Fagerwall
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Är det inte så också att vi har ett mycket större krav på att Lakers BARA ska spela i superallsvenskan och som jag tror att spelarna också har ja alla har det som krav och då kanske det inte är samma som förra året då vi inte krävde att vi skulle dit??så det kanske inte är så konstigt att spelarna inte åker omkring och skrattar DET ÄR JU FÖR F.N ALLVAR NU!!
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Tycker många har vettiga åsikter om spelet men......
Tittade lite hur det såg ut efter 17 omgångar förra året,
Lakers hade då 29 poäng gjort 58 och släppt in 53!
Vi låg då inte på SA plats!
I år har vi 28 poäng gjort 50 och släppt in 42,
enda skilnaden är väl att i år ligger vi på tredje plats i tabellen! Detta beror väl iofs på att två lag vägrar förlora!
Än så länge finns det väl ingen egentlig anledning att få panik även fast spelet ser visset ut.
Jag tror Lakers kommer att kriga när det gäller! Då kommer vinnarskallarna fram! Formtoppen ska väl inte vara nu precis!
Laget vi har i år tycker jag ser starkare ut än förra året!
Dom ska vara som bäst i höst!
Xoogman> Örebro ledde AS efter 10 omgångar förra året!
Tror och hoppas inte att SIK åker ur men serien är lång!
Tittade lite hur det såg ut efter 17 omgångar förra året,
Lakers hade då 29 poäng gjort 58 och släppt in 53!
Vi låg då inte på SA plats!
I år har vi 28 poäng gjort 50 och släppt in 42,
enda skilnaden är väl att i år ligger vi på tredje plats i tabellen! Detta beror väl iofs på att två lag vägrar förlora!
Än så länge finns det väl ingen egentlig anledning att få panik även fast spelet ser visset ut.
Jag tror Lakers kommer att kriga när det gäller! Då kommer vinnarskallarna fram! Formtoppen ska väl inte vara nu precis!
Laget vi har i år tycker jag ser starkare ut än förra året!
Dom ska vara som bäst i höst!

Xoogman> Örebro ledde AS efter 10 omgångar förra året!

Tror och hoppas inte att SIK åker ur men serien är lång!
Alla har rätt till min åsikt!
-
- c/o LL´s Forum
- Ambassador
- Forumproffs
Varför börja skola om massa postionerna på spelarna någon som vet ? Kunde man inte tänkt på det lite tidigare? ÄR mycket skeptisk mot alla omstruktureringar . Nya kedjer och positioner hela tiden .. Blomman går från petad till första kedja .Strandberg tappade formen Istället för att motivera honom tar vi in Augustin..Jag hänger inte med riktigt .. D.O.M kedjan funkde bra då splittar vi den också. Och alltid en ny kille mellan Defauw och Podde .. Im confused this season.
Inte för dom spelar hel uselt . Men lite kontinuerlighet i laget tror jag inte är fel .
Inte för dom spelar hel uselt . Men lite kontinuerlighet i laget tror jag inte är fel .
Jag tror (läs: hoppas) att det är så att Fagerwall läser av eventuella formtoppar/svackor betydligt tidigare än hans föregångare.Trigger wrote:Nya kedjer och positioner hela tiden .. Blomman går från petad till första kedja .Strandberg tappade formen Istället för att motivera honom tar vi in Augustin..Jag hänger inte med riktigt ..
Som det stod i Smp så var han och Strandberg, som jag också tyckte var utmärkt i början av säsongen, överens om bänkningen redan innan match...
Jag tror att Lindgren väntade till matchen var igång, gav killarna några byten och sen (ytter sällan iofs) bänkade dem. Där tror jag den stora skillnaden i coachning ligger i år...

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Först Augustin vs. Strandberg, Är det inte bättre att spela med en heltaggad spelare som har varit utlånad och fått en massa istid >> bra självförtroende, istället för att ge en spelare som har en tung period >> dåligt självförtroende?? . Jag tycker att det var helt rätt att börja med Augustin. Strandberg fick ju hoppa in i matchen och då tycker jag inte att han glänste men gjorde inte bort sig heller.Trigger wrote:Strandberg tappade formen Istället för att motivera honom tar vi in Augustin..Jag hänger inte med riktigt .. D.O.M kedjan funkde bra då splittar vi den också. Och alltid en ny kille mellan Defauw och Podde .. Im confused this season.
Sen till D.O.M kjedjan, hur kan du tycka att den har fungerat bra de senaste matcherna ? var du med uppe i Skövde ?? Då blev den kjedjan ständigt tillbaka tryckt i den egna zonen. Tycker att det var helt rätt att sätta Dalle mellan Podes och DeFauw. Kanske ska splittra på Podes och DeFauw oxå ??
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Det gäller att alltid få ut maximalt av den tillgängliga truppen. Kontinuitet är bra, men är inget självändamål. DOM-kedjan fick inte ut det som krävdes för att ta trepoängare. Jag lutar nog också åt att splittra amerikanarna. Båda har en liknande spelstil, dock är jag besviken på att de inte söker sig in framför kassen i så hög utsträckning som förväntades. Med amerikanarna i var sin kedja tror jag att laget får ut ännu mer av deras spetskompetens.
DOM kedjan var bara ett exempel .. Menar mer att vi behöver mer stadiga kedjor som är lite mer ihopspelade .Dom värkar inte riktigt ha hitta sina roller i laget . Tycker också att Podde och Defauw ska delas .
En fråga . Är det bara jag som tycker dom har problem att spela mot högt forecheckande lag ?
En fråga . Är det bara jag som tycker dom har problem att spela mot högt forecheckande lag ?
Har du inte sett vilken fart och smidighet Allan har när han bär runt på vattenflaskorna och klubborna, jämnfört med Bulten! Så det blir nog bulten som får kliva skeppet plus att han är tyngst av de båda!buck wrote:Svår fråga, men jag tror det blir någon av materialarna.. Allan har inte sett 100 taggad ut sista tiden..

...och Timo Lahtinen får kicken ifrån SSK.
Det är ju som så att när laget inte presterar till fullo för att kunna nå till de mål/delmål som klubben har stakat ut, då ryker den yttersta ansvarige, tränaren, en ekvation som är förbannat enkel.
/T5!!
Det är ju som så att när laget inte presterar till fullo för att kunna nå till de mål/delmål som klubben har stakat ut, då ryker den yttersta ansvarige, tränaren, en ekvation som är förbannat enkel.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Håller inte (helt) med dig där Varanen, jag anser att den ytterst ansvarige för laget är tränaren och ingen annan. Möjligen att styrelsen och de högre styrande har tillsatt tränarposten, men väl där så är det tränaren och ingen annan som ska se till att laget presterar. Ett dubbelt misslyckande skulle man kunna kalla det (kanske), men det är ju lättare att kicka tränaren än att göra sig av med hela styrelsen, men visst har styrelsen sin beskärda del i misslyckandet. Men det största ansvaret tycker jag ändock ligger på tränarens axlar.
/T5!!
/T5!!
Last edited by C70T5 on 16 December 2004, 12:32, edited 1 time in total.
Om tränaren inte får laget att prestera, då? Jo, då har antingen styrelsen/sportchefen inte gett tränaren rätt förutsättningar, eller så har de helt enkelt rekryterat fel tränare.c70t5 wrote:Håller inte med dig där Varanen, jag anser att den ytterst ansvarige för laget är tränaren och ingen annan. Möjligen att styrelsen och de högre styrande har tillsatt tränarposten, men väl där så är det tränaren och ingen annan som ska se till att laget presterar.
/T5!!
Klart att styrelsen är ytterst ansvariga. Tränaren är en bricka i spelet - precis som spelarna.
Troja - laget i hjärtat
-
- c/o LL´s Forum
Jo styrelsen eller den som är ansvarig för värvningen utav tränaren är ju ansvarig för det om inte tränaren har gjort vad som förväntats eller fått ut max av laget.
Däremot kan man ju inte börja sparka styrelse mitt under pågåense säsong då blir det ju självklart tränaren och/eller spelare som får lämna laget.
Däremot kan man ju inte börja sparka styrelse mitt under pågåense säsong då blir det ju självklart tränaren och/eller spelare som får lämna laget.
Av den enkla anledningen att en styrelse inte kan sparkas...Per Carlsson wrote:Jo styrelsen eller den som är ansvarig för värvningen utav tränaren är ju ansvarig för det om inte tränaren har gjort vad som förväntats eller fått ut max av laget.

Men ibland önskar man att vissa styrelser hade tillräckligt mycket självkritik för att avgå självmant istället för att sparka tränare och spelare, etc...

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Å andra sidan är det väl inte mer än rätt att de får stå till svars för saker o ting?Viktor666 wrote: Av den enkla anledningen att en styrelse inte kan sparkas...![]()
Men ibland önskar man att vissa styrelser hade tillräckligt mycket självkritik för att avgå självmant istället för att sparka tränare och spelare, etc...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag håller med dig Viktor666. De flesta styrelser består ju av duktigt näringslivsfolk, vilket nästan alltid är positivt ur drifts-, ekonomi- och marknadssynpunkt. Det är när dessa herrar (för det är det oftast) får för sig att de även är bäst på hockey, och slutar lyssna på klubbens verkliga hockeyexperter, som de borde fundera på att göra något annat.
Troja - laget i hjärtat
- Dragkampslakej
- Forumdemon
O ena sidan har ju inte lakers misslyckats, fast det har de ju o andra sidan. O tredje sidan så finns det ju play off att sikta mot, o fjärde sidan vad ska lag som Troja o Mörrum ta sig till som spelat i allsvenskan flera år, men placerade sig till o med sämmre än lakers. Där får man byta hela föreningen eller? Och i Huddinge får man byta arena till en som bara rymmer 600-700 personer så det blir fullsatt på varje match! Ha ha ha ja spekulera på ni bara!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
En tränare kan, lika lite som vi andra, trolla med knäna. Däremot kan han invagga en styrelse i falska förhoppningar eller göra en felbedömning.carl wrote:Om tränaren inte får laget att prestera, då? Jo, då har antingen styrelsen/sportchefen inte gett tränaren rätt förutsättningar, eller så har de helt enkelt rekryterat fel tränare.c70t5 wrote:Håller inte med dig där Varanen, jag anser att den ytterst ansvarige för laget är tränaren och ingen annan. Möjligen att styrelsen och de högre styrande har tillsatt tränarposten, men väl där så är det tränaren och ingen annan som ska se till att laget presterar.
/T5!!
Klart att styrelsen är ytterst ansvariga. Tränaren är en bricka i spelet - precis som spelarna.
Exempel: Styrelsen vill att föreningen klarar fortsatt kontrakt i sin nuvarande serie. Man tillfrågar sin nuvarande tränare Y vilken spelartrupp han behöver för att klara detta. Tränare Y vill ha fem nya och dyra nyförvärv. Styrelsen sparkar honom eftersom det är orealistiskt med tanke på klubbens ekonomi och anlitar tränare Z, som för tillfället är desperat efter ett jobb. Han säger sig klara det med nuvarande trupp. Laget tar inte en enda poäng under hösten och klubben sparkar följdaktligen tränare Z eftersom han antingen ljugit eller gjort en alltför grov felbedömning.
Klubben har alltså inför och under säsongen sparkat två tränare bara för att det är den enkla lösningen. Var ligger felet?
I mitt exempel är bristen på måluppfyllelse både tränare Z och styrelsens fel. Lögnhalsar och önsketänkare är givetvis inte en tillgång. Men styrelsen har också gjort sig skyldiga till det sistnämnda. Tränare Y kanske bara sa sanningen. Den är i bland för jobbig att ta.
Analyser tycker Vi om.
Men Varanen, om vi nu tar Jocke som exempel, han kom till klubben som ny tränare, förhoppningarna till ett SA avancemang var stora, omsättningen på spelare drogs igång, där Jocke själv var med att handplocka flertalet av de nya lirarna till laget.
Hade nu truppen redan varit spikad NÄR Jocke kom till klubben OK, men eftersom att nu Jocke (med styrelsen, Åkesson) fick vara med och forma truppen till vad han trodde skulle vara det optimala att jobba med, anser du då att det är ett misslyckande av Jocke att inte Växjö Lakers har avancerat till SA lr har de värvningsansvariga misslyckat, lr är det ett misslyckande både av styrelsen och Jocke?
Är det ett misslyckande ö.h.t?
-Jag anser det, med den truppen som Lakers fogar över så tycker jag att Vi skulle lirat i SA, men jag vill inte kalla det ett fiasko, möjligen en jefulusisk missräkning, även om man inte budgeterat med SA...
/T5!!

Men Varanen, om vi nu tar Jocke som exempel, han kom till klubben som ny tränare, förhoppningarna till ett SA avancemang var stora, omsättningen på spelare drogs igång, där Jocke själv var med att handplocka flertalet av de nya lirarna till laget.
Hade nu truppen redan varit spikad NÄR Jocke kom till klubben OK, men eftersom att nu Jocke (med styrelsen, Åkesson) fick vara med och forma truppen till vad han trodde skulle vara det optimala att jobba med, anser du då att det är ett misslyckande av Jocke att inte Växjö Lakers har avancerat till SA lr har de värvningsansvariga misslyckat, lr är det ett misslyckande både av styrelsen och Jocke?
Är det ett misslyckande ö.h.t?
-Jag anser det, med den truppen som Lakers fogar över så tycker jag att Vi skulle lirat i SA, men jag vill inte kalla det ett fiasko, möjligen en jefulusisk missräkning, även om man inte budgeterat med SA...
/T5!!