AVGÅ JOAKIM FAGERVALL

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

AVGÅ JOAKIM FAGERVALL

JA
46
38%
NEJ
74
62%

Total votes: 120

Clintan
Forumamatör

AVGÅ JOAKIM FAGERVALL

Post by Clintan »

Nu får det vara slut med detta förbannade daltandet som pågått sedan första träningsmatchen,vad har hänt med vårt kära Växjö Lakers.
Joakim Fagervall har misslyckats kapitalt,han har lyckats med bedriften att få ett harmoniskt uppåtgående hockeylag helt på dekis,och så har det varit under hela säsongen,sedan första träningsmatchen.Innan säsongen började så var det ett kokande ishockeyintresse i växjö,alla snackade hockey,det var ett hejdundrande tryck på läktaren,ja allt var verkligen på topp,hur är det nu? Joakim har alltså på mindre än en säsong tagit bort allt det som Lars Lindgren med spelare byggde upp förra säsongen inför denna säsongen,harmonin,glädjen och en fröjdfull effektiv ishockey. Joakim Fagervall har gett destruktiv tråkhockey i växjö ett ansikte,tyvärr.Spelarna i laget är så till den milda grad missnöjda med honom,tugget går det kan jag lova er,och vem kan klandra dom?Joakim har envisats med att köra sitt eget race hela tiden,men vad är det han inte begriper,det funkar ju inte.Joakim säger att det behövs mer harmoni i laget,man ska försöka att värva sig ur denna soppan som han lyckats skapa.Varför inte se till det egentliga infekterade problemet,det är ju inte hos spelarna som felet ligger,inse det och vips så ska ni se att harmonin kommer tillbaka till laget.Misslyckandet var redan ett faktum när Växjö Lakers missade SA,men då drogs skygglapparna åt och man skyllde på allt mellan himmel och jord.Dessa eviga bortförklaringarna match efter match är ju så patetiskt skrattretande och lyssna på att man kan ju inte göra annat än att skämmas å Växjö Lakers vägnar.Jag hoppas att det är lite ruter i Joakim nu och att han tar sitt förnuft till fånga och ställer sin tränarpost till förfogande för någonannan för nu kan det inte bli sämre. Begriper han inte det själv så hoppas jag att styrelsen handlar till organisationen och lagets bästa och ger honom sparken.Hur hade det sett ut om man vid upprepade tillfällen på sitt eget jobb misslyckats gång efter annan,då hade det inte räckt med att man skyller på alla andra runt omkring,gapar,skriker och slår sönder saker,utan då hade man åkt ut med huvudet före och blivit idiotförklarad,med all rätt.Jag har pratat med flera personer som har nära anknytning till laget både som spelare och andra representanter,och dom förundrades över om Joakim överhuvudtaget var närvarande när matcherna spelades,för hans skildringar av matcherna efteråt stämmer ju nästan aldrig överens med verkligheten.Personlighetsklyvning eller har Joakim så förbannat svårt att svälja sin stolthet och inse att det åtagandet han tagit på sig har han misslyckats med?Att sedan tvåtusen personer på läktaren,sponsorer och även lagets egna spelare ser hur laget underpresterar och spelar ett spel som inte passar dom match efter match är tydligen en synvilla,märkligt.

Citat Joakim Fagervall

”Många har undrat om vi verkligen prickat formen och det tycker jag att vi gjort. Jag tycker inte att vi någon gång varit formmässigt väck under hösten, däremot tycker jag att vi ser stabila ut nu. Vi har en jämn nivå på rappheten i benen och detaljerna i vårt spel sitter”

Vad svammlar han om?Är det denna synen han har haft av Växjö Lakers under hela säsongen,då är det ju inte konstigt att hans sk. hockeykunnande ifrågasätts.I det korkade och helt obegripliga uttalandet har vi svaret på varför det har gått som det har gjort.Vi har en tränare som har absolut noll koll.Vilken annan klubb i detta avlånga land som haft samma förutsättningar och ambitioner som Växjö Lakers hade accepterat denna tafatta och helt katastrofala coachningen.Dessa klubbar är med all säkerhet ganska så lätträknade.

AVGÅ JOAKIM FAGERVALL!!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jocke har mitt fortsatta förtroende i alla fall. Tycker inte alls att han står för någon utpräglad tråkhockey. Men det är klart, vi har ju iofs inte vunnit en enda match med 100-0 ännu...
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ja jag har oxå fortsatt förtroende för Jocke och Henke
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Det hoppas jag innerligt att de flesta av oss har.

Är det så att det finns så många i denna stad som har en sådan gedigen hockeykunskap så att man kan ifrågasätta andras så är det väl bara att gratulera Växjö. Nu tror jag inte att så är fallet.

Ha tålamod...
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Även om Fagerwall inte levt upp till mina personliga högt stälda mål (SA) så tycker jag vi skall ha honom kvar. Dock så tycker jag att han skall fundera på dessa två sakerna.

1. Alla Utvisningar = De tycks följa med Fagerwalls spelsystem.
2. Alla Skador = IKO hadde enorma problem förra SA med skador.. .Lakers har ganska mycket skador med. Kan det vara så att träningen sliter för mycket ?
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Niles wrote:Jocke har mitt fortsatta förtroende i alla fall. Tycker inte alls att han står för någon utpräglad tråkhockey. Men det är klart, vi har ju iofs inte vunnit en enda match med 100-0 ännu...

:lol: :lol: om vi så skulle vinna med 100-0 så är väl någon missnöjd med att vi inte gjorde 101.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Frasse
Forumentusiast

Post by Frasse »

Var det inte liknade för IKO första året när Fagerwall kom dit.
Vad hände sen jo det vet väl alla som är insatta.

Fagerwall skall vara kvar.....Det viktigaste just nu är att klara platsen till nästa års Allsvenska....å då tror jag att Lakers är bättre än denna säsong.

Visst vill man se bättre resultat....men det verkar som vissa underskatta de andra lagen.... skriker ut sin ilska för resultaten inte går som de vill.

Det är detta som är hockey....Glädjerus, Hopp å förtvivlan....

Fan vad tråkigt det skulle vara om man bara vann hela tiden, då kan man ju inte glädjas extra när vinsterna kommer.

Keep on Rocking
Daigle
Forumamatör

Post by Daigle »

håller med föregående inlägg med att det inte skulle vara roligt att vinna hela tiden. Men att se ett lag spela helt utan hjärta är bland det tråkigaste som finns....o det är precis vad lakers gör för tillfället.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Finns det något belägg för att Lakers skulle ha fler skador än de andra lagen? Av vad jag förstår så har en hockey-trupp i stort sett alltid någon borta p g a skada, så även Lakers.

När det gäller utvisningarna så såg 2-mintsligan ut som följer i grundserien:

1. Skövde 201
2. IKO 195
3. Nybro 192
4. Hammers 188
Huddinge 188
6. Hammarby 183
7. Lakers 182
8. Rögle 181
9. Troja 179
10. NH90 178
11. Mörrum 171

Vad det gäller de totala utvisningarna så hade Lakers 6:e mest, bl a så hade IKO, Rögle och Nyköping mer.

I fortsättningsserien har det spelats för få matcher för att dra några slutsatser, men i den totala utvisningsligan ligger Lakers i mitten av serien. Jag kan inte se någon tendens till att VLH drar på sig fler eller mer utvisningar än sina konkurrenter. Jag tror det enbart handlar om en KÄNSLA som alla fans har, dvs man tycker att det egna laget drar på sig för många utvisningar. Givetvis så kan det skilja mycket mellan enskilda matcher, men någon trend kan inte skönjas.

Fagervall har mitt fortsatta förtroende till att skapa ett lag som har kapaciteten att fightas i den absoluta toppen. Ett sådant lag tar längre tid att bygga än drygt en halv säsong. Nu läggts grunden till ett stabilt superallsvenskt lag. Det är synd att vissa river sitt hår i väntan, men det tar tid, kräver tålamod och metodiskt arbete. Hade det varit så enkelt att man värvar två killar från Nyköping och en från den amerikanska farmarligan så hade det varit 3 000 lag i ES vid det här laget.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

jag tycker fagervall ska vara kvar inget snak om saken
theone
Forumamatör

Post by theone »

Klart som f** han ska vara kvar! GO FAGERWALL :hbang:
May the strongest win!
Boomer
Forumdemon

Post by Boomer »

Han ska va kvar !!

Jag litar på att han och laget fixar play-off platsen
[size=150][b]HOCKEY ÄR TOKSKOJ[/b][/size]
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Tycka vad man vill om Fagervall, men det är inte läge att kicka en tränare nu. Han gör säkert sitt bästa och efter säsongen får vi summera om det varit tillräckligt.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Fagervall SKA vara kvar!!!!!
Dummaste undersökingen på denna hemsida någonsin
Snart nära dig...en ny hall
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

serra wrote:Fagervall SKA vara kvar!!!!!
Dummaste undersökingen på denna hemsida någonsin

Bästa inlägget från serra någonsin!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Jocke (och Evertsson hoppas jag) får sin "revansch" nästa säsong, då får vi slå lite mer ur underläge och då
JÄVLAR SKA ALLA FÅ SE!!! :headbang:
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Röstar på att Jocke skall vara kvar........
Sen tycker jag att denna typ av undersökningar kan utebli när nu laget behöver vårat stöd mer än någonsin.....

Och om jag inte läst tabellen helt fel så leder vi den el?

Undrar vad som krävs för att Växjösuppotrar skall vara 100% nöjda????
Allt kan förvisso bli bättre, men som jag skriver ovan...Vi leder trots allt serien....

Beckis
munken
Forumamatör

Post by munken »

Den här undersökningen tycker faktiskt jag var lite väl magstark, det måste vara styrelsens uppgift att besluta om sådana saker. Om supportrar vill diskutera såhär personliga saker tycker jag att supporterklubben i så fall anordnar ett möte internt istället för att basunera ut detta på ett allmänt forum.

grymt och ganska plumpt.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

med tanke på att "Clintan" enbart orkat med ETT enda inlägg (detta inräknat) så har JAG iaf svårt att ta det hela på allvar...

Stöd laget istället för att käfta en massa...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

med andra ord ska det bli ett helvetes tokröj på läktaren i mån :D
puff
Forumdemon

Post by puff »

Ganska knäppt att ta upp en sådan här tråd. Jag kan inte se vad det tillför att börja rösta i tränarfrågan.
vi leder fortsättningsserien, börja då inte gnälla om att byta ut tränaren.
självklart skall han vara kvar
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Äntligen en som ser på läget med öppna ögon. Stämmer det att missnöjet med Fagervall är utbrett bland spelarna så är det en tydlig markör att han inte lyckas mobilisera glädje, kraft, karaktär och rätt attityd. Sen spelar det ingen roll hur intensivt alla "rättrogna" Lakejer försvarar Fagervall. [b]Att jämföra med hur det var i Oskarshamn är ju sorgligt. Finns ingen sanning att det ska upprepas i Växjö. Statistik lever sin egen tillvaro och börjar alltid om på noll. Efter varje match, efter varje säsong. Det ligger hos betraktaren/tränaren/spelarna att ta hänsyn till eller ta åt sig av statistiken. Med andra ord förlora matchen innan den ens hunnit spelas!! Eller ge fan i den... vilket vi måste göra i fallet Oskarshamn. Det är här och nu som gäller. Capiche!!![/b].Sen undrar man ju om det gör ngn skillnad ifall dom dånar ned en division... stöttar ni Fagervall hela vägen ned i div 1??? Men det är klart... då kanske tålamodet tryter för org.

Vi vet alla vad spelarna är kapabla att åstadkomma. Vi kommer ihåg med vilket hjärta och med vilken kämpaglöd dom tog sig vidare förra säsongen. Då... DÅ kunde dom föra en match. Dom kunde vinna med flera mål. Den här säsongen kan jag bara påminna mig att dom tvålat dit Skövde hemma rejält annars är det mest uddamålssegrar när dom väl vunnit. (kanske missat ngn annan match, men det är inget viktigt)

Vill göra en sak klar... Jag håller intensivt på Lakers!!! Precis som Clintan skriver gör det ont långt in i själen att se det som håller på att hända. Krävs det negativt kval för att Lakers organisation ska agera? Evertsson vill jag knappt kommentera. Han står bara å vevar med armarna som en tramsig hejaklacksledare... med ryggen åt spelarna när han gormar åt dom. Sorgligt. Suck!!!

Men alla ni som stöttar Fagervall... ni som verkar veta... vari ligger felet med årets resultat? Vad tycker ni behöver åtgärdas? Hur långt ska det behöva gå??

Ganska lågt att kommentera antalet inlägg i forumet. Som om det skulle innebära mindre engagemang och rättighet att skriva inlägg.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
puff
Forumdemon

Post by puff »

Med ditt resonemang så skall alltså samtliga lag som inte går till SA byta tränare.
Felet med årets resultat? Ok, de gick inte till SA, men vem är det som påstår att det skulle vara så självklart. Nu leder de fortsättningsserien, är det fel på det resultatet.
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Jag har aldrig gillat Fagervalls ledningsätt men som sagt det är inte tillfälle att byta tränare skulle bara strula till det mer. Han är säkert en duktig tränare behöver lite mer rutin bara. Men jag tycker inte han passar för det spelarmatrial lakers har nu visst när han får bygga sitt eget lag kanske det kommer funka men då kan vi glömma dessa spelare som spelar för lakers nu ! Ärligt talat så skiter jag i vilket vem som tränar bara dom lyckas vinna matcher ! ! :twisted: .
Last edited by Trigger on 18 January 2005, 14:49, edited 1 time in total.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Ngr målkalas lr ngt övertygande bländande spel har det ju faktiskt inte varit i knappt ngn match. Ngt är det ju som inte stämmer det är ju uppenbart. Och det kan ju inte komma som en överraskning för ngn om man ser (hittills) till denna säsongens resultat.

/T5!!
Last edited by C70T5 on 18 January 2005, 14:52, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

En sak till jag eftersträvar ett eget spelsätt .. Lakers verkar hela tiden anpassa sig efter motståndet .. Ett bra lag höjer lakers till sin nivå ett dåligt lag sänker lakers till deras nivå !
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Du menar att ALLA lag i AS hade ambitionen och den uttalade strategin att gå till SA? Gått ut i medierna och sagt det. Det känner jag inte till måste jag erkänna. Men om dom hade det och spelat långt under sin kapacitet så kan det tänkas... ja. Men det är klart... är det så att Lakers spelar det spel som vi vill se, uppnår de resultat som vi önskar, sprider den glädje och lockar alla fans som VILL se dom spela (fulla hus) och att tränarna har lyckats med sitt uppdrag då är jag den förste att erkänna att jag har fel. Eller det kanske jag inte har??

Så här skrev Fagervall i sin krönika "... och jag hoppas att vi ska vara med bland de fyra då. Det är i alla fall den gemensamma målsättning som vi har i föreningen och vi ska göra allt som står i vår makt för att lyckas. Det kan jag garantera!"

Frågan är om det innefattar att frivilligt avgå??

G. B. Shaw
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag får gratulera. Ni har i denna tråd överpresterat. eller har ni också underpresterat? Ni har överträffat er själva i värderingen av kompetens och negativt tänkande.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

alla ni som skriver att han ska avgå....hur många av er var tex i Skövde???
hur många har överhuvudtaget varit med på några borta matcher och stöttat laget?????
ta ut tummen ur röven och följ med och stötta laget istället...
puff
Forumdemon

Post by puff »

bra skrivet Serra. Dessa negativa personer hjälper inte laget med sin svartsyn
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Jag blir så trött... det handlar om att se på saken med öppna ögon. Det finns uppenbara problem i laget. Resultaten talar för sig själva. Vet att en del av er som försvarar Fagervall å gänget är starkt kritiska när man pratar med er off line så att säga. Inte fan hjälper det att vara kritisk, det vet jag, men det hjälper inte heller att försvara Fagervall å försöka se förbi problemet. Det verkar dessutom vara förbjudet att överhuvudtaget andas en negativ tanke. Hur är det fatt egentligen???

Å Serra... jag inte var i Skövde, tack och lov. Tappa en 4-1 ledning är långt ifrån starkt. Att försöka vinna matchen med 22 utvsningsminuter utgör inte heller dom bästa förutsättningarna.

Men förlåt... nu var jag negativ igen. Jag lovar att det ska upprepas!!! När det är befogat!!

G. B. Shaw
GS
Forumdemon

Post by GS »

Det är bara att konstatera att det är nu det märks att vi har många bland publik och supporters som nu först känner av det som idrott handlar om och som blivit helt fartblinda av den snabba framfart Lakers har haft under sin korta levnadstid och som på något konstigt vis tror vi nu lika enkelt skall marschera uppåt i seriesystemen som vi gjorde i div 3 och uppåt.

Nu när vi spelar i en serie där samtliga lag har väldigt hög klass på både spelare och tränare så är tyvärr verkligheten sån att det inte finns några "enkla" matcher och man kan inte ta för givet att vi skall sopa banan med de andra lagen som vi tidigare gjort i de lägre serierna utan det är kamp om varje poäng som det finns att spela om.

Vi är serieledare och ej än förlorat någon match och om man skall vara krass så är det väl en jädrans styrka att vi trots haltande spel och dåligt självförtroende eller vad det nu beror på att spelet är haltande ändock tar poäng i de matcher som har spelats.

Men som sagt det är nu verkligheten kommit fatt många i Växjöpubliken som helt plötsligt fått klart för sig att det nu kommer förluster och då känns det inte lika kul längre och då skall det genast avsättas tränare och spelare till höger och vänster.

Vad tror ni det i detta läge skulle ge för resultat med att tillsätta en ny tränare?
Vad finns det för lediga tränare att tillgå?

Nej det är nu vi skall visa att vi Älskar Lakers och det är nu laget och tränare behöver vårt stöd.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

[quote="Charlamov"]
"Å Serra... jag inte var i Skövde, tack och lov. Tappa en 4-1 ledning är långt ifrån starkt. Att försöka vinna matchen med 22 utvsningsminuter utgör inte heller dom bästa förutsättningarna."

DÄR!!!!! har du skillnaden!!! jag är så jävla glad över att jag åkte till skövde och fick se mitt kära Lakers spela ishockey!!!!!
att man sedan vinner,förlorar hör ju till!!!!!!!!!!!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Ja, ja... har förstått att jag pratar för döva öron å blinda ögon. Lakers spelar en bländande, underbar, kreativ ishockey. Det finns absolut inget att klaga på... för gör man det är man en gnällspik som bara skrivit på forumet 5-6 ggr. Röda, gula blå å VLH-H-Håja, ja ja. Vi stöttar dom självklart. Det begriper jag väl att ingen i org. läser forumet. Men ett forum är väl till för att diskutera, eller? Även det som inte är bra!!

Å hur bra spelade dom sista perioden i Skövde? Snabba uppspel i vanlig ordning? Pass från mållinjen till spelare med fart? Eller långsamt glidande till blå med följden att alla tre i kedjan fick tvärnita på offensiva blå för att dom inte fick pucken i tid? Ett förtjusande långpass ned i zon att kriga om som motståndarna allt som oftast reder ut med blixtsnabba kontringar som följd? 5 mot 5? Hmm... 3-5 eller 4-5 större delen var det väl. Johan P i Smp fångade Lakers modell 04/05 ganska väl... seg skridskoåkning, slarviga passningar, puck på måfå i motståndarzonen... ja läs själva.

G. B. Shaw
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

Det är bara att konstatera att det är nu det märks att vi har många bland publik och supporters som nu först känner av det som idrott handlar om och som blivit helt fartblinda av den snabba framfart Lakers har haft under sin korta levnadstid och som på något konstigt vis tror vi nu lika enkelt skall marschera uppåt i seriesystemen som vi gjorde i div 3 och uppåt.

Nu när vi spelar i en serie där samtliga lag har väldigt hög klass på både spelare och tränare så är tyvärr verkligheten sån att det inte finns några "enkla" matcher och man kan inte ta för givet att vi skall sopa banan med de andra lagen som vi tidigare gjort i de lägre serierna utan det är kamp om varje poäng som det finns att spela om.

Vi är serieledare och ej än förlorat någon match och om man skall vara krass så är det väl en jädrans styrka att vi trots haltande spel och dåligt självförtroende eller vad det nu beror på att spelet är haltande ändock tar poäng i de matcher som har spelats.

Men som sagt det är nu verkligheten kommit fatt många i Växjöpubliken som helt plötsligt fått klart för sig att det nu kommer förluster och då känns det inte lika kul längre och då skall det genast avsättas tränare och spelare till höger och vänster.

Vad tror ni det i detta läge skulle ge för resultat med att tillsätta en ny tränare?
Vad finns det för lediga tränare att tillgå?

Nej det är nu vi skall visa att vi Älskar Lakers och det är nu laget och tränare behöver vårt stöd.

Jävligt bra inlägg GS. Tror att du slår huvudet på spiken! De senaste åren har ju varit som en enda lång het orgie i Växjö ishall. Nu har verkligheten hunnit ifatt laget och jag hoppas att hela organisationen klarar denna prövning. Ett viktigt och stort steg i lakers historia som jag ser det.

Att sparka fagerwall vore nog bland det dummaste man skulle kunna göra i detta läget. Vem skulle kunna komma in i dagens läge och "styra upp" laget på denna korta tid som återstår av säsongen. Jag har under hela säsongen försvarat fagerwall och hans spelfilosofi och hoppas därför också att han blir kvar till nästa säsong. Då får han verkligen chansen att visa vad han vill åstadkomma med sitt spelsystem. Hoppas att det rörs om ordentligt i spelarleden, då jag främst ser problemen där.

Visst måste man klassa årets säsong som ett nederlag hittills. Laget är helt vansinnigt ojämnt. Tror aldrig jag varit med om något liknande. Ena matchen känns laget som givna seriesegrare- i nästa kan man tro att man står i isdala ishall och tittar på göteborgs ik vilka säkert skulle ha matchat lakers bra så som spelet ser ut stundtals.

Precis som sägs tidigare så känns det ibland som om lakers i alldeles för hög grad anpassar sitt spel efter motståndaren. Ni får säga vad ni vill, men lag som huddinge och mörrum SKA lakers kunna spela ut utan problem.

Men som sagts tidigare- VI LEDER FORTFARANDE TABELLEN. Och det hoppas och tror jag även att vi gör i slutet av februari!
Locked