Vilka är det som har pressen på sig?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

# 43
Forumamatör

Vilka är det som har pressen på sig?

Post by # 43 »

Av vissa inlägg här kan man uttyda att det skulle vara Nyköping som har pressen på sig.

Kan inte alls hålla med om det! Anledningarna till det är följande:

# Vi startade säsongen i samma serie med någorlunda samma förutsättningar.

# Växjö var laget som pratade mest höljutt om SperAllsvenskan och slog på trumman med 2 st NHL spalere m.m. m.m....

# Nyköping är laget som redan överträffat dom vildaste förväntningar och uppfyllt målsttningen med säsongen med råge.

# För Växjö Lakers däremot återstår det att bevisa något över huvud taget.

# Allt som händer Nyköping Hockey nu och framåt är inget annat än ren bonus.

Slutsatsen: Växjö Lakers har en enorm press på sig och därför kommer ni att göra allt för att försöka lasta över den tunga bördan som nu ligger på varje individ i ert lag! Jag kan lugna er med att konstatera att oss berör det inte särskilt mycket. Vi har som sagt redan bevisat en hel del, och för oss känns det bara som att festen fortsätter!
Last edited by # 43 on 27 February 2005, 23:30, edited 1 time in total.
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Skoj att vi har samma åsikt :)
Jag ville bara se lakers i playoff och min önskan har slagit in. Jag ser allting som bonus nu och kan väl inte riktigt hålla med om att vi har pressen på oss.
Vad tycker Nyköpingsborna om lakers slår ut NH i två raka matcher, skulle inte det vara en besvikelse med tanke på eran placering i SA ?
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

vi har ingen press på oss det är inte vi som har spelat Sa

men något vi kan lova det är lapp på luckan
:wink:
buck
c/o LL´s Forum

Re: Vilka är det som har pressen på sig?

Post by buck »

# 43 wrote: # Vi startade säsongen i samma serie med någorlunda samma förutsättningar.
japp, fast vi gör den berömda 2:a säsongen som <b>ALLA</b> snackar om...
# Växjö var laget som pratade mest höljutt om SuperAllsvenskan och slog på trumman med 2 st NHL spalere m.m. m.m...
Det var klubbens målsättning, ja... Å andra sidan hade väl NH det åxå?
# Nyköping är laget som redan överträffat dom vildaste förväntningar och uppfyllt målsttningen med säsongen med råge.
Ja, jag trodde inte att ni skulle gå så bra som ni gjorde iaf! ;)
# För Växjö Lakers däremot återstår det att bevisa något över huvud taget.
Icke... ;) De bevisade det genom att ta PO-platsen, för andra året i rad! Ni däremot, som HAR spelat i SA måste väl bevisa att ni är det ohyggligt mycket bättre laget? ;)
# Allt som händer Nyköping Hockey nu och framåt är inget annat än ren bonus.
Det är det säkert, för det är det för VLH åxå...
Slutsatsen: Växjö Lakers har en enorm press på sig och därför kommer ni att göra allt för att försöka lasta över den tunga bördan som nu ligger på varje individ i ert lag!
Aha! Där har du svårt för att ha mer fel än du har! Den stora sten som hängde runt våra gossars axlar föll iom segern mot Troja...

Nu skippar vi bullshitet o ser fram mot matcherna i veckan! :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

NH har haft sitt roliga och är mätta på framgång, nu är det vår tur 8) Lätt match... :wink:
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Måste ett lag ha pressen på sig?

Jag tycker både VLH och NH kan gå in i den matchserien och bara tycka det är kul.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
GS
Forumdemon

Post by GS »

Puck På Pung wrote:Måste ett lag ha pressen på sig?

Jag tycker både VLH och NH kan gå in i den matchserien och bara tycka det är kul.
Precis samma tanke. Att Lakers skulle ha någon form av press på sig är ju bara löjjan, målet att nå nästa års AS är nu nått och samma gäller väl Nyköping så lägg ner snacket om press hit och dit.

Sedan bör väl rimligtvis Nyköping gälla som favoriter efter en mycket väl genomförd SA och har väl förmodligen ett högre tempo i sitt spel efter matcherna i SA än vad Lakers har efter spel i fortsättningsserien.

Nu ser vi fram emot ett kul matchserie och må bästa laget vinna.
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Det började redan i höstas med inlägget som en vid namn Ottosson skrev i erat forum på svenska fans, han var i från växjö skrev han så det utgår jag ifrån då, men som alla vet så kan man inte säga det till 100%.

Han skrev att ni skulle bara leka er igenom grundserien, sedan skulle det bli SA , ok det skulle bli lite svårare men sedan kom det kvalet , efter det skulle det vara nästan klart för elitserien, hur det har gått till i dag vet ju alla.

Och vad en del säger här på denna tråden ska jag inte glöma men jag kommer att ta upp det igen och det är mycket snart. :notOK: :notOK: :ok: :ok: :ok:
Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Det är bra Kjelleman, dra alla över en kam. Ottosson (vem det nu är)representerar ju alla fans och dessutom hela klubben :roll: . Det går säkert att leta upp någon NH supporter på något forum som har sagt något som vi kan trycka i halsen på dig men det vore att sänka sig till en för låg nivå. Det som skrivs på ett forum står endast för den som skriver inlägget. Vi andra kan inte stå i någon slags kollektiv skuld för hans åsikter bara för att vi håller på samma lag.

Ni har gjort en bra säsong- grattis. Vi har gjort en sämre säsong men har säkrat platsen för nästa år och nu kan vi koppla av och njuta. Är detta sista hemma matchen för i år så gör inte det så mycket. Vi kommer att få flera nästa år - i rätt serie.
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Nille wrote:Det är bra Kjelleman, dra alla över en kam. Ottosson (vem det nu är)representerar ju alla fans och dessutom hela klubben :roll: . Det går säkert att leta upp någon NH supporter på något forum som har sagt något som vi kan trycka i halsen på dig men det vore att sänka sig till en för låg nivå. Det som skrivs på ett forum står endast för den som skriver inlägget. Vi andra kan inte stå i någon slags kollektiv skuld för hans åsikter bara för att vi håller på samma lag.

Ni har gjort en bra säsong- grattis. Vi har gjort en sämre säsong men har säkrat platsen för nästa år och nu kan vi koppla av och njuta. Är detta sista hemma matchen för i år så gör inte det så mycket. Vi kommer att få flera nästa år - i rätt serie.
Ja du har du en kam med bara en (1) pigg i då, för jag skriver att HAN skriver, jag skriver inte att alla skriver, sära på begreppen lite nu, så blir det rätt ska du se. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Lakers till div 3
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Om du nu bara avser honom, varför skriver du om detta på ett forum då? Hela idén med ditt inlägg är väl att vi inte är tillräkligt ödmjuka eller att vi borde ha pressen på oss eller vad menar du egentligen? Är det så att Lakers spelare borde känna av pressen på grund av Ottossons inlägg på forumet på svenska fans??? Jag tror du överskattar Ottossons betydelse lite. :roll:
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Jag tycker inte att något av lagen har någon speciell press på sig. Lakers kan spela sin första hemmamatch för året utan press och Nyköping, som gjort en strålande insats i SA, kan oxå gå ut och spela helt utan några krav från deras fans/sponsorer. Tror på en underhållande matchserie med öppen, anfallsrik hockey från båda lagen.

Som året utvecklat sig ser jag dessa matcher som ren bonus :lol:

Växjö Lakers är de bästa!
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Att Växjö lakers siktade höt är väl ingen hemlighet, det gör väl Nyköping också! Att synas o höras och sticka ut hakan lite är ett bra sätt att locka publik till matcherna! Jag ska åka vasaloppet på söndag och siktar på att ta mig i mål, annars hade jag inte behövt ställa upp. Likaså siktade lakers på SA i höstas och play off i fortsättnings serien, annars hade.....

Roger
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Denne Ottosson har jag ingen aning vem han är ,har mig veterligen inte varit någon på detta forum som har det namnet som sign..Vad en person skriver på svenska fans ,kan ju vara en person som hatar Lakers och vill på det sättet få andra supportrar tycka vi är kaxiga ,vet inte om det är så ,men det har förekommet att det har funnits sådana ,.Sen till ämnet för min del så är det REN BONUS nu ,jag tycker också att Nyköping har gjort ett bra SA ,jag trodde inte att de skulle vara med in i det sista att gå direkt till elitserie-kval .Strongt gjort och jag bara gratulerar .För min del tror jag det kan bli trevlig öppen hockey nu när båda lagen kan spela med vissheten att de är med i den nya Superallsvenskan. Som någon skrev må bästa lag vinna (naturligtsvis hoppas jag att det är Lakers).
Välkomna till Växjö på onsdag kväll NH-supportrar ,tyvärr kan vi inte erbjuda Er en lika fin hall som Ni har ,men det är en annan sak.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Tyckte Lenny var kaxig inför sista omgången i SA då han sa att varken Skellefteå eller Leksand imponerat... Då borde väl NH leka med Lakers eller :o
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

Putte/LL wrote:Tyckte Lenny var kaxig inför sista omgången i SA då han sa att varken Skellefteå eller Leksand imponerat... Då borde väl NH leka med Lakers eller :o
Faktum är att varken SAIK eller LIF har imponerat i matcherna mot NH. Vi hade mycket väl kunnat tagit alla poäng i dessa matcher.

Precis som de flesta andra tycker så håller jag med om att båda lagen kan spela helt utan press. NH hade som mål att kvalificera sig för nästa års allsvenska vilket man också gjort med råge. Nu är självklart målet för NH(Och Lakers?) att ta sig till kvalserien. Laget som vinner denna matchserie har mycket stor chans att lyckas med detta, tror jag. Jag tror varken att det finns många NH-supportrar eller lakejer som kräver en seger i denna batalj. Jag själv är oerhört nöjd med hur NH har genomfört årets säsong och allt som kommer nu är bara en ren bonus och det ska jag njuta fullt ut av.

Vi ses på onsdag och fredag!(Och ev. även söndag)
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Det är ganska logiskt att dom lagen som kommer från superallsvenskan får ses som favoriter inför playoff, oavsett vilka målsättningar dom olika föreningarna samt dess supportrar hade inför säsongen. SA-lagen har ju även fördelen av att ha två hemmamatcher.

Så här ser iallafall rankingen ut inför PO:
1 Nyköping
2 Rögle
3 Oskarshamn
4 Bofors
5 Almtuna
6 Halmstad
7 Västerås
8 Växjö :cry:
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

ranking lärde jag mig under sommaren 2004 att skita i;)
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

För att återgå till ämnet!
Nu har pressen flyttats till Nyköping igen! I alla fall om man tittar på Unibets odds... :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Viktor666 wrote:För att återgå till ämnet!
Nu har pressen flyttats till Nyköping igen! I alla fall om man tittar på Unibets odds... :wink:
Och här har du de andras.

Oddsen

Svenska spel: 2.20 - 3.75 - 1.90
Expekt: 2.65 - 4.70 - 1.95
Unibet: 2.40 - 4.60 - 2.20
Lakers till div 3
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Lätt att jag hade satt mina pengar på Växjö...såg ju riktigt bra ut mot Troja...
Ställer de upp en sån försvarsmur som senast så blir det problem för Nyköping...

Målsnålt..?? -Förmodligen!
Ambassador | 19:57 ! ! !
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hhhhhmmm...jag har alltid hävdat att laget med flest finländare vinner. Vi måste få stopp på Seikkulas line med Koponen och Halttunen. Hunter befinner sig i andra. Dessutom är backen Hucko ett riktigt bra anfallsvapen. De har tre lines som kan producera, men får vi den första ur spel kan det gå.

Nyköping är bra på att döda utvisningar och Asplund hade högst räddningsprocent i SA.

För vår del gäller det ändå att följa vår game-plan slaviskt. Det finns inget utrymme för tjohoo-hockey för då kommer NH att straffa oss direkt. Med tålamod och disciplin skall vi ännu en gång sura oss till andra PO-omgången. Nyckelspelare i sådana här fighter är killarna med rutin: Podein, Yngvesson, Lundström och Custemo. Omark är vår bäste spelare, Männikkö kan stressa sönder vem som helst och till sist Heino, mannen från de djupa skogarna. Han ser saker som ingen annan kan se. Blick för hockey helt enkelt.

LET´S GET READY TO RUUUUUUMMMBLEE!!!!!
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Inte för att vara sådan Kjelleman, men är det inte lite tragiskt när man inte ens kan stava rätt i sin egen undertitel?

Väll - stavas väl i svenska språket.

åland - Stor bokstav används för namn i svenskan.

Roligt att leka rättstavnings farbror ibland.... :lol:
Guest

Post by Guest »

Mygel wrote:Roligt att leka rättstavnings farbror ibland.... :lol:
Rättstavningsfarbror är ett ord.
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Vad hände med hockeysnacket :roll:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Då kör vi vidare med lite hockey-snack. Som alla vet omhuldar jag spelare som har bra +/- -statistik. Här är Lakers främsta i fortsättningsserien:

Männikkö (+10)
Yngvesson, Podein och Sundbom (!!!) (+8.)
Custemo och DeFauw (+7)

Flest skott på mål sköt:

Männikkö (41)
DeFauw (35)
Andersson (32)

Effektivaste skyttarna var:

Pikkarainen (56%)
Yngvesson (30%)
Einarsson (29%)

Mest utvisade satt:

Yngvesson (12 min) ?!?!
Nyström, Johansson, Andersson och Lundström (10 min)
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Något jag gillar inför kvällens match är att Nyström och Olsson inte spelar ihop längre. De är alldeles för vimsiga tillsammans i defensiva zon.

Då tror jag båda dessa kommer mkt mer till sin rätt när de får spela tillsammans med Sundbom respektive Custemo.
:ok:

Minns inte hur det var mot Troja, men jag har för mig att Olsson och Nyström spelade ihop i den matchen eller hade Fagervall splittat på dom redan till den matchen ?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Per Carlsson wrote:Minns inte hur det var mot Troja, men jag har för mig att Olsson och Nyström spelade ihop i den matchen eller hade Fagervall splittat på dom redan till den matchen ?
var det inte redan då Olsson och Custe?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Visst var det Custe och Olsson i trojamatchen ,där Olsson enl min mening gjorde sin bästa match för säsongen.Tror att han trivdes ihop med Custe ,men samtidigt är det synd att Custe och Sundbom paret splittras .Men Fagerwall har nog mer koll på detta än var jag har.

NU ÄR DET SNART DAGS!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Mkt möjligt buck.

Eftersom Olsson gjorde sin bästa match för säsongen just denna match så blir jag inte förvånad om han spelade med Custe då.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Härligt att Fagervall håller fast vid Custe/Olsson, dom funkade klockrent ihop mot Troja. Hoppas verkligen att Nyström kommer till sin rätt idag med, mkt viktigt.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Hoppas framförallt att man håller igen med bjudningarna i egen zon..
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Om sedan Nyström avstår från att köra med superlim på bladet (framförallt i powerplay) så skall det nog gå bra.

Snart smäller det!!!!!! :twisted:
theone
Forumamatör

Post by theone »

"nu börjar säsongen!" :headbang:
May the strongest win!
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

theone wrote:"nu börjar säsongen!" :headbang:
I så fall var det tidernas längsta OCH dyraste försäsong... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Post Reply