bävern wrote:Hur ska ni få harmoni i truppen nu är för mig oförståligt när man sparkar folk hej vilt efter ett par dåliga matcher , men hej ni har faktist 29 poäng . Som det antatgligen blir nu så kommer dom flesta vara skitskraja för att gör bort sig o bli av med jobbet. Man kan aldrig få någon kontunitet när spelare ska åka omkring och vara osäkra ,tror faktist att det kommer att gå utför nu .
Tjalalalalalaaa...tjalalalalalaaa...
Sparkar folk hej vilt?!? Jag har en helt annan syn. Arup har fått mer än ett par matcher på sig att övertyga. Selander kan jag däremot hålla med om. Där var det ord och inga visor. Grät han sig till sömns? Nej, han visste/vet fortfarande vad som gäller. Hög coolness-faktor!
Varje back i varje lag i hela världen måste, för att vara säker på sin plats, vara bland de 6. Så är det i Lakers, så är det i division 4. Den back som inte klarar den pressen skall kanske inte heller spela. Alla backar vet om detta. Strandberg var en chansning som tyvärr inte gick hem.
Jag hoppas att ingen spelare någonsin har en garanterad plats i Lakers. Den skall man förtjäna. Harmoni? Att de bästa spelar låter som ett harmoniskt vattenfall i mina öron.
Varanen wrote:- Strandberg värvades som ersättare till Höök (7:e back), från 2:a Bundesliga och man hoppades att han skulle kriga till sig en plats bland de 6. Det måste vara varje backs mål i varje lag. Han har inte klarat av att besätta den platsen. Om det dessutom är någon ny back på igång så...
Nu måste du driva med oss??!!
Jag hörde själv när Åkesson sa att Strandberg värvats som 1:a back.
Varanen wrote:- Strandberg värvades som ersättare till Höök (7:e back), från 2:a Bundesliga och man hoppades att han skulle kriga till sig en plats bland de 6. Det måste vara varje backs mål i varje lag. Han har inte klarat av att besätta den platsen. Om det dessutom är någon ny back på igång så...
Nu måste du driva med oss??!!
Jag hörde själv när Åkesson sa att Strandberg värvats som 1:a back.
Han ersatte Höök som var 7:e back. Fast nu i efterhand finns det säkert de som tyckte han var bäste back. Jag skojar aldrig om hockey.
Var i ishallen idag och kollade på träningen. Var livrädd för all form av ögonkontakt med Lakersfolk dom verkar värva hej vilt. Man kunde ju åkt på en prao vecka i fjärde linen eller nåt.
Baloo wrote:Var i ishallen idag och kollade på träningen. Var livrädd för all form av ögonkontakt med Lakersfolk dom verkar värva hej vilt. Man kunde ju åkt på en prao vecka i fjärde linen eller nåt.
De har lånat en målvakt idag ,någon värvning hej vilt har inte jag sett till.
Varanen wrote:Selander kan jag däremot hålla med om. Där var det ord och inga visor. Grät han sig till sömns? Nej, han visste/vet fortfarande vad som gäller. Hög coolness-faktor!
Modano 9 wrote:Arup skulle bort innan denna säsong börjat
Jag måste säga att jag tycker det är lite lågt att helt plötsligt gå på personangrepp på spelare som ni dyrkat under alla år. Alla får naturligtvis ha en åsikt, men vi är väll alla suportrar som skall stötta laget inte stjälpa dem. Det fins lite väl gott om kappvändare i lakers leden.
Om man skojar till det lite, är det en uppsjö med felvärvningar och förlängningar av kontrakt som är orsaken till detta och med en säkerhet av 100%, eller kan felet ligga någon annanstans? Hoppas att de ansvariga funderat noga över detta.
Som Strandberg sa, det är kaos just nu.
Jag tycker Arup är en bra spelare, däremot passar han inte in här. Tyvärr!
Men å andra sidan får han inte chansen i detta laget att hitta sin form eftersom han alltid blir bänkad när det går lite dåligt för laget en match.
Wille hopppas jag blir utlånad eller nått, han har inte lyckats här alls!
Selander kan de skicka till Osby.
Det finns massor av spelare som inte kommit upp till sin egen nivå och vi sk inte heller ätta för stor pres på Brad och Shjon de ska inte dra det tyngsta lasset bara för att de är från NLH en gång i tiden, alla spelare räknas, och viljan i detta lag finns inte så som det ser ut nu!
Olsson borde kanske oxå få prova på Osby ett tag.. Han hänger ju inte med på denna nivå.
Och varför ska han stå och hänga framför mål i PP??
136 minuters PP. 9 mål.. Inget från Olssons klubba trots att han lirat ungefär 30-40 % av den tiden.. 40-54 minuter.
Tycker inte man skall ställa ett orörligt isberg framför målet. Där skall en hockeykrigare av Andrés typ finnas..
Nyström kommer nog oxå söka sig till en ny förening tror jag...
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)
Varanen wrote:Selander kan jag däremot hålla med om. Där var det ord och inga visor. Grät han sig till sömns? Nej, han visste/vet fortfarande vad som gäller. Hög coolness-faktor!
Selander? Förvirrad...
Det handlade om att bara få några få tillfällen på sig att visa att man duger. Skribenten jag svarade tyckte inte Arup fått chansen att visa upp sin skicklighet.
följande spelare bort: Arup, Blomqvist, Strandberg, Olsson!!!
och förstärk med minst 2 Elitseriemeriterade yngre backar+ 1 äldre med tyngd o spelsinne , och 1 tuff center så blir det nog bra i samband med våran inlånade toppmålis juh
Kan någon säga hur detta kan drabba alla spelare samtidigt, spelare som hade självförtroende upp till öronen i våras, både de som spelade hos oss och i andra lag. Nä, nä, jag tror fortfarande att man får söka problemet någon annanstans, tyvärr kanske, men det tror jag. Men sedan kan det var riktigt att ta hit spelare som har självförtroende, men det gäller att se till att de får behålla detta, så att det sedan kan överföras till andra spelare.
Räven - Du har drivit en konsekvent kampanj mot Fagervall, och det har du all rätt att göra. Jag tror din syn på problemet har framkommit med all tydlighet. Kanske dags att sluta upp bakom föreningen nu när det mesta har blivit sagt. Ibland måste man gilla läget.
Varanen:Jo, det har du rätt i. Men på en punkt sluter jag upp och det är att jag inte missar en match sedan hur länge som helst (något undantag) och att jag alltid i alla sammanhang hyllar Lakers och dess organisation, som bara fått beröm ända upp i hockeyförbundet. Jag har tyckt om spelarna, som varit i laget genom dessa åren, alla har satt sin prägel och jag kommer ihåg dom. Jag tyckte Nygren var bra, förutom sista delen av säsongen, men det förklarades med att han hade en sambo som var svårt sjuk. Jag tillhörde dem som tyckte att Lasse gjorde ett fantastiskt jobb med laget.
Men tillslut råkar jag vara en av dem som inte har förtroende för Fagerwalls sätt att sköta sitt uppdrag och hans hockeyfilosofi. Men som alltid så är jag noga med att säga att detta inte är ett personangrepp, för Fagerwall är säkert en unik och bra människa som de flesta av oss är, utan det handlar bara om medlen som han använder sig av.
dozze wrote:Olsson borde kanske oxå få prova på Osby ett tag.. Han hänger ju inte med på denna nivå.
Och varför ska han stå och hänga framför mål i PP??
Kan det ha något att göra med följade:
Längd: 199 cm
Vikt: 105 kg
Den killen flyttar man inte på så lätt. En sådan spelare behöver VLH. Sen är Olsson en av de bättre backarna tycker jag... Jag har inte sett honom göra någon indianare denna säsong. Säkra pass , men visst han är inte så snabb som de lite mindre backarna.
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"
Jag tycker att det är märkligt att så fort det börjar gå lite grus i maskineriet är det genast kris och Åkesson ska ut och handla.
Jag vill jämföra Åkesson lite med Paris Hilton: hon använder ju aldrig ett plagg mer än en gång. Detsamma verkar gälla PÅ: "Vi måste ha nå't annat, detta duger ju inte."
Att så'na här förändringar sker i truppen tyder ju på att något är allt annat än bra. Många spelare kom in inför säsongen, nu ska ännu fler bytas ut. Ordet kontinuitet är inte underskattat, se på Manchester United under 90-talet och Arsenal på senare år.
Låt de spelare vi har få chansen, det är så kortsiktigt att bara byta hela tiden.
Eller är det ett tecken på att ekonomin sviktar en aning? Kanske måste gå till SA för att inte gå minus?
Jag tycker fortfarande (precis som innan säsongen) att det var fel att värva en tränare med Fagerwalls syn på hockey. Föreningen måste ha en policy och anställa tränare efter den. När Jocke slutar, säg om två år, ska då killarna lära sig spela på ett annat sätt?
Jag tror att värvningarna till stor del beror på:
1: NHL lockouten. Julafton för alla värvaransvariga. Både i Elitserien och i allsvenskan. Och när Eliteserie lagen värvar från NHL blir det i sin tur Eliteserie spelare över till Allsvenskan.
2: Den kommande ihopslagningen av Södra/Norra Allsvenskan. De lagen som inte klara SA ligger jävli** risigt till att hamna i ettan..
Så jag förstår alla sportchefer just nu. Kontinuitet får man jobba på sen när NHL drar igång igen och Södra/Norra Allsvenskan är ihopslagna.
Jo, att komma till SA innebär att man andas ut, eftersom det är klart att det blir spel i AS nästa säsong. För de lag som hamnar under, blir det precis som du skriver ett läge med lite av kniven på.............
Förvisso, men den situationen är inte VL i. Helt uteslutet att det skulle bli plats 5-7 i fortsättningsserien. För bra för det. Det blir SA, det känner min ena tå.
Jo, jag hoppas att det blir så också, men det gäller att få tillbaka glädjen i spelet. Det är många av de allsvenska klubbarna som förstärker nu också, så det kommer att bli tufft att knuffa bort någon från de fyra första platserna.
Men varför chansa med de resultaten som VLH gjort de senaste matcherna och det finns ett helt smörgårdsbord med bra spelare.
Som det såg ut mot Mörrum så var inte negativt kval långt borta.
Escargot wrote:Jag tycker att det är märkligt att så fort det börjar gå lite grus i maskineriet är det genast kris och Åkesson ska ut och handla.
Jag vill jämföra Åkesson lite med Paris Hilton: hon använder ju aldrig ett plagg mer än en gång. Detsamma verkar gälla PÅ: "Vi måste ha nå't annat, detta duger ju inte."
Att så'na här förändringar sker i truppen tyder ju på att något är allt annat än bra. Många spelare kom in inför säsongen, nu ska ännu fler bytas ut. Ordet kontinuitet är inte underskattat, se på Manchester United under 90-talet och Arsenal på senare år.
Låt de spelare vi har få chansen, det är så kortsiktigt att bara byta hela tiden.
Eller är det ett tecken på att ekonomin sviktar en aning? Kanske måste gå till SA för att inte gå minus?
Jag tycker fortfarande (precis som innan säsongen) att det var fel att värva en tränare med Fagerwalls syn på hockey. Föreningen måste ha en policy och anställa tränare efter den. När Jocke slutar, säg om två år, ska då killarna lära sig spela på ett annat sätt?
Är du inte lite väl naiv om du tror att det är Åkersson själv som fattar beslut om att truppen skall förändras och nya spelare skall inhandlas? Det är väl för fasiken ett samspel mellan tränare och styrelse som sedan ger Åkersson i uppdrag att se över marknaden.
Jag börjar bli trött på alla felsökare på forumet just nu, inte fel att komma med åsikter och kritik men jag tycket vi alla skall sluta med detta att hålla på med rena personförföljningar både på spelare och tränare. Mycket pinsam nivå just nu.
Escargot wrote:
Till viss del kan jag hålla med dig. Och frågan man ska ställa sig vilken spelidé har Växjö? Finns det någon röd tråd där? Klart är väl att flera spelare inte passar in i Fagerwalls spelsystem men för den delen behöver det inte vara han som ska bära hundhuvudet. Jag personligen tror jag otroligt mycket på Fagerwalls ide och dem som förespråkar en tillbaka gång till Lindgren eran eller Nygren för den delen har nog inte följt träningarna.
För er som var upp på träningarna förra året- var fanns idén bakom träningen? Tränade dem något försvarspel överhuvudtaget förra året trots att det var där skon klämde?
I år finns det tanke bakom varje övning.
Och glöm inte att vi gick in i den har säsongen med mer eller mindre samma backbesättning som till stora delar av förra säsongen fick utstå samma kritik som nu. Bara för att dem funkade bra i ett par matcher på slutet av säsong berättigar dem inte till livstidskontrakt med Lakers.
Växjö måste försöka vända spelet snabbare där är lösningen på problemet. Och med vända på spelet inbegriper högre tempo, säkra passningar från backarna. F--n dem glider runt som om det vore div 3.