Resterande Matcher

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Åryd Lakej
Forumdemon

Resterande Matcher

Post by Åryd Lakej »

Tror fortfarande att det finns inga givna matcher!detta kan gå hur som helst!Här är resten av matcherna

2004-12-10 Hammarby - Troja
2004-12-10 Nybro - Halmstad
2004-12-10 Huddinge - Mörrums
2004-12-10 Växjö Lakers - Rögle
2004-12-10 Skövde - Oskarshamn

2004-12-12 Rögle - Skövde
2004-12-12 Mörrums - Växjö Lakers
2004-12-12 Halmstad - Huddinge
2004-12-12 Troja - Nybro
2004-12-12 Hammarby - Nyköping

Tabellen efter kvällens övningar.
1.Rögle 28 19 4 5 112-69 60
2.Oskarshamn 29 18 7 4 91-60 59
3.Nyköping 29 17 3 9 104-81 54
4.Hammarby 28 17 3 8 85-52 53
5.Växjö 28 15 4 9 77-64 49
6.Skövde 28 12 2 14 77-91 39
7.Troja/Lj. 28 11 3 14 80-86 34
8.Halmstad 28 8 4 16 65-86 30
9.Nybro 28 8 3 17 81-99 26
10.Mörrum 28 6 2 20 63-103 23
11.Huddinge 28 5 3 20 63-107 19
Blir Jobbigt nu!!
Last edited by Åryd Lakej on 8 December 2004, 23:41, edited 5 times in total.
Mano
Forumentusiast

Post by Mano »

Bara vi vinner våra matcher..
Så har vi gjort vad vi har kunnat..
Och förhoppningsvis så räcker det..
Jag är Mano, vem fan är du?
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag tror faktiskt att hoppet står till Troja. Det är det laget som jag tror har bäst förutsättningar att sätta käppar i hjulet för Hammarby och Nyköping. det förutsätter förstås att Lakers plockar fullt i sina egna matcher.
The Duke
Forumamatör

Post by The Duke »

Ser onekligen ut att kunna bli målfoto som avgör i slutet :roll:
puff
Forumdemon

Post by puff »

Det blir de lagen under SA plats som kommer att kämpa mest. Oskarshamn och rögle har väl gått in i träningsuppbyggnad nu. Möjligtvis att Lakers kommer att få det svårare mot dessa lag eftersom det då blir tryck på läktaren och mycket publik. det kommer att tända lagen. Men om man skall vara med i SA så gäller det att vinna över alla lag.
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Inte för att låta som en idiot...MEN ni kan ju glömma att vi skulle få hjälp av Troja/Ljungby...
Jag vet att många tycker konspirationsteorier inte hör hemma här...MEN det finns för mycket historia som tyvärr talar för att det händer...
Ambassador | 19:57 ! ! !
carl
Forumdemon

Post by carl »

Lägg ner!

Tror ni verkligen att Troja avsiktligt skulle förlora någon match i slutspurten bara för att sätta käppar i hjulen för Lakers? Och på det sättet riskera att komma ur form till den oerhört viktiga fortsättningsserien. LÄGG AV!

Om Lakers skulle missa SA så vill jag inte se en en skriven rad om att det var Trojas fel. De enda som kan ta på sig skulden för det är Lakers själva. Misslyckandena i serieupptakten är anledningen, vilket enligt mig, beror på de felvärvningar som varken Troja eller något annat lag kan skyllas för.
Troja - laget i hjärtat
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

carl wrote:Lägg ner!

Tror ni verkligen att Troja avsiktligt skulle förlora någon match i slutspurten bara för att sätta käppar i hjulen för Lakers? Och på det sättet riskera att komma ur form till den oerhört viktiga fortsättningsserien. LÄGG AV!

Om Lakers skulle missa SA så vill jag inte se en en skriven rad om att det var Trojas fel. De enda som kan ta på sig skulden för det är Lakers själva. Misslyckandena i serieupptakten är anledningen, vilket enligt mig, beror på de felvärvningar som varken Troja eller något annat lag kan skyllas för.
Helt rätt Carl. Vi får skylla oss själva om vi missar SA, vi ska inte tappa poäng mot Mörrum och Skövde. :?

Men jag tror Troja vinner mot HIF och kanske tar poäng mot Nyköping, så det är upp till oss att vinna våra matcher så går det vägen i alla fall. :D
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Micha
Forumentusiast

Post by Micha »

Håller med dig....man kan inte skylla på någon annan...alla lagen hade 0 poäng när serien började...man har haft det i egna händer...
Alla lagen spelar ju för sig själva, inte för någon annan...
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Hammers tror jag också kan knipa några poäng. Som sagt, vinner vi resten så kommer det att ordna sig.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

carl wrote: Om Lakers skulle missa SA så vill jag inte se en en skriven rad om att det var Trojas fel.
Klart det är Trojas fel... likaså kriget i Irak o översvämningarna i Bangladesh... ALLT är Trojas fel! :(
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag lovar att jag inte kommer att skriva en rad om detta.Och kan inte i min vildaste fantasi se någon andledning till detta att Troja inte skulle vara intresserade att hamna så långt upp som möjligt,för det är väl så att man tar med sig poäng till fortsättningserien beroeende på placering och det kan vara viktiga poäng att ha med sej.
Tycker faktiskt att Troja har gjort en fantastiskt säsong hitills under de förutsättningar de har.
Tro nu inte att jag är Trojan ,i derbyna hatar jag dem ,men det är en annan sak.Tror att du Carl har samma inställning när det gäller Lakers.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
cswl
Forumamatör

Post by cswl »

Lakers har ju ganska svåra matcher mot tex. Rögle och IKO men efter deras skrällar nu så ser det ljust ut, Lakers har dessutom grym form. Kör hårt grabbar 8)
Simma lungt
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

aaa jag vet vad jag vill att det ska gå men jag ska inte uttrycka mej det blir bara skit då;) sejjer bara JOBBA GRABBAR !! målet är funnet nu ska det bara nås !

c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Coffe #800 wrote:aaa jag vet vad jag vill att det ska gå men jag ska inte uttrycka mej det blir bara skit då;) sejjer bara JOBBA GRABBAR !! målet är funnet nu ska det bara nås !

alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Casswall- wrote:Lakers har ju ganska svåra matcher mot tex. Rögle och IKO men efter deras skrällar nu så ser det ljust ut, Lakers har dessutom grym form. Kör hårt grabbar 8)
Förlåt att jag frågar "Casswall" är du Casswall junior? eller senior,Casswall senior är ju från Oskarshamn , men eftersom Du spelar Junior i Lakers så vet jag att även senior skulle må om vi tvålade till sin hemstad.
CASWALL SENIOR till OSKARSHAMN och stå LAKEJERNAS klack !!!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Vinner Lakers sina resterande matcher ÄR det klart iom att Hammarby o Nyköping möts i sista omgången...eller har jag fel?
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

ruppo wrote:Vinner Lakers sina resterande matcher ÄR det klart iom att Hammarby o Nyköping möts i sista omgången...eller har jag fel?
Ja du har fel, iom att Hammarby har en match mindre spelad än Lakers så inte säkert att det räcker.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

ruppo wrote:Vinner Lakers sina resterande matcher ÄR det klart iom att Hammarby o Nyköping möts i sista omgången...eller har jag fel?
Det är klart om Lakers OCH Hammarby vinner sina återstående matcher. Sen kan det sluta på 100 andra sätt också, vilka jag inte tar upp här :wink: Avsaknad av spänning existerar inte i alla fall..
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Vi får ju en lite fingervisning i morgon kväll då man bänkar sig framför datorn,känner att ngt kommer att hända då!!Mörrum kan skrälla!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Åryd Lakej wrote:Vi får ju en lite fingervisning i morgon kväll då man bänkar sig framför datorn,känner att ngt kommer att hända då!!Mörrum kan skrälla!!
Och Rögle slår Hammarby ,F*N nu måste man sitta framför datorn i morgonkväll också .Kan höra frugans kommentar ",men ikväll spelar väl inte LAKERS".Tänk om man hade såna som begriper vad Lakers betyder för att man ska vara tillfredsälld ......................Nja jag ska inte klaga.Hon har förståeelse.Jag har förklaratdet finns bara 2 saker Lakers och dej .................
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Alfax: Inte helt rätt för i så fall finns det en sak till, fotbollen och då särskilt SMP-sparken, eller hur? :wink:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

OOOO,Herregud ,Räven , skulle man räkna timmar man lagt ner på det som har med idrott att göra........men frånsett SMP-sparken så har jag avsagt mig alla uppdrag ,,,,,, men nu har Lakejerna kommit in i bilden och då är jag beredd att lägga ner mera tid ... en gång idrottsidiot... då förblir man det... men så länge man själv tycker det är roligt så kommer jag att fortsätta med det.Och det roligaste som hänt mej de senaste åren det är LAKERS och deras framgångar, som en gammal hockeyälskare så är det underbart att vi är störst igen i kronobergslän , sedan att LAKEJERNA GJORT ATT VI ÄR RESPEKTERADE FRÅN POLISEN I O-HAMN TILL ALLA ARENOR SOM VI VARIT I gör att man får en sån lust att göra något fö dessa som skapat en supporter- klubb som många tycker hur är detta möjligt,Man kan idag höra från de som inte är det minsta intresserade av idrott tala om Lakejerna och deras framfart i Växjöidrotten.
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

alfax wrote:
Casswall- wrote:Lakers har ju ganska svåra matcher mot tex. Rögle och IKO men efter deras skrällar nu så ser det ljust ut, Lakers har dessutom grym form. Kör hårt grabbar 8)
Förlåt att jag frågar "Casswall" är du Casswall junior? eller senior,Casswall senior är ju från Oskarshamn , men eftersom Du spelar Junior i Lakers så vet jag att även senior skulle må om vi tvålade till sin hemstad.
CASWALL SENIOR till OSKARSHAMN och stå LAKEJERNAS klack !!!
Casswall senoir är numera en inbiten Lakerssupporter och junior är sägs vara en duktig junior! :wink:
carl
Forumdemon

Post by carl »

alfax wrote:

Jag lovar att jag inte kommer att skriva en rad om detta.Och kan inte i min vildaste fantasi se någon andledning till detta att Troja inte skulle vara intresserade att hamna så långt upp som möjligt,för det är väl så att man tar med sig poäng till fortsättningserien beroeende på placering och det kan vara viktiga poäng att ha med sej.
Tycker faktiskt att Troja har gjort en fantastiskt säsong hitills under de förutsättningar de har.
Tro nu inte att jag är Trojan ,i derbyna hatar jag dem ,men det är en annan sak.Tror att du Carl har samma inställning när det gäller Lakers.
Helt korrekt, alfax. Just så funkar jag!
Troja - laget i hjärtat
cswl
Forumamatör

Post by cswl »

alfax, det är inte senior casswall utan junior casswall! Farsan är inte tillräckligt teknisk för att begripa sig på det här. Men han är ju helt klart ett Lakers fan och nästintill hatar IKO! :whistle:
Simma lungt
cswl
Forumamatör

Post by cswl »

carl , Troja har kanske varit "Kronobergs stolthet" men det var längesen Lakers övertog det :D
Simma lungt
carl
Forumdemon

Post by carl »

cswl wrote:carl , Troja har kanske varit "Kronobergs stolthet" men det var längesen Lakers övertog det :D
Ska man se strikt till tabellplacering så har jag ju svårt att säga emot dig. Men i begreppet kan ju betraktaren väva in vilka värden som helst. Jag tycker att betraktaren ska få avgöra. Dessutom är ju inte säsongen 2004/2005 summerad ännu..... :wink:
Troja - laget i hjärtat
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Troja ska ha en eloge för insatsen hitills på säsongen! Som tabellen ser ut är set inget snack om den saken. Tycker även Lakers gör bra ifrån sig, andra året i allsvenskan är alltid svårt. Det är ju fint att kunna åka på bortamatch utan at vara hemma mitt i natten för det!

Roger
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Skit ikväll.....Inga resultat med oss så det är bara att kämpa på
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Åryd Lakej wrote:Skit ikväll.....Inga resultat med oss så det är bara att kämpa på
och det ska vi göra , det blir så mycket roligare om vi klarar av detta utan andras lags bekostnad ,jag vet inte om jag har rätt men kanske vi behöver hjälp med någon poäng ,Men annars är det Vi som ska avgöra detta , lyckas vi inte så går inte världen underför detta ,för i ALLSVENKAN ska Vi vara nästa år , en pessimist som skriver något annat han får inte finnas på detta forum :oops: :oops: :oops:.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Nu är det väl så att vi klarar inte detta på egen hand om vi inte gör en djä..a massa mål så lite hjälp behöver vi!Nyköping tappar 2 points Hammarby 4 points!ser mörkt ut men vi ska spela om det först

Hammarby 4 match kvar+9=56
Växjö Lakers 4 match kvar+12=56
Nyköping 3 match kvar +6=54
Så blir Hammarby-Nyköping avgörande i sista,har inte räknat poäng där men ni ser ju att Hammarby kan förlora den matchen å gå vidare
Vi behöver hjälp!!
Last edited by Åryd Lakej on 3 December 2004, 22:21, edited 1 time in total.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Som ngn sa, jag tror att Troja kan vara tungan på vågen, bittert men sant, för dom verkar ju kunna prestera förbannat bra mot lagen i "toppen".
....heja Troja....
OCH givetvis måste Lakers vinna sina resterande "måste" matcher!

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vi är förvisso beroende av något annat resultat, åtminstone så länge målskillnaden är klart till vår nackdel. Dock är det så att så länge vi vinner lever hoppet kvar i högsta grad, t.o.m in i sista omgången. Det kan det iofs göra även om vi inte vinner alla. En match i taget.. :twisted:
Ulric
Forumamatör

Post by Ulric »

Tyvärr förlorade Rögle i kväll....

Avslutningen kommer att bli mycket tuff för Lakers och som jag ser det är det i första hand mellan Nyköping och Lakers som striden står. Hammarby är som jag ser det i nuläget ganska säkra men som sagt det är trotsallt så jämt att Hammarby inte har råd med några bottennapp.

Det som talar mot Lakers är att laget högst har råd med ett nederlag och kanske inte ens det.

Det som talar för Lakers är att laget är inne i en postiv trend där laget radar upp segrar. Det alltid lättare att jaga ikapp än att försvara sin ledning. Både Nyköping och Hammarby har sett hur Lakers har närmat sig.

Mot Skövde och Mörum kan man kräva seger med tanke på det lag som lakers har i år. Men mot Oskarshamn på borta is och mot seriens främsta lag Rögle på hemma is kan lakers inte ta något för givet. Tar lakers 10 poäng av dom 12 poäng som det är kvar att spela om kan det gå vägen tar laget 9 av 12 kan det lyckas med lite tur.

Det lakers får hoppas på är att Nyköping inte klarar trycket. Därför är alltid nästa match den viktigaste att inte tappa dom två eller tre poäng som man kanske har råd att förlora. Nyköping måste hela tiden känna att de spelar under press. Nu leder Nyköping med 4 poäng och om lakers inte kan minska det gapet direkt så kommer Nyköping att kunna spela ut på ett helt annat sätt än när dom vet att dom bara är en match ifrån att hamna under strecket.

Det som är otacksamt är att det är Hammarby vs Nyköping först i sista rundan. Mardrömen är om Hammarby då redan är klara samtidigt som lakers ligger 1 eller 2 poäng efter Nyköping. Då är det nog kört med SA. Det bästa läget är om Hammarby klantar till det innan nämnda match så att alla tre lagen är inblandade i streckstriden.

Men som sagt det är så jämt att förutsättningarna kan vara förändrade redan efter nästa omgång. Det gäller nog bara att se till den matchen som spelas i nästa runda istället för att spekulera kring matcher som ligger längre in i framtiden.

De två lag som lyckas bäst med detta kommer med största sannolikhet att ta sig till SA medan det lag som börjar tänka på matcher längre fram kommer att försvinna. Och lita på mig även de sista omgångarna i Allsvenskan kommer att bjuda på skrällar.

/Ulric
Post Reply