Sperrle har spelat för oss och den förening som får hans underskrift på pappret kan skratta sig lycklig. Bara att hoppas att karln fick positiva bilder av Halmstad senast och gärna kommer tillbaka.
Skulle inte vilja se Sperrle istället för Åkerström även om
han är en väldigt duktig målvakt. Om dom ska peta undan Pär så
ska det vara en bättre målvakt än Sperrle....
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Ja jag håller med dig Varanen går vi till Playoff och Per spelar stabilt när det "verkligen" gäller så tycker jag att hattandet med målvaktsfrågan är klar.
Per 1:a, Ville 2:andra målis nästa säsong så kan vi lägga pengarna på nått annat trevligt i stället
Tror Åkerström kommer att bli en blivande stormålvakt
så ge han ett år till som förstakeeper utvecklas han inte
märkbart så plockar man in en keeper i Hadelövs klass
så Pär får kämpa om förstaplatsen så tror jag att han
kan bli ännu bättre.......... Har jag fel????????
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Klonis wrote:Ja jag håller med dig Varanen går vi till Playoff och Per spelar stabilt när det "verkligen" gäller så tycker jag att hattandet med målvaktsfrågan är klar.
Per 1:a, Ville 2:andra målis nästa säsong så kan vi lägga pengarna på nått annat trevligt i stället
Nej jag håller inte med om Ville, om klara oss till nya Allsvenskan nästa år då möter vi bra motstånd som t. ex Skellefteå då behövs två målvakter av högsta klass, gärna Hadelöv eller Sperrle som första målvakt Pär får agera som 2 målvakt men visst han kan blir något i framtiden.
Linkan wrote:Skulle inte vilja se Sperrle istället för Åkerström även om
han är en väldigt duktig målvakt. Om dom ska peta undan Pär så
ska det vara en bättre målvakt än Sperrle....
Sperrle är en betydligt bättre målvakt än Åkerström. Dessa två är för övrigt jämngamla, men medan Åkerström än så länge inte ens gjort en elitsäsong i hockey har Sperrle hunnit med fyra-fem.
tror också på det att sperrle är en mycket bättre målvakt än vad åkerström är,ser inte per som nästa års förstemålvakt,då ser ja någon rutinerad,stabil målvakt som har ett antal säsonger i sig på denna nivån, som t.ex leinonen i iko,sperrle,gusten eller grotnäs typ en sådan målvakt skulle vi ha nästa säsong,och sen åkerström som backup,det skulle vara kanon tror jag !! nästa års allsvenska kommer att bli mycket tuffare än vad den någonsin har varit.
Vad jag är mest orolig för är att han tränar med HV nu igen ,finns säkert någon baktanke med detta från HV:s sida.Jag är helt övertygad att Åkerström blir en stormålvakt och håller han för en av de bättre i denna serie som vi spelar nu.Tror inte Åkerström tänker sej att vara andemålvakt nästa år.
alfax wrote:Vad jag är mest orolig för är att han tränar med HV nu igen ,finns säkert någon baktanke med detta från HV:s sida.
HV ville väl helt enkelt ha en målvakt på träningarna nu när Liv spelar Sweden Hockey Games. Jag tror inte det finns några baktankar från HV:s sida i dagsläget.
alfax wrote:Vad jag är mest orolig för är att han tränar med HV nu igen ,finns säkert någon baktanke med detta från HV:s sida.
HV ville väl helt enkelt ha en målvakt på träningarna nu när Liv spelar Sweden Hockey Games. Jag tror inte det finns några baktankar från HV:s sida i dagsläget.
Hoppas att det är så ,inget tvivel om att det är nyttig träning för honom.
Hoppas att det är så ,inget tvivel om utan att det är nyttig träning för honom.
Tycker Åkerström gjort en kanonsäsong! Han värvades som nr 2 efter den fantastiske Ville Koivula!!! Med facit i hand borde det varit tvärtom.
I Åkerström kan Lakers ha en trygghet inför nästa säsong och ska någon peta honom ska det vara en i Hadelövs klass, Gusten håller i mina ögon en betydligt lägre klass.
Skulle vara kul och få hit Peter Andersson i MIF!!! Ja jag vet att han är född 65 men sicken pådrivare och ledargestalt!!! Utan honom skulle MIF inte ha hälften så många poäng!!!
P.S Förstår Fagervalls inlägg. Vilka påhopp det görs på vissa spelare bland publiken. Kan inte vara Lakers Fans!!
Förstår Boforsfansens sorg när Yngvesson gick till Lakers! Skriv 5 års kontrakt med kungen i Lakerdome!!!
Vi måste behålla målvakterna vi har, låt dem stabilisera sig.
Jqag är mycket mer stolt när det står en 23 åring och briljerar i mål än en 33 åring. Sluta leta nya målvakter vi kan inte byta hela tiden..