Vems tur är det nu?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vems tur är det nu?
Efter matchen kan jag och många med mig konstatera att varken Podein eller Defauw gjorde någon vidare match.
Vem vet det kanske är deras tur att försvinna vid nästa transferfönster
Eller är det bara de egna förmågorna som råkar ut för den sortens behandling?
Detta kunde man läsa i dagens SMP
"Blomman knöt näven
En som sett fajten på publikplats är Henrik Blomqvist. För en vecka sedan Lakersback. Nu klubblös. Henrik står kvar ett tag på läktaren. Slutligen tittar han upp, knyter näven och flinar. Skriver han på för Troja i dag, månntro?"
Vem vet det kanske är deras tur att försvinna vid nästa transferfönster
Eller är det bara de egna förmågorna som råkar ut för den sortens behandling?
Detta kunde man läsa i dagens SMP
"Blomman knöt näven
En som sett fajten på publikplats är Henrik Blomqvist. För en vecka sedan Lakersback. Nu klubblös. Henrik står kvar ett tag på läktaren. Slutligen tittar han upp, knyter näven och flinar. Skriver han på för Troja i dag, månntro?"
Ryktena är kända. Därför tillhör jag dem som har viss förståelse för Lakers beslut att bryta kontraktet med honom. Jag är inte helt säker på att jag vill se honom i Troja. MEN, samtidigt känner jag att ALLA har rätt till en 2:a chans. Han är en bra hockeyspelare och om Troja ger honom chansen att få saker och ting på rätt köl kanske han tar den........
Troja - laget i hjärtat
Vems tur är det nu
Jag röstar för Fagervall Ring Brithén innan det är försent
carl wrote:Ryktena är kända. Därför tillhör jag dem som har viss förståelse för Lakers beslut att bryta kontraktet med honom. Jag är inte helt säker på att jag vill se honom i Troja. MEN, samtidigt känner jag att ALLA har rätt till en 2:a chans. Han är en bra hockeyspelare och om Troja ger honom chansen att få saker och ting på rätt köl kanske han tar den........
kanske dom är det... men många talanger som gått åt helvete pga annat skit... kanske fått 2a chans utan att vi vet... tycker det är mkt synd att det blev som det blev
Re: Vems tur är det nu
Virdelo wrote:Jag röstar för Fagervall Ring Brithén innan det är försent
Ge dig nu..
Fagervall har mitt fulla stöd så länge han har spelarnas fulla stöd..
Och om han nu inte har det är det upp till dom att göra ngt åt det...
Och om du menar att det är försent för superA så är det redan det tyvärr..
Men, men..
Det kommer fler tåg..
Nu gäller det att knyta näven o se till att det blir Allsvenskan även nästa år..
Och när det gäller Brithen så säger jag nej tack..
Ingen dryg skåning...
Jag är Mano, vem fan är du?
Ja, nu gäller det att börja den långa fokuseringen på ett nytt allsvenskt kontrakt och det kan bli nog så tufft. Men lossnar det fullt ut efter jul, så går det vägen.
Visst finns det säkert lösningar hit och dit för att få fart på laget och att det fungerar bättre, men det överlåter jag till ledningen för Lakers som är de som fattar eventuella beslut. Men jag kan kanske ha mina idéer, men det är inte så viktigt, det viktiga är vad som händer framöver och att ta in en mental hjälp ser jag som positivt.
Visst finns det säkert lösningar hit och dit för att få fart på laget och att det fungerar bättre, men det överlåter jag till ledningen för Lakers som är de som fattar eventuella beslut. Men jag kan kanske ha mina idéer, men det är inte så viktigt, det viktiga är vad som händer framöver och att ta in en mental hjälp ser jag som positivt.
carl wrote:Ryktena är kända. Därför tillhör jag dem som har viss förståelse för Lakers beslut att bryta kontraktet med honom. Jag är inte helt säker på att jag vill se honom i Troja. MEN, samtidigt känner jag att ALLA har rätt till en 2:a chans. Han är en bra hockeyspelare och om Troja ger honom chansen att få saker och ting på rätt köl kanske han tar den........
Visst är ryktena kända men samtidigt vet man inte om det är hela sanningen. Tänk på att rykten är bara rykten.
Tror att Blomman skulle kunna bli en tillgång för Troja.
¤Jimmie Svensson for president¤
Oavsett vad som är rykten eller sanning så tycker jag att det är fruktansvärt billigt att bryta ett kontrakt pågrund av andra omständigheter. Jag tycker det visar på organisationens brist att arbeta i motgång. Åkesson har under hela sin tid i föreningen haft en tendens att bara vilja arbete med en självgående båt, men är en alldeles för svag individ för att ta tag i känsliga problem. Är det inte så att man som förening skall hjälpa killar att komma på rätt köl, framförallt egna produkter. Ni skall veta att spelare som fick lämna skutan fick beskedet via telefon. Mycket, mycket, moget. Det är många spelare under åkerssons era som fått negativa besked via telefon eller tom via andra människor som knappt tillhör organisationen, fy fan vad svagt.
munken wrote:Oavsett vad som är rykten eller sanning så tycker jag att det är fruktansvärt billigt att bryta ett kontrakt pågrund av andra omständigheter. Jag tycker det visar på organisationens brist att arbeta i motgång. Åkesson har under hela sin tid i föreningen haft en tendens att bara vilja arbete med en självgående båt, men är en alldeles för svag individ för att ta tag i känsliga problem. Är det inte så att man som förening skall hjälpa killar att komma på rätt köl, framförallt egna produkter. Ni skall veta att spelare som fick lämna skutan fick beskedet via telefon. Mycket, mycket, moget. Det är många spelare under åkerssons era som fått negativa besked via telefon eller tom via andra människor som knappt tillhör organisationen, fy fan vad svagt.
blablabla..
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Åryd Lakej skrev
The Duke!Läs tidigare inlägg om hur det gick till när Blomman blev uppsagd.....Sen tycker jag det är löjligt att undra vem som får gå härnäst!!Sen snacka å prata mellan raderna om Blomman nä fy fan ni måste ha det jobbit hemma!!
Gör min analys baserad på vad Henke sagt till mig...inte vad en del mindre begåvade yppat här på forumet.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Så här gick det till!
Vill härmed klargöra hur uppsägningen av Henrik Blomqvist gått till. Att Henrik skulle få gå från klubben har varit klart hos oss i ledningen sedan Peter Messa blev klar tidig lördag förmiddag. Vi valde dock att inte meddela Henrik direkt eftersom vi hade en sponsorträff på lördagen där Henrik och hans familj var inbokade. Jag ringde dock honom dagen efter för att boka upp ett möte face-to-face. Vi kom överens om måndagen den 15:e alltså igår. När han frågade mig vad saken gäller valde jag att vara totalt ärlig direkt. Jag sade till honom att vi inte vill fortsätta med honom och att han skulle få vårt motiv till detta obehagliga beslut nästa dag. Henrik och jag har haft detta möte öga mot öga och jag vet att han till fullo förstår varför vi väljer att bryta med honom. Att vi valde att meddela Henrik sist berodde också på att det var viktigare att ordna nya klubbar till Arup och Strandberg snabbt eftersom transferfönstret stängde för dem under söndagen. För Henrik är fönstret med andra ord inte stängt eftersom han är född 1984.
Å detta är ju vad vi får tro
Vill härmed klargöra hur uppsägningen av Henrik Blomqvist gått till. Att Henrik skulle få gå från klubben har varit klart hos oss i ledningen sedan Peter Messa blev klar tidig lördag förmiddag. Vi valde dock att inte meddela Henrik direkt eftersom vi hade en sponsorträff på lördagen där Henrik och hans familj var inbokade. Jag ringde dock honom dagen efter för att boka upp ett möte face-to-face. Vi kom överens om måndagen den 15:e alltså igår. När han frågade mig vad saken gäller valde jag att vara totalt ärlig direkt. Jag sade till honom att vi inte vill fortsätta med honom och att han skulle få vårt motiv till detta obehagliga beslut nästa dag. Henrik och jag har haft detta möte öga mot öga och jag vet att han till fullo förstår varför vi väljer att bryta med honom. Att vi valde att meddela Henrik sist berodde också på att det var viktigare att ordna nya klubbar till Arup och Strandberg snabbt eftersom transferfönstret stängde för dem under söndagen. För Henrik är fönstret med andra ord inte stängt eftersom han är född 1984.
Å detta är ju vad vi får tro