Tips Superallsvenskan
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Tips Superallsvenskan
Superallsvenskan
1. Leksand - inget lag kan hota LIF oavsett NHL-strejk eller ej
2. Rögle - tror att dom blir ännu bättre nu i SA
3. Hammarby - kommer att överraska många
4. Skellefteå - Wernblom & Co blir svårstoppade
5. Björklöven - rutin i massor
6. Nyköping - ingen som helst press
7. Oskarshamn - floppar efter jul
8. Bofors/VIK Ungdom - räcker inte till
1. Leksand - inget lag kan hota LIF oavsett NHL-strejk eller ej
2. Rögle - tror att dom blir ännu bättre nu i SA
3. Hammarby - kommer att överraska många
4. Skellefteå - Wernblom & Co blir svårstoppade
5. Björklöven - rutin i massor
6. Nyköping - ingen som helst press
7. Oskarshamn - floppar efter jul
8. Bofors/VIK Ungdom - räcker inte till
Last edited by #7 on 11 December 2004, 12:14, edited 1 time in total.
Jag måste säga att jag har ingenting emot att Rögle, IKO och HIF gick till SA, jag önskar dom lycka till, men detta Nyköping, snacka om att ramla in på ett sketet bananskal, jag tror och hoppas att dom blir ena riktiga slagpåsar i SA för dom har inget där att hämta, dom är inte värda det, men vem vet, herr (pappa) Karlsson kanske kommer på ngt nytt, om han inte drar iväg på en ny Ålandsresa (tjänsteresa) igen vill säga...!? Det ska bli mig ett nöje att få lyssna och läsa hur Lenny spottar och svär efter förlusterna, för han har ju ett sämre ordförråd än vad drottning Silvia och sportchefen i Tomteland har ihop.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
c70t5 wrote:Jag måste säga att jag har ingenting emot att Rögle, IKO och HIF gick till SA, jag önskar dom lycka till, men detta Nyköping, snacka om att ramla in på ett sketet bananskal, jag tror och hoppas att dom blir ena riktiga slagpåsar i SA för dom har inget där att hämta, dom är inte värda det, men vem vet, herr (pappa) Karlsson kanske kommer på ngt nytt, om han inte drar iväg på en ny Ålandsresa (tjänsteresa) igen vill säga...!? Det ska bli mig ett nöje att få lyssna och läsa hur Lenny spottar och svär efter förlusterna, för han har ju ett sämre ordförråd än vad drottning Silvia och sportchefen i Tomteland har ihop.
/T5!!
Men du lill gubben, varför har inte Nyköping nånting i SA att göra. Vi är ju antagligen bättre än er eftersom ni inte ens gick till Sa. Sen kan du komma dragandes med att ni vann alla 3 möten mot oss. Och? Vi spelade bättre mot dom andra lagen. Er skithockey passar oss helt enkelt inte. Nej tror nog att du är lite avundsjuk på att vissa spelar i SA efter nyår..
Ok, lillfröken, nu är saken den att jag inte är avundssjuk utan enbart realist, och jag är tveklöst övertygad över om att Vi hade mantlat SA platsen mkt bättre än vad Ni kommer att göra, jag anser att Ni är det laget av de fyra som avancerat till SA på ett, från ovan skänkt sliskigt bananskal, man kan väl säga att Ni tjänade på att Vi var i en svacka (en lång sådan, varsågoda) när Ni gjorde poängtapp så tappade Vi poäng emot bottenlagen, men nu är det som det är, och du förresten, hälsa Pappa "Nyköping" Karlsson.
Växjö vinner över Nyköping sju dgr i veckan, och det lär väl de andra SA lagen också göra.
/T5!!
Växjö vinner över Nyköping sju dgr i veckan, och det lär väl de andra SA lagen också göra.
/T5!!
Det säger du?. Det bevisar bara att man inte kan köpa ett lag. Ni har många spelare som enbart spelar för pengar.Varför tror du t.ex Miika lämnade NH?jo, en fetare lön..Så du menar att inte vi hade en formsvacka. Typ 6 raka förluster så kom inte o snacka skit!. Vi hade kanske vunnit serien om vi sluppit den svackan. Nej, ni smålänningar är allt roliga ni. Lycka till nu i fortsättningsserien mot lag som Mörrum o kompani. Vi är iallafall klara för nya allsvenskan nästa säsong.Känn på den du!
Men för helfete, haha, Ni hade ju inte vunnit serien om så de övriga lagen lirat utan målvakt, skärp dig. Beträffande pengafrågan så är den ytterst överskattad, Växjös spelarbudget är "överpratad" utav sådana raketforskare som du själv, budgeteringen inför denna säsongen har inte överstigit, märkbart, den förra säsongens, och jämfört med andra klubbar så är det småpotatis, men skaffa dig en kulram så kirrar du den ekvationen, jag lovar. Beträffande krutkanonen "Vår lilla finne" Männikkö, så är jag förbannat glad att han anslöt till Växjö, vilket han själv också är, det är ett speedpaket utan dess like, men att han skulle lämna Nyköping för Växjö enbart för pengar, icke, snacka om ett tafatt och aningen bittert påstående som tyder på en avsaknad av denna klasspelare, jag anser nog snarare att det handlar om en trivsel fråga, och jag förstår om han bytte klubb, för Växjö Lakers berör. Seså, jag önskar Er all olycka i SA, och när denna kontentan är sammanfattad så hade Du nog önskat att Växjö hade avancerat till SA ist för att Nyköping kommer att få harva i de nedre "regionerna", men saken är den, Vi i Växjö får också glädjas efter jul, och säkerligen kommer det att spelas ishockey längre i Växjö än vad det kommer att göra Nyköping.
/T5!!
/T5!!
Last edited by C70T5 on 12 December 2004, 00:43, edited 1 time in total.
Jag fattar inte varför några överhuvudtaget bryr sig om att svara på inläggen som kommer från Nyköpinfshåll just nu.
Att det nu dyker upp en till betyder väl bara att det är FF hemma hos någon av dom och att nöjet i den staden inte är att gå ut och slå runt en fredags eller lördagskväll, nej då myser dessa två till det med att gosa med varandra framför datorn och skriva tuffa inlägg på forumet.
Ni kanske till och med slår på stort och tjuvat lite från farsans barskåp. men akta er för att gå ut för där finns det sådana där otäcka saker som vill pussas och kramas och det är ju så hemskt, man blir så röd om kinderna när dom där tjejerna alltid skall hålla på och kramas och pussas, usch fy, man kan ju få tjejbasiller.
Skaffa er ett liv era stackare.
Att det nu dyker upp en till betyder väl bara att det är FF hemma hos någon av dom och att nöjet i den staden inte är att gå ut och slå runt en fredags eller lördagskväll, nej då myser dessa två till det med att gosa med varandra framför datorn och skriva tuffa inlägg på forumet.
Ni kanske till och med slår på stort och tjuvat lite från farsans barskåp. men akta er för att gå ut för där finns det sådana där otäcka saker som vill pussas och kramas och det är ju så hemskt, man blir så röd om kinderna när dom där tjejerna alltid skall hålla på och kramas och pussas, usch fy, man kan ju få tjejbasiller.
Skaffa er ett liv era stackare.
Du, Jag är nöjd med säsongen redan nu så kom inte daltandes med det. Ja vi får väl se vad som händer.Ni missar play off, och vi skräller i SA.
Angående Miika, visst han var bra i grundserien men sen när det blev allvar floppade han alltid. Klart han lämnade för pengarna, det fattar väl alla förrutom möjligen lökersfansen. Han var en stor personlig favvorit i NH-tröjan, men jag tycker inte om svikare som han och Urban.
Vi var ju iallfall närmre än er att vinna serien. Jag är övertygad om att vi kan slå alla lag i Sa utom kanske Leksand och SAIK.
Men du, vad händer om lakers missar den nya serien som bildas till nästa år?. Då är ni nog inte så kaxiga längre...
Angående Miika, visst han var bra i grundserien men sen när det blev allvar floppade han alltid. Klart han lämnade för pengarna, det fattar väl alla förrutom möjligen lökersfansen. Han var en stor personlig favvorit i NH-tröjan, men jag tycker inte om svikare som han och Urban.
Vi var ju iallfall närmre än er att vinna serien. Jag är övertygad om att vi kan slå alla lag i Sa utom kanske Leksand och SAIK.
Men du, vad händer om lakers missar den nya serien som bildas till nästa år?. Då är ni nog inte så kaxiga längre...
Säsongen är väl ok för Er del, Ni halkade ju in på ett avancemang till SA, men, turen kan väl inte hålla i sig hela tiden? Missar Lakers allsvenskan, jadå..ehh...då...då...då, ja då *host*...ska jag ta båten till Åland och kommer icke att vara anträffbar på ett par dgr, detta pga tjänste"pamp"resa...
/T5!!
/T5!!
Snoken wrote:Varför är spelare svikare så fort de byter lag? Spelet är ju ett yrke och vi vanliga människor byter ju jobb så fort vi får ett erjudande som lockar mer. Tror inte att någon på mitt jobb kallar mig för svikare om jag byter arbetsplats.
Exakt! Det är just DET det handlar om. I Lakers går spelarna till jobbet. Thats it! Inte underligt att ni har problem.....
alfax wrote:Följ GS råd och sluta svara dessa snorungar .
Ja du Alfax tänk om alla kunde låta dom vara så kanske dom snart sparkat sig trötta.
Det är ju bara at gå in och kolla deras profil och läsa igenom alla deras inlägg så inser man att det är lönlöst att föra en normal konversation med dessa snorvalpar.
Dom tröttnar snart och återgår till att pusta på sina moppar som dom om några år får lagligt ut och köra i trafiken.
Jag tycker det är hur kul som helst att snacka hockey med andra lags supportrar här på forumet, men med sådana som dessa är det totalt meningslöst för dom har inte en aning om hur man för en konstruktiv debatt överhuvud taget.
Tips Superallsvenskan
Till alla Er som tycker att dessa Nyköpingfans är här för att provocera:
Ta och rannsaka Er själva först innan ni skriver. Hur många av Er har inte varit inne på andra klubbars forum och skrivit, gnällt, klagat och provocerat? Ni är ju några stycken eller hur?
Ta och rannsaka Er själva först innan ni skriver. Hur många av Er har inte varit inne på andra klubbars forum och skrivit, gnällt, klagat och provocerat? Ni är ju några stycken eller hur?
Enda anledningen till att jag skriver på det här forumet är att ni var så kaxiga innan säsongen började. Ni utlyste typ, "Vi är störst, vackrast och bäst".Det måste man faktiskt få reta er lite för?
Bävern: Det är inte alls säkert. Tror nog att nu när vi gick till SA har vi råd att "förlänga deras kontrakt", med tanke på dom ökade publikintäkterna.
Bävern: Det är inte alls säkert. Tror nog att nu när vi gick till SA har vi råd att "förlänga deras kontrakt", med tanke på dom ökade publikintäkterna.
Tror du jag orkar leta upp en 100-tals trådar. Har faktiskt annat att göra.
Men jag vet vad jag vet som sagt. Dom flesta av er var 100% säkra på att vinna serien. För du ser mig väl inte springa in på typ Hammers forum och "reta" dom för att dom missa SA?
Nej, ni får helt enkelt skylla er själva. Det brukar inte gå bra om man är för självgod..
Men jag vet vad jag vet som sagt. Dom flesta av er var 100% säkra på att vinna serien. För du ser mig väl inte springa in på typ Hammers forum och "reta" dom för att dom missa SA?
Nej, ni får helt enkelt skylla er själva. Det brukar inte gå bra om man är för självgod..
Hinner du inte??
http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=5714
http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=5842
http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=5541
http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=5595
Tycker det var många andra som snackade om VLH innan säsongen. Visst finns det kanske 2-3 som var ganska kaxiga men är det så konstigt med tanke på alla användare på forumet...
http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=5714
http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=5842
http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=5541
http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=5595
Tycker det var många andra som snackade om VLH innan säsongen. Visst finns det kanske 2-3 som var ganska kaxiga men är det så konstigt med tanke på alla användare på forumet...
Last edited by Putte#24 on 12 December 2004, 12:27, edited 1 time in total.
Kolla in vad t.ex PMK1 skrev då:
Tycker att lagets slagstyrka är så stark att det inte är oreaslistiskt att nå Elitserien redan i år. Stjärnspelarna i Lakers kanske inte är lika stora stjärnor som spelarna i våra värsta konkurrenter SAIK och LIF, men den bredd som finns i vårat lag är helt klart bättre än SAIKs och LIFs.
lite kaxigt att tro att man är bättre än SAIK och Leksand kanske?
Edit: Och var befinner sig den här killen nu?
Tycker att lagets slagstyrka är så stark att det inte är oreaslistiskt att nå Elitserien redan i år. Stjärnspelarna i Lakers kanske inte är lika stora stjärnor som spelarna i våra värsta konkurrenter SAIK och LIF, men den bredd som finns i vårat lag är helt klart bättre än SAIKs och LIFs.
lite kaxigt att tro att man är bättre än SAIK och Leksand kanske?
Edit: Och var befinner sig den här killen nu?