VÄXJÖ-RÖGLE
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Slemklump
- Forumamatör
Patrik_AIA wrote:Slemklump wrote:Kul att du nämde så många saker som ni kommer att få, men inte ett ord om hockeyn!! Haha - ja tusan, alla vet att det bara finns hockey i oskarshamn.
Det är intressant att notera tre saker:
1. Slemklump har god självkännedom vid valet av nickname
2. Avsaknaden av hockeyinslag i denne oskarshamnares oförblommerade utfall mot Skåne, skåningar och det skånska har varit i det närmaste total. Mot bakgrund av detta är det en smula komiskt att han ber Hofnar återgå till ämnet hockey, sedan väl Slemklump själv fått ämnet att spåra ur.
3. Det ter sig enahanda att skribenten från Oskarshamn påstår att det bara finns hockey i Oskarshamn. Av årets 8.760 timmar torde maximalt 240 timmar bestå av hockey (60 matcher á 4 timmar inklusive tid före och efter match). Detta innebär i klartext att endast 2,7% av tiden kan ägnas åt hockeytittande. Vad sysslar Slemklump med resterande 97,3% av tiden, då det tydligen inte finns något annat att göra i Oskarshamn?
Till övriga skribenter: Ser fram emot morgondagens drabbning.
Det kommer bli intressant att följa matchen på isen, på läktaren och det spänningsmoment som består i uppdateringen av resultattavlan.
1: NIcknamevalet är enkelt... Heter räkan i vanliga fall, men det var upptaget här, så då fick det bli slemklump - ett namn som folk lägger märke till och träffar man en supporter någon stans i sverige och jag presenterar mig som Slemklump så vet de vem jag är. Ett smart sätt att knyta trevliga kontakter anser jag (ja, andra lags supportrar kan vara trevliga också att umgås med!).
2: lÄnken som jag visade innan var tänkt som ett ironiskt inslag i debatten - inte meningen att ta över debatten!
3: Jag har aldrig påstått att det finns något annat än hockey i Oskarshamn, tyvärr är Oskarshamn - förutom hockeyn - en väldigt tråkig stad att bo i. Men jag har flyttat från oskarshamn nu...
SEdan så kan jag tillägga, övriga tiden som görs i oskarshamn när det inte är hockey är att snacka hockey! gå på Oskarshamns gator en vanlig dag (även ickematchdagar), så möts man genast av folk som vill snacka hockey eller stoppar spelare mm på stan för att snacka hockey med dem!
Men som sagt var - jag har aldrig påstott att det finns så mycket mer att göra i O-hamn.
Så, det var väl inte så svårt att försvara?!
Och lycka till Växjö i eran SA jakt! jag ser gärna er i SA med fina publikmatcher!
[color=blue]Jag skiter i om laget spelar dåligt-bara vi vinner[/color]
- Patrik_AIA
- Forumamatör
Mera fest än darr
TheMiKe wrote:Känn allvaret! Darra Rögle!!!
Skulle nog tro att det mer är Växjö som darrar, eftersom matchen för Rögles del "enbart" gäller om man skall komma etta eller tvåa samt äran och stoltheten förstås.
Avgörande blir förmodligen tidsfaktorn. Ju längre tid som Rögle står emot Växjös förväntade offensiv, desto större blir sannolikheten att Växjö stressar upp sej. Is i magen är nog Rögles recept för kvällen.
Röglefans ta med hjälm
Med tanke på att halva träladan i Växjö rasade samman för en del matcher sedan,så uppmanar jag Rögles supportrar att ta med sig hjälmar(hockey).Så kommer ni kanske hem helskinnade för att hylla Byron Ritchie på söndag.Rögle vinner matchen,Växjös spelare klarar inte pressen.
-
- Forumamatör
Roligaste uppförstoringen på länge levererade nick: Röglefans "Med tanke på att halva träladan i Växjö rasade samman för en del matcher sedan" . Nog för att det är kul att häkla Lakers för händelsen i ladan men att gå från en ståplats planka till halva hallen är ett STORT steg...ha ha.
Ja ja...nu ska en glad "halvdansk" som bor i växjö gå å lägga sig [/quote]
Ja ja...nu ska en glad "halvdansk" som bor i växjö gå å lägga sig [/quote]
Fel Räven, det är inte i konkurs...än. Däremot har det gjorts en konkursansökan. Se mer på http://www.smp.se/article.php?args=479831,101;0;0;0