Bästa nyförvärvet i division 1?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
dozze
Forumamatör

Bästa nyförvärvet i division 1?

Post by dozze »

http://www.nsd.se/index.php?artikel=121655&option=2

Toppa detta TAIF.. ;)

Glöm första meningen på den sidan. Järvsöfaks är inget hockeylag.. :)
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Du är medveten om att Rydmark var tvungen att lämna MIF pågrund av hans bronkit? Frågan är hur mycket han kan prestera överhuvudtaget med detta som belastning.

I övrigt när det gäler div 1 så tror jag, utan att ha så där hundra koll på alla nyförvärv i det seriesystemet, att Jonstorp har gjort den bästa enskilda värvningen i Magnus Wennström. En målvakt som var en av Superallsvenskans bästa målvakter två säsonger sedan.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det var i häftigaste laget må jag säga.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Mygel wrote:Du är medveten om att Rydmark var tvungen att lämna MIF pågrund av hans bronkit? Frågan är hur mycket han kan prestera överhuvudtaget med detta som belastning.

I övrigt när det gäler div 1 så tror jag, utan att ha så där hundra koll på alla nyförvärv i det seriesystemet, att Jonstorp har gjort den bästa enskilda värvningen i Magnus Wennström. En målvakt som var en av Superallsvenskans bästa målvakter två säsonger sedan.
Undrar hur pass allvarlig den bronkiten är? En frisk Rydmark skulle nog ösa in mål i div1. Men har han bara en 70-80% kvar av sin kapasitet så
får han säkert det lite tuffare.Han får göra korta byten och göra mål fort :wink:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

"Vita hästen" finns väl inte mer mer, men de menar säkert "Hästen". Nja, jag tycker nog att TAIF har gjort den bästa värvningen då de fick Peter Andersson. Men det är ju min åsikt... och förmodligen Anderzons också! ;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Finns en oehörd mängd bra nyförvärv i division I - fast man kan ju fråga sig hur det är med motivationen hos de här spelarna.

Bjarne Hurtig, Borås är en riktigt bra back, Corey Morgan i Olofström är intessant, som sagt Rydmark och Wennström är två bra spelare...
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

om man pratar Rutinerade spelare så är Håkan Åhlund som värvades till Örebro ett klipp med.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Lobo wrote:om man pratar Rutinerade spelare så är Håkan Åhlund som värvades till Örebro ett klipp med.
Absolut. Har dålig koll på alla utom division I södra dock. Det var därför jag glömde honom.
dozze
Forumamatör

Post by dozze »

OMG.. hur gammal är Håkan bråkan? Borde väl vara dags för hockeypension för honom.
Jag tycker ändå att rydmark är det hetaste nyförvärvet i div1 (hittils). Han var ju trots allt en ledande spelare och ordinarie i Malmö i ES ifjol.
Fast bronkit kan ju ta illa på konditionen..

Vem är Magnus Wennström? Var inte Timo Leinonen bästa målvakt för 2 säsonger sen i SA?
Ska man börja räkna flera år bakåt i tiden kan man se alla "äldre" nyförvärv som någonsin varit bra som toppförvärv.
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

visst Rydmark är ju klart på pappret hur bra som hällst i div 1 men om man läser lite på vad Kronisk bronkit innebär så tror jag att tom en sådan klass-spelare som rydmark får problem i div1.
Ofta leder kronisk bronkit till följdsjukdomar, som hjärtsvikt, lungemfysem och lunginflammation. Om inte sjukdomen behandlas kan den leda till att du till slut inte kan andas.

Kronisk bronkit är vanligare hos män än hos kvinnor, men skillnaden har minskat under senare tid.

Symtom
De första symtomen på kronisk bronkit är upphostningar med slem. I början drabbas du bara av symtomen i samband med förkylningar och influensa. Mängden slem ökar under en tidsperiod på flera år.

I ett senare skede får du upphostningar med alltmer slem dagligen flera månader i sträck. Samtidigt blir du alltmer besvärad av andfåddhet. Ibland får du kramp och pip i luft-rören. Ibland leder kronisk bronkit till att läppar och ansikte får en blåaktig färg på grund av syrebrist.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

I och för sig så vet man väl inte nu vad som var bästa förvärvet, utan det vet vi först efter säsongens slut, eller i allafall en bra bit in på den. Fast spekulera kan man ju göra.
{SweET}Wolger
Forumamatör

Frågan är ...

Post by {SweET}Wolger »

Hur kommer division 1 se ut nästa år då Allsvenskan ska krympa ? Det kommer ju krylla av bra hockeyspelare och kanske kommer att höja tempen på flera ställen i HockeySverige ?!
För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

dozze wrote:OMG.. hur gammal är Håkan bråkan? Borde väl vara dags för hockeypension för honom.
Jag tycker ändå att rydmark är det hetaste nyförvärvet i div1 (hittils). Han var ju trots allt en ledande spelare och ordinarie i Malmö i ES ifjol.
Fast bronkit kan ju ta illa på konditionen..

Vem är Magnus Wennström? Var inte Timo Leinonen bästa målvakt för 2 säsonger sen i SA?
Ska man börja räkna flera år bakåt i tiden kan man se alla "äldre" nyförvärv som någonsin varit bra som toppförvärv.
Åhlund är la 35 eller något. Han har fem år kvar i division I om han är motiverad.

Magnus Wennström var målvakt i Rögle, Wolle är en stor favorit hos många i Ängelholm. Jag skulle säga att Johan Backlund var bästa målvakt i SA då, med Wennström som god tvåa.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

dozze wrote:OMG.. hur gammal är Håkan bråkan? Borde väl vara dags för hockeypension för honom.
Fast bronkit kan ju ta illa på konditionen.. .
Rydmark var riktigt framträdande några säsonger sedan. Förra säsongen måste ses som en rejäl flopp för Rydmark. Antagligen beror det på hans bronkit. Så hur du kan få honom som en ledande spelare i MIF vet jag inte.

dozze wrote:Vem är Magnus Wennström? Var inte Timo Leinonen bästa målvakt för 2 säsonger sen i SA?
Wennström är, precis som Hammers sade, en Rögle spelare som lämnade klubben inför denna säsongen. Han var 1:a eller 2:a i SA för två säsonger sedan då han spelade alla matcher i SA med Rögle och bidrog till att Rögle knep 2:a platsen i SA. Förra säsongen fick han spela andra målvakt efter lite dåliga insatser under hösten. Spelat 10 säsonger i Rögle och är en formidable målvakt när han inte är skadad.

Oskarshamn har inte direkt några goda erfarenheter av vad gäller spel i SA och vad det beror på kan de lärda tvista om. Timo Leinonen har inte direkt imponerat i SA under de åren som Oskarshamn har varit i den serien.
IngeBlek
Forumamatör

Post by IngeBlek »

Äldre spelare som varvar ner på backplats och målvakt har det lättare, typ Bjarne Hurtig, Sigge Fokin och Wennström.

Anfallsspelare som Åhlund och Rydmark tror jag är för gamla och oinspirerade, dessutom halvskadade.
----------------------------------------------------------------------
I Allsvenskan kommer SKELLEFTEÅ och LEKSAND vara starkaste lagen utan minsta snack. Deras nyförvärv går inte under för hackor!!!!

I södra allsvenskan är intressanta nyförvärv Beck Oskarshamn, Wallin Nybro och så vill Lakers klart framhålla Defeuw såklart.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

IngeBlek wrote:I södra allsvenskan är intressanta nyförvärv Beck Oskarshamn, Wallin Nybro och så vill Lakers klart framhålla Defeuw såklart.
Jag tycker att IKO:s värvning av Tobias Holm är en bra värvning. Lakers värvningar av Männikkö och Omark håller jag oxå för att vara bland de mest intressanta!
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Ja då va det klart(sedan ett par dagar)......det är bara att gratulera till ett kanonfövärv..
http://www1.shellkonto.se/dev/php/news/news.php?id=216

Gjorde 2 mål och 2 ass när Hästen vann med 6-3 över Väsby....
inget vidare motstånd men ändå.
Jag tror han kommer vinna poängligan i div1 Södra.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Per Carlsson wrote:
IngeBlek wrote:I södra allsvenskan är intressanta nyförvärv Beck Oskarshamn, Wallin Nybro och så vill Lakers klart framhålla Defeuw såklart.
Jag tycker att IKO:s värvning av Tobias Holm är en bra värvning. Lakers värvningar av Männikkö och Omark håller jag oxå för att vara bland de mest intressanta!
Men inte i Division 1 väl? :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Post Reply