Drygt 4000 platser låter ju riktigt riktigt bra! Byggs båda långsidorna om smart och kanske kommer rymma 2500 pers så är det ju lysande, då finns det ju bra platser till alla sponsorer. Jag kan ställa mig på kortsidan, inga problem! Utöka kortsidan uppåt med några rader till så rymmer den kanske uppåt 1000 pers, blir ju lagom klack eller?
Fan vilket lyft detta blir, tror vi kan snitta kanske 3500 nästa säsong
Jag menade det med ironi, det jag skrev... Ska inte hallen ta in fler nästa säsong? På bilden står det 5000 - 8000. Medans i texten står det 4000 Hela hallen...
Ombyggnaden skall väl ske i etapper, efter etapp 1 rymmer arenan 4000 personer med sittplats på långsidorna och stå plats på kortsidorna. Efter etapp 2 (5000) och etapp 3 (6000-8000) och jag antar att man tar en etapp / år, antar jag
MEL wrote:Ombyggnaden skall väl ske i etapper, efter etapp 1 rymmer arenan 4000 personer med sittplats på långsidorna och stå plats på kortsidorna. Efter etapp 2 (5000) och etapp 3 (6000-8000) och jag antar att man tar en etapp / år, antar jag
Det är väl upp till hur det går för Lakers som avgör när etapp två och tre kommer?
Det här måste vara en mycket positiv händelse för er. Det Vöfab säger är ju faktiskt att de tänker följa Lakers utveckling och anpassa sitt handlande utifrån föreningens utveckling. I och med den signalen, så kommer ju förmodligen inte hallkapaciteten att vara något hinder för er i framtiden. Det var väl denna signal Lakers ville ha från kommunens (Vöfabs) sidan, kan jag tänka mig.
Helt rätt Carl. Och jag tycker det är klokt att man följer utvecklingen i Lakers och anppasar efter det så vi inte sitter med en hall för typ 8000 personer och vi kanske har en publik på 3000-4000 pers.
Hellre en ishall vi fyller och trängs i, än en med massa tomma platser i.