???

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
alfax
c/o LL´s Forum

???

Post by alfax »

Någon som vet vad Mikael Karlberg ska spela nästa säsong ?.Jag bara undrar ?.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Inte en aning, men en imponerande poängskörd förra säsongen hade han.
HC Fribourg-Gottéron Nationalliga A 03/04 - GP 48 G 18 ASS 48 = 66!!

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

plus ytterligare poäng under det som kallas Play Off så jag tror han slutade på 71 poäng TOTALT...
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag vet att Leksand är aktuellt om han inte stannar kvar men..... det ska finnas en klubb till som är intresseade.......
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

Det vore inte helt fel ta hit honom...men jag tror att han vill helst spela i elitserien, annars är han nog kvar utomlands. Tror oxså att han är för dyr för lakers.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

För det första så är han väl aningen för bra för att lira i allsvenskan. Och att lönerna utomlands är bra mkt högre än här i allsvenskan gör att det verkligen inte blir lätt att konkurrera med en utomlandsklubb eller ES-klubb.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Enl. mina källor är ingen ES-klubb aktuell men däremot att stanna kvar eller Leksand eller....en klubb som satsar framåt i allsvenskan.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Låter helt klart intressant.
Men alla dessa källor på forumet om spelare, ja man kan väl säga att dom till viss del runnit över.
Men märk väl, alla spekulationer och rykten är ju intressanta, och det vore så förbannade kul om en riktig dignitetspelare av hög rang knöts till truppen innan pucken släpps till isen för första gången denna säsongen.
Gällande Karlberg så ryktas det att han köpt hus i Leksand.
Medan "Masken" offentligt och i tidningar sagt att Leksands värvningar är klara.
Så vem vet...

/T5!!
Dave Doe
Forumamatör

Post by Dave Doe »

Jag har hört att Skellefteå AIK är heta på att värva SAIK, man ska tydligen ha in en hög-klassig center. De kriterierna passar väl Karlberg ganska bra. Men man vet ju inte, snuvar SAIK Carlberg framför näsan på Leksand? :twisted:
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
Dave Doe
Forumamatör

Post by Dave Doe »

"Jag har hört att Skellefteå AIK är heta på att värva SAIK" Värva SAIk menade jag ju självklart inte, Karlberg ska det stå. Inte SAIK! :wink:
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Dave Doe wrote:"Jag har hört att Skellefteå AIK är heta på att värva Karlberg"
Kanske kanske inte, som sagt ryktena är många.
Men om det nu är som så, så ligger ju inte SAIK på latsidan direkt för att få truppen spikad.
Utan det verkar som om dom har vidgat sina vyer ytterligare till "over there" och är i full rulle med sin/a ytterligare värvningar.
http://www.norran.se/sektion_c.php?id=3 ... elning_2=0

/T5!!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Enligt Eurohockey och Eliteprospect så spelar han kvar i sin gamla klubb nästa säsong

http://www.eurohockey.net/players/index ... erial=3330

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=350
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Tänkte med på det när jag såg att 04/05 redan var utstakat på hans presentation, så där gick vi nog bet, tyvärr.
Peter Ström har ingen klubbadress förnärvarande...
Hoppas det kommer en överraskning snart, det vill det nog till.

/T5!!
Last edited by C70T5 on 23 July 2004, 19:47, edited 2 times in total.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

c70t5 wrote:Tänkte med på det när jag såg att 04/05 redan var utstakat på hans presentation, så där gick vi nog bet, tyvärr.
Peter Ström har ingen klubbadress förnärvarande...

/T5!!
Glöm honom, han är från Halmstad och väljer han allsvenskan kommer han hit.
Socker
Forumamatör

Post by Socker »

:oops: :oops: :oops:
Jag kan nästan lova att om man besöker CT70 dagen innan julafton så sitter han där mitt i högen av upprivet omslagspapper. För en otåligare hockeysuppoter får man nog leta efter och inte nog med det han kräver nyförvärv av minst NHL rang.
Om du inte är nöjd med Eran trupp iår så föreslår jag att du börjar hålla på ett lag i elitserien eller i NHL.
För nog är det så att ni lyckats väldigt väl i införsaffandet av nyförvärv, om inte så vet jafg inte vad ni förväntar Er. Snart är det dax att mötas i Ängelholmsislada hoppas att ni kommer ner och bjuder lite motstånd.
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Socker wrote::oops: :oops: :oops:
Jag kan nästan lova att om man besöker CT70 dagen innan julafton så sitter han där mitt i högen av upprivet omslagspapper. För en otåligare hockeysuppoter får man nog leta efter och inte nog med det han kräver nyförvärv av minst NHL rang.
Om du inte är nöjd med Eran trupp iår så föreslår jag att du börjar hålla på ett lag i elitserien eller i NHL.
För nog är det så att ni lyckats väldigt väl i införsaffandet av nyförvärv, om inte så vet jafg inte vad ni förväntar Er. Snart är det dax att mötas i Ängelholmsislada hoppas att ni kommer ner och bjuder lite motstånd.
Hej Socker!!
Lugn och fin nu, ta ett par djupa andetag och gnugga gluggarna så ska du se att det går bättre.
Julafton är inget emot detta, inte på långa vägar.
Och f.ö så är namnet c70t5, inte CT70? :oops:
Väl mött hockeykamrat & välkommen till Lakerdome.

/C70T5!! :wink:
Socker
Forumamatör

Post by Socker »

Kära CT70 (CT70t5)!
Jag vill inte göra detta till en personlig vendetta utan vill här förklara mig i mitt resonemang.
Många med mig tycker att VLH är en frisk fläkt i allsvenskan (södra) som ökar intresset & publiksiffrorna(Spelar dessutom positiv hockey).
Jag hoppas att VLH´s sattsning är långsiktig och inser att man måste vara ödmjuk medan man växer.
Det finns mycket som inte är färdigt i Eran förening som tar tid att bygga och att då ha ett lag som är större än Eran förening skadar bara Er.
Ju fler som gapar eftermycket hos Er skapar bara fler antagonister som önskar erat fall. Därför tycker jag att det är lite olustigt att man önskar sig ett lag fyllt med elitspelare när man inte är mogen att bära denna kostymen, samtidigt som man rankar ner de spelare som faktistigt har tagit Er dit ni är. Du skall ha klart för dig att ju fler år ni befinner Er i allsvenskan desto troligare är det att ni misslyckas och jag vill inte vara en av dem som gåttar mig åt detta.
För min egen del tycker jag att det är perfekt att spela i allsvenskan då det finns många lag inom nära rese avstånd (Halmstad, Ljungby, Växjö & Nybro osv.) men självklart önskar jag min förening till elitserien men är allt för medveten om vad det kostar.
Så det finns många föreningar som har försökt med alla medel (vissa med ej godkända) att ta sig till högsta serien imånga år med alla möjliga kända spelare men ej lyckats, det finns också klubbar som formligen sprutar ut egena produkter som ändå ej lyckas.
Just därför vore det fint om man ville vara lite ödmjuk medans man växer för att slippa ett visst missförståend (hat).
Detta vore ju väldigt synd då VLH är den förening som kan mäta sig med RBK vad det gäller supporterstöd och offensivhockey.
Så innan du öppnar julklapparna vänta tills julafton!!
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
Frasse
Forumentusiast

Post by Frasse »

Socker

Sunt snackat trots att du är Röglesupp..... :wink:
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Frasse wrote:Socker

Sunt snackat trots att du är Röglesupp..... :wink:
Skriver under på detta också. Vår trupp ser kanon ut,det är ju bara att
läsa runt lite på forumen,Lakers tippas som en av favoriterna denna ses.
Inte illa för att vara 2:a ses. :D
Väl mött den 10/8.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Instämmer också i Sockers resonemang

Samtidigt får man ha lite förståelse för C70. Vi supportrar är nog väldigt dåligt insatta i hur VLH´s ledning tänkt sig truppen till kommande säsong. Även om man räknar med Johan Carlssons återkomst, så är vi ändå en man kort jämfört med förra säsongen om Shjon inte kommer tillbaka(om jag räknat rätt). Jag har iallafall inte hört nåt om att truppen skulle vara spikad än.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Det är klart att truppen inte är spikad
Lakejer115
Forumproffs

???...

Post by Lakejer115 »

Per Carlsson wrote:Det är klart att truppen inte är spikad
Per.....eller nån annan som vet nåt nytt om PODEIN till nästa säsong.....
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tycker VLH mycket väl kan värva bra hockeyspelare. Det har vi också gjort. Vad jag vill ha är så bra hockeyspelare som möjligt av det RÄTTA VIRKET och som vi har råd med. Där är jag och C70 helt överens.
Post Reply