Shjon Podeins sista på Torsdag

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
KyriakoS
Forumproffs

Shjon Podeins sista på Torsdag

Post by KyriakoS »

Eftersom det är hans sista match mot MIf tänkte jag om vi skulle dra en ramsa. Rytmen av "vi slutar aldrig sjunga VLH"

OE THE NUMBER 25 THE NUMBER 25...WE WILL ALWAYS LOVE YOU SHJON PODEIN

alt OE LAKERS OLE OLE istället för THE NUMBER 25

va tycker ni?
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

njaaa kanske kan bli lite svårt men vill vi så kan vi
I always tell the truth, even when i lie
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

inte negativ nu malmström ...vi kan allt:)
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

En fin gest tycker jag han hörde ju välkomstramsan Welcome home Shjon Podien och gillade det så detta tycker jag är klockrent.
Har pratat en del med hans fru under matcherna i vinter och han gillar Lakejerna SKARPT så självklart. Ge honom denna ramsan :!:
:clap: :clap: :clap:

Röstar då på alt 2 OE LAKERS OLE OLE istället för THE NUMBER 25.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

När jag intervjuade Shjon om Lakejerna skrattade han när jag frågade vad han tyckte om den ramsan :)
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Xiphoid
Forumamatör

Re: Shjon Podeins sista på Torsdag

Post by Xiphoid »

KyriakoS wrote:Eftersom det är hans sista match mot MIf tänkte jag om vi skulle dra en ramsa. Rytmen av "vi slutar aldrig sjunga VLH"

OE THE NUMBER 25 THE NUMBER 25...WE WILL ALWAYS LOVE YOU SHJON PODEIN

alt OE LAKERS OLE OLE istället för THE NUMBER 25

va tycker ni?
Hoppas verkligen att han aldrig mer spelar i Lakers, blev 1 år för mycker tyvärr.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Xiphoid,

om du nu inte visste det så kommer han inte spela mer i Lakers. Han har nyss fyllt 37 år och om man lyssnar på honom själv så tyder allt på att han lägger skrillorna på hyllan efter denna säsongen, så du kan vara hur lugn som helst.
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

I vilket fall som helst är han välkommen tillbaka. Kanske ska ändra texten till "Welcome back..." :D
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

[/quote]
Hoppas verkligen att han aldrig mer spelar i Lakers, blev 1 år för mycker tyvärr.[/quote]

Sniffar du mycket lim på skolan...........eller vet du inte vad hockey är?
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Lakers00 wrote:
Hoppas verkligen att han aldrig mer spelar i Lakers, blev 1 år för mycker tyvärr.[/quote]

Sniffar du mycket lim på skolan...........eller vet du inte vad hockey är?[/quote]
Skulle tro att jag kan mer hockey än de flesta här då jag utövat spelet på Allsvensk nivå.
Lägg ner snacket om lim.
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Kanske inte sniffar lim men ett och annat skott i pannan har du nog fått :wink: (Tänkte då också på rösterna som du hör som säger att Shjon inte skulle vara med på Torsdag)
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Podein ska spela.
Det är tydligen löst nu. :D
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Bizon wrote:Kanske inte sniffar lim men ett och annat skott i pannan har du nog fått :wink: (Tänkte då också på rösterna som du hör som säger att Shjon inte skulle vara med på Torsdag)
Det kan nog vara så att du du fått många skott i pannan som liten eller 8O
Klart var att inte Podes skulle vara med men det löste sig i sista sekund dock är inte Brad med. :wink:
Tagga ner är du bussig.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Denna säsongen är ju som bekant Podeins sista som spelare i Växjö Lakers. Nästa steg tycker jag ska vara att försöka ha kvar Podein inom organisationen, varför inte som talangscout/sportchef (komplement till Åkesson)? För det kontaktnätet som Podein har går inte av för hackor. Vi får väl se vad som händer...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Podein är en kontakt man måste använda...
det kan bli nyttigt nån gång i framtiden.
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Av vilken anledning skulle han inte ha varit med?
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

c70t5 wrote:Denna säsongen är ju som bekant Podeins sista som spelare i Växjö Lakers. Nästa steg tycker jag ska vara att försöka ha kvar Podein inom organisationen, varför inte som talangscout/sportchef (komplement till Åkesson)? För det kontaktnätet som Podein har går inte av för hackor. Vi får väl se vad som händer...

/T5!!
ja det vore grymt att behålla honom! 8) hoppas att det finns en vilja från hans sida att stanna kvar ...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Det tror jag att det finns...om nu frågan kommer på tal... 8)
Han behöver ju nödvändigtvis inte vara placerad i växjö, han har ju hela världen som sin arbetsplats...

/T5!! :wink:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

c70t5 wrote:Det tror jag att det finns...om nu frågan kommer på tal... 8)

/T5!! :wink:

ja och det får man ju hoppas att den gör. Min spontana tanke är att det här en kille med enorm erfarenhet och ett mycket stort hjärta. Jag tror att han kan göra mycket för Lakers och hockeyn i Växjö. Ett exempel som redan nämnts är som stöd till sportchefen i rekryteringsfrågor där han kan bidra med ett stort nätverk av kontakter framförallt utomlands. Vi har redan sett prov på hans engagemang i frågor kring barn så där vill han säkerligen fortsätta och jag stödjer det till fullo.

Han kan säkert också vara till stor nytta för ungdomsverksamheten i Lakers, och kopplingen till hockeygymnasiet. Jag är lite osäker på hans övriga "icke-hockey-mässiga" kvaliteter, men han kan säkert vara en tillgång i andra framtidsfrågor, exv. planer på ny hall osv.
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Fröken Svår wrote: Han kan säkert också vara till stor nytta för ungdomsverksamheten i Lakers, och kopplingen till hockeygymnasiet. Jag är lite osäker på hans övriga "icke-hockey-mässiga" kvaliteter, men han kan säkert vara en tillgång i andra framtidsfrågor, exv. planer på ny hall osv.
Han kan hjälpa till att finansiera hallen och vips så har vi "Shjon Podein Arena" i Växjö och på sommaren kör man "Shjon Podein Ice Hockey School" :wink:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

MEL wrote: Han kan hjälpa till att finansiera hallen och vips så har vi "Shjon Podein Arena" i Växjö och på sommaren kör man "Shjon Podein Ice Hockey School" :wink:
Jisses så vackert du pratar!!! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

javisst! och får Lakers/Lakejerna dessutom använda sig av namnet fritt, så kunde man ju börja sälja "Shjon Podein Bany Laggs" ... :mrgreen:
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Fröken Svår wrote:javisst! och får Lakers/Lakejerna dessutom använda sig av namnet fritt, så kunde man ju börja sälja "Shjon Podein Bany Laggs" ... :mrgreen:
:roflol:
Post Reply