Fortsättningsserien here we come!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
tomten 2: Det är knappast värt att fortsätta, vi tycks stå ljusår ifrån varandra, vad vi anser är moral, hyfs och ett någorlunda vettigt uppträdande. Jag tror nog utan att överdriva att vi i Växjö kommit längre när det gäller just detta. Jag tillägger förresten, med mycket längre.
Last edited by Räven on 10 December 2004, 23:44, edited 1 time in total.
Tomten 2: En fråga bara: Har du inga betänkligheter vad det gäller val av verbala saker att skrika på en match?? Eftersom jag har barn själv så frågar jag dig. Jag har svårt att släppa detta, för det gjorde mig heligt förbannad rent ut sagt. Detta har ingenting med psykning i allmänhet att göra, eller glåpord mellan klackarna, det ingår. Utan jag tänker på de små supportrarna, dom apar gärna efter.tomten 2 wrote:tyvär det stod vakter och poliser över allt!
jag stod själv och sålde öl och blev hotad ett antal ggr.
Men jag dömer ej er alla för vad ett fåtal gjorde det vore löjligt tycker jag!
Sen tål ni ej glåpord så gå för fan på bio i stället..
Last edited by PutteA on 10 December 2004, 23:48, edited 1 time in total.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

->tomten 2: Du har ikväll bevisat att du inte har social kompetens.
Att uppföra sig som AIA BAJA gjorde ikväll kan inte försvaras på något sätt.
Om du inte förstår detta, då är det verkligen tragiskt.
Men du är ju i alla fall kvalificerad att bli fullvärdig medlem i AIA BAJA.
Att uppföra sig som AIA BAJA gjorde ikväll kan inte försvaras på något sätt.
Om du inte förstår detta, då är det verkligen tragiskt.
Men du är ju i alla fall kvalificerad att bli fullvärdig medlem i AIA BAJA.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Jag är nyss hemkommen ifrån matchen, och diskuterade detta "skall" både under och efter matchen med flera stycken, och det var ingen som hört ngt liknande skrikas ifrån en bortaklack som ikväll i Lakerdome, jag är verkligen besviken på AIA, riktigt jefla illa, vilket förbannade lågvattenmärke!!
/T5!!
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Var det verkligen så hemskt?
och enligt vissa så hörde man ej för gröten satt i halsen hur fan ska ni ha det?
sen är det bara att gratulera er att ni har Svedalas mest välspråkiga klack inga svordomar eller köns ord bara bibel ord i Lakerdome.
Sen att det får finnas gränser det håller även jag med om men att bli så förbanad ja då kanske man ska se bandy i stället?
Ursäkta det går ej med bandy för då får ju barnen se dom vuxna dricka kaffejögg och annan alkohol?
och enligt vissa så hörde man ej för gröten satt i halsen hur fan ska ni ha det?
sen är det bara att gratulera er att ni har Svedalas mest välspråkiga klack inga svordomar eller köns ord bara bibel ord i Lakerdome.
Sen att det får finnas gränser det håller även jag med om men att bli så förbanad ja då kanske man ska se bandy i stället?
Ursäkta det går ej med bandy för då får ju barnen se dom vuxna dricka kaffejögg och annan alkohol?
Född Rögleit
-> tomten 2. Det är ingen ide att du försöker försvara eller förklara AIA BAJAS uppträdande ikväll. Det kanske är normalt beteende hos er, vad vet jag.
Det var ganska komiskt när AIA BAJA kom in i hallen.
Något mer likt ett gäng chimpanser har jag aldrig sett eller hört.
tomten 2, det är bättre att hålla tyst och låta folk tro att man är dum i huvudet, än att öppna munnen och bevisa det.
Det var ganska komiskt när AIA BAJA kom in i hallen.
Något mer likt ett gäng chimpanser har jag aldrig sett eller hört.
tomten 2, det är bättre att hålla tyst och låta folk tro att man är dum i huvudet, än att öppna munnen och bevisa det.

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Jo då jag begriper mycket väl att det är skit roligt att reta galfeber på er!Räven wrote:tomten 2: Du pratar som om du kom ifrån en annan värld. Fattar du inte!!!
Men är det verkligen så hemskt att dom skrek att Hardelöv är en # ?
Jag tror nog att barnen i Småland som i övriga Svedala vet vad en Ja ni vet vad är?
jag håller med om att det ej låter vackert men jag gråter ej över det.
Född Rögleit
tomten 2: Jag kan säga dig att jag jobbat i 25 år som ledare i olika föreningar och under de sista 10 åren drivit tillsammans med övriga idrottssverige, om att visa respekt för varandra, visa ödmjukhet mot det man håller på med, ha distans. Vi har på uppdrag från RF infört att förbjuda svordomar från ledare, inte snusa, röka inför barnen/ungdomarna, det finns faktiskt ledare som röker. Vi har jobbat med att ta bort detta könsrelaterande som finns bland annat i skolor. Så ert beteende ikväll raserar mer än vad mi fattar.
Om du nu är så allmän bildad då borde du veta att var man bor och kommer ifrån spelar ingen roll.Räven wrote:Jo, i sånna här lägen hoppas jag att våra förfäder aldrig hade krigat så förbaskat mycket om just Skåne. Det hade nästan varit bättre om det tillhört Danmark, helt klart. Med tanke på andra saker också
Då ska du åka ner till Helsingborg en sommar helg och se alla packade Småläningar som varit i Helsingör hur dom beter sej!
ska man dömma ut hela Småland för det? nä det tror jag inte.
så om man är Skåning eller Småläning vad spelar det för roll??
Du som är så smart??
Född Rögleit
Men nu skall vi bara få dig Piggelin att förstå att alla i AIA inte är mentalpatienter och ligister, jag håller med dig om det inte var en speciellt lämplig ramsa man sjöng om Hardelöv: fredagsmatch, några öl för mycket, några Hbg-ligister som säkert var med, kanske därför denna ramsan skreks. Men att döma ut hela AIA som mentalpatienter och ligister är rent patetiskt...
Då vet du att idroten är en av de vanligaste inkörsportarna till alkoholen hos ungdomarna i dag??Räven wrote:tomten 2: Jag kan säga dig att jag jobbat i 25 år som ledare i olika föreningar och under de sista 10 åren drivit tillsammans med övriga idrottssverige, om att visa respekt för varandra, visa ödmjukhet mot det man håller på med, ha distans. Vi har på uppdrag från RF infört att förbjuda svordomar från ledare, inte snusa, röka inför barnen/ungdomarna, det finns faktiskt ledare som röker. Vi har jobbat med att ta bort detta könsrelaterande som finns bland annat i skolor. Så ert beteende ikväll raserar mer än vad mi fattar.
Villket är för djävligt!!
Född Rögleit
tomten 2: Jag skulle snarare säga att det har varit så, men jag tror nog att du också vet att man som ledare får utbildning i just arbete mot droger, det ingår mer eller mindre i det vardagliga tränandet, Man lär redan från början att alkohol och andra droger innebär att träningen inte får den kurva som man annars skulle kunna uppnå. Ocj när man kommer upp i åldrarna tro att man kan göra resultat "dagen efter" är en utopi, det avslöjas enkelt av tränarna. Man lär ungdomarna ta ansvar, det är ett team och då ställer man upp för varandra. Det finns otroligt mycket gott i idrott om det funkar som det ska,
Jag håller med dej att när det funkar är det jätte bra men man ser tyvär för många exempel där det ej fungerar pga att barnen ska uppfostras av och i familjen och ej dagis skola och en massa anat skit.Räven wrote:tomten 2: Jag skulle snarare säga att det har varit så, men jag tror nog att du också vet att man som ledare får utbildning i just arbete mot droger, det ingår mer eller mindre i det vardagliga tränandet, Man lär redan från början att alkohol och andra droger innebär att träningen inte får den kurva som man annars skulle kunna uppnå. Ocj när man kommer upp i åldrarna tro att man kan göra resultat "dagen efter" är en utopi, det avslöjas enkelt av tränarna. Man lär ungdomarna ta ansvar, det är ett team och då ställer man upp för varandra. Det finns otroligt mycket gott i idrott om det funkar som det ska,
Jag vet att många ledare lägger ner ett enormt arbeta med ungdomarna och det ska dom prissas för....
Född Rögleit