Dumpning av puck ikväll mot Oskarshamn.....
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Dumpning av puck ikväll mot Oskarshamn.....
det var inte så många dumpningar av pucken idag. jag fick det till 3st eller något. med lite tur och kanske en annan dommare så hade vi nog vunnit denna matchen.....men en pinne mot Oskarshamn är ruskigt bra. men Oskarshamn spelade inte så bra idag eller så var det Lakers som spelade så bra hockey och fick dem dit dem ville. mer av denna sortens hockey än att spela med dumpning......jag tror Fagervall har tagit åt sig en del av våra ord här på forumet.
Växjö Lakers....
- Slemklump
- Forumamatör
tja.. jag har inte så möe att säga om dommaren - han var dålig, men lika korkad åt båda hållen! Inget lag vann på hans inkompetens. Det som var värst var att han ändrade sin nivå i tredje perioden. Först släpper han massa lustigheter i de 2 första perioderna, sedan i tredje så tar han för en massa oklarheter..
[color=blue]Jag skiter i om laget spelar dåligt-bara vi vinner[/color]
Re: Dumpning av puck ikväll mot Oskarshamn.....
"jag tror Fagervall har tagit åt sig en del av våra ord här på forumet"
Väl naivt att tro att en tränare skulle ändra spelstrategi pga lite inlägg i ett fansforum?
Väl naivt att tro att en tränare skulle ändra spelstrategi pga lite inlägg i ett fansforum?
emme
Re: Dumpning av puck ikväll mot Oskarshamn.....
emmnet wrote:"jag tror Fagervall har tagit åt sig en del av våra ord här på forumet"
Dessutom så stog det i smålandsposten idag att han inte läser vad som skrivs här...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Alltså, helt ärligt, jag tycker att det var likadana dumpningar ner i offensiv zon idag, skillnaden i så fall var väl att vi förvaltade dessa "ge-bort-puckarna" bättre idag, men liret var detsamma som innan.
3 dumpningar, näää?
Kritik till spelare är väl denna att Blomman måste lugna ner sig, Nyström, ja jag vet ifan vad han sysslar med han verkar vara "vilsen", Olsson hänger ju inte med på skridskorna, och med risk för att få en höger nu, men Podein och Defauw trodde jag skulle göra mer för laget än vad som visats hittills, ialla fall Defauw som rivstartade men sen då? (men det kommer säkerligen), sen Koivula som blir lagets bästa spelare? Tycker Custe lr Jeremias skulle ha fått det.
/T5!!
3 dumpningar, näää?
Kritik till spelare är väl denna att Blomman måste lugna ner sig, Nyström, ja jag vet ifan vad han sysslar med han verkar vara "vilsen", Olsson hänger ju inte med på skridskorna, och med risk för att få en höger nu, men Podein och Defauw trodde jag skulle göra mer för laget än vad som visats hittills, ialla fall Defauw som rivstartade men sen då? (men det kommer säkerligen), sen Koivula som blir lagets bästa spelare? Tycker Custe lr Jeremias skulle ha fått det.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
c70t5 wrote:Alltså, helt ärligt, jag tycker att det var likadana dumpningar ner i offensiv zon idag, skillnaden i så fall var väl att vi förvaltade dessa "ge-bort-puckarna" bättre idag, men liret var detsamma som innan.
Jo, det finns ju dumpningar och sen finns det dumpningar...
Jag har absolut inget emot "Dump'n'chase" men det är INTE vad Lakers har pysslat med hittils. Snarare "Dump'n'watch"...
Jag tror inte Canada hade vunnit allt som finns att vinna i hockey de senaste åren om inte DNC hade fungerat...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Räven wrote:Men då finns det ett kanonläge att agera, han behöver ha kontrollanter på läktaren som i efterhand talar om vad han gjort bra respektive dåligt. Annars bör han få sin domarlicens indragen, för här skapar han bara frustration hos spelarna som sedan ger aggressioner, negativa sådana.
Det finns nästan alltid domarkontrollanter på läktaren på denna nivån. Men det är inte säkert att det leder till någonting pågrund av kamraderi.
- Ambassador
- Forumproffs
Jag är positivt överaskad över Jerrys comeback i Lakerströjan...
Jättekul å se att Osbysejouren har gett ny kraft och nya erfarenheter åt Jerry...
Sen att Ville blir matchens lirare fattar jag noll av....han var ju allt utom stabil, det var ju mest tur att han bara släppte in två puckar...2-2 målet skulle han ha plockat...det var ju ett klockrent skitmål!
Jättekul å se att Osbysejouren har gett ny kraft och nya erfarenheter åt Jerry...
Sen att Ville blir matchens lirare fattar jag noll av....han var ju allt utom stabil, det var ju mest tur att han bara släppte in två puckar...2-2 målet skulle han ha plockat...det var ju ett klockrent skitmål!
Last edited by Ambassador on 4 November 2004, 07:52, edited 1 time in total.
Ambassador | 19:57 ! ! !
-
- c/o LL´s Forum
Jerry lär inte bli skickad tillbaka till Osby om han fortsätter så här. Han är långt ifrån sämsta back för tilfället. Tycker Blomman, Olsson och Strandberg presterar långt från vad Jerry gjort i dessa två matcher han varit med. Det ser så enkelt å lätt ut. Han gör varken för mkt eller för lite. Spelar efter sin förmåga och gör det SKITBRA!
- LaKaj
- Forumdemon
Hade det inte varit för den enda missen under matchen (2:a målet) så var han den bästa spelaren i Lakers. Den kontringen som han stoppade vid blå i den 3:e perioden hade knappast Åkerström eller andra målvakter fixat. Riktigt kul att se!
Custemo glädjer mig något oerhört. En av seriens bästa backar!
Custemo glädjer mig något oerhört. En av seriens bästa backar!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Den kontringen som han stoppade vid blå i den 3:e perioden hade knappast Åkerström eller andra målvakter fixat. Riktigt kul att se!
Håller med...den var underbar..MEN!!!!
Om den gått förbi Ville eller en spelare i IKO snappat upp pucken hade han blivit sågad utmed fotknölarna...
Men visst var han lysande igår
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"
:headbang:
:headbang:
Augustin har höjt sig många snäpp, tror oxå att han är kvar i truppen ett tag nu.
Custemo, vad ska man säga. Från att har varit en av lagets sämsta back förregående säsonge så är han nu en av dom bästa om inte den bästa. Han verkar ju tycka att det är kul med hockey .det finns det flera i laget som inte verkar tycka....
Dalle har spelat bra i flera matcher, måste dessutom vara inspirerande att spela mellan Podes och DeFauw
Arup gjorde en bra match igår
Ville gjorde en tabbe, annars var han stabil.
Custemo, vad ska man säga. Från att har varit en av lagets sämsta back förregående säsonge så är han nu en av dom bästa om inte den bästa. Han verkar ju tycka att det är kul med hockey .det finns det flera i laget som inte verkar tycka....
Dalle har spelat bra i flera matcher, måste dessutom vara inspirerande att spela mellan Podes och DeFauw
Arup gjorde en bra match igår
Ville gjorde en tabbe, annars var han stabil.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]