Målsättningar

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Christian
Forumamatör

Målsättningar

Post by Christian »

Ni påminner er hela tiden om att fansen har haft för högt ställda förväntningar... Hur kul som helst att läsa, och också sant. Jag tror nog inte att alla motståndarsupportrar är skadeglada, jag tror i stället att de och hela södra hockeysverige SKRATTAR åt er. Ni sticker ofta ut hakan och folk verkar gillar när ni får en smälll på käften (verkar hända varje år). Jag tror att ni aldrig kommer att lyckas fullt ut, tyvärr.
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Händer det varje år att inte VLH når upp till sina förväntningar ?
Förra året var målsättningen att hålla sig kvar i allsvenskan och vi gick till play-off 2.
Detta året var förutspått bland många suppotrar från andra lag att det skulle gå åt helvete. "Andra året är svårast".
Förra året kom vi sjua, detta året kommer vi femma.....
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Christian
Forumamatör

Post by Christian »

Du menar att styrelsens uttalande inför varje säsong och supportrarnas egna målsättningar på detta forum stämmer överens? Jag har sagt det tidigare: Ni ÄR för roliga!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Lilla vännen Christian...

Så här ligger det till:

När säsongen startade hade vi alla (såsom alla supportrar i landet) högt ställda förväntningar. När resultaten uteblev o spelet knackade så blev man ju givetvis frustrerad... när spelet sen BÖRJADE funka, vilket iofs var lite väl sent för att haka på SA-tåget, så hängde hoppet kvar. Nu när hoppet är släckt känner åtminstone jag en enorm stolthet över att laget stod upp när det behödes och att spelet var i princip klockrent...

JAG tycker inte att MITT lag har misslyckats... om DU tycker att MITT lag har misslyckats så får det väl vara DIN huvudvärk... ;)

Btw, har du läst den strategiska 5-årsplanen? Det har jag... :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är verkligen intressant hur många som har stenkoll på vad lakers-supportrarna tycker och tänker. Generaliserande, svepande påståenden som att fansen haft för höga förväntningar, södra hockeysverige skrattar eller folk gillar att vi får en käftsmäll är ju för komiska. Det finns bara i din fantasi. Det är märkligt hur vissa anstränger sig för att göra sig själva till åtlöje. Vilka mekanismer ligger bakom?

Fortfarande anser jag att SA var en helt realistisk målsättning för VLH. Så OFANTLIGT långt ifrån var det inte. Utom i fantasivärlden som vissa skapat inom sig.
Christian
Forumamatör

Post by Christian »

Inte ett öga är torrt.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

vad var det där för en replik? kan du inte med ett sakligt inlägg bemöta VÅRA svar?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

är det oerhört svårt att ta en enda på allvar som reggade sig senaste veckan?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!

Post by #7 »

Malul wrote:är det oerhört svårt att ta en enda på allvar som reggade sig senaste veckan?

Nej, de enda som ni tar på allvar är väl bara dom som ingår i den egna klubben för inbördes beundran. Alla andra är ju bara löjliga supportrar till löjliga lag som uppnått framgångar som ni drömmer våta drömmar om. Supportrar som tycker det e rätt kul och följa "löjliga lakers" på avstånd, och sedan komma hit och tracka er lite när ni misslyckas.
Ibland verkar det som om ni tror att det bara är ni själva som kan läsa SMP och vad den där clownen Åkesson säger. "Växjös egen Donald Trump"!

Och om ni nu tycker att det vi skriver inte ska tas på allvar, varför ägna tid och kraft åt att besvara då? Varför inte istället diskutera laget och förutsättningarna inför matchen mot Mörrum. Laget som ni försökte "stjäla" en spelare för. Inte ett ord här på forumet om den matchen vad jag kunnat läsa....

Sen är det inte utan att det är lite kul att era datakablar försvinner och krånglar varje gång det går lite tungt för er på isen. Medgångsmedarbetare???
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Kul att du följer Lakers så mycket som du gör... :D

Vad brukar snackas det om på NH:s forum?

Post by #7 »

Putte/LL wrote:Kul att du följer Lakers så mycket som du gör... :D

Vad brukar snackas det om på NH:s forum?

Du som ha 3 500 inlägg här kanske inte känner till ett begrepp som heter "träffas på stán och snacka hockey".

Det brukar vi göra i Nyköping. Men att åka 40mil till Växjö för att uttrycka äkta skadeglädje - nej, det är lite väl långt att åka. Hoppas du har förståelse för det.

3 500 inlägg.....hmmmm..... 8O
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Med det här tempot kommer #7 att ha minst 4200 inlägg imorgon eftermiddag, varav inte ett ända är läsvärt....
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

#7 wrote:
Malul wrote:är det oerhört svårt att ta en enda på allvar som reggade sig senaste veckan?

Nej, de enda som ni tar på allvar är väl bara dom som ingår i den egna klubben för inbördes beundran. Alla andra är ju bara löjliga supportrar till löjliga lag som uppnått framgångar som ni drömmer våta drömmar om. Supportrar som tycker det e rätt kul och följa "löjliga lakers" på avstånd, och sedan komma hit och tracka er lite när ni misslyckas.
Ibland verkar det som om ni tror att det bara är ni själva som kan läsa SMP och vad den där clownen Åkesson säger. "Växjös egen Donald Trump"!

Och om ni nu tycker att det vi skriver inte ska tas på allvar, varför ägna tid och kraft åt att besvara då? Varför inte istället diskutera laget och förutsättningarna inför matchen mot Mörrum. Laget som ni försökte "stjäla" en spelare för. Inte ett ord här på forumet om den matchen vad jag kunnat läsa....

Sen är det inte utan att det är lite kul att era datakablar försvinner och krånglar varje gång det går lite tungt för er på isen. Medgångsmedarbetare???

Nu har vi det här med generaliseringaor och svepande formuleringar igen. Ingen har hävdat att andra lag är löjliga. Skribenter som reggar sig enbart i syfte att tracka vid motgång tycker jag känns omogna. Det är enbart skoj när övriga supportrar till andra lag besöker forumet. Men att i sin anonymitet bearbeta det faktum att man mår pyton görs bäst tillsammans med professionell hjälp. Inte av oss på detta forum. Det är enbart av omtanke jag skriver detta.
Last edited by Varanen on 12 December 2004, 11:43, edited 1 time in total.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Jag tycker som sagt det är kul att du följer Lakers! Här i Växjö snackar vi om Lakers vid datorn, på jobbet, hemma, på hockeybussarna, på stan och ja överallt dygnet runt. Det är skoj :D

Post by #7 »

Varanen wrote: Det är enbart skoj när övriga supportrar till andra lag besöker forumet. Men att i sin anonymitet bearbeta det faktum att man mår pyton görs bäst tillsammans med professionell hjälp. Inte av oss på detta forum. Det är enbart av omtanke jag skriver detta.

Nu så går vi in på tarvliga personangrepp och insinuationer om psykisk sjukdom....Ni lakersfans är ju såååå trevliga. Vid motgångar och när ni plötsligt inser att resten av sverigen INTE (!) sitter och beundrar er så kommer tarvligheterna fram.

Varanen wrote:Skribenter som reggar sig enbart i syfte att tracka vid motgång tycker jag känns omogna.

Precis lika omogna som dom 100-tals som reggade sig på TAIF-forum för nåt år sedan för att sparka på ett lag som då redan låg ner...
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

#7,jag tycker det är kul att du är här iaf!

hoppas du inte försvinner sen när SA drar igång så vi får chans och vara bitska tillbaka bara:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

har funderat på det här att lakers sticker ut hakan och säger vi ska till superallsvenskan. Jag tycker det var rätt! I en serie måste man ha målet att vinna annars kan man ju lika gärna lägga ner eller. Hur bra hade det blivit om man gåt ut och sagt att vi siktar på att komma 5:a som bäst?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Det är löjligt att påstå att inte Lakers med ledning och supporters hade som målsättning att nå superallsvenskan. Jag skulle vilja säga att det vore en skam om det inte var på detta sätt. Skulle man innan serien startade lägga sig ner och dö med det lag man på pappret besitter. Sen kan inte alla lag gå till SA. Här finns bara fyra platser och Lakers fick av skillda omständigheter stiga åt sidan. Tror personligen att det svider något djävulskt. Det hade det gjort i mitt hjärta.

Alla i Växjö pratar, skriver och talar inte om Lakers. Vet många Växjöbor som är såväl ishockeyrävar som allmänt hockeyintresserade som håller på Troja (u.t) och Taif. Vet ett företag i Växjö där väldigt många skrattade gott när Lakers missade SA. Jag jobbar inte där och sällar mig ej till denna skara. Det är bara löjligt att känna en sådan skadeglädje. Jag upplever att det är ganska kluvet i Växjö vad gäller förhållandet till Lakers. Antingen är man väldigt engagerad eller är man mer eller mindre anti (flera i eastfront).

Ett märkligt förhållande egentligen som uppstår när en förening snabbt rusar genom systemet på det sätt som Lakers gjort. Många på orten har sedan lång tid tillbaka sitt hjärta i andra lokala hockeylag. Många har åkt miltals i bil för komma till sin hemmamatch under massor av år. För några år sedan var det ingen på stan (Växjö) som brydde sig om man gick runt i en Trojakeps. I dag är man ganska utstuderad. Tiderna förändras.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är väl tur att tiderna förändras, det har alltid varit så.

Jag märker också av den kluvenhet som finns här i stan, det är antingen för eller emot, plus en liten gråskara som inte bryr sig.

Men det har också alltid varit så, att nya klubbar som startat upp, med högt ställde mål redan från början skapar en oreda hos många. Det skapas ofta en tanke att de får inte lyckas. Har själv vid två tillfällen varit med när dessa föreningar startat från grunden. Vad fick jag höra vid de första tävlingstillfällena från andra klubbar. Jo då, kom inte och tro att ni kommer att lyckas.
Lite motgångar möter man alltid som ny klubb och då kom skadeglädjen direkt. Nä, Sverige är ett märkligt land tror jag, när det gäller just avundsjuka, man unnar aldrig andra att lyckas, verkar det som.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

gudas wrote:Det är löjligt att påstå att inte Lakers med ledning och supporters hade som målsättning att nå superallsvenskan.

Vem har påstått att målsättningen inte VAR det då?
munken
Forumamatör

Post by munken »

[Ett märkligt förhållande egentligen som uppstår när en förening snabbt rusar genom systemet på det sätt som Lakers gjort. Många på orten har sedan lång tid tillbaka sitt hjärta i andra lokala hockeylag. Många har åkt miltals i bil för komma till sin hemmamatch under massor av år. För några år sedan var det ingen på stan (Växjö) som brydde sig om man gick runt i en Trojakeps. I dag är man ganska utstuderad. Tiderna förändras.[/quote]

Jo men om du tänker ett steg längre, vad är det som är så fel att ett lag rusar genom seriessytemen. Vad är skillnaden. Jag har varit aktiv ishockeyspelare i Växjö när vi fick låna klubbor av motståndarlaget, till det att sattsningen tog fart. Vi har hela tiden vetat att det finns ett hockeyintresse i Växjö innan ens Öman var tilltänkt som ordförande. Alla tror att denna resan har varit en fröjd och tror att bisteråren kommer. Jag kan lova dig att vi har slitit som djur för att komma dit vi är idag, förmodligen har vi slitit dubbelt mot var andra klubbar har gjort. Detta är ett fenomen som ofta glöms bort. Vi har fantastiska ideelt arbetande ledare och supportrar som andra klubbar bara kan drömma om. hade andra klubbar haft den uppofringen bland sina medlemmar så skulle mycket vara vunnet. Kom inte och säg att vi inte har slitit. Hade jag lagt ner lika mycket tid på en yrkeskarriär som jag gjort på hockeyn i Växjö så hade jag förmodligen varit kvantfysiker och i dagarna besökt en väldigt fin middag. Detta gäller nästan samtliga spelare och ledare som var aktiva under hundåren.
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Det är inget fel alls att rusa genom ett seriesystem, det var inte det jag ville ha sagt. Snarare vill jag ge ett grattis för ett strongt jobb som Lakers har gjort. Jag lade bara en personlig reflektion över faktumet att ingen för några år sedan brydde sig om Troja. Förresten, ganska många hockeyintresserade i Växjö brydde sig. Många åkte, och gör så fortfarande, lång väg till hemmamatcherna i Ljungby och Tingsryd. Gamla ränder suddar man inte bort i rasket. Visst, en del har efter Lakers framgångar, gått "över till fienden" :wink: . För mig är det ganska märkligt att "byta" klubb, eller snarare byta hjärttillhörighet. Detta oavsett sammanhang.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det kanske sker en liknelse likt vad spelarna gör. Förr var man sin klubb trogen, nu existerar knappast detta längre. Fast jag tror att det är oerhört svårt för en supporter att byta klubb, i allafall har jag svårt att tänka mig det.
tomten 2
Forumamatör

Post by tomten 2 »

Japp Räven jag tror du har rätt i vad du skriver.
Har själv följt Rögle i över 20 år och skulle ej ens komma på tanken att hålla på ett annat lag!! :)
Född Rögleit
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jovisst är det så, men det beror på förutsättningarna. Ett exempel:

Man är vansinnigt intresserad av segelflyg. På orten där man bor finns ingen förening så man håller på klubben 30 mil bort. Man åker i väg och följer tävlingarna så ofta man kan. 20 år senare startar en segelflygs-klubb upp av några entusiaster. De börjar på en låg nivå, men verkar ha skoj. Man har vant sig vid segelflygning på elitnivå och i början fnyser man lite åt den nystartade klubben på orten. Tokstollarna ger inte upp utan skaffar sig en bättre instruktör, snabbare flygplan och klubben börjar växa så smått. Hela tiden närmar de sig elitnivån och av ren nyfikenhet går man och tittar på en uppvisning. Utan att märka det åker man allt mer sällan till flyguppvisningarna 30 mil bort, utan stannar kvar på hemorten. Tokstollarna har ett gäng ännu tokigare tokstollar som följer deras framfart runt om i landet. Flyguppvisningarna är mycket roligare eftersom tokstollarnas tokstollar skapar en fantastisk medryckande stämning. För att stödja verksamheten blir man medlem. Tokstollarna jobbar oförtrutet vidare och en dag så landar ett amerikanskt flygaress på hemma flygplatsen och ordföranden för tokstollarna säger: "Vår målsättning är att tillhöra den absoluta eliten i landet."

Under resans gång har man bytt från att ha sympatiserat med flygklubben 30 mil bort till att bli en fanatisk anhängare av tokstolleklubben på hemorten, så när de båda klubbarna möts för första gången i ett hett flygderby märker man att man blivi en tokstolle.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

hahaha... fan varanen, din käft är len som en kattunge!!! :D
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Tråden började lite knackigt men varanens avslutning är klockren! :clap: :clap: :clap:
Växjö Lakers, vinner mot alla!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Varanen precis så är det.Har själv varit hockeytokig i hela mitt liv .På 60-talet hade vi 2 bra lag i Växjö, Öster och IK,jag var mer lagd åt Österhållet men gick även på IK:s matcher ,sedan kom förändringen när Taif köpte sönder hela Öster och så kom sammanslagningen och HC bildades ,där var man gjuten på varenda match ,tyvärr fanns det ingen stark ledning och HC blev sämre och sämre men var ändå i ishallen och följde dem.Men mitt hockeyintresse var för starkt så det blev resor till Ljungby, Tingsryd och Jönköping inte för jag var någon fantast på dessa lag men för att få se bättre hockey än vad som presterades i Växjö .Så kom denna underbara vändning med LAKERS med personer som hade en klar målsättning och visste vad som måste göras och dessa har överträffat alla mina förväntningar.Hockeyn har kommit för att stanna i Växjö där en gång på 40-talet hockeyn började i Småland.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Bra Alfax!

DU skulle skriva en bok om hockeyn i Växjö....så att det en gång för alla blir klart att hockey har funnits i Växjö mycket längre än vad många verkar tro....
Ambassador | 19:57 ! ! !
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag och NiGy håller på med detta ,men som med allt annat handlar det om tid ,men det kommer en sammanfattning av hockeyn i Växjö med tiden.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Härligt varanen att du erkänner att du har ett trojahjärta iaf :lol:
Post Reply