Detta är märkligt, vi krossar SIKEN på hemmaplan och nu vet i fasen hur det går, typiskt om vi tappar poäng när vi får hjälp av GOISERt och förhoppningsvis Hammers.
Kom igen nu för satan in med ett till nu då
3-2 slut, mycket dåligt att förlora denna match, visst SIk är ett skapligt lag men denna match SKALL bara Lakers vinna, det är väl en jädrans tur att de andra lagen runt sträcket också tappade poäng.
Nu vill det till en uppryckning från alla håll om vi skall behålla den plats vi har.
GS wrote:3-2 slut, mycket dåligt att förlora denna match, visst SIk är ett skapligt lag men denna match SKALL bara Lakers vinna, det är väl en jädrans tur att de andra lagen runt sträcket också tappade poäng.
Nu vill det till en uppryckning från alla håll om vi skall behålla den plats vi har.
skulle tro att vi kommer att få problem framöver, trodde att vilan i fredags skulle hjälpa men icke.
Jag tycker att vi har jäkligt svårt att hänga med andra lag gällande skridskoåkningen eller har jag fel?
Trösten är att Hammarby förlorade och till Nyköping höll vi samma avstånd.Men precis som jag skrev innan serien började att Skövde ska vi inte räkna bort ,nu är de och slåss om plats runt strecket.
Men vi drar på oss alldeles för många utvisningar ,visserligen spelar vi bra i boxplay men det förstör hela spelrytmen.
Varför, varför, varför, varför, varför?
Dåligt? - Vi kanske inte är bättre, det är ju skrattretande att prestera så förbannat illa och ändå ligga kvar på tredjeplatsen pga andra lags resultat.
Ngt måste göras och det är förbannat fort!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Vi tappade en poäng mot Nyköping och som någon skrev ovan så har vi nu två jäkligt svåra matcher där jag tyvärr tror att vi kammar noll poäng och vipps så är vi nog under sträcket igen.
Nu är det upp till laget att bevisa att min negativa syn är fel, jag fattar inte vad som hänt med laget, och som Alfax skrev så är inte Skövde ett dåligt lag men efter hur spelade ut dom hemma så skall vi inte falla så djupt att vi förlorar mot dom borta.
Xiphoid wrote:Jag tycker att vi har jäkligt svårt att hänga med andra lag gällande skridskoåkningen eller har jag fel?
Nej... du har helt rätt i att lakers ligger efter dom flesta lag när det gäller skridskoåkningen!
Vi sätter ihop Torsten, Brad och Shjon och de lyckas inte göra ett enda mål på Skövde, vad är fel???????????????
Jag tycker att Ni börjar göra en höna av en fjäder, att Ni spelar ut Skövde hemma och sen får pisk borta är väl inte så jävla konstigt?? Ni verkar tro att det bara är att hämta poängen av dom andra 10 lagen i serien som är sämre än Er, tråkigt att Ni ska behöva vakna upp så här, men som någon sa, 2 tuffa matcher på raken för Er, kammar ni noll där så är ni under strecket igen.
Sen tycker jag inte att det är speciellt svårt att skaffa sig en lucka i tabellen, se på oss, ligger 2 i serien, 1 pinne efter Oskarshamn och 2 matcher mindre spelade. Snacka om att hockeylivet är skönt för en Rögle supporter just nu
Hellre ett löst skott av en bebis än ett hårt skott i huvudet av Arup
Jarno har spelat 17 matcher utan att producera en enda poäng. Total katastrof för en forward som spelar i seriens sämsta lag, ofattbart av en forward som spelar i Lakers.
Idag hade vi våra två bästa spelare utanför. Omark är kolossalt viktig, Selander vägrar vika ner sig. Alla sådana spelare behövs nu. Supersnabb rehabilitering måste till. Det är för få spelare i laget som kan ta ansvar.
Jo, Varanen: att det är något som inte stämmer i laget borde alla vara överrens om vid det här laget. Själv vill jag alltid återkomma till att jag inte tror att det finns rätt harmoni i truppen. jag tror inte riktigt att Jockes spelstil har planterat sig hos spelarna på ett bra sätt. Det är inte lika med att jag klagar på hans sätt, han lyckades ju bra i Oskarshamn förra säsongen.
Räven wrote:han lyckades ju bra i Oskarshamn förra säsongen.
Men det tog väl en hel säsong innan spelarna där lirade som herr Fagerwall förutspråkade. Jag tycker att med det spelarmatrialet som Växjö Lakers har så ska det inte ta en sån jefla lång tid innan man får harmoni i laget, och kan spela det spelet som man KAN!
Vad är det som är fel?
/T5!!
Ärligt talat så tycker jag att ledningen kan fråga Shjon, jag tror att han kan tala om vad som inte stämmer i laget. Han kan tolka alla vibbar och sätta fingret på grejer som inte stämmer.
jag tycker att det är SJUKT att Rögle och Oskarshamn har ett så stort försprång med tanke på vilket lag(på pappret) som Lakers har..
Nåt är fel, utan tvekan. Fast jag litar å andra sidan helt på Fagerwall. Jag tror det löser sig utmärkt. Kanske lakers bara mörkar sin fulla kapacitet under grundserien??
bara de inte mörkar så pass mycket att vi missar 4 platsen
fast å andra sidan tar jag SA som en bonus.Har alltid sagt att det är svårast 2a året.Men på pappret ser det bra ut.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jo, normalt brukar andra året vara tufft, men det är en hel del nya i laget och en ny tränare, ändrar inte det lite på det hela, eller är det samma ändå, svårt alltså?
Om man ser på truppen som Växjö Lakers förfogar över så är SA en självklarhet tycker jag, hur svårt det andra året än måvara. Jag ser ingen fara på taket ((än)), men inför denna veckan som komma skall där vi möter både Iko och Rögle, ja då kommer vi se vart vi står, och jag hoppas att vi står på den övre delen av tabellen.
/T5!!
kaabe wrote:jag tycker att det är SJUKT att Rögle och Oskarshamn har ett så stort försprång med tanke på vilket lag(på pappret) som Lakers har..
Nåt är fel, utan tvekan. Fast jag litar å andra sidan helt på Fagerwall. Jag tror det löser sig utmärkt. Kanske lakers bara mörkar sin fulla kapacitet under grundserien??
Vad är det som är så speciellt med Ert lag på pappret?, Tycker att både Rögle och Oskarshamn har ett bättre lag på pappret än vad ni har, Ni får kriga med Bajen, 1,90, Nybro och nu även skövde om att ta er till SA!!
Hellre ett löst skott av en bebis än ett hårt skott i huvudet av Arup
Jag tror att vi lirar i SA, inget snack om den saken.
Sedan verkar det som om Växjö bjuder upp till dans i de matcher som man möter topplagen, då spelar man bra. Detta är helt enkelt en inställningsfråga, och för h*lvete man kan inte bara ställa ut skrillorna och spela halvdant mot lagen som ligger efter en i tabellen.
Jag vet inte nu på rak arm hur många matcher det är som man haft ledningen och sedan tappat det, jag begriper det inte.
Halmstad hemma, leder matchen.
Hammarby hemma, Växjö leder matchen.
Huddinge hemma, leder matchen, vilken smakstart.
Rögle hemma, Växjö leder matchen två ggr.
Nybro borta, leder med 3-1.
Etc...
/T5!!
Nu är idrotten inte den som följer vanliga lagar ,vem kunde tro att HV skulle ligga utanför slutspelsmatcherna just nu eller att Aik skulle åka ur fotbollsallsvenskan eller Halmstad med ett hemvävt lag var nära att ta guldet från de storköpande andra lagen ,sådan är idrotten .Vi måste också inse att de andra lagen också har bra trupper.Jag är också besviken just nu ,men trodde innan serien började att vi skulle vara ett av lagen som skulle slåss runt strecket inte mer,nu är det min tro och förhoppning att detta kommer att räcka till en SA-plats.Det som gör mig orolig är alla utvisningar vi tar ,detta förstör spelrytmen något oeerhört.
Än är ingenting kört. Mellan plats 3-11 verkar alla kunna ta poäng av varandra. Det gör att vi faktiskt ligger trea i tabellen. Förra året var inte bland de fyra en enda gång (om jag minns rätt). Klart vi skall fixa en SA-plats. Då gäller det att fler forwards kliver fram och tar ansvar. Det räcker inte med Brad, Shjon, Torsten, Miikka, Urban och Thomas. Det är 6 gubbar, dvs två kedjor. Det skall spelas med en kedja till, ibland två. Våra bästa kedjor är inte tillräckligt bra för att tillåta de andra att inte producera NÅGONTING någonsin. Frågan är hur länge offensiva krafter som inte bidrar med någonting offensivt skall tillåtas få istid överhuvudtaget? Avlastning? Hhhhhmmm...
Om "doldisarna" kunde göra ett mål framåt var 4:e match så skulle det underlätta lite i alla fall. Nu producerar de ett mål var 15:e match och det är för dåligt.
Nu är det ju så att Sik inte på något sätt är dåligt.. De spelade 3-3 mot o-hamn och spelade 1-1 mot hammarby, slog Nyköping med 4-2. På radion sa de att det var en jämn match med mycke kämpa. Reporten tyckte det va en av de bästa matcherna vlh hade spelat till dags datum även om vi förlorade.
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"