Skärpning

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

MEL
Forumdemon

Skärpning

Post by MEL »

Nu får det fan vara nog, hur fan kan man sjunka så j..la lågt och vara så j..la pantad att man ringer upp Fagervall för att säga det ena med det andra genom personangrepp och eventuella direkta hot, man får bara hoppas att man inte känner den eller de här personerna som gjort detta :evil: , låt Jocke o Henke få sköta sina jobb i lugn och ro så ska det nog lösa sig.

http://www.smp.se/article.php?args=475293,102;0;0;0
munken
Forumamatör

Post by munken »

Ja det är sant. Det var nog det lägsta jag har hört.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Sånt där trodde jag bara var möjligt i TAIF.......
Troja - laget i hjärtat
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Tyvärr blev jag inte jätteförvånad när jag läste artiklen...
...Ser man här på forumt så har det ju gnällts något kopiöst...
Ambassador | 19:57 ! ! !
Abbelabbe
Forumamatör

Post by Abbelabbe »

Jomen, visst kan man gnälla av sig lite på ett forum, men att gå och ringa till Jocke är ju lägre än det går att komma. Det luktar lite lillebrorskomplex till Romafansen... :roll:
Det finns mer hockeykultur i Växjö än i Stockholm, byt huvudstad nu!
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Jag tycker att det är en sak att klaga på forumet över att Lakers spelar dåligt, att dom saknar en spelidé m.m. och visst det har väl förekommit kränkningar och eventuella hot på webben mot tränare och spelare, vilket jag tar avstånd ifrån.

Men att personligen ringa upp Jocke och säga att "han är är en jävla skitstövel" samt andra saker som inte har nämnts, då är man en riktigt sjuk människa, inte undra på att världen ser ut som den gör och att den bara blir värre, man får bara hoppas på att den eller de som gjort detta är små ungar som inte vet bättre så att det inte är vuxna människor med familj!

Jag hoppas personen eller personerna inte är medlemmar i Lakers Lakejer för är dom det så borde dom självmant begära utträde direkt!
Last edited by MEL on 24 November 2004, 08:59, edited 2 times in total.
hassa
Forumproffs

Post by hassa »

De som ringt Jocke borde skämmas.

Man blir besviken på att det finns sådana personer.

SKÄMS!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Slutspel!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Idioter finns överallt...
men visst är det tragiskt.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Micha
Forumentusiast

Post by Micha »

Verkligen tråkigt att det ska vara så här.

Tyvärr så är inte han den första i Lakers som blivit uppringd vad jag vet.
En spelare blev ganska hårt trackad förra året, telefonsamtal hem på nätter samt att sambon fick ta en del skit...

Pinsamt...
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

men vad fan,nu skäms man...

det hjälper ju verkligen laget till framgångar genom att ringa tränaren och ge honom en utskällning!hur fan tänker du som gjort detta??
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, det hjälper inte att ringa tränaren och skälla, helt klart och det är inget som man gör i sansat tillstånd, utan i affekt. Och det kan man faktiskt se överallt i samhället, så förvånad är jag inte ett dugg, för går det inte som tänkt så reagerar man inte rationellt, varför skulle en tränare vara undantagen från den reglen. Lakers är ett lag som engagerar och i frustration kan det bli så här. Det är dock inget som jag accepterar för egen del.
Däremot tycker jag att det är fullt riktigt att kritisera en tränares yrkesroll hur han framför den, men att klart göra skillnad på person och tränarrollen.
Brallan
Forumamatör

Post by Brallan »

Väldigt mycket negativt hela tiden... och det gillar ju naturligtvis SMP att skriva om. De är skitglada när nått sådant händer.

Idiotiskt tycker jag.. Idrott är idrott inte mer... Sen att det är tråkigt och att man kan bli frustrerad i motgång är en annan sak. Dock får det inte gå såhär långt.
Lakers och Öster behöver varandra!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, det är en annan sak, att det inte får gå så här långt, men det vet vi att det ibland gör och har gjort i alla tider. Jag vet själv när en tränare efter en säsong där hans lag degraderades, fick fly från årsfesten springande för att medlemmar skulle ge honom en omgång. Var själv bland dem som fick hålla i dessa uppretade medlemmar, så att jag fick mig en pärla rätt på nosen.
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

NU JÄVLAR LÄGGER VI AV GE KILLEN LITE ARBETSRO FÖR HELVETE
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

carl wrote:Sånt där trodde jag bara var möjligt i TAIF.......

Du har aldrig hört talas om entrepenörerna i AIA Flyttfirma va? :wink:

Mentala snöstormar finns inom de flesta grupperingar, men när kritiken övergår i direkta hot blir det väldigt olustigt.

"Våld är den odugliges sista utväg"
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, det har du rätt i Hofnar, flyttkartonger i hela trädgården, för Walltins del. :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Men så är det, titta på arbetsplatsen.
Ddet finns de som aldrig säger någonting, utan alltid försvarar ledningen. De som aldrig säger något officiellt, men ständigt pratar bakom ryggen efteråt.
De som diskuterar vid varje tillfälle, en del konstruktivt, andra med inställningen att det kommer aldrig att gå.
Andra reagerar med affekt, ilska, ledsamhet.
Och så vissa som skriker rakt ut, smäller igen dörren och går raka vägen hem, för att komma tillbaka nästa dag, som om inget har hänt.

Människan är sådan och samtliga finns plus några till inom supportersgruppen kring Lakers.
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Detta tilltag gör att vi borde stötta Jocke mer! Han är fortfarande ansvarig för laget som vi alla älskar. Varför ska vi hacka på honom? Ge honom stöd istället! Precis som spelarna ska göra!
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Inget lätt problem det här. Vi är alla så olika. Man ska både stödja och kritisera, det är det normala. Men vi är i regel väldigt dåliga på att berömma när det går bra, för då tycker man som regel att det är som det ska vara. Men vid uteblivna resultat, så reageras det alltid och tydligen överreagerar somliga.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Även om man har ett par glas innanför västen när man ringer och vräker ut sig både det ena och det andra ger inga förmildrande omständigheter. Klarar man inte av att förtära starkare drycker än mellanmjölk skall man uppsöka klubbhuset vid vattentorget.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Man skäms för att vara lakersfan när det finns vissa personer som inte kan behärska sig, utan måste ringa och skämma ut sig. Vill man säga något till Fagervall kan man ta det öga mot öga, det är nog det absolut mest mogna och smarta man kan göra..Fagervall gör rätt i att lägga lock för öronen när det gäller personangrepp...usch va pinsamt detta är!!! Hoppas innerligt att det aldrig upprepas igen....
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Jag tror det var Räven som ringde. ;)

Nej skämt åsido, men jag låter inte de formuleringar som står i SMP skapa min verklighetsuppfattning. Jag tvivlar inte på att det har hänt (och tar naturligtvis avstånd från det), men graden av terroriserandet är svårbedömd då svaren kommer i en pressad intervjusituation. I vilket fall som helst är det naturligtvis beklagligt och oacceptabelt.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Fruktansvärt Pinsamt detta.FULLT STÖD åt våra tränare å spelare ikväll
NU DJÄVLAR!
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Dags att ta fram den gamla ramsan fast i ny tappning:

JOCKE FAGERVALLS EGNA LAKEJER, EVERTSSONS EGNA LAKEJER!!!!! :clap: :clap: :clap:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jasså LaKaj, du trodde för ett ögonblick att det var jag :wink: .

Nä, minsann, jag tillhör gruppen av personer som älskar att resonera sig fram till lösningar som blir bra för bägge parter, våld och ilska är inte min grej, det löser sällan några problem.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

MEL wrote:Dags att ta fram den gamla ramsan fast i ny tappning:

JOCKE FAGERVALLS EGNA LAKEJER, EVERTSSONS EGNA LAKEJER!!!!! :clap: :clap: :clap:

Tycker jag var en lysande idé :D
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

:ok:
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Kanske skulle ta bort "Jocke" i ramsan och bara ha Fagervall :wink:
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

haha aa det skulle man göra.. men asså jag tror att hela laget skulle bli peppade om vi körde den rammsan ... tror att jocke kanske bli så peppad att lakers vinner .. en given ramsa i kväll !!!!! ALLA TILL LAKERDOMES NYA STÅ PLATS I KVÄLL ;)

c/o LL´s Forum

Post by alfax »

MEL wrote:Dags att ta fram den gamla ramsan fast i ny tappning:

Absolut, den kör vi i kväll.
Detta var det pinsammaste som hitills hänt i Lakers historias, men det måste vara mycket SJUKA människor och jag skriver som MEL hoppas verkligen inte att det är några Lakejer som gjort detta,då har de inte i denna supporterförening att göra ,det är bara till att läsa stadgarna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, det är väl inte troligt att det är Lakejer som ringt, fast det kan man ju aldrig veta. Fagervall vet vilka det är.

Men det är ju drygt 2000 personer till i hallen under matcherna och man kan se under de senaste matcherna, hur publiken reagerar och vad de reagerar mot, genom sitt sätt att uttrycka sig på. Det har vi väl alla sett och hört, för det måste alla ha märkt, eller?
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

Man slutar aldrig att förvånas över hur korkade människor kan vara. Att klaga och skrika under matcher är en sak, men att ringa hem till honom... saknar ord. Tycker det är tråkigt att se utvecklingen med en allt mer omogen diskussion bland annat på detta forum. Men man får väl lära sig att leva med inlägg av lågstadiekaraktär och liknande yttringar i fortsättningen!

Hoppas att klacken idag på något sätt visar sitt stöd för fagerwall.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är väl i och för sig bra att mångfalden finns, den som skriver inlägg som bedöms som låg nivå av andra, tycker kanske inte så själva. Det får man tåla, men att gå till personangrepp, ja då har man klart passerat gränsen för vad som är acceptabelt.
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

Håller med er andra - fruktansvärt pinsamt det här... jag stämmer in i JOCKE FAGERVALLS EGNA LAKEJER, EVERTSSONS EGNA LAKEJER!!!!! hela matchen om det behövs!!! Hoppas personen som ringde får ett antal snöbollar i huvet! :twisted:
~Ooh, des fouf!~
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Ska vi bestämma att vi kör så här då?

FAGERVALLS EGNA LAKEJER
EVERTSSONS EGNA LAKEJER

Alltså utan förnamn... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Post Reply