Flaggor???

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Tifojohan
Forumamatör

Flaggor???

Post by Tifojohan »

NI ha inte funderat på att göra en stor flagga som man lägger ut över publiken :?: eller vanliga pinnflaggor av olika storlekar o soter? Jag ha en del förslag hur ni kan göra om det är av intresse. Med tanke på att ni i Lakers hörs mycket tycker jag ni borde synas lite mera & visa era färger så det står härliga till, eller???....
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

en overhed flaga som du menar käns lite onödigt att läga pengarna på
tills vi vet vad lakers har för planer men Hallen.
vad det betrefar 2 pinnsflagor så kommer det dycka upp så småningom :D
Hodde
Forumamatör

Post by Hodde »

Overhead flagga bör kanske finnas först då klacken verkligen fått en egen del i hallen och då klacken är tillräkligt stor för att klara av en, det är bättre att vänta med det än att köpa in en och låta den ligga i förrådet!

Dock tvåpinns och banderoller ska alltid finnas i ishallar, men man ska också veta att tvåpinns inte måste gå igenom en klack, folk ska vara varmt välkommna att göra tvåpinns på egenhand, man bör kanske i och för sig snacka med "tifo-gruppen" innan man visar upp den för hallen, vissa tvåpinns kan vara riktigt opassande!

Vad Lakers borde börja med att satsa på inför att de ska bli en etablerad klack inom den Svenska läktarkulturen är att höras och att skriva egna "tuffa" ramsor/sånger.

Efter det bör de satsa mer på grundläggande och billigt tifo som ex. konfetti, små-flaggor och då nämnda tvåpinns.

Först efter det kan man börja lägga ned pengar efter några insamlingar, då kan man börja köpa en OH-flagga, lite isbloss, stripes m.m.

När ni kommer till Elitserien kanske ni bör ha en bortaklack med ett snitt på 20-30personer, och då kan tvåpinns och isbloss vara det perfekta tifot...

Lycka till med uppbyggnaden av en etablerad och storartad klack!
1995 - 2004 - Så länge vill jag inte vänta igen!
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Hodde wrote:Vad Lakers borde börja med att satsa på inför att de ska bli en etablerad klack inom den Svenska läktarkulturen är att höras och att skriva egna "tuffa" ramsor/sånger.

Lycka till med uppbyggnaden av en etablerad och storartad klack!
Tackar för tipsen men törs man fråga vad du menar med "tuffa" ramsor? :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Hodde
Forumamatör

Post by Hodde »

Med "tuffa" ramsor menar jag att de ska vara lite kaxiga, självsäkra och dominerande!

Som klack gäller det att "äga" den andra klacken, eller att "äga" arenan!
Det finns nog ingen skönare känsla än att stå på en borta match och sjunga så mycket att hela hallens publik håller tyst i en vecka! Underbart!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Vi har åtminstone EN kaxig ramsa...

"...Å dom har tuffa skydd!!!" :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Hodde
Forumamatör

Post by Hodde »

Bra men dock stulna ramsor är ex. om en spelare ligger kvar lite efter en tackling (om han inte är riktigt skadad för då ska man visa respekt!):

"Stå upp, som en riktig man!" eller...
"Det gör ont att möta (Lakers)"

En annan gammal härlig ramsa är en emot Malmö:
Mal-mö de har inga pengar_ dom har Percy supit upp -supit upp!
(Kan dock tolkas som påhopp)

Det finns redan en hög av sånna här ramsor, men försök helst att komma på egna för då blir de alltid snäppet bättre!

Nu handlade iofs. denna diskussionen om flaggor för att inte komma allt för OT! hehe... Lätt hänt när man börjar snacka!

Jag tycker nog personligen att ni ska försöka att köpa in lite små-flaggor i rött, gult och blått dela sedan ut dem i klacken så att de skapar ett mönster, funkar lika bra med A4-pappersark!
Nedanför det skulle man kunna ha isbloss och ovanför eller vid sidan om det kan man ha halsdukar och tvåpinns, då får ni ett riktigt snyggt tifo.

Om ni köper pappersark i de färgerna blir det inte många kronor och isbloss kan ni väl sammla ihop lite pengar till, tvåpinns har ni ju nämnt vara påväg och halsdukar har ni antagligen redan!

På så sätt blir det inte allt för dyrt!
Kanske något ni ska satsa på under de sista matcherna!

Tänk bara på att hela klacken inte vet hur man gör sånt här, se till att dela ut information till klacken innan tifots start, säg när och hur de ska göra det så kan ni nog fåtill Allsvenskans snyggaste tifo!
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

jag när vi gick upp i Allsvenskan så använde vi bara oss av isfacklor väldigt sporadiskt har för mig att vi använde runt 8000 st eller något sådant
sen hade vi bara 5000 små flaggor under föra
sen skakade vi fram 2000 ballonger också
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Hmm, Hodde, vi har redan pappersark, stripes, isfacklor, flaggor, småflaggor m.m

Allt du nämner har vi redan testat vi ett flertal tillfällen, bara så du vet :wink:
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Jag tycker Tifojohan och Hodde har en riktigt trevlig och hjälpsam inställning. Men för att underlätta för våra besökare "att komma in i matchen" så vore det behövligt med ett ljud-och bildarkiv. ELLER HUR, PER?! ;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Hodde
Forumamatör

Post by Hodde »

Okej, ursäkta mig då, men efter vad jag läst fick jag en annan uppfattning! Hehe... Men det är bara bygga på, själv är jag väldigt besviken på läktarkulturen i ES, matcherna börjar mer och mer likna jippon och klackarna blir sämre och sämre enligt mig, därför är det viktigt med nya fläktar!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

LaKaj wrote:så vore det behövligt med ett ljud-och bildarkiv. ELLER HUR, PER?! ;)
Tycker jag oxå. Är dock ingen programmerare så jag kan inte lösa det rent tekniskt. Men när det väl står klart ska du se att jag kan lägga upp massor av bilder och filmer som vi har på klacken, resor, tifon m.m
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

:clap:
Hodde
Forumamatör

Post by Hodde »

Ja det vore ett grymt lyft om ni fick upp lite tifo-bilder och även ljud från matcherna!

Det skulle få oss utomstående att hänga med och förstå i vilken klass vi nu diskuterar! HAHA...

Hoppas ni kan få upp det under julen så att ni ger era medlemmar och besökare en liten julklapp!

Cheers!
Lille meg
Forumproffs

Post by Lille meg »

Jeg får fortfarande ståpels av allsången i Valhall!!! *ryser* *njuter av bilder* *ryser*

Tack Dalle! =)
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

En hel kortsida med Lakersfolk minns man med välbehag.. :D

http://www.lakerslakejer.com/nyheter.php?id=87
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Tifojohan
Forumamatör

Post by Tifojohan »

Det ser mäktigt ut på bilderna...jag ha varit med o sett det ibland med. Men det skulle vara ännu mäktigare om det fanns någon STOR pinflagga längst ner o 2 pinsflaggor :ok: Hoppas att det är på G :?:
tommy tuominen
Forumamatör

Post by tommy tuominen »

Kanon denna ljud fil ni la ut !!
MÄKTIGT !
Har sett video snutten också när laget glider in.
NICE......!!
God Jul Lakers Lakejer !!

Mvh Väsby HOGS. :D :D :D :D :D
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

10 lite större flaggor som står och svaja runt rinken hade kanske kunnat vatt nått.Lika dana mindre flaggor i klacken skulle kunna skapa en härlig inramning :?:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Fixo
Forumamatör

Post by Fixo »

Det verkar som att jag får masa mig upp till Växjö nästa säsongen. Om ni inte lirar ES vill säga.. Vill gärna uppleva trycket kring era hemmamatcher. Jag har själv bara fått det berättat för mig .. Man hör ju lite på ljud-filerna men det är annat i verkligheten..

God Jul Alla Hockeyfrälsta.. Och tack Lakers för att man får vara med och dryfta sina tankar på ert forum..
[b]Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge[/b]
Fixo
Forumamatör

Post by Fixo »

Ursäkta min totala dumhet.. vi möts ju till våren.. men det är klart ni lirar kanske ES nästa säsong ändå.. :wink:
[b]Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge[/b]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Fixo efter våra privata PM,efter missuppfattningar som uppstod, så har jag insett att Du är en sann supporter ,Du är välkommen till Lakerdome.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Bara den första funkade :?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Hm, får nog be webbgruppen om hjälp... ;)

men denna kanske funkar förresten:
http://lakers.griffel.net/media/sound/0 ... jer1ha.mp3
Post Reply