Felsatsning?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
messenger
Forumamatör

Felsatsning?

Post by messenger »

Efter att ha sett flertalet av träningsmatcherna så måste man konstatera att Lakers hittills uppvisat en sällsynt tråkig ishockey helt utan linjer. Detta har också visat sej i målprotokollet, trots att spelartruppen aldrig sett starkare ut!
Lakers signum har hittills varit gladhockey med många målchanser. Utöver det har man till denna säsong verkligen förstärkt truppen med högklassiga forwards så kallade ”lirare”. Trots detta har man presterat ett spel som i hockeykretsar brukar gå under benämningen ”grishockey”. Är detta en medveten strategiomläggning från ledningen där Lakers fortsättningsvis ska vara grishockeyns ansikte utåt i allsvenskan?
Eller har något har blivit fel vid årets spelar/tränar rekrytering när man värvat lirare samtidigt som man anställt en tränare vars största ledord förefaller att vara ”lägg ner” och ”sarg ut”. Läser man mellan raderna i matchreferaten så verkar 0-0 vara ett bättre resultat än 3-3 eftersom försvarsspelet då fungerat.
Som åskådare får man, av vad man hittills sett, förbereda sej på en säsong med mycket sargbök och få målchanser tyvärr.
Det ska dock bli intressant att se hur man motiverar lirare att inte lira?

Forumentusiast

Re: Felsatsning?

Post by Puck På Pung »

messenger wrote:Efter att ha sett flertalet av träningsmatcherna så måste man konstatera att Lakers hittills uppvisat en sällsynt tråkig ishockey helt utan linjer. Detta har också visat sej i målprotokollet, trots att spelartruppen aldrig sett starkare ut!
Lakers signum har hittills varit gladhockey med många målchanser. Utöver det har man till denna säsong verkligen förstärkt truppen med högklassiga forwards så kallade ”lirare”. Trots detta har man presterat ett spel som i hockeykretsar brukar gå under benämningen ”grishockey”. Är detta en medveten strategiomläggning från ledningen där Lakers fortsättningsvis ska vara grishockeyns ansikte utåt i allsvenskan?
Eller har något har blivit fel vid årets spelar/tränar rekrytering när man värvat lirare samtidigt som man anställt en tränare vars största ledord förefaller att vara ”lägg ner” och ”sarg ut”. Läser man mellan raderna i matchreferaten så verkar 0-0 vara ett bättre resultat än 3-3 eftersom försvarsspelet då fungerat.
Som åskådare får man, av vad man hittills sett, förbereda sej på en säsong med mycket sargbök och få målchanser tyvärr.
Det ska dock bli intressant att se hur man motiverar lirare att inte lira?
Som jag sagt tidigare, Fagervall förespråkar ingen gladhockey...
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
messenger
Forumamatör

Post by messenger »

[]
Last edited by messenger on 14 September 2004, 08:50, edited 1 time in total.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Vilken tur att vi då har Halmstad i serien som verkligen står för allt vad gladhockey innebär.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
puff
Forumdemon

Post by puff »

det har tidigare om åren varit ett problem för Lakers att man just inte har haft förmågan att kyta till i slutet av en del jämna matcher. då önskade man att de kört "sarg ut" och "lägg ner". Om det skall lyckas på denna nivå så gäller det nog att kunna detta spelet också. det gäller ju att vinna, det räcker med ett mål.
nr 12

Post by nr 12 »

Det går ju inte att jämföra en träningsmatch mot HV i början av träningsspelandet mot att möta Borås eller Skövde i den tionde. Det går helt enkelt inte att motivera alla spelare att ge 100 %.

Nu börjar det roliga och då kommer vi helt klart få se en helt annan spelglädje i laget.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

c70t5 wrote:
Vilken tur att vi då har Halmstad i serien som verkligen står för allt vad gladhockey innebär.

/T5!!
Var någonstans har jag skrivit att vi spelar gladhockey? Vi spelar "gladhockey" när spelet stämmer, skulle det gå i baklås är det spela enkelt och kämpa som fan som gäller, annars kommer man ingenstans.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
nr 12

Post by nr 12 »

messenger; kallar du det grishockey har du aldrig sett Tyringe eller Mats Lusth...
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ja jag tror nog inte heller på något skönlir i år med den uppställningen vi har ,men det kan man nog inte räkna med om man vill klättra i seriesystemet .

spela rakt och enkelt

sen så gjorde väl IKO om jag inte minns fel mest mål och släppte in minst mål förra säsongen så jag tror inte det blir tråkhockey men däemot lite mer disiplinerat
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

word klonis
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Usch nämn inte Mats Lusth, jag får kalla kårar bara vid tanken av hans extrema grishockey, den slår igenom alla gränser.
Post Reply