Våld mot tjänsteman (Lakers i krogbråk)!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Trist när det blir så, Hofnar, men tyvärr så händer det.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

skönt att veta att andra råkat ut för liknande saker och förstår en,skall bli intressant och följa uppföljningen..

att detta händer spelare och tränare i lakers gör såklart att genomslagskraften blir desto större
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Räven wrote:Trist när det blir så, Hofnar, men tyvärr så händer det.
Jag har för mig (är inte helt 100) på att det var i den matchen en Olofströmsyngling, bra i hammaren, skulle imponera på sig tjej och ge sig rakt upp i den överförfriskade Rögleklacken och "röja".
Det var i ett skede på matchen då det fortfarande knappt fanns några vakter/poliser på plats ännu. Dom kom inte förrän i tredje perioden...

Hursomhelst, den gråtande tjejen fick spendera resten av kvällen med att trösta sin gråtande pojkvän, som hade såååå ont i sin ymnigt blödande näsa...
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
theone
Forumamatör

Post by theone »

detta är vad jag har hört.. sen om det är sant vet jag inte
spelare och ledare var på väg in på en pub i stan, en spelare nekas inträde, när gruppen är på väg där ifrån så vänder sig denne spelare om och säger något till vakten/vakterna, vakterna flyger på spelaren och ställer sig på denne spelare, resten av gruppen ställer sig i en ring runt detta och försöker övertala vakterna att sluta, när gruppen tycker att det går överstyr så går de imellan och därför blir de anmälda för våld mot tjänsteman..ingen nämd ingen glömd...sen om detta är asnt det får man spekulera i själv :dontknow:
May the strongest win!
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

theone wrote:detta är vad jag har hört.. sen om det är sant vet jag inte
spelare och ledare var på väg in på en pub i stan, en spelare nekas inträde, när gruppen är på väg där ifrån så vänder sig denne spelare om och säger något till vakten/vakterna, vakterna flyger på spelaren och ställer sig på denne spelare, resten av gruppen ställer sig i en ring runt detta och försöker övertala vakterna att sluta, när gruppen tycker att det går överstyr så går de imellan och därför blir de anmälda för våld mot tjänsteman..ingen nämd ingen glömd...sen om detta är asnt det får man spekulera i själv :dontknow:
Bara att hoppas att detta stämmer. Förstår mig inte på vakterna i sådana fall, ge sig på en trupp med hockeyspelare är väl inte det smartaste. Inte med tanke på hur vältränade de är. Dessutom är de ganska vana vid gruff, de gör det varje onsdag, fredag, söndag, onsdag, fredag, söndag....
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

theone wrote:detta är vad jag har hört.. sen om det är sant vet jag inte
Yeeeah, right! :golfclap:
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Även aftonblaskan har fått nys om "Växjö stjärnornas" vilda festnatt...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 29,00.html
Spelaren som pekas ut som den mest våldsamme skrattar bort anklagelserna:
-För mig är nattklubbsvakter luffare.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

haha.. nä nu får de fan ge sej.. det blir ju bara värre å värre för varje ny rapport. ;)

Snart var det väl vapen inblandade åxå...
Snälla tant Aftonbladet, skriv lite om idrotten istället för att fokusera på sensationsjournalistik!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Nu finns även nyheten på kanal fems text tv framsida :roll:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Tur att jag hänger på Zelda´z. Dit hockyfolk är mer än välkomna.
The London Observer
Forumamatör

Post by The London Observer »

Det som hände har inte hänt. Sannolikheten för att det skulle hänt är så försummbart liten, att om det ändå har hänt så har det egentligen inte hänt så mycket. När det nu är Växjö Lakers spelare och tränare som är inblandade så har det egentligen inte hänt alls även om det har hänt väldigt mycket. Om nu detta har hänt ( fast det egentligen inte hänt ) så hade det kunnat hända mycket mera. Ordförande klargör att det som hände var inte det som egentligen hände utan något helt annat än vad som hände egentligen. Det hade dom inblandade spelare och tränare sagt, fast inte till pressen, för då hade ingenting hänt även om saken skulle utredas. Nu komplicerades saken av att vakten polisanmälde en spelare för det som hade hänt och spelaren anmälde vakten för det som hade hänt och ändå har det egentligen aldrig hänt. Eller bara lite, eller inte samtidigt. Eller var det , det ryska damlandslaget i kulstötning som hade klätt ut sig. Va en joker i leken ?? Forsättningen följer på såpan : Vad händer nu ?
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

The London Observer wrote:Det som hände har inte hänt. Sannolikheten för att det skulle hänt är så försummbart liten, att om det ändå har hänt så har det egentligen inte hänt så mycket. När det nu är Växjö Lakers spelare och tränare som är inblandade så har det egentligen inte hänt alls även om det har hänt väldigt mycket. Om nu detta har hänt ( fast det egentligen inte hänt ) så hade det kunnat hända mycket mera. Ordförande klargör att det som hände var inte det som egentligen hände utan något helt annat än vad som hände egentligen. Det hade dom inblandade spelare och tränare sagt, fast inte till pressen, för då hade ingenting hänt även om saken skulle utredas. Nu komplicerades saken av att vakten polisanmälde en spelare för det som hade hänt och spelaren anmälde vakten för det som hade hänt och ändå har det egentligen aldrig hänt. Eller bara lite, eller inte samtidigt. Eller var det , det ryska damlandslaget i kulstötning som hade klätt ut sig. Va en joker i leken ?? Forsättningen följer på såpan : Vad händer nu ?
:ok:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

---
Last edited by Bortsprungen Lakej on 22 December 2004, 12:55, edited 1 time in total.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jag skäms å Fagerwall och spelarnas vägnar. Är det dessa människor man står och hejar på och reser långväga för att följa. FY FAN!!! Hur situationen än startade så FY FAN!! Grymt besviken och irriterad.
Innan jag får höra mer opartisk information tänker jag då inte skämmas en sekund... Skulle inte banga en sekund på att åka till Skellefteå igen o heja på grabbarna!

De uppgifter jag fått från folk som såg det hela stämmer inte riktigt med etermediets rapporter.
Att media, speciellt lokalmedia och aftonskiten, har en tendens att göra en höna av en fjäder är knappast nån nyhet. När det dessutom är Lakers som har en uttalad profil att det saker o ting ska skötas snyggt, då är det ju ÄNNU roligare när det händer som inte är så positiva.

Inte för att jag misstror ATT det har hänt något, för då hade det ju knappast blivit tal om polisanmälningar, utan jag väntar på mer information.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Bra att det finns iaf nån förståndig Lakej som fördömmer det inträffade istället för att bara avfärda allt som elaka rykten. Många av Lakejerna sticker ju bara huvudet i sanden å låtsas att inget har hänt. Men visst, hela världen är ju emot Lakers så även detta kanske bara är nys :lol:
bävern
Forumamatör

Post by bävern »

Fint ansikte utåt för klubben om det stämmer som det stod i Aftonbladet att tränaren Jocke Fagervall var mycket aggresiv vid nattklubbsbråket en redig förebild isåfall
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Men de är väl också människor?

Testa att gå på grace en lördagkväll och kom ett helt sälskap , varav en person inte kommer in för att han inte är för ung , tex 23 år och sen blir motad av vakterna utan ens ett resonemang och se hur glad du\ni blir , skulle de bara ha fogat sej för att de råkar spela hockey här??

Skärp er.

Visst är detta inte bra , men skyll fan inte allt på spelarna , särskilt inte innan ni vet exakt vad som hänt.

Vakterna på grace är för mej ett stort :?:
Nu ökar vi !!
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Vakterna på Grace är SVIN...och det finns gott om folk som tycker det...
Ambassador | 19:57 ! ! !
munken
Forumamatör

Post by munken »

Det var kul att killarna äntligen tände till i år.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Tack SMP och Daniel Svensson för att ni inte spinner vidare på radio kronbergs pinsamma nyhet. Aftonbladet har ju större artikel än vår lokaltidning... 8O

http://www.smp.se/article.php?args=485146,102;0;0;0
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Putte/LL wrote:Tack SMP och Daniel Svensson för att ni inte spinner vidare på radio kronbergs pinsamma nyhet. Aftonbladet har ju större artikel än vår lokaltidning... 8O

http://www.smp.se/article.php?args=485146,102;0;0;0
Jo, hela framsidan på Aftonbladets sportblaska är ju inte så dåligt... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Enligt Aftonbladet misshandlade 1 Lakersspelare 3! vakter. Pinsamt för alla inblandade. 8O
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Bortsprungen Lakej wrote:Jag blir så trött...

En situation av detta slag uppkommer naturligtvis inte utan att de inblandade lakersspelarna agerat allt annat än föredömligt.

Men det är klart nu är det ju lakers spelare vi pratar om. De är ju heliga kor. Här får det inte kritiseras nääää då. Det måste ha varit vakten som var så elak så. Och nej det har ju aldrig hänt mig genom åren att jag har blivit nekad på grund av min ålder. Och oj vad många slagsmål jag och mina kompisar har ställt till med då. Ja, blir vi inte insläppta eller om vakten är lite avig- ja då blir det slagsmål.

Jag skäms å Fagerwall och spelarnas vägnar. Är det dessa människor man står och hejar på och reser långväga för att följa. FY FAN!!! Hur situationen än startade så FY FAN!! Grymt besviken och irriterad.

SKÄMMES!!

Ge upp för fan....
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

hur ofta lyckas en person mishandla 3 stycken vakter :roll:
käns som det hela spårat ur en aning

men min åsikt är om man bli nekad så är det bara att ta det som
en man och gå någon annan stans

tycker det är beklaglit om Lakers får samma ryckte som Öster
hade när ett par bröder en tokig finne och en galen målvackt höl igång :wink:
Guest

Post by Guest »

Det är ju fint att Lasses lilla privata vaktstyrka även finns på Lakers hemmamatcher.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Personligen tycker jag det är bättre att de inblandade parterna försöker reda ut vad som hände, istället för att vi diskuterar vidare i allt mer yviga svängar.
Det hela är trist och ska så klart inte sopas under mattan. Men ska vi fortsättta att traggla detta eller låta de som var inblandade reda ut det?
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Nu är det så att det inte är Lasse´s vakter som jobbar där längre...

Nu hyrs det in vakter från ngt bolag från Helsingborg om jag inte missminner mig......

God Jul på er alla hockey älskare
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Jag undrar ju bara om vakterna var dvärgar eller nått sånt för att tre vakter lyckats blir misshandlade av en person det låter ju grymt troligt, jag har då aldrig varit med om detta under min år i dörren!

Men ingenting verkar ju vara omöjligt!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Bizon wrote:Jag undrar ju bara om vakterna var dvärgar eller nått sånt för att tre vakter lyckats blir misshandlade av en person det låter ju grymt troligt...
Hrmm.. Kanske Lakers spelare är oHYGGligt starka? ;)
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

SMP håller en väldigt hög etisk nivå emellanåt. All heder åt SMP denna gång! ;)

Fagervalls ansvar i det hela kommenterar jag en annan gång...
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Nej dom måste vara väldigt små och tunna för det finns ju ingen i Lakers som liknar Bob "The Beast" Sapp iallafall!
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Bizon wrote:Jag undrar ju bara om vakterna var dvärgar eller nått sånt för att tre vakter lyckats blir misshandlade av en person det låter ju grymt troligt, jag har då aldrig varit med om detta under min år i dörren!

Men ingenting verkar ju vara omöjligt!
Jasså, det var inte du som jobbade i lördags...?! ;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

LaKaj wrote:SMP håller en väldigt hög etisk nivå emellanåt. All heder åt SMP denna gång! ;)
Kan väl iofs bero på att det är Daniel S som skrev det och inte Johan P... ;)
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Daniel wrote:hur ofta lyckas en person mishandla 3 stycken vakter
Ni verkar då sätta frågetecken efter allting.
Vem som helst hinner väl misshandla tre vakter innan någon får tag på en, det är tre slag som ska delas ut, mer krävs inte för att misshandla tre vakter juridiskt sätt.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

hammers....nya bruce lee..
tro du vakterna står som domino brickor och man ger dom varsin smäll?
Snart nära dig...en ny hall
Post Reply