Vilka spelare får lämna Lakers?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Nja, jag vet inte... :roll:
Tror inte han var helt bekväm framför kameran, helt enkelt... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Det kan man förstå, kan inte ha varit någon höjdare att ta farväl till en videokamera.
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Brad är ju inte den mest talförde precis... men efter ungefär 34 omtagningar så blev det väl hyfsat. :? :lol:
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Anderzon wrote:Brad är ju inte den mest talförde precis... men efter ungefär 34 omtagningar så blev det väl hyfsat. :? :lol:
hehe, nä han kollade på någon som stod bakom till höger om kameran hela tiden, som om han behövde hjälp.. var det månne du Anderzon som agerade sufflör? :lol:
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Fröken Svår wrote:
Anderzon wrote:Brad är ju inte den mest talförde precis... men efter ungefär 34 omtagningar så blev det väl hyfsat. :? :lol:
hehe, nä han kollade på någon som stod bakom till höger om kameran hela tiden, som om han behövde hjälp.. var det månne du Anderzon som agerade sufflör? :lol:
Jag undrar om inte Anderzon stod och blottade sig... 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Viktor666 wrote:Jag undrar om inte Anderzon stod och blottade sig... 8O
Image

Hoppas det inte anses som för grovt, isf tar jag bort det...var mest som en illustration av föregående talare! :wink:
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
lampan
Forumentusiast

Post by lampan »

Det verkar som om det bara ska vara 7-8 spelare kvar om man kollar vilka som får godkänt...Det tycker jag är i minsta laget...
Har du stormat isen älskar du VLH
GS
Forumdemon

Post by GS »

Väldans tyst när det gäller kontaktskrivningar till nästa säsong. Vill gärna läsa om att man förlängt med Yngvesson, Omark och Custe snarast.

Förraåret var man väldigt tidig med att förlänga med dom som redan fanns i truppen och hoppas att man snart kan läsa om att man förlängt med dessa tre herrar.
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

GS wrote:Väldans tyst när det gäller kontaktskrivningar till nästa säsong. Vill gärna läsa om att man förlängt med Yngvesson, Omark och Custe snarast.

Förraåret var man väldigt tidig med att förlänga med dom som redan fanns i truppen och hoppas att man snart kan läsa om att man förlängt med dessa tre herrar.
Glöm inte Miikka..
stsnot
Forumproffs

Har inte Miikka ett år kvar ?

Post by stsnot »

Roggan wrote:
GS wrote:Väldans tyst när det gäller kontaktskrivningar till nästa säsong. Vill gärna läsa om att man förlängt med Yngvesson, Omark och Custe snarast.

Glöm inte Miikka..
Har inte Miikka ett år kvar ?
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Miikka har 1+1. Han kan bryta kontraktet efter en säsong för spel i elitserien, men jag vet inte hur det ligger till lr hur det bli, men så står det skrivet iafl. "Turbo-Miikka" hoppas jag blir kvar i Växjö Lakers.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Mikka är inte aktuell för elitserien så han stannar nog i Lakers minst en säsong till...
Känner på mig att han blir strået vassare till nästa säsong...
Ambassador | 19:57 ! ! !
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Hoppas bara att han inte vill hem till Finland...
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Per Carlsson wrote:Hoppas bara att han inte vill hem till Finland...
Nä, man kan ju hoppas på att han får nog av Finland nu i sommar, och längtar tillbaka till blaskiga Växjö framåt höstkanten igen.

Vilka regler gäller om Miikka vill flytta förresten? Kan han lämna oss för elitseriespel i Finland, eller gäller bara klausulen för flytt till svenska högstaserien?

I övrigt, skriv kontrakt fort fort med Torrsten, Omark, General Kustemo och Jacobsson.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Gretzky wrote:I övrigt, skriv kontrakt fort fort med Torrsten, Omark, General Kustemo och Jacobsson.
Håller med. Kustemo har varit som pånyttfödd denna säsongen, har han någonsin täckt så många skott som i år?
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Gretzky wrote:
Per Carlsson wrote:Hoppas bara att han inte vill hem till Finland...
Nä, man kan ju hoppas på att han får nog av Finland nu i sommar, och längtar tillbaka till blaskiga Växjö framåt höstkanten igen.

Vilka regler gäller om Miikka vill flytta förresten? Kan han lämna oss för elitseriespel i Finland, eller gäller bara klausulen för flytt till svenska högstaserien?

I övrigt, skriv kontrakt fort fort med Torrsten, Omark, General Kustemo och Jacobsson.
Sa ni inte att han hade ett 1+1 kontrakt? Då kan han lämna för var som helst om han inte väljer att förlänga kontraktet. Det är upp till båda parter om de är intresserade att ta det där +1 året.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Nu börjar det hända saker - sex spelare hittills som lämnat Växjö Lakers...
Einarsson, Koivula (tjänstefel annars), Brad Defauw, Shjon Podein, Andreas Carlsson och Mattias Olsson. Klockrena "rensningar" hittills. Näste man till rakning blir...? Ska bli mycket intressant att följa lagbygget inför säsongen som komma skall.

/T5!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, dels vilka som får kliva av ytterliggare, men också vilka man tänker förstärka med och var de kommer ifrån.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

c70t5 wrote: Koivula (tjänstefel annars),
vill bara påminna om att Ville HAR kontrakt med klubben ett år till... o det kostar hur jävla mycket pengar som helst att lösa folk till höger och vänster...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

c70t5 wrote:Nu börjar det hända saker - sex spelare hittills som lämnat Växjö Lakers...
Einarsson, Koivula (tjänstefel annars), Brad Defauw, Shjon Podein, Andreas Carlsson och Mattias Olsson. Klockrena "rensningar" hittills. Näste man till rakning blir...? Ska bli mycket intressant att följa lagbygget inför säsongen som komma skall.

/T5!!
jag har dessutom hört rykten om att jensa ska sluta samtidigt som lundström. Men det är ju bara rykten förstås
Orre Ericsson
Forumamatör

Post by Orre Ericsson »

Tycker det skulle vara tråkigt om både nyström o lundström får gå, men de ser nog inte så ljust ut för dem.... :x
Podein ä Kung!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jens har ju en jävla kapacitet... gäller bara att ta fram den igen!
O Lundström är ju hur nyttig som helst.

Bägge kvar, det är min åsikt!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Fille Rille
Forumamatör

Post by Fille Rille »

Jensa kvar :wink:

Men Lundström tycker jag inte räckt till riktigt i år. Man måste ju samtidigt se till hur många som väljer att lämna själva också.
Man ska (tycker jag) se till att det finns någon stomme kvar i laget och inte bara byta. Annars tror jag det kan bli svårt att få till det riktigt.
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

buck wrote:vill bara påminna om att Ville HAR kontrakt med klubben ett år till... o det kostar hur jävla mycket pengar som helst att lösa folk till höger och vänster...
Nu vet ju inte jag hur man på smidigast vis kan "lösa" kontraktsfrågor. Men jag är tämligen övertygad om att det går att lösa på ett bra sätt, och inte behöver kosta en helfetes massa dollars - OM båda parter är överens. För att välja och ha kvar Ville mellan stolparna i Växjö Lakers är en säkerhetsrisk av astronomiska proportioner.

/T5!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jo, men om Ville sätter sej på tvären och VÄGRAR bryta sitt kontrakt... ja, då står vi där med en utgift utan nytta om vi ska dra hit fler keepers.

Man får skörda som man sår... ;)
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Sant Buck, och Vi får hoppas att det löser till det bästa för båda parter. Den bistra sanningen, för Ville, är ju den att OM han väljer att vara kvar i Växjö Lakers så kommer han ju att få miiiiiiiinimal speltid, och det kan jag inte tänka mig att han vill/accepterar. Så av den enkla anledningen så kan jag inte tänka mig att Ville sätter sig på tvären när det ska "förhandlas". Det är ju klart som fasiken att han vill spela ishockey och få speltid (utgår jag ifrån) - och just därför så måste han ju söka sig vidare till en klubb där han kan få det.

Skörden kommer att bli bra MKT bra...

/T5!! :wink:
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Fille Rille wrote:Men Lundström tycker jag inte räckt till riktigt i år.
Jag skulle vilja säga att Lundström var snudd på bäste center fram till jul (i hård konkurrens med Omark), men gått tillbaka i fortsättningsserien. Jag tror inte en sekund på att han inte skulle hålla för nästa års Allsvenska, han är definitivt en av spelarna som ska vara kvar.

Nyström är jag tveksam till, men Kustemo lyckades iofs vända en knackig säsong 03/04 till en supersäsong 04/05. Ska vi behålla honom måste vi ha alternativ om han inte skulle bli bättre, så att vi inte står med endast en handfull backar som håller måttet.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Forumproffs

Post by #54 »

Gretzky wrote:
Fille Rille wrote:Men Lundström tycker jag inte räckt till riktigt i år.
Jag skulle vilja säga att Lundström var snudd på bäste center fram till jul (i hård konkurrens med Omark), men gått tillbaka i fortsättningsserien. Jag tror inte en sekund på att han inte skulle hålla för nästa års Allsvenska, han är definitivt en av spelarna som ska vara kvar.

Nyström är jag tveksam till, men Kustemo lyckades iofs vända en knackig säsong 03/04 till en supersäsong 04/05. Ska vi behålla honom måste vi ha alternativ om han inte skulle bli bättre, så att vi inte står med endast en handfull backar som håller måttet.
Lundström ska vara kvar han är en riktig slitvarg,offra sig för laget.
Nyström skiter jag i han har varit ganska kass hela säsongen så om han ska vara kvar kan någon annan bestämma.

Custemo med C annars blir generalen sur.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Läget i truppen just nu är alltså följande:

Målvakter:
Åkerström (1 år)
Koivula (1 år). Envisa rykten säger att han lämnar.

Backar:
Sundbom (1 år)
Augustin (1)
Heino (1)

Lämnat: Carlsson, Olsson, Nyström.

Utan kontrakt: Custemo och Messa.

Jag är osäker på Heinos och Messas kontraktstider.

Centrar:
Robert Roséns kontrakt vet jag inget om, men jag utgår från att han har ett i alla fall. Ingen övrig center under kontrakt.

Lämnat: Lundström

Utan kontrakt: Yngvesson, Omark, Carlsson.

Forwards:
Pikkarainen (2).
Johansson (1)
Männikkö (1)
Selander. (1)
Arup (1 år). Rykten säger att han inte återvänder.

Lämnat: Einarsson, Podein, DeFauw, Andersson

Utan kontrakt: Persson, Jacobsson (Rykten viskar om nytt kontrakt).

Nyförvärv:

Klara: Rosén (ASK)

Rykten: Hadelöv (MIF), Olausson (TAIF), Jonathan Persson (Boden), Johan Forsander (Morzine).

Rätta mig mer än gärna om jag glömt, förbisett eller missuppfattat något/någon. Prio 1 måste vara målvaktspositionen. Centrar kan också vara bra att ha....
Last edited by Varanen on 28 March 2005, 16:04, edited 6 times in total.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Selander skrev tvåårskontrakt inför nyss avverkade säsong, så han har kontrakt kommande säsong också..

http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/12918.php
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

det hade Nyström med.........
Snart nära dig...en ny hall
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Anledningen till att jag skrev det var för att Varanen var osäker på vilken kontraktstid han hade.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

aha..sorry :oops:
Snart nära dig...en ny hall
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Det är lugna puckar, ingen skada skedd serra.
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Om vi inte får Hadelöv. Tycker ni att vi ska göra ett nytt försök med Gusten Törnkvist?
Tyckte han var bra, dessutom hade han en snyggt målad hjälm :)
Post Reply