Orförande Elmlunds krönika

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
GS
Forumdemon

Orförande Elmlunds krönika

Post by GS »

Skön läsning och tryggt att läsa att man strävar uppåt men i en sund tackt där man ser till att ekonomin är i blickpunkten.
Härlig läsning.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

:clap: Go Elmlund Go Elmlund :clap:

Kul att läsa. Jag känner stort förtroende för Mats Elmlund och övriga i Växjö Lakers styrelse. Dom driver Lakers hårt men säkert framåt, ser alltid till att ha täckning för utgifterna innan dom görs :ok:
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Instämmer, detta kommer att bli mkt bra!

/T5!! :ok:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Tycker hans krönika ger ganska bra svar på tal till de supportrar från andra som lag som den senaste veckan varit så skeptiska till Lakers satsning mot eliten och som skrivit av sig här på forumet. Ni vet själva vilka ni är.
Matitsyn
Forumamatör

Post by Matitsyn »

Om du menar mig Per så har du lite fel. Jag har inte dömt ut Lakers som förening utan mera marknadsföringen och PR-biten som jag tycker liknar lite Kiviks Marknad. Det står jag för. Sen ska man komma ihåg att det är enkelt att skriva en massa vackra ord. Men som sagt. Lycka till! Favoritskapet är ert i år och det bjudar vi på!

PS. Vi har 1 elitskalp hittills i år. Hur många ska Lakers ta?
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Personligen har jag svårt att se oss som huvudfavorit. Självklart tycker jag att vi ska nå superallsvenskan. Men i år är vi inte längre någon nykomling med "allt att vinna, inget att förlora" inställning, som andra lag inte har så bra kartlagda.
Tycker det största favoritskapet i södra allsvenskan ska IKO ha.

Tar vi någon elitserieskalp i form av antingen Fbk eller HV så ser jag det som en ren bonus. Realistiskt sett så är vi rejäla underdogs i dom matcherna och jag förväntar mig inga underverk i träningsmatcherna. Förväntar mig bara två underhållande matcher där både Lakers samt Lakers supportrar får bra genomkörare på vad som komma skall.. :D
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

1,90 wrote: Lycka till! Favoritskapet är ert i år och det bjudar vi på!

Favoritskap, så vitt jag har förstått/begripit så är det andra avundssjuka supporters som "målat" upp oss som det.
Men det är helt klart smickrande, som sagt Växjö Lakers berör, helt underbart.
F.ö så lär det väl dröja innan NH90 drar på sig sådana spekulationer som att vara ngr favoriter, eller överhuvudtaget får sitt namn omnänt i rikspressen.
Väl Mött.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

"Vänta ni till nästa år. Det är det andra året som är det svåraste" fick man ju höra från flera håll under hela den förra säsongen. Jag skulle tippa Lakers som 3-4:a, men lägger man sedan till svårigheterna vi statistiskt sett ska ha det andra året, så blir väl en rimlig gissning att vi kommer 6-7:a??? Favoritskap kan vi knappast ha! :wink:
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

1,90 wrote:Om du menar mig Per så har du lite fel. Jag har inte dömt ut Lakers som förening utan mera marknadsföringen och PR-biten som jag tycker liknar lite Kiviks Marknad. Det står jag för.

Utan hyfsad marknadsföring är det mycket som blir svårt, men den tanken har du inte snubblat på nånstans längs vägen märker jag. Uppenbarligen har vi gjort riktigt bra reklam för vår förening på flera sätt, det är du ett litet bevis för. Stå du på dig :lol:
Boomer
Forumdemon

Post by Boomer »

PS. Vi har 1 elitskalp hittills i år. Hur många ska Lakers ta?

1.90 ! Ni möter ett botten lag i elitserien...Vi möter finalisterna !!!!!! Skulle lakers vinna mot något av lagen så slår det er seger så fett..
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Cobra »

Personligen vill jag bara kramas när jag läser Herr Elmlunds ord, men det kan ju iof bero på min extrema längtan efter att få kramas också...
Matitsyn
Forumamatör

Post by Matitsyn »

Hmm..NH/90 har figurerat rätt mycket i Kvällspressen. En och annan halvsida har det blivit genom åren i både AB och Expressen. Detta efter segrar i SuperAllsvenskan bl.a. det vill säga artiklar grundade på sportsliga bedrifter - inte på smart marknadsföring, vilket jag som bekant betackar mig för.

Rätt SSK var inget topplag i fjol. Däremot besegrade man såväl FBK som HV/71 i serien och som alla vet är det nu en ny säsong och nya förutsättningar, dessutom finns en djupt rotad rivalitet mellan NH och SSK vilket gör att SSK inte viker sig en mm i en sån här match. HV och FBK tycker nog Lakers är rätt hyvens och spelarna i de lagen har nog svårt att tända till mot ett så charmigt lag!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

1,90 -->

Vad är du så arg för ?

Är det för att vi tog Mikka från er och för att Omark spelar här ?

Usch för nya lag som satsar uppåt.

Känner du att du behöver försvara NH90 för att de slog SSK ?
Det var starkt av dem att göra det.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Matitsyn
Forumamatör

Post by Matitsyn »

Arg? Inte jag i alla fall. Varför skulle jag vara det? Jag har enåsikt om Lakers marknadsföring och PR som jag står för. Ni får gärna ha åsikter om NH/90 om ni vill....enbart kul i så fall. Tråkigt bara att 3/4 av inläggen håller en löjligt låg nivå här......
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

1,90 wrote:Arg? Inte jag i alla fall. Varför skulle jag vara det? Jag har enåsikt om Lakers marknadsföring och PR som jag står för. Ni får gärna ha åsikter om NH/90 om ni vill....enbart kul i så fall. Tråkigt bara att 3/4 av inläggen håller en löjligt låg nivå här......

Vi vet om din åsikt sedan tidigare, förstår inte vad du yrar om överhuvudtaget. NH som klubb får du sköta själv, har ingen åsikt alls om föreningen. Det spelmässiga kan vi ta när det är dags. Lycka till, även utan marknadsföring.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

1,90 wrote:Hmm..NH/90 har figurerat rätt mycket i Kvällspressen. En och annan halvsida har det blivit genom åren i både AB och Expressen. Detta efter segrar i SuperAllsvenskan bl.a. det vill säga artiklar grundade på sportsliga bedrifter - inte på smart marknadsföring, vilket jag som bekant betackar mig för.

Rätt SSK var inget topplag i fjol. Däremot besegrade man såväl FBK som HV/71 i serien och som alla vet är det nu en ny säsong och nya förutsättningar, dessutom finns en djupt rotad rivalitet mellan NH och SSK vilket gör att SSK inte viker sig en mm i en sån här match. HV och FBK tycker nog Lakers är rätt hyvens och spelarna i de lagen har nog svårt att tända till mot ett så charmigt lag!

Nh har säkert ett kanonlag på gång. Marknadsföringen är, som jag ser det, ett sätt att visa hur glada vi är över våra framgångar. Framgång är ett relativt begrepp, och vissa andra tycker att vi åstadkommit råttpiss. Vi är glada, och det gör mig mindre glad att vissa andra är mycket besvikna över detta. Alla andra har säkert gjort mer, vunnit mer, utan att tala om det. VLH har inte tvingat media att skriva om oss. Men jag har en känsla av att människor tycker mer om det positiva än om bitterhet och tragik. Hockey är tokskoj! :D
Post Reply