Har man aldrig spelat i kvalserien kan man ju knappast kalla sig för en traditionsenlig allsvensk förening. Och vad jag kan se så gör lakers en Halmstad hammers. Värvar friskt och dyrt. Får spelare som inte har någon klubbkänsla utan spelar för dem som betalar bäst. Blir inte bra heller. Ni är nog borta om tre år. Måtte tingsryd komma tillbaka.
En traditionsenlig allsvensk förening. Nä, det tycker jag inte att vi är. I Växjö är den allsvenska hockeyn både hetare och roligare än vad som tidigare varit tradition i allsvenskan!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Kubiac. Såna som du får vi dagligen lyssna på. Läs igenom trådarna innan du skriver sånt så ser du att du inte behöver göra det då så många andra fjantar redan har skrivit exakt samma sak.
Se lag som Troja, Rögle, Björklöven, Skellefteå osv osv. De har en grund av närmast sörjande som alltid ställer upp för föreningen oavsett hur det går sportsligt. Lakers rider på en framgångsvåg som skapats av Östers skrala resultat. När tror ni att vågen tar slut? Jag gissar tre år. Har inte lakers lyckats med något då så finns ni inte längre. Företag som sponsrar föreningar som lakers gör det så länge som intresset finns hos allmänheten. Och så länge laget vinner. Men sen....????
Bye bye lakers!
Ni kom, ni sågs o ni glömdes lika fort!!!
hördu, ditt riks-mongo, vad är det som är så pinsamt med det hammers har gjort? de spelar ju för fan i samma serie som oss med hyfsad publiktillströmning?
för det första är det låg nivå av "vissa" med att använda personangrepp
sen om publiken sviker eller inte eller hur det går kan ingen veta förrän det har hänt...tror knappast det finns lag som ökar publik o sponsorer när d går ner i divisioner...kanske några få exempel... men inte regeln
Nja, Tingryd härjade ju friskt i Superallsvenskan några säsonger för inte så länge sedan. Visserligen till stor del med svarta löner och obetalda skatter, men det var väl inte det saken gällde?
Nej, saken gällde att vi inte är någon traditionsenlig allsvensk förening, vilket man tydligen är om man använder sig av svarta löner och obetalda skatter som i Tingsryd.
Det som "Kultur-lagen" inte vill förstå är att de också var en nystartad klubb en gång i tiden. Å de som håller på att tjafsa om detta var garanterat inte födda då. Vi kan åtminstone, om tjugo år, skryta om att vi har följt klubben sedan starten.
Ja man kan ju diskutera vad tradition och kultur är.. Mörrum har legat ca 20 säsonger i landets näst högsta liga, det är tradition tycker jag . Växjö har mellan 2500 - 3500 pers på sina hemma matcher, så att påstå att det inte finns hockey kultur i Växjö är för mig konstigt.. Och vad beträffar Tingsryd så är väl svarta löner tradition och att möta Tyringe och Olofström i division ett hockeykultur...
På söndag blir det match.. Med hjälp av er ska vi fixa ett riktigt tryck i Jössarinken.. Välkomna ner, men räkna med en lång och tråkig hemresa
[b]Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge[/b]
Fixo wrote:På söndag blir det match.. Med hjälp av er ska vi fixa ett riktigt tryck i Jössarinken.. Välkomna ner, men räkna med en lång och tråkig hemresa
I så fall beror det på en missad SA-plats, inte på en förlust i Jössarinken. Vi vinner på söndag.
Hofnar wrote:Nja, Tingryd härjade ju friskt i Superallsvenskan några säsonger för inte så länge sedan. Visserligen till stor del med svarta löner och obetalda skatter, men det var väl inte det saken gällde?
...och Rögle höll på att låna ihjäl sig på vägen till Elitserien för inte så länge sedan.
Ursäkta kommande svordom men jag är så jävla trött på snacket om kulturlag. Alla är vi barn i början vi måste väl börja någonstans. Säger bara vänta och se. Tycker i fortsättningen att vi ger fanken i att bara besvara sådana inlägg så kanske vi slipper obygdens nötter här på forumet.
Av någon lustig anledning så vill många ta upp Växjö HC gamla skulder som lakers.. ..dock har jag aldrig hört att Lakers blivit anklagat för att ha spelat i högsta serien som Öster gjorde (som är Växjö HC föregångare).
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
kaabe wrote:hördu, ditt riks-mongo, vad är det som är så pinsamt med det hammers har gjort? de spelar ju för fan i samma serie som oss med hyfsad publiktillströmning?
Ja, Hammers spelar i samma serie som oss, de har även en hyfsad publiktillströmning men för att klara av de skulder som klubben har dragit på sig under sina satsningar måste man sälja sin hockeyskola. Detta är vad som kan hända om man inte tänker igenom saker och ting innan man handlar.
Troja har varit i samma sits och det var ingen rolig erfarenhet men det är samtidigt något som har gjort oss starkare än någonsin.
Det är viktigt att tänka på framtiden för den är redan i morgon. Och framtiden är dagens ungdomar.
Njae, starkare än någonsin...då måste ni vara fyra minuter från elitserien i år
Skämt åsido...Troja har imponerat genom att klara ekonomin men hade också turen på sin sida rent sportsligt då laget inte var så slagkraftigt...förra året alltså.
Last edited by Snoken on 9 December 2004, 22:06, edited 1 time in total.
Snoken wrote:Njae, starkare än någonsin...då måste ni vara fyra minuter från elitserien i år
Skämt åsido...Troja har imponerat genom att klara ekonomin men hade också turen på sin sida rent sportsligt då laget inte var så slagkraftigt.
Det är målen som räknas och jag hymlar inte med att Troja hade tur. Men ingen kan någonsin ta ifrån oss att vi har klarat en trasslig ekonomi, klarat två negativa kval och är en förening som man talar med respekt om i Sverige.
Hehe, jag har självklart respekt för det Troja klarade sig ur men jag känner ingen respekt för klubben bara för att det är ett sk "kultur-lag". Det jag respekterar är klubbens enorma förmåga att överleva hårda tider.
Snoken wrote:Hehe, jag har självklart respekt för det Troja klarade sig ur men jag känner ingen respekt för klubben bara för att det är ett sk "kultur-lag". Det jag respekterar är klubbens enorma förmåga att överleva hårda tider.
Nu tar vi inte mer om detta i den här tråden då jag inte gillar när diskussionerna sker mellan endast två personer, det har vi PM för och jag tror inte vi kommer så mycket längre
Ibland får jag känslan av att tingsryd fans tycker det är lakers fel att det gick som det gick. Lite grön avund så att säga! Varför detta enorma lakers motståd i Tingsryd? Tingsryd har gjort helt rätt och klarat av de ekonomiska problemen( svarthandel) och är nu helt okej för min del! Konstigt att inte MIF fick sanna behandling avförbundet! Tycker tingsryds fans ska gkädja sig åt att hockeyintreset blivit så stort i Växjö. Hur det går För VLH och kultur och så vidare.... tja randiga skäl ger rutiga orsaker, den som lever får se!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!