Carlsson & Augustin
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Carlsson & Augustin
skall gästspela med Osby ikväll!
-
- c/o LL´s Forum
Räven wrote:Det har ju ryktats tidigare och att det har varit kontakter med en grym sådan, men det har på det bestämdaste dementerats, så ska man tro på det, så blir det ingen back.
Vet inte vad man ska tro ,men rykterna surrar för fullt och i så fall tror jag att Du räven hört samma rykte som jag och då går det inte av för hackor.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumterrorist
Baloo wrote:Kul om det kommer en riktigt BRA back. Men börjar det inte bli lite Malmö varning om vi värvar mer och lånar ut dom vi redan har. Missförstå mig rätt jag vill inget hellre än att vi vinner alla matcher men nu räcker det med värvningar........
Du har en poäng i det du säger!
Egna produkter lånas ut sen köper vi andra........!
Men man kan ju säga att hela hockeyn i Sverige börjar bli "lite"åt det hållet,likt NHL.
Se på ES lagen,bara för det blir strejk i USA ska vi ta hit en massa spelare,men va händer med dom som inte får plats????
Jo du är välkommen sen när dom åkt hem!
Nu menar inte jag att det är fel att låna ut Jerka och Johan,där får dom ju speltid.
Vi måste se över svensk juniorhockey.....det är ju flera mils skillnad mellan J20 Superelite och Allsvenskan....ska det vara så?
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Lakers00 wrote:Vi måste se över svensk juniorhockey.....det är ju flera mils skillnad mellan J20 Superelite och Allsvenskan....ska det vara så?
Ja så skall det nog vara. Om man ser till gräsätarna så skolas deras kids in tidigare i a-lagen. En hockeyspelare behöver bygga på sig mer muskelmassa vilket gör att en tanig 16-årig bolltalang inte kan gå in i ett allsvenskt hockeylag, däremot kan han dominera i sparkboll. Lösningen på detta är, åtminstone på kort sikt, att låta hockeyungdomar få a-lagsrutin genom utlåning till lägre divisioner. På längre sikt...hhhmm...låta j-lagen spela i seniorserier, ungefär som b-lagen gör i bollipannansporten.
-
- Forumterrorist
Att det ska vara skillnad det kan jag förstå men det måste ju höjas från början.
Muskelmassa kan man få tidigare....titta på Kanada,USA,Tjekerna,Finnarna....alla är ju bättre än Sverige! Eller......?
Något fel är det ju,vi är helt kassa i Junior VM men visst seniorerna är ju inte bättre.
Man får väl hålla på Finland i WC........det gör ont!
Muskelmassa kan man få tidigare....titta på Kanada,USA,Tjekerna,Finnarna....alla är ju bättre än Sverige! Eller......?
Något fel är det ju,vi är helt kassa i Junior VM men visst seniorerna är ju inte bättre.
Man får väl hålla på Finland i WC........det gör ont!
kan ju säga att steriodmissbruket finns även i hockeyn och i den tuffa konkurensen tar nog många unga spelare för att kunna få ett fysiskt försprång. När det gäller Carlsson o Jeremias så är det självklart att den rutinen på isen i osby blir mer nyttig än rutinen på bänken i växjö. Sen hoppas jag verkligen att man fortsätter att satsa på dessa två killar under säsongen så att de kan ta ordenarie platser så fort som möjligt.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
LasseMaja wrote:Det är härligt att se att Lakers verkligen satsar på sina egna produkter!!! Carlsson måste ju känna sig väldans uppskattad av den egna ledningen!!
Bara för att man kommer från dom egna leden ska man väl inte få förtur??
Och jag tror Johan mår bra av mycket istid i Osby..
Jag är Mano, vem fan är du?
LasseMaja wrote:Det är härligt att se att Lakers verkligen satsar på sina egna produkter!!! Carlsson måste ju känna sig väldans uppskattad av den egna ledningen!!
De bästa skall spela. Jag tycker inte Yngvesson skall petas bara för att ge Carlsson rutin. Den får han skaffa sig i Osby. Jag är övertygad om att utlåningen av Carlsson & Augustin är den bästa lösningen just nu för båda dessa spelare. Därmed gynnar det Lakers och inte minst Osby. Alla vinner. Hur ofta är det så?
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumterrorist
Och det gjorde ni när ni "hade" pengar
Kasta inte sten i glashus..........
Man får plats i laget om man förtjänar det......det är inte pojklagshockey.
För att dom ska få chansen att "förtjäna"den platsen måste dom få spela.
Och det får dom i Osby.......Blomman kämpade och lyckades.
Jag tror och hoppas att Jerka och Johan kommer lyckas att ta sig dit.
Man skall väll kolla vad som är bäst för killarna i fallet ? sitta på bänken tills matchen är avgjord eller spela mycket. Skulle vi bara bry oss om oss skälva så har vi mer nytta av dem på våran bänk och att de får spela lite när matchen är avslagen för att spara på de andra killarna. Men det skulle inte utveckla killarna nämnvärt och de skulle andrig få en chans att ta en ordinarie plats.
- In hoc signo vinces -
Tror ju inte att Carlsson och Augustin är spelare man behöver vara så särskilt rädd för i Osby!! Elfsberg står i det laget å det känns som en garanti för Taif vinst i dom mötena.
Klart att även allsvenska lag måste ha råd att ha lite egna juniorer i laget, iaf i en fjärdekedja. Är ganska säker på att iaf Carlsson känner sig besviken på er ledning.
Klart att även allsvenska lag måste ha råd att ha lite egna juniorer i laget, iaf i en fjärdekedja. Är ganska säker på att iaf Carlsson känner sig besviken på er ledning.
-
- Forumterrorist
Såg något trevligt på Radio Kronobergs hemsida.......
"För Tingsryd blev det en poäng hemma i Dackehallen i mötet mot Osby. Niklas Olausson gjorde båda TAIF-målen, medan Osbys mål gjordes av två utlånade Lakers-spelare, Johan Karlsson och Jeremias Augustin"
"För Tingsryd blev det en poäng hemma i Dackehallen i mötet mot Osby. Niklas Olausson gjorde båda TAIF-målen, medan Osbys mål gjordes av två utlånade Lakers-spelare, Johan Karlsson och Jeremias Augustin"
Utveckling
Både Johan & Augustin var två väldigt duktiga lovande unga spelare. Tyvärr så krävs det nog att man utvecklas under åren. Det tycker inte jag att dom har gjort. Bättre de spelar i Osby. Utan att mena något elakt så är det nog på den nivån de båda hör hemma??? Tyvärr. Men om några år då vet man aldrig.