Lakers - Oskarshamn
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakers - Oskarshamn
Revansch!!!!!!!!!!!!!!!
- LaKaj
- Forumdemon
Visst ser det tufft ut att möta IKO och Rögle, men det är lag som vill spela hockey och inte ställa 3-4 gubbar i målgården som Huddinge gjorde. Jag tror vi får se ett helt annat Lakers i dessa matcher! (kanske ska skriva det några gånger till så att jag tror på det själv...)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
-
- c/o LL´s Forum
- Dragkampslakej
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
- Slemklump
- Forumamatör
För det första så kommer det ofta en plattmatch innan man gör en toppmatch. För det andra så tror jag att inställningen kommer att vara annorlunda mot IKO...Per Carlsson wrote:Finns ingenting som säger annat än att det blir förlust på onsdag.
Vet att det låter pessimistiskt, men det är inget annat än realistiskt. Igår upplevde jag bland det sämsta jag sett Lakers prestera på 3-4 säsonger.
Så räkna inte bort erat lag bara pga av en match... MEN, så till en annan vinkel - det blir en svår match för er. IKO är smålands stabilaste lag - så därför kommer ni att förlora, men ni kan komma att göra det hederssammt med huvudet högt.
resultatet blir 3-4 efter full tid... nI gör en ok match, men det räcker inte till mot seriens bästa lag

vI har bara en förlust under hela säsongen.. Hur många har ni?

Lycka till i månn - det kan ni behöva

[color=blue]Jag skiter i om laget spelar dåligt-bara vi vinner[/color]
Jag tror ni får vänta till den 8/12 innan det blir vinst mot IK. Då är försprånget så stort att det blir omöjligt för spelarna att motivera sig, tom mot Växjö.
Sätter inte Växjö 2 bajor i första på en halvsömnig Leinonen, så är det kört för er.
Jag garderar med 2 tips.
2-2
1-4
Måsen - numera siare...
Sätter inte Växjö 2 bajor i första på en halvsömnig Leinonen, så är det kört för er.
Jag garderar med 2 tips.
2-2
1-4
Måsen - numera siare...
Slemklump wrote:Per Carlsson wrote:Finns ingenting som säger annat än att det blir förlust på onsdag.
Vet att det låter pessimistiskt, men det är inget annat än realistiskt. Igår upplevde jag bland det sämsta jag sett Lakers prestera på 3-4 säsonger.
vI har bara en förlust under hela säsongen.. Hur många har ni?![]()
Lycka till i månn - det kan ni behöva
Åt helvete för många.......
Beckis
- Lakejer115
- Forumproffs
Ja.....det tycker jag du ska göra.....Mygel wrote:Seriens bästa lag? För mig ser det ut som om Rögle är det, men jag kanske ska köpa glasögon.

Serien bästa lag ÄROskarshamns IK.
Det är ingen snack om saken.Även om det gör ont att erkänna.
Rögle KANSKE vinner serien till slut...men vad jag tycker,kommer att kvarstå.
Tabellläget blir nog så här i slutändan.....
1.OIK
2.Rögle
3.Hammarby
4.Lakers
Oskarshamn är också det lag som jag tycker är bäst (hittills) och som har övertygat mest mot Lakers, en bra tyngd, spelare som kan sina roller och en jefla bra målvakt. Rögle imponerade definitivt inte på mig senast i Lakerdome, men att Rögle leder serien ska man inte ta ifrån dom, men spelet mot Växjö var ju inget som fastnat på näthinnan i positiv benämning direkt.
Växjö ledde TVÅ ggr i den matchen...
/T5!!
Växjö ledde TVÅ ggr i den matchen...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Visst var ni i ledningen två ggr i den matchen men även vi gör dåliga matcher ibland
.
Allvarligt talat så var Lakers bra i matchen mot oss men vi får väl se på fredag vad vi anser då.
Håller med om att Oskarshamn är ett bra lag stora och starka men lite tröga så får man bara fart på rören så är dom att tala med.

Allvarligt talat så var Lakers bra i matchen mot oss men vi får väl se på fredag vad vi anser då.
Håller med om att Oskarshamn är ett bra lag stora och starka men lite tröga så får man bara fart på rören så är dom att tala med.
- Lakejer115
- Forumproffs
Tycker ändå att vi har ett par spelare som faktiskt håller rätt hög klass när det gäller skridskååkningen...... Typ Henke Andersson,Mikka.......Varanen wrote:Men vi kan inte åka skridskor så IKO är det lag som imponerar mest mot oss.
Fast vi har ett par spelare med "bäst före datum" i laget som sabbar för hela laget......
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Hepp!
Vi lät Lakers vara i ledning 2 ggr mot oss ossåBelix wrote:Visst var ni i ledningen två ggr i den matchen men även vi gör dåliga matcher ibland.

Fast sedan så täpte Boman till trutan på Åkerström

Å Johan "BoIS" Andersson lurade visst opp han på läktaren för att köpa kôrv, för att avslutningsvis låta "våran lilla finne" sätta seger pucken

//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
In Hoc Signo Vinces
- Lakejer115
- Forumproffs
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Dragkampslakej
- Forumdemon
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Lakejer115
- Forumproffs
Hepp!
Det är bra Putte.Putte/LL wrote:Lägg av

Håll ordning i leden

För inte skall ni i Lakejerna börja kivas som spelarna på isen då det går troll i spelet

Hoppas IKO inte är allt för elaka mot Er i afton utan att ni får se ett Lakers som kommer över röd denna gången

Hadé gôtt å låt på läktaren
//Xoog
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
In Hoc Signo Vinces
- Snygg, Yngve
- Forumamatör
Gott: är väl att Lakers brukar höja sin spelnivå när de möter bra motstånd!!! Det var ju jämnt målmässigt i Oskarshamn och hemma har laget chans att rå på vilket lag som helst i serien, - dessutom borde väl tränarens entusiasm att krossa IKO kunna smitta av sig på spelare. Det enda som talar mot Lakers denna afton är alla förbannade småskador (och att Skenström dömer?!?).
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- Forumamatör