Johan Persson
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Johan Persson
Herregud vilken chef SMP-sporten har...
Inte nog med den pinsamma artikeln igår, idag fortsatte det... vilken sandlådenivå det blir ibland...
http://www.smp.se/article.php?args=473421,102;0;0;0
Inte nog med den pinsamma artikeln igår, idag fortsatte det... vilken sandlådenivå det blir ibland...
http://www.smp.se/article.php?args=473421,102;0;0;0
Jupp... Fattar fortfarande inte hur man som sportredaktör på en lokaltidning ALLTID ifrågasätter och kritiserar i princip samtliga lokala lag...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Det står helt klart för mig att "sportchefen" är mer intreserad av sensationsjournalistik än vad han är av idrott. Tycker det för övrigt är anmärkningsvärt att SMP:s sportdel med jämna mellanrum har plats för både tingsryd,lessebo och uppvidinges lokalsidor. Samt röster serier en hel del reklam och tvprogrammen. Med så mycket idrottsutövande i småland borde "sportchefen" ha så fullt upp med att refferera idrottsliga upplevelser att han inte har tid med att skriva för SE och HÖR eller HÄNTEXTRA.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
- Ambassador
- Forumproffs
Tycker att det finns en del som stämmer väldigt bra med verkligheten i Johans krönika, inte minst citatet som finns ovan.Jag undrar vad Växjölaget egentligen gör med sina spelare. Under stort buller och bång värvas stjärnor, för att ofta försvinna ut genom bakdörren efter ett samtal med Växjös egen Donald Trump, Patrik Åkesson.
Ambassador | 19:57 ! ! !
Vilka har, förutom Arup o strandberg, värvats med buller och bång och sedan förts ut "bakdörren"? Arup gjorde trots allt 1 bra o 1,5 dålig säsong... han fick sina chanser..
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- Ambassador
- Forumproffs
Efter att ha följt debatten på forumet den senaste tiden kan jag konstatera att flera Lakersanhängare redan, mer eller mindre, sagt det som nu Herr Persson säger med en viss dramatisk sensationsjournalistik. Han spetsar en del saker på ett för klubben kanske inte så trevligt sätt men det mesta känns igen från såväl den interna debatten i Lakers som de externas ofta spekulativa åsikt kring Lakers.
Jag avstår från att kommentera krönikan...men hoppas att det snart kommer en krönika om idrottskommunen Växjö.Det som hände igår är en SKANDAL och inget annat.Jag har alltid ett av mina barnbarn med på matcherna ,men nu vet jag inte om jag vågar ta det ansvaret som det innebär längre.Som sagt en krönika om den så kallade idrottskommunen vill jag ha och då får Johan gärna vässa sin penna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Det hade inte spelat nån roll hur ledningen för VLH agerat under uppehållet. När det går bra, så finns det ingen anledning att skriva kritiskt för ingen lyssnar på det ändå. När det nu går dåligt så är det bara kritisk journalistik som gäller, det gäller ju att sälja lösnummer. Hade ledningen valt att inte agera alls, så hade Mr Perssons krönika istället handlat om VLH:s passivitet och eventuella oförmåga att söka lösningar när det går dåligt för laget.....PEST ELLER KOLERA, så fungerar journalister tyvärr.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Nog är det så, Buck men.......buck wrote:finns en insändare i SMP idag som jag uppfattar som ett direkt resultat av herr perssons skriverier.
som andra påpekat innan så är Johans krönika med diverse omskrivningar hämtade direkt ur lakejernas forum! Missnöjet här speglar sig i tidningen!
Varför skriver då SMP så om Lakers? Varför finns det nästan enbart "tråkiga" nyheter! Antagligen av samma anledning som när Lakers vinner = 10 inlägg i forumet, förlust = 1000 inlägg med krav på förändring sparka honom, bänka honom o.s.v.
Motgång engagerar mer än framgång!
Jag vill bara göra en liknelse mellan Polisens arbete och Lakers ledning!
Vid exempelvis en demonstration så bevakar polisen enbart. Då står det i tidningar och TV att Polisen inte gör något!
Skulle Polisen däremot arrestera några så står det Polisbrutalitet och flera Poliser blir åtalade! Vad skulle ni gjort?
Samma upplever jag just nu med Lakersledning!
Hade dom inte gjort något så hade det blivit ramaskri, nu gör dom något och då blir det oxå ramaskri! Nu har ledningen gjort fel saker!
Lakersledning hade aldrig klarat av att göra saker så att det passade alla spelare, tränare, fans och massmedia!
Jag hoppas och tror att Lakersledning ser till Lakers framtid och gör det bästa för föreningen. Att sedan informationen uteblir finns det säkert en anledning till! Att bli "kickad" är en sak, att få anledningen gnuggad i ansiktet är en annan! Om Ledningen går ut med "för dålig prestation" kan det inte få vara det då?
Jag tycker nog att Johans ledare var OK med tanke på vad som skrivits här. Sedan håller jag inte med honom om det han skriver. Det finns en hel del debatörer här som jag inte heller håller med!

Last edited by NiGy on 19 November 2004, 09:00, edited 1 time in total.
Alla har rätt till min åsikt!
- Fille Rille
- Forumamatör
Som "utomstående" tycker jag hans krönika var helt ok.
Nu är ju detta han tar upp inte enbart något specifikt för Lakers utan även för hockeyn i stort idag där "slit och släng mentaliteten" är ruskigt stor idag
På gott och ont är det väl mer regel än undantag att så gott som halva lagen byts ut inför en ny säsong. mest av ondo enligt min mening
Nu är ju detta han tar upp inte enbart något specifikt för Lakers utan även för hockeyn i stort idag där "slit och släng mentaliteten" är ruskigt stor idag

På gott och ont är det väl mer regel än undantag att så gott som halva lagen byts ut inför en ny säsong. mest av ondo enligt min mening

Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
Tycker faktiskt han har lite rätt i en att spelidén är svår att se.
Men jag tycker intensiteten i början av matchen lovade bättring, bortsett från att det var en för snäll match. Smäll på lite mer, men gör det kontrollerat och juste så slipper vi utvisningar.
Sämst på plan var väl de assisterande domarna som verkade ha klister i händerna. Kunde inte låta bli att komentera det.
Men jag tycker intensiteten i början av matchen lovade bättring, bortsett från att det var en för snäll match. Smäll på lite mer, men gör det kontrollerat och juste så slipper vi utvisningar.
Sämst på plan var väl de assisterande domarna som verkade ha klister i händerna. Kunde inte låta bli att komentera det.

Växjö Lakers, vinner mot alla!
Äääh, vafasen....
Kolla in seriens "Fair Play"-statistik. Ser ju ut som en uppochnervänd poängtabell. Mörrum är snällast och fast förankrade i botten ligger *ähum, harkel, harkel* Rögle.
Era spelare måste helt enkelt slåss mer, för att ni ska kunna klättra i tabellen.
Läktarproffset har talat
Kolla in seriens "Fair Play"-statistik. Ser ju ut som en uppochnervänd poängtabell. Mörrum är snällast och fast förankrade i botten ligger *ähum, harkel, harkel* Rögle.
Era spelare måste helt enkelt slåss mer, för att ni ska kunna klättra i tabellen.
Läktarproffset har talat

En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Att gå in halvhjärtat i en situation medför stor risk att själv bli skadad. Jag menar inte att man ska oskadliggöra motståndaren för resten av matchen, att skada motståndaren är inte försvarbart. Men det gäller att sätta till ordentligt annars kan man själv bli skadad. Hockey ÄR ett fysiskt spel och då kan skador uppstå. Inställningen måste vara: Hårt men juste utan avsikt att skada.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
- Ambassador
- Forumproffs