Behandla människor? han gör sitt jobb o bygger upp ett lag o jens passade tyvärr inte in i det...kan ju inte behålla honom om det inte fungerar i fagerwalls lag?! o det är fagerwall som ska bestämma det..

Ja många spelare har bytts sen fagerwall kom....va det oskäligt?! dessutom , om jag nu inte har fel, valde han inte alls många spelare innan förra säsongen...

I Elitserien är det andra förhållanden o andra avtal.... :!:

Javisst bara elitserien som gäller....lätt som en plätt..... :roll:
Hardelid
Forumamatör

Post by Hardelid »

Man måste ha förståelse att man ha med människor att göra, det är det jag menar. Ena stunden är det ett jävla tjat att VLH ska drivas som ett företag och om det drivs på det viset så har man ett socialt ansvar och ta hänsyn till. Bara därför de är hockeyspelare så innebär det inte att man skall vara beredd på vad som helst. De har ett liv också och är säkert lika beroende på att kunna planera detta som vi andra. Jag tycker att de drar ett "löjets skimmer" över hela föreningen när de behandlar människor på det viset.
Hardelid
Forumamatör

Post by Hardelid »

Fagerwall får väl lugna sig lite. Vilken allsvensk tränare kan komma till en sin klubb och bryta kontrakt till höger och vänster bara för att det skall passa en spelfilosofi som man själv representerar. Det gäller väl också att anpassa sig lite efter det material som finns att förfoga över. Han lever ju i en fantasivärld när han tror att han kan fixa och trixa så att han får som han vill.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Hardelid wrote:Fagerwall får väl lugna sig lite. Vilken allsvensk tränare kan komma till en sin klubb och bryta kontrakt till höger och vänster bara för att det skall passa en spelfilosofi som man själv representerar. Det gäller väl också att anpassa sig lite efter det material som finns att förfoga över. Han lever ju i en fantasivärld när han tror att han kan fixa och trixa så att han får som han vill.

Fattar inte hur du tänker???? Om inte Fagervall ska bestämma vilka han vill ha eller inte ha i sitt lag vem ska då göra det????
Vi Lakejer???? visst...in med Stefan Nilsson och Sami Touminen för dom gillade jag...
puff
Forumdemon

Post by puff »

Nu är du väl ute och reser Hardelid. vadå, företag och socialt ansvar. ett företags ansvar ligger i att ha arbetstagare som gör ett jobb enligt ledningens filosofi och att det leder till resultat så att företaget ger vinst och överlever.
Post Reply