Inledningen av säsongen

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Matitsyn
Forumamatör

Post by Matitsyn »

Avundsjuk? På vad då??? Mitt lag har meriter som åtminstone överstiger Lakers och våran hall exempelvis kan ni bara drömma om nere i Växjö! Inte meningen att skryta där, men jag bara undrar över VAD jag skulle ha att vara avundsjuk på....

För alla er som inte verkar ha koll på skillnaden i marknadsföring av korv och bilar jämfört med hockey så kan jag bara beklaga. Ni andra behöver ju inte ta åt er. Om ni nu sett "1000 matcher" så borde ni ju veta.... Kan väl bara som en liten hint säga att HV/71 hade sisådär en 100 pers på läktarna på sin ispremiär. Samtliga deras nyförvärv presenteras när dom är påskrivna och klara. Kan förresten inte genom åren dra mig till minnes ett enda pressmeddelande från en hockeyförening där man går ut och "släpper nyheten" att då och då kommer vi att presentera vårt nyförvärv si och så.. Detta förfaringssätt är för mig inte bara löjeväckande utan tyder också på en hel del dumhet och hybris från ansvariga. Inte ens dessa verkar inse vilken långsiktig verkan sådant har på föreningen. Hur ska man då begära att ni ska begripa... Förutom då du/ni som sett över 1000 matcher. Ni fattar ju!

Samtidigt så får man väl tyvärr kostatera att den allmänna nivån på det här forumet tyder rent generellt på en rätt naiv inställning. Sen finns säkert som sagt stora undantag....
mongo
Forumamatör

Post by mongo »

Vad är det som är löjeväckade????

Att VI har hamnat i rikspressen och fått "gratis" publicitet?
Hur "ska" man marknadsföra sig då menar du????

Alla företag och organisationer med något proffesionellt anseende använder sig av pressmeddelande.

Är det något fel med att marknadsföra sig som en bra förening som har ambitioner att avancera uppåt. :roll:

På tal om avundsjuka är jag MYCKET avundsjuk på er hall! 8O
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

1,90 du har missat något. HV får ändå publicitet kring sina nyförvärv de behöver inte ta till några knep. Det skrivs massor i tidningarna om ES lagen och framförallt kring topplagen. Varför tror du att Växjö är bland topplagen i AS när det gäller publiksiffror? Att man marknadsför sig hör till. MIF skall t.om hyra in artister på sina matcher. De resurserna har inte vi så vi får marknadsföra oss billigt. Billigare än att få publicitet (gratis) kring en värvning finns inte. Smart......

Syns man inte finns man inte.......
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Vad som ter sig löjeväckande får var och en bedöma för oftast sätter man den gränsen själv, med allt vad brister och fel det innebär. själv var jag som flera andra, med om när hockey spelades på uterink och när man skottade bort både snö och is för hand och körde kring med en liten traktor som drog en stor "dunk" med varmt vatten för isspolning. Allt annat sköttes som det alltid hade gjorts. Man kan säga att det hänt en hel del sedan den tiden, även om tiden och utvecklingen stod ganska stilla under många år. Det är inte så hemskt länge sedan som marknadsföringen fördes upp som nästan eller till och med lika viktig som den sportsliga delen. Vilket jag ibland tycker är lite synd, då nästa steg är att den blir viktigare. Det är föreningar med rätt ekonomer och marknadsföringsprogram som kommer att lyckas i framtiden. Nu till Lakers modell, som jag tidigare har nämnt så råkar jag har två bekanta i Svenska Hockeyförbundets styrelse och domarkommitté. Från dessa håll har man berömt Lakers sätt att marknadsföra sig på och den organisation som de har byggt upp. Det är möjligt att de har fel, framtiden får väl visa det, men jag tror att det är svårt att kritisera en förening som man inte själv har stor inblick i, om man inte vill att det ska bli fel, eller att man bara är ute för att skapa en, ja jag vet inte vad.
Hardy-Bacardi
Forumamatör

Post by Hardy-Bacardi »

Uterink? Seriöst? Har ni verkligen snö och is utomhus därnere?

Trodde ni byggde ishallar och börja passa puck först när Öster degraderades.. :)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hä, hä, ja där ser man hur fel det kan bli. Här spelades fin hockey på 60-talet i flera Kronobergsklubbar och då handlade det om uterinkar, det var så på de flesta platser här i landet, vill jag minnas. Jag var inte så gammal, men med var jag i allafall.
Mindreader
Forumamatör

Post by Mindreader »

serra wrote:det är ju bara träningsmatcher.....alltså man spelar match istället för att träna....spelar ingen roll om vi förlorar.....tro tex inte att "svarta" kjedjan deppar om man förlorar mot "gula" kjedjan i en träning...samma sak gäller på träningsmatcherna...spelarna bry sig inte om resultatet...

Det var det dummaste jag hört, klart man påverkas om man förlorar, oavsett om det är träningsmatch eller vanlig match så vill man vinna!!!
Hellre ett löst skott av en bebis än ett hårt skott i huvudet av Arup
Post Reply