Ser inte bra ut för halmstad!!!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Ser inte bra ut för halmstad!!!!
läs här om halmstads KRIS,stackars halmstad hoppas de klarar de,måste få in 4 miljoner snabbt..gäller för spelarna att vara rädda om klubborna de spelar med,för de lär inte få några nya
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 29,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 29,00.html
"fest med lakers lakejer;)"
Det är över två veckor sedan stormötet i Halmstad ägde rum, där allt detta förkunnades.
De lokala tidningarna (Hallandsposten, Helsingborgs Dagblad) rapporterade detta dagen efter. T.o.m. den geografiskt lite större Kvällsposten gjorde det.
Diverse hemsidor rapporterade det också tämligen omedelbart.
Att Aftonbladdret tar upp det nu, är väl bara ytterligare ett tecken på hur bra koll dom har på händelser utanför Essingeleden.
De lokala tidningarna (Hallandsposten, Helsingborgs Dagblad) rapporterade detta dagen efter. T.o.m. den geografiskt lite större Kvällsposten gjorde det.
Diverse hemsidor rapporterade det också tämligen omedelbart.
Att Aftonbladdret tar upp det nu, är väl bara ytterligare ett tecken på hur bra koll dom har på händelser utanför Essingeleden.
- Ambassador
- Forumproffs
Hofnar wrote:Att Aftonbladdret tar upp det nu, är väl bara ytterligare ett tecken på hur bra koll dom har på händelser utanför Essingeleden.
Tänk!
Det är fler än jag som reagerar över det faktum att Aftonbladet älskar att skriva om sthlm...
Dessutom är de ju inte jättevassa på att rapportera fr allsvenskan, speciellt inte den södra...
Ambassador | 19:57 ! ! !
Ambassador wrote:Dessutom är de ju inte jättevassa på att rapportera fr allsvenskan, speciellt inte den södra...
Det är inte Expressen heller, trots att dom sponsrar Hockeyallsvenskan. Javel, vi har ju KvP som sköter det för oss härnere, men många lag ligger utanför KvP's upptagningsområde.
Vi måste nog tillstå att de två intressantaste lagen befinner sig i den norra serien. Leksand och Skellefteå har större "nationellt" intresse, än Rögle och Oskarshamn.
Jag HOPPAS att det blir bra mycket bättre efter Jul, vad gäller de större blaskornas bevakning. Och med bevakning menar jag inte en 99:a som sitter på redaktionen i Fjollträsk och skriver ett referat baserat på vad han hörde på Sportradion. Men vis av erfarenhet har jag inte för stora förväntningar.
Man kan undra vilket upptagningsområde Expressen och Aftonbladet har, är det mest storstadsområden eller är läsarna inte intresserade av det som ligger under högsta elitnivån. Jag kom ihåg när SMP gjorde en undesökning bland läsarna, vad de ville att tidningen skulle bevaka när det gäller sporten. Nu kommer jag inte ihåg resultatet, men de lovade att rätta sig efter läsarnas önskemål. Gör Aftonbladet och Expressen det? KVP tycker jag bevakar sporten bra här nere i söder.
Ja, det har du rätt i, man blir snudd på mörkrädd när man läser löpsedeln. Förr var det den viktigaste händelsen som stod där, nu vet man inte vad man ska kalla det för.
Man kan undra om läsarna verkligen vill ha det så?
Jo, KVP är väl lite av lokaltidning, men köper jag någon kvällstidning så blir det KVP.
Man kan undra om läsarna verkligen vill ha det så?
Jo, KVP är väl lite av lokaltidning, men köper jag någon kvällstidning så blir det KVP.
Räven wrote:... men köper jag någon kvällstidning så blir det KVP.
Exakt! Och varför det? Jo, Kvällsposten har lokal anknytning i södra Sverige (inte 99:ornas definition av södra Sverige, vilken är Hallunda till Södertälje ungefär).
Du kan läsa om sådant som händer och har hänt i dina egna hemtrakter. Man kan fråga sig vad det är som gör att KvP bara ökar och ökar i upplaga?
Folk utanför Stockholm blir mer och mer måttligt intresserade av att veta vad som händer på Stureplan.
Nuförtiden finns ju även KvP på nätet, igen. Dock inte sportbilagan, vilken jag efterlyst.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Tack!
Nu har vi kommit ifrån ämnet så det står härliga till. Det gällde ju Halmstad från början. Det ser inte helt lätt ut för dem att fixa 4 miljoner på lite drygt en månad, det är nästan omöjligt för de flesta klubbar. Frågan är, hur ska det gå i fortsättningen, i och för sig kanske en uppdelning till en AS, gör att de 16 klubbar som ligger där kan klara den press som det är att vara i AS ekonomiskt. Det finns kanske inte ekonomiska möjligheter att fler klubbar klarar detta.
Nu har vi kommit ifrån ämnet så det står härliga till. Det gällde ju Halmstad från början. Det ser inte helt lätt ut för dem att fixa 4 miljoner på lite drygt en månad, det är nästan omöjligt för de flesta klubbar. Frågan är, hur ska det gå i fortsättningen, i och för sig kanske en uppdelning till en AS, gör att de 16 klubbar som ligger där kan klara den press som det är att vara i AS ekonomiskt. Det finns kanske inte ekonomiska möjligheter att fler klubbar klarar detta.
Till nästa säsong lär vi ju få en ny allsvenska.
Jag vet inte vad som blir svårast för Halmstad. Att klara det ekonomiska eller det sportsliga, eller bägge delar.
OM Halmstad Hammers överlever som förening, så lär de nog hålla till i den nya division 1 (eller vad den ska heta) nästa säsong.
Jag vet inte vad som blir svårast för Halmstad. Att klara det ekonomiska eller det sportsliga, eller bägge delar.
OM Halmstad Hammers överlever som förening, så lär de nog hålla till i den nya division 1 (eller vad den ska heta) nästa säsong.
KvP bara ökar och ökar skriver du ,nu är det ju så att KVP och Expressen tillhör samma koncern och är samma tidning ,med undantag att KVP har några lokalsidor för sydsverige .Ökningen står KVP och Expressen tillsammans för och att det är klasskillnad mellan dessa och Aftonblaskan råder inget tvivel om.
För att hålla sig till ämnet ,Halmstad har det inte lätt mot sina konkurrenter HBK och Drott att få in sponsorpengar.
För att hålla sig till ämnet ,Halmstad har det inte lätt mot sina konkurrenter HBK och Drott att få in sponsorpengar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Kvp vs Hammers
Lustig vändning på denna tråd.
Fast det kasnke är tänkt att Hammers skall få lite presstöd nu mer eller vad är de frågan om
//Xoog
Fast det kasnke är tänkt att Hammers skall få lite presstöd nu mer eller vad är de frågan om
//Xoog
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
In Hoc Signo Vinces
-
- c/o LL´s Forum
jag tror de fixar detta.De har väl ca 1000 fans och om dessa fans nu vill så sätter de väl in ett par tusenlappar var och vips så har de fixat ekonomin.Detta skulle jag iallafall göra om Lakers fick samma problem och jag hoppas att jag inte är själv bland alla lakejer som tänker såhär
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Mano wrote:alfax wrote:Halmstad har det inte lätt mot sina konkurrenter HBK och Drott att få in sponsorpengar.
Travet tar nog oxå en del av kakan..
Nejdå, det är ju genom travet Halmstadborna finansierar sina övriga idrottsbesök...
Så gör jag och det fungerar skitbra... NOT!
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Mygel wrote:Hammers wrote:Hofnar wrote:Kvällsposten gör det bra, men det är ju snudd på "lokaltidning".
Sen har ju KvP Alf Svensson, en stor Röglesupporter.
På vilket sätt då? Vad han har sagt till mig så är han en MoDo supporter. Men hans norrländska kanske är fejkad?
Vad signatur "Hammers" menar är att Rögle får mer plats än Halmstad i KvP. Han kan inte förstå detta faktum, då han förmodligen menar att Halmstad på alla sätt är berättigat mer plats än Rögle i tidningen.
Inget nytt fenomen i och kring det forna poplaget.
Med all respekt för Halmstads prekära ekonomiska situation, men fy fan vad illa rent ut sagt för "BURVÄKTAREN" Burmans situation som ex Lakerslirare.
Burman säger sig iofs kunna pendla...
/T5!!
Burman säger sig iofs kunna pendla...
Har du några alternativ till att lägga av?
- Jag har inte tänkt flytta någon mer gång så det skulle vara om jag kan spela för en klubb på pendlingsavstånd.
Hur är det med hockelönen?
- Den är sen som vanligt.
Ångrar du att du flyttade från Växjö?
- Oss emellan så är det naturligtvis så.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]