Tror Ni på ngn NHL lirare till Lakers?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Matcherna mot RBK kan väl betecknas som (arbets) träning. Hårdare är inte motståndet. :wink:
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Räven wrote:Jaha du, skulle det vara sant, äter jag upp min keps, tror jag. :wink:

Jag lovar att INTE äta upp min keps när Yzerman anländer till truppen. Skall fira det med en riktig gourmétkväll. Mao så är jag fullständigt övertygad om att SY kommer. SM-finalerna är slut så snart kommer hockeybomben/-erna. :lol: Fan va gött :clap: :ok: (För visst kan man lira hockey efter fyllda 34 !?)
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Varanen wrote:Matcherna mot RBK kan väl betecknas som (arbets) träning. Hårdare är inte motståndet. :wink:

Det beror ju pa om vi kor Torpedhockey eller inte. Ar det torpedhockey sa blir det som pensionars gympa :lol:
Laxen
Forumamatör

Post by Laxen »

Piggelin Skrivet: 2004-04-15, 19:14 Ämne:

--------------------------------------------------------------------------------

Steve Yzerman.

Lakerdome Skrivet: 2004-04-15, 19:17 Ämne:

--------------------------------------------------------------------------------

Piggelin skrev:
Steve Yzerman.

Kom ihåg vem som sa det först..........

Har också hört att det är Yzerman. Skulle det vara sant så måste det vara svensk hockeys största värvning..

c70t5 Skrivet: 2004-04-15, 21:40

Yzerman till Lakers, ja va fan, vem vet...

alfax Skrivet: 2004-04-16, 12:54 Ämne:

Yzerman-ryktet har gått länge och när det gäller Lakers är inget omöjligt

Varanen Skrivet: 2004-04-16, 13:48 Ämne:

Yzerman är väl 39 år. Vi måste ha en ny center som kan ersätta Grans...

INDIAN #66 Skrivet: 2004-04-16, 19:45 Ämne:

Räven skrev:
Jaha du, skulle det vara sant, äter jag upp min keps, tror jag.

Jag lovar att INTE äta upp min keps när Yzerman anländer till truppen.

Herrejävlar vad roliga ni är i Lakers... hahaha... Yzerman till Lakers.. :lol: :lol: hohoho.. ja, det är juh allmänt känt att vissa inbitna Växjö Lakers-fantaster är som uppblåsta badbollar med IQ detsamma...
Att Steve Yzerman - som rankas som en av världens bästa hockeyspelare genom tiderna, med nästan 1500 NHL-matcher och drygt 1700 poäng i bagaget - skulle vara aktuell för en liten, okänd klubb, långt ute i de småländska ändlösa skogarna, i Svenska andraligan, är lika patetiskt som..... nej, jag kommer inte på någonting i stil med detta... Det var det absolut löjligaste jag hört, någonsin i hockeykretsar.. Okej att värvningen av Podein var oväntad och sensationell, men här snackar vi om en spelare som började spela i NHL i närmast hockeypensionålder (25 år??) och som sedan inte utmärkt sig på något speciellt sätt, mer än som en slitvarg som lyckas noteras för en poäng i knappt var fjärde match......
I Yzerman snackar vi en klasspelare, en världsstjärna, en äkta artist värd namnet. Vi snackar en spelare som dragit på sig NHL:s All Star-tröja inte mindre än nio gånger, som vunnit individuella utmärkelser för sitt spel som vanliga hockeyspelare bara kan drömma om - vi snackar om en av NHL:s moderna tiders bästa spelare - vi snackar Steve Yzerman för sjutton!!
Skulle det nu bli strejk i NHL kommande säsong, vilket jag inte alls skulle bli ett dugg förvånad över, så väljer Yzerman troligtvis någon tysk klubb, eller någon annan utländsk liga som kan vifta med ett par feta sedelbuntar för ett par månaders semesterspel, eller möjligen (jag säger möjligen, men jag ser det som högst osannolikt) en svensk elitserieklubb som har råd, typ Färjestad, HV eller Frölunda.
Nu är det väl inte ens säkert att Mr. Detroit snörar skridskorna även nästa säsong; han har vunnit allt man kan tänka sig i princip, och ärligt talat; hur eftertraktat är ett SM-guld internationellt?? Nog något som Sakic, Lemieux, Kariya, Shanahan, Fedorov och alla de andra stjärnorna i NHL drömmer om varje dag...
Så sluta upp att larva er, Lakerssupportrar, och sluta drömma era fantasidrömmar, vakna upp - welcome to reality, här är jorden, kom ner... Det är bättre att ni siktar in er på allsvenska klasspelare, innan ni skämmer ut er inför hela den svenska supporterskaran!! För jag tvivlar inte på att ni kan knyta spelare av god allsvensk klass till Växjö; det har ni redan visat genom kontrakteringarna av Koivula och Männikkö.. Fortsätt på den vägen, kom in i verkligheten och ni kan gå en rolig säsong till mötes!! LYCKA TILL VÄXJÖ LAKERS!!
blask
Forumentusiast

Post by blask »

ojojoj va du tog i då. :eeeh:
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Laxen wrote: Skulle det nu bli strejk i NHL kommande säsong, vilket jag inte alls skulle bli ett dugg förvånad över, så väljer Yzerman troligtvis någon tysk klubb, eller någon annan utländsk liga som kan vifta med ett par feta sedelbuntar för ett par månaders semesterspel,

Ja, pengar är han ju i väldigt stort behov av, så det har nog jättestor betydelse för var han kommer spela :sleeping:

Skulle inte alls bli förvånad om vi kan få stora spelare även i allsvenskan. Mest med tanke på att klubbarna i dom bästa ligorna inte vill ta in för många, av den enkla anledningen att skulle spelarna kallas tillbaka till NHL så skulle laget ha stora hål i sina laguppställningar.
Visst, allsvenskan är ingen höjdare internationellt sett, men det är ju bättre att spela i allsvenskan än att bara träna en hel säsong, eller lira i nån farmarliga full med goons.
Precis som Podein sa så får han ju mycket tid över till familjen när det inte är några långa resor värda namnet.
Han får matchträning. Han får uppleva ett nytt land, samt mycket tid över till familjen även fast han spelar hockey.. det skulle nog låta som rena drömmen för en NHL lirare som spelat 1500 matcher.

Visst låter det lite för bra att få ha Yzerman i Lakers, men jag dömmer ändå inte ut ryktet
august
Forumamatör

Post by august »

Undrar om inte "LAXEN" börjar bli lite orolig nu :wink:
Crisis ? What crisis ?
Post Reply