Hadelöv och Ljungqvist?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Flest mål vinner

Post by Flest mål vinner »

The London Observer wrote:Ljungqvist är nog aktuell för Oskarshamn om han inte tar en plats i HV. Beror på vilka förstärkningar man gör där.
Nu är det klart!

www.hv71.se

#6 till IOK

Då får vi hoppas på att någon annan back är klar för spel hos oss!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jisses, bra förstärkningar för Oskarshamn.

Jag säger bara aj, aj, aj, vad vi gick miste om på grund av att vi inte gick till SA. Det är stor skillnad på hur spelare ser på dessa två "serier".
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Ska ju inte gnälla men får man verkligen vara utlånad till två klubbar samma säsong? Har för mig att det var på tapeten nyligen :roll:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Lite märkligt hur man får ihop detta nu då. Men någon förklaring bör väl komma om man plötsligt får spela för ytterligare en klubb.
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

Snoken wrote:Ska ju inte gnälla men får man verkligen vara utlånad till två klubbar samma säsong? Har för mig att det var på tapeten nyligen :roll:
Det är inte längre samma serie, tyvärr! :?
Alla har rätt till min åsikt!
TROJAN
Forumamatör

Post by TROJAN »

Transferfönstret är öppet & då är det tillåtet att byta klubb även om du spelat för andra.
Jag är en stolt Trojan
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Fast det står ju att det är tal om ett lån och ingen övergång.
DC
Forumamatör

Post by DC »

Begränsing av antal klubbar gäller väl bara de dispens-övergångar som finns tillgängliga för unga spelare och målvakter, så att man inte skall missbruka förmånen att dessa kan byta klubbar när transferfönstret är stängt.

Nu är transferfönstret öppet så nu får man byta klubb som man vill. Begränsningar gällande dispensövergångar när fönstret är stängt finns ju för att t.ex ett utslaget lag i elitserien eller allsvenskan inte skall kunna låna ut halva truppen till ett kvalspelande lag i lägre division, trots att fönstret är stängt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jo så är det. Nu är transferfönstret öppet. Bråket angående Skoog handlade om dispens för unga spelare.
Post Reply