Blomman

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Socker wrote: Jag tyckte då som nu att man skall stötta och stödja och inte kränka och skvallra.
Skönt att någon hajat hur det borde vara. Vore kul om man kunde ställa upp med en enad front om inte annat därför att det är vad klubben behöver nu.
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Klart man ska stötta....men får man aldrig ifrågasätta någonting???
Forum => vädra sin åsikter och disskutera eller är jag fel ute?

:roll:
Ambassador | 19:57 ! ! !
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

Ambassador wrote:men får man aldrig ifrågasätta någonting???

Vädra sina åsikter är väl en sak men att spekulera i varför en eller annan spelare får lämna laget, det är en helt annan!
Oavsett om man har på benen eller inte ifrågan så bör man hålla det för sig själv!
Man kan mycket väl skriva att jag tycker det är fel att "kicka" Blomman!
Varför han blev kickad gynnar inte varken Blomman eller föreningen!
Alla har rätt till min åsikt!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ambassador wrote:Klart man ska stötta....men får man aldrig ifrågasätta någonting???

Gör det du känner är bäst för Lakers nu.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker det är tragiskt att Blomman försvinner.
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Räven wrote:Jag tycker det är tragiskt att Blomman försvinner.
Samma här............

Men om jag inte minns fel.....så har väll Blomman spelat för TROJA i några matcher??För typ 2 år sen eller nåt....
Varför skulle inte han kunna spela där...?Nu när han inte har nån klubbadress...??
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det skulle kännas mycket lustigt om Blomman spelade i Troja när vi möter dem, det är en egen produkt, som inte går att jämföra med Grans eller någon annan som spelat en tid med oss. Men jag förstår att det är viktigt att det blir en lösning så att han kommer i en klubb och kan utvecklas mer.
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Räven wrote:Det skulle kännas mycket lustigt om Blomman spelade i Troja när vi möter dem, det är en egen produkt, som inte går att jämföra med Grans eller någon annan som spelat en tid med oss. Men jag förstår att det är viktigt att det blir en lösning så att han kommer i en klubb och kan utvecklas mer.
Jag ser hellre att han går dit än till nåt annat lag i Allsvenskan.......
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, kanske det, men det skulle ändå kännas vemodigt, jag har inte hunnit smälta det som hänt kanske.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Jaha då försvann den ända som någonsin kunnat dela ut i riktig tackling i Lakersdressen. Mycket mycket tragiskt! :cry:
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Kjellsson wrote:Jaha då försvann den ända som någonsin kunnat dela ut i riktig tackling i Lakersdressen. Mycket mycket tragiskt! :cry:
Du kan inte annat än skämta :clappy:
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Skämta :?:
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Vi får la´ starta en ny tråd: Bästa tacklaren i Lakers, :wink:
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

INDIAN #66 wrote:Vi får la´ starta en ny tråd: Bästa tacklaren i Lakers, :wink:
Lär bli en ganska kort tråd med tanke på att det inte finns någon som kan tackla längre. :roll:
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Kjellsson wrote:
INDIAN #66 wrote:Vi får la´ starta en ny tråd: Bästa tacklaren i Lakers, :wink:
Lär bli en ganska kort tråd med tanke på att det inte finns någon som kan tackla längre. :roll:
He-he........ :lol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag är övertygad om att vi kommer att se ett helt annat lag nu på onsdag. Det kommer nog att smälla ska du se. :D
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Varanen wrote:Jag är övertygad om att vi kommer att se ett helt annat lag nu på onsdag. Det kommer nog att smälla ska du se. :D
Det betvivlar jag inte en sekund. Kommer att smällas på ordentligt när det behövs.
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Varanen wrote:Jag är övertygad om att vi kommer att se ett helt annat lag nu på onsdag. Det kommer nog att smälla ska du se. :D

Jag skulle vilja se Mattias Olsson utnyttja sin längd och styrka lite bättre.Smälla på lite mera.

Inget ont om Matte....han har verkligen spelat upp sig denna säsong om man jämför med förra året.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Lakejer115 wrote:

Jag skulle vilja se Mattias Olsson utnyttja sin längd och styrka lite bättre.Smälla på lite mera.

Inget ont om Matte....han har verkligen spelat upp sig denna säsong om man jämför med förra året.
Antingen är man en tacklare eller är man det inte, det är inget man "lär" sig i 30-års åldern. Tyvärr är ju riktigt bra tacklare en enorm bristvara i svensk hockey.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tycker det är det är dags att avsluta tråden Blomman ,de som inte vet idag inte har nog inga kontakter någonstans med Lakers och deras orsaker varför detta hänt.Inga kommentarer men något måste ni förstå.

Det enda jag kan säga kom igen Blomman ,Lycka till i framtiden!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Lakejer115 wrote:

Problemet är att så fort han tacklas så blir han utvisad pga. sin längd... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Poliwag
Forumamatör

Post by Poliwag »

Jag tycker det är lite för mycket slit- och slängmentalitet i svensk hockey just nu. Funkar det inte 100% släng spelaren och köp en ny istället för att jobba med det material man har.
Det kommer en tid när det inte finns ett överflöd med billiga NHL-spelare och överblivna elitseriespelare och då bör man inte ha bränt broarna till de spelare som har hjärtat i föreningarna.
Det här är inget lakersspecifikt så här verkar det vara i alla föreningar just nu. De som har råd i alla fall.
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Viktor666 wrote:
Lakejer115 wrote:

Problemet är att så fort han tacklas så blir han utvisad pga. sin längd... :?
Blomman blev utvisad fast han var bland dom minsta i laget ! Längden har inget med det att göra .. Har med kompetens .. !
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

När Herr Olsson tacklas åker han ofta ut på armbågstackling just pga sin längd :(
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det handlar om att ha bra tajming om man ska bli en bra tacklare, för det handlar inte om att köra över motspelare likt en tanks. Blomman har bra tajming tycker jag.
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

För att återgå till ämnet Blomman. Så tycker iallafall jag att är man inte tillräckligt bra ska man inte spela. MEN sättet han avsätts på gör mig innerlgt förbannad. En egen produkt som har ett Lakershjärta ska fanimej inte behöva få "kicken" via telefon. Ska man som styrelse tränare eller vad fan som helst stå för " DET RÄTTA VIRKET" så gör det fullt ut för fan.
Visa att man kan ta obekväma beslut även face to face och inte på detta förbannat fega sätt.
:notOK:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Baloo wrote:För att återgå till ämnet Blomman. Så tycker iallafall jag att är man inte tillräckligt bra ska man inte spela. MEN sättet han avsätts på gör mig innerlgt förbannad. En egen produkt som har ett Lakershjärta ska fanimej inte behöva få "kicken" via telefon. Ska man som styrelse tränare eller vad fan som helst stå för " DET RÄTTA VIRKET" så gör det fullt ut för fan.
Visa att man kan ta obekväma beslut även face to face och inte på detta förbannat fega sätt.
:notOK:
Håller med dig fullständigt.............Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ( :notOK: :notOK: :notOK: :notOK: :notOK: :notOK: :notOK: :notOK: :notOK: :notOK: ) för de ansvariga som kickade Blomman på det fega sättet.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Varför behövde de kicka Blomman???Vi har ju redan två lirare i Osby.Skulle inte de kunna få en till??jaja nu är det som det är.Lycka till blomman.Tror nog att om du får chansen att komma tillbaka i Lakerströjan så tar du nog den.kanske inte för ledningens skull utan för oss lakersfantaster och lakejer som skulle ge dig ett varmt motagande :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jarran

Post by Jarran »

Läs under Silly Season - SMP, så får ni svar på turerna kring Blomman.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det kan du ha rätt i Jarran, men hur i all världen ska man kunna sila ut det som är sant här inne, mycket är väl ändå bara antaganden och hur skulle sanningshalten bli i den artikeln.
Jarran

Post by Jarran »

Räven. Jag kan inte säga emot dig. Det händer att personer tolkar saker och ting olika, och då kan det bli svårt att säga vem som har rätt och vem som har fel i sin uppfattning. Jag har personligen ingen "inside information" så jag kan bara försöka sålla i informationsflödet efter bästa förmåga.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, men det gör jag också till stor del, men erkänn hur snurrigt det ibland kan bli ibland.
Jag tror inte SMP vågar skriva mer än att exempelvis en massiv kritik har riktats mot något, eller att man höjer ett nyförvärv till skyarna, men att sålla ut fakta blir tufft.
Laban
Forumamatör

Post by Laban »

[quote="Lobo"]Någon som hört vart våran blomman skall ta vägen ?

Han är mer än välkommen till Hv71.En ung utvecklingsbar back är
aldrig fel.I år platsar han inte men är en spelare för framtiden
som passar in i Hv 71 satsning på unga spelare.Titta bara på
Simon Skoog kom från Mörrum och har utvecklats mycket
i Hv71 och Ola Svanberg från Nittorp.
::: Jönköping - Smålands stolthet :::
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är riktigt, det har gott bra för dom båda i deras utveckling.
Post Reply