Vilka kommer att vinna klackmatchen på fredag?
Det ända vi vet är att lakejerna kommer ca 500st men hur många blir nyköpingsklacken?
Vad kommer respektive klack att fixa för tifo? vilket tifo kommer att vad snyggast?
Lite funderingar bara. Dela med er av era åsikter om vad ni tycker och tänker inför fredagens drabbning.
Nej, några 500 Växjöbor tror jag inte det blir riktigt.
Men jag tippar på att uppåt 150 (tre bussar) kommer att åka organiserad resa, sen vet jag redan nu jättemånga som kommer bila. Så att vi blir uppåt 200-300 det tvivlar jag inte på.
Lugna dig. Imorgon kommer resten att anmäla sig under matchen. Så då är vi redan lite över hundra. sen kommer alla som åker själva. skulle tippa på 100 150 st. +Sponsorerna ca 80. Sen årydsbussen 50st. + annat lösdrivet folk. Så 400 till 500 blir det nog.
Sen plus mig då om jag lyckas ta mig till nyköping. Och jag räknas ju som femtio man minst
Jag lyssnade på Tingsryds match i fredags så nog borde det väl bli webbradio från Nyköpingsmatchen på fredag. Du kan ju mejla srP4 o fråga, men allt annat vore konstigt.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
F*n vad jag kände mig ensam i klacken idag! Det lät bara lite från ett gäng lite högre upp (en stor eloge till er!). Den nedre delen har nog aldrig varit så svag som idag. Å andra sidan hörde jag bara NH i första perioden...
LaKaj wrote:F*n vad jag kände mig ensam i klacken idag! Det lät bara lite från ett gäng lite högre upp (en stor eloge till er!). Den nedre delen har nog aldrig varit så svag som idag. Å andra sidan hörde jag bara NH i första perioden...
Ja, vi har en klart vikande trend på hemmaplan och det gäller oavset om vi vinner eller förlorar, tyvärr...
Något måste göras till nästa säsong... Kortsidan, kanske?
Efter å ha sjungit och klappat i två perioder bestämde vi oss för att i tredje perioden skulle vi skrika öronen av killen framför. Han sjöng en gång i första perren, tror jag, sen klappade han nån gång i andra (kan ha varit en elak reflex), så i tredje skulle vi se om vi fivk igång honom. Måste meddela att vi inte gjorde det =( Men den tjejen som var med hans kompis ställde sig brevid Lena och mig i tredje och klappade och sjöng. Bra!
Annars var det deprimerande tyst rundt om Våra kompisar som stod på kortsidan sa det samma..
Nej, stämningen var inte vad den borde varit enligt mig... mitt på ståplats var det stendött...några som klappar ibland bara...även om man försöker få igång folk runtomkring genom att sjung å klappa är det som att köra huvudet i en vägg....
Det enda som hördes där jag stod var NH klackens trumma....
Micha>>
Dags att gå och kolla hörseln då folk som stod längst bort från klackarna hävdade att NH klacken lät mer än Lakers klacken förutom vid något tillfälle i början av matchen.
Klacken vek varje fall inte ner sig. Vi sjöng och höll igång non stophela matchen. Däremot vek ni andra ner er som inte hjälpte oss. Ni vet vilka ni är som inte bidrog till stämningen...
Per Carlsson wrote:Klacken vek varje fall inte ner sig. Vi sjöng och höll igång non stophela matchen. Däremot vek ni andra ner er som inte hjälpte oss. Ni vet vilka ni är som inte bidrog till stämningen...
Det sorgliga är att när det väl gäller är klacken väldigt, väldigt liten...
Det är samma problem för alla klackar. De består av 10-15 personer på hemmaplan, 100% av de som reser med på bortaplan. Det är kanske inget problem egentligen. Vi är antagligen helt insnöade på stämning, att det skall sjungas, skrikas, hållas på med tifon osv. En magisk stämning skapas om en stor majoritet av publiken deltar, känner rysningar och den totala viljan att vinna. Jag tror inte vi kan få publiken till att bli vinnare. Antingen är man det eller så är man det inte. I går var vi inga vinnare. Fel pubik helt enkelt.
Mr wee wrote:Micha>>
Dags att gå och kolla hörseln då folk som stod längst bort från klackarna hävdade att NH klacken lät mer än Lakers klacken förutom vid något tillfälle i början av matchen.
Inget fel på hörseln...redan kollad...
NH-klackens trumma hördes...men mycket mer var det inte,förrutom när trumman tystnade då...