Inledningen av säsongen

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inledningen av säsongen

Post by Per Carlsson »

Ikväll blev det förlust mot Rögle. På lördag spelar vi mot Färjestad och våra spelare kommer ge 100% och lite till för att stå upp så gott de kan. Därför kommer det bli riktigt tufft att åka ut till Tingsryd på söndag och hämta hem en seger och för att inte tala om hemmamatchen nästa tisdag mot HV.

Har vi otur slutar detta med fyra st förluster på de fyra första matcherna. HEMSKA tanke!

Vill inte låta allt för pessimistisk, men detta känns faktiskt rätt så realistiskt. Men det oroar mig inte ändå. I år blir vi verkligen att räkna med!!! 8)
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Gäller att vi stöttar våra krigare och hejar fram våra krigare i Dackehallen.. ..vi borde se till att vi har "hemmaplan" borta.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Jag vet inte hur det påverkar spelarna att åka på fyra raka förluster ? Även om det "bara" är träningsmatcher så lär det väl inte vara alltför roligt för dom.

Kanske inte så smart att boka in fyra så pass tuffa matcher efter varandra eller är det kanske en genomtänkt strategi från ledningen ? :roll:
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

nr 5 IKO hemma och 6 NH90 Borta och 7 RBK hemma är inte så lätta de heller men tror att det är bättre att man får komma in i hetluften direkt och inte planera in några matcher som skall vara lätta.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Revansch hemma mot Rögle är ju ett måste.
Matcherna mot HV och FBK, nja kalla det för "matcher", snarare en stenhård matchträning, och det är vi väl ganska ensamma om alt priviligerade, att få kunna matchas emot ett av sveriges bästa hockeylag, bara positivt.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Per Carlsson wrote:Jag vet inte hur det påverkar spelarna att åka på fyra raka förluster ? Även om det "bara" är träningsmatcher så lär det väl inte vara alltför roligt för dom.

Kanske inte så smart att boka in fyra så pass tuffa matcher efter varandra eller är det kanske en genomtänkt strategi från ledningen ? :roll:

Kanske skulle du lagt upp träningsmatcherna eller???
Låt nu Jocke och grabbarna jobba på i egen takt
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

det är ju bara träningsmatcher.....alltså man spelar match istället för att träna....spelar ingen roll om vi förlorar.....tro tex inte att "svarta" kjedjan deppar om man förlorar mot "gula" kjedjan i en träning...samma sak gäller på träningsmatcherna...spelarna bry sig inte om resultatet...
Snart nära dig...en ny hall
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Kanske skulle du lagt upp träningsmatcherna eller???
Nej varför skulle jag ha gjort det ? Det är inte min uppgift att sköta. Verkar som om jag trampade dig på tårna med detta inlägget, förstår inte varför.

Låt nu Jocke och grabbarna jobba på i egen takt

Självklart ska de få sköta sitt jobb i sin egen takt, jag har fullt förtroende för att de kommer stå väl rustade när det väl kommer börja gälla något. Har jag aldrig påstått något annat heller. Är bara lite skeptiskt till att ha alla dessa svåra matcher direkt. Men som Serra skrev så kanske det inte påverkar laget ett skit att åka på fyra raka förluster och i så fall är ju denna diskussionen ganska onödig.

Motståndet ser "lättare" ut i de avslutande träningsmatcherna, kanske är en tanke då det sista ska slipas till inför premiären.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror att det finns tanke bakom upplägget av träningsmatcherna och att som ni säger finslipningen kommer i de sista matcherna innan serien startar. Så det är väldigt lugnt även om det står 0-4 i matcher efter HV-matchen.
Matitsyn
Forumamatör

Post by Matitsyn »

Wille Koivula ser inte särskilt vass ut va? Kommer ihåg honom från både Tingsryd och Skellefteå. Honom skulle jag inte vilja ha i NH/90 !

För övrigt är er diskussion om "4 raka förluster" ganska så patetisk. Hur kan man sitta och deppa över framtida förluster? Och mot Tingsryd ska ni väl vinna med 4-5 mål ganska lätt. Ni satsar ju för sjutton på Elitserien. Allt annat är nys!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror feffinitivt inte att matchen mot TAIF slutar med någon överlägsen vinst, glad om det blir vinst överhuvudtaget. de är mer sammspelta, Lakers har nya spelare och formationer som ska spelas samman, så här blir det inte lätt.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

:roll: nog med att jag bruka vara negativ men nu slår ni alla rekord :wallbang:

hallå skull vi torska mot taif tror knanppast det och var för vi förlorade igår har en given förklaring

en sak som är säker är att när ville är i form så är han grymt bra inget
snak om saken
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Allt snacket om att vi satsar på ES i år är ju bara nys. Målet måste vara kvaliserien och klarar vi detta är det bra. Jag tror ingen som kan något om hockey tror att vi skulle kunna gå till ES i år. Dessutom tror jag att det vore rena fördärvet om det hände redan nu. Det krävs en helt annan omsättning, organisation, trupp och inte minst ishall om man skall spela ES. Så lägg ner ES snacket.

Ser man på upplägget med täta matcher så tror jag också att det blir svårt mot TAIF. Det gör alltid ont att förlora mot TAIF även om det bara är en träningsmatch.

Ser man till det tempot som Färjestad håller när de tränar så kan det bli en rejäl överkörning på lördag. Det skilljer mycket mellan ES och allsvenskan........
carl
Forumdemon

Post by carl »

Nille wrote:Allt snacket om att vi satsar på ES i år är ju bara nys. Målet måste vara kvaliserien och klarar vi detta är det bra. Jag tror ingen som kan något om hockey tror att vi skulle kunna gå till ES i år. Dessutom tror jag att det vore rena fördärvet om det hände redan nu. Det krävs en helt annan omsättning, organisation, trupp och inte minst ishall om man skall spela ES. Så lägg ner ES snacket.

Ser man på upplägget med täta matcher så tror jag också att det blir svårt mot TAIF. Det gör alltid ont att förlora mot TAIF även om det bara är en träningsmatch.

Ser man till det tempot som Färjestad håller när de tränar så kan det bli en rejäl överkörning på lördag. Det skilljer mycket mellan ES och allsvenskan........

Er trupp är definitivt bättre än den trupp Mora hade förra säsongen när de gick upp, så visst sjutton är det möjligt (OM allt klaffar) för er att ta klivet redan i år.

Däremot håller jag till 100 % med dig om att det vore olyckligt för er att att göra det. Ert största hinder är ishallen. Med en sådan sliten och liten (med ES-mått mätt) hall skulle sejouren bli mycket kortvarig. Att i april 2005 falla på målsnöret i Kvalserien skulle faktiskt vara det bästa tänkbara för Växjö. Det innebär tillräckligt mycket framgångar för att upprätthålla och utveckla supporterstödet och mediauppmärksamhet, samtidigt som man inte riskerar att drabbas av de negativa följderna med en kortvarig ES-sejour.
Troja - laget i hjärtat
GS
Forumdemon

Post by GS »

Håller med Nille, att snacka om ES för oss är bara nys. Och som Carl skriver skulle det innebära ett ekonomisk katastrof för Lakers. Vi omsätter väl idag någonstans mellan 15-16 mille vilket skulle behövas ökas upp till ca 25-30 och då ligger man väl i botten vad det gäller omsättning i ES.

Nu försöker vi sikta in oss på att klara en plats i nästa års allsvenska och går vi till SA i år så är det mer än väl tycker jag.
Matitsyn
Forumamatör

Post by Matitsyn »

Nu verkar ni fått en hel del om bakfoten.

För det första så fattar jag inte argumentet att ni skulle vara mindre samspelta än Tingsryd. Dom har väl ungefär samma antal nya spelare som er. Efter deras laguppställning mot Mörrum ser det dessutom ut som dom lyft upp ett antal juniorer. Ni SKA piska upp dem med 4-5 mål. Allt annat är dåligt!

Så till det där med om Lakers satsar på ES eller ej. Med den mediahaussen som Lakers själva dragit igång så får ni nog räkna med att alla håller er som favoriter i serien. Tror Wennman i Aftonblaskan redan hunnit med att hissa Lakers 2-3 gågnger REDAN! Kraftigt påhejjad av en viss marknadsförare som heter Åkesson om jag minns rätt? Ett lag som basunerar ut i Tidningar och Text TV att "På måndag släpper vi namnen på 2 NHL-spelare !!!" får faktiskt räkna med att bli betraktade som självutnämnda favoriter. Inte ens Elilagen håller på med sådant trams!

Välkomna till Rosvalla nästa söndag. Ska bli oerhört intressant att se ert stjärnspäckade lag! Hur många bussar kommer ni med?
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

1,90 wrote:Nu verkar ni fått en hel del om bakfoten.

För det första så fattar jag inte argumentet att ni skulle vara mindre samspelta än Tingsryd. Dom har väl ungefär samma antal nya spelare som er. Efter deras laguppställning mot Mörrum ser det dessutom ut som dom lyft upp ett antal juniorer. Ni SKA piska upp dem med 4-5 mål. Allt annat är dåligt!

Så till det där med om Lakers satsar på ES eller ej. Med den mediahaussen som Lakers själva dragit igång så får ni nog räkna med att alla håller er som favoriter i serien. Tror Wennman i Aftonblaskan redan hunnit med att hissa Lakers 2-3 gågnger REDAN! Kraftigt påhejjad av en viss marknadsförare som heter Åkesson om jag minns rätt? Ett lag som basunerar ut i Tidningar och Text TV att "På måndag släpper vi namnen på 2 NHL-spelare !!!" får faktiskt räkna med att bli betraktade som självutnämnda favoriter. Inte ens Elilagen håller på med sådant trams!

Välkomna till Rosvalla nästa söndag. Ska bli oerhört intressant att se ert stjärnspäckade lag! Hur många bussar kommer ni med?

Det är bara att hålla med. Tyvärr, för er del, så är VLH:s trupp inte så skicklig som förväntningarna är höga. Det har ni faktiskt sett till själva och visst kan det skapa ett intresse, men också en jävla press om det börjar gå dåligt.

Sen kanske jag inte riktigt håller med om att ni ska spöa TAIF med fyra, fem mål. Resultat i träningsmatcher säger nästan ingenting, och när det gäller division I-motstånd brukar det vara tufft för allsvenska lag.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Såg att det var nån eller några här som skrev att spelarna struntar i om dom förlorar eller vinner träningsmatcherna, hoppas verkligen inte era spelare har den taskiga inställingen för då får ni ingen rolig säsong. Givetvis vill man vinna alla matcher!! Är man en vinnare så är man!!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Tror du vi åker till Nyköping för en träningsmatch eller ???
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

JA det tror jag
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Jag tycker att Åkesson gör jävligt rätt i att gå ut och haussa upp allt i media. Hur skulle annart en sketen allsvensk klubb som Lakers få så mycket bevakning och ögon på sig. Hur många andra allsvenska klubbar skrivs det om i rikspressen? Inte speciellt många. Elitserien tar all plats så därför behövs det killar som Åkesson som vågar sticka ut hakan och visa sig.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

[quote="Hammers"]
Det är bara att hålla med. Tyvärr, för er del, så är VLH:s trupp inte så skicklig som förväntningarna är höga. Det har ni faktiskt sett till själva och visst kan det skapa ett intresse, men också en jävla press om det börjar gå dåligt.[/guote]

Ursäkta men vad baserar du dina spekulationer på..För det första vet varken du eller vi standarden på laget i år. För det andra finns det lika många tankar om laget och dess förutsättningar som det finns supporters. För det tredje är den officiella målsättningen att etablera sig som ett topplag i allsvenskan och sikta på SA. Rimligt får man anta. Har förstått att du gärna vill vara expert på VLH, tror dock inte det stämmer så bra.
GS
Forumdemon

Post by GS »

Skulle också gärna vilja veta vad "Lakersexperten" Hammers grundar detta på.
Du kanske har varit och kollat in Växjös träningar i veckan och såg matchen mot Rögle igår.
GS
Forumdemon

Post by GS »

Snoken wrote:Jag tycker att Åkesson gör jävligt rätt i att gå ut och haussa upp allt i media. Hur skulle annart en sketen allsvensk klubb som Lakers få så mycket bevakning och ögon på sig. Hur många andra allsvenska klubbar skrivs det om i rikspressen? Inte speciellt många. Elitserien tar all plats så därför behövs det killar som Åkesson som vågar sticka ut hakan och visa sig.

Håller med dig Snoken till 100%. Detta är marknadsföring av högsta klass.
Att sedan andra lags supportrar retar sig på detta är ren och skär avundsjuka, finns väl ingen som skulle tacka nej till att ha en så pass aktiv marknadsföring så ens klubbs marknadsvärde ökar och därmed lockar mer sponsorer och mer publik.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

GS och Snoken :helt rätt ,det är enbart sådana som vet vad marknadsföring är ,som förstår detta..Jag tror "Hammers" känner sig lite avundssjuk på vad Lakers håller på med.
Last edited by alfax on 11 August 2004, 21:48, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

alfax wrote: Jag tror Hammers känner sig lite avundssjuk på vad Lakers håller på med.

Nähä..
Underbart att Växjö berör, underbart.
F.ö hur kan man döma ut ett lag efter en träningsmatch? :roll:

/T5!!
Last edited by C70T5 on 12 August 2004, 00:34, edited 4 times in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
GS
Forumdemon

Post by GS »

Tråden har verkligen spårat ur från ämnet.
För att ta upp den igen så tycker jag upplägget verkar perfekt,FBK och HV där lär vi få träna försvarsspel så det heter duga och då även se till att alla "damväskor" försvinner och i matchen mot Tingsryd lär vi få gnugga den offensiva biten lite mer men också träna på att möta ett kontringsskickligt lag med snabba omställningar.

Tror detta blir kanon när alla spelare fått in Fagervalls ideér på hur hockey skall spelas.
Matitsyn
Forumamatör

Post by Matitsyn »

Marknadsföra korv eller bilar är en sak - hockey en helt annan. Dem som varit med i gamet lite längre och begriper lite vet vad jag menar.
RögleBabe
Forumamatör

Post by RögleBabe »

"Lakers experten" vet nog inte riktigt vad han snackar om! Känns rätt korkat att döma ut ett lags kapacitet efter EN träningsmatch!?

Kom igen när hälften av serien har spelats, då kan vi börja diskutera hurvida Lakers har lyckats eller ej!
Skånsk stockholmare
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

1,90 wrote:Marknadsföra korv eller bilar är en sak - hockey en helt annan. Dem som varit med i gamet lite längre och begriper lite vet vad jag menar.

Bidra gärna med dina vetenskaper och berätta för oss, som inte varit med i "gamet så länge", hur du menar ?
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

1,90 wrote:Marknadsföra korv eller bilar är en sak - hockey en helt annan. Dem som varit med i gamet lite längre och begriper lite vet vad jag menar.

:eyecrazy:
Alla har rätt till min åsikt!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Herr 1.90 tror visst att alla vi som håller Lakers varmt om hjärtat inte visste att hockey fanns innan Lakers bildades och att vi aldrig varit i närheten av något som kallas rinkinnan dess. Om det är så illa säger jag bara, du milde tid!
Sanningen är snarast att många av oss har sett långt över 1000 hockeymatcher och något borde vi snappat upp, ett stort antal har och jobbar för närvarande som ledare i föreningar och vet vad det innebär. Men det var väl bara ett dumt skämt från Herr 1.90:s sida.
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Jag tycker det osar avundsjuka från 1,90 sida...Vi som är riktiga Lakersfans vi vet att vi kan hockey, vi behöver inte diskutera det med honom. Jag undrar vad han menar med att vi håller på med trams, skulle vara intressant att få svar på det???? Din avundsjuka lyser igenom lång väg...
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

1.90? är det din IQ du skryter om? ;)
Snart nära dig...en ny hall
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Uttala 1,90 (enåh nittio) = NH90 :) Jag kom på det alldeles själv 8)
Post Reply