serra wrote:vad ska man säga..? jag litar på Fagervall att han vet vad han gör...men det känns inte bra....
Det är väl aldrig kul när spelare lämnar efter några säsonger för klubben, men samtidigt är det ett måste. Med handen på hjärtat - än så länge tycker jag inte att Fagervall fattat fel beslut.
serra wrote:vad ska man säga..? jag litar på Fagervall att han vet vad han gör...men det känns inte bra....
Det är väl aldrig kul när spelare lämnar efter några säsonger för klubben, men samtidigt är det ett måste. Med handen på hjärtat - än så länge tycker jag inte att Fagervall fattat fel beslut.
Ja det tycker jag att han har gjort.....angående LUNDSTRÖM i alafall......
För en gångs skull, märk väl vad jag skriver nu, så tycker jag att Fagervall tagit helt rätt beslut hittills. Väldigt konstigt känns det att skriva det, faktiskt.
Ja, vi får väl se, fast jag vill ha bort någon till från årets trupp, tänk om det blir så också, då tror jag inte att det är sant. Dags att nypa sig i armen tror jag
Räven wrote:Ja, vi får väl se, fast jag vill ha bort någon till från årets trupp, tänk om det blir så också, då tror jag inte att det är sant. Dags att nypa sig i armen tror jag
Jag skriver som många andra gjort innan mej. Tycker inga av namnen som fått lämna truppen hittills har överraskat. För varken Lundström eller Nyström tycker jag har nåt upp till nån vidare hög standard. Tror dessutom att de hade varit tvungna att höja sig ett antal steg från denna säsongen för att kunna räcka till i den nya allsvenskan. Ohlson är jag lite kluven till. Ibland tycker jag han är strålande men ibland helt under isen. Tror han skulle kunna ha en betydligt högre lägstanivå om han bara kunde använda sin stora tunga kropp på ett lite tuffare vis, anser att han är lite för mesig och snäll i många lägen!
Oj, var inte menat att det skulle blivit en sån lång utläggning, tråden handlar ju trots allt om Lundström!
Tråkigt, Lundström han är ju en profil. Han kommer säkert vara motståndarspelare till hösten, men detta höjer ju förväntningarna på vad för spelare som de har på gång.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
jahapp.. då var 2 av mina absoluta favoriter borta...
Tack så mycket Tomas... du har varit en fröjd att se många gånger!
Lycka till!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Räven wrote:För en gångs skull, märk väl vad jag skriver nu, så tycker jag att Fagervall tagit helt rätt beslut hittills.
Så sant som det är skrivet. Spelarna som hittills fått lämna skutan är helt enligt mitt tycke. Men för att jag ska bli riktigt nöjd så ska det nog till ngr namn till på den listan. Men sedan återstår det klurigaste och framförallt det viktigaste, nämligen spelarna som ska tillkomma och ersätta dessa lirarna. Där gäller det jefla att Fagervall och CO gör ett gediget och proffessionellt förhandsarbete - för det är ju en hel del som ska klaffa. Detta ska bli mycket spännande. Men som sagt, hittills så är jag helt på Fagervalls linje.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Kan inte annat än hålla med, detta beslut tycker jag inte om. I övrigt har jag inget att säga om spelarna som fått gå, men LUNDSTRÖM?
Det ställer rätt höga krav och förväntningar på vilka spelare som det är tänkt att värvas hit inför nästa säsong, men det är väl bara att hoppas på att man slipper säga "tänk om vi hade haft Lundström kvar istället för att värva det här stolpskottet".
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Vi brukar ju ropa efter förstärkningar varje år. vi vill också ha riktigt bra spelare. Om det skall kunna plockas in nya spelare så måste några av de tidigare kontrakterade spelarna sluta. de spelare som nu har fått gå skall alltså ersättas och det höjer förstås förväntningarna, precis som Gretzy skriver. För visst är jag övertygad om att Fgervall kommer att erätta dem med bättre spelare. Jag litar helt och fullt på hans omdöme i detta fallet. Fagervall är ju anställd som tränare poå grund av hans kompetens inom hockey.
LUNDSTRÖM Min favoritlirare kanske inte en klasspelare men en kille som i alla lägen bjuder på sig själv. Kommer med glädje ihåg några av hans målgester bla den mot Tingsryd i sin comebackmatch efter skada för ett par år sedan. En publikfriare har lämnat skutan
Näst bäst +/- innan jul efter Brad, miikka och omark som spelade ihop. Det är en riktig grym kille som får gå, hoppas det kommer någon som kan täcka upp.
Sammantaget så säger de flesta tydligen att lundström borde fått vara kvar, jag är av annan åsikt.
Nu får vi se om det rätta omdömet finns, så att det "skaffas" spelare som är klassen bättre. Vem vet det kanske kommer en 150% Lundström istället och då är det bra.
Det som ändå gjorde att jag trodde man skulle välja att förlänga med Lundström är hans förmåga att spela både som center och forward. Han är nästan lika bra i båda positionerna, om han spelar defensiv forward. Men tydligen finns någon bättre på ingång...
Jo, som redan nämnts är det ju alltid tråkigt när spelare, som man lärt "känna" under ett par säsonger, lämnar klubben men vi måste inse fakta...
Vi MÅSTE värva ganska hårt inför den här säsongen!
Som det ser ut nu om man tittar på hur de olika lagen har gått den här säsongen så ligger vi på plats 10/11 av 16 och det är inte bra!
Jag säger inte att vi ska värva för att bli ett topplag i nya SA för det går inte på en säsong men vi måste ju i alla fall försöka hamna på övre halvan och för det krävs det (tyvärr) lite rensning i leden...
Tänk på att andra klubbar också värvar...