Vem tar hem grundserien?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lobo wrote:I stora drag så tror jag att carl har ganska rätt, tror dock att Rögle kniper SA platsen för Nybro. Vad det gäller bottenstriden tror jag även den kommer vara lite tajt. Hoppas dock att Grans hjälper Troja till fortsatt Allsvenskt kontrakt.
Det hoppas jag också. Kring Grans och Tobbe är det dock dödstyst för tillfället, vilket gör att vi har en centerbesättning i division 1-klass i dagsläget. Om vi inte får in Grans och Tobbe blir det svettigt värre..........(vilket det förmodligen blir ändå).
Troja - laget i hjärtat
Bra gissat carl.
Men jag tror att Lakers vinner serien.
Och jag tror att Nybban kommer att ligga längre ner i tabellen, skulle tippa mellan 5-7 plats.
Rögle är jag oviss om, men allt annat än SA för dom vore ju en tragedi.
Toppen i tabellen är enligt mig, Växjö, IKO, Rögle och Hammarby.
/T5!!
Men jag tror att Lakers vinner serien.
Och jag tror att Nybban kommer att ligga längre ner i tabellen, skulle tippa mellan 5-7 plats.
Rögle är jag oviss om, men allt annat än SA för dom vore ju en tragedi.
Toppen i tabellen är enligt mig, Växjö, IKO, Rögle och Hammarby.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Puck På Pung
- Forumentusiast
carl wrote:Det hoppas jag också. Kring Grans och Tobbe är det dock dödstyst för tillfället, vilket gör att vi har en centerbesättning i division 1-klass i dagsläget. Om vi inte får in Grans och Tobbe blir det svettigt värre..........(vilket det förmodligen blir ändå).
De kanske gömmer sig för den tuffa försäsångsträningen..
carl wrote:1. IKO
2. Lakers
3. Nybro
4. Hammarby
5. Rögle
6. Nyköping
7. Hammers
8. Troja
9. Arboga
10. Mörrum
11. Skövde
Plats 4-6 kommer bli en hård fight, men jag tror att RBK återigen hamnar utanför SA.
Arboga lär nog inte komma 9:a, eftersom de inte ens spelar i den södra serien. Mörrum blir 9:a och Huddinge 10:a. Övrigt oförändrat! (Jag blir helt förvirrad av alla omkastningar...... )
Troja - laget i hjärtat
- nybban4ever
- Forumamatör
Lobo wrote:Många verkar tippa Hammarby högt men de har tappat många bra spelare och ersatt dem med juniorer. Rögle bevisade det förra säsongen man vinner inga matcher på gamla meriter.
Tror inte heller på Hammarby, snacka om spelaromsättning... 14 spelare förlorade hittills och 9 nyförvärv varav 5 st från egna J20-laget.
Måste instämma i kören bland de som undrar varför man placerar Bajen så högt. Har ni tittat på deras lag? De har tappat mer eller mindre alla sina tongivande spelare, med de största förlusterna i Carl-Johan Klint (en av allsvenskan bästa målvakter) o Andreas Paulsson (en av allsvenskans bästa forwards). Dessa spelare har ersatts av... juniorer. Jag tvivlar inte på att Hammarbys juniorverksamhet ör bra, men det kommer att bli riktigt svårt för Bajen att ta sig vidare med den truppen. Endast ett etablerat nyförvärv i Lundberg.
Mitt förslag på tabell:
1. Rögle
2. Växjö
3. Oskarshamn
4. Nybro
-----------------
5. Nyköping
6. Hammarby
7. Troja
8. Huddinge
9. Hammers
10. Mörrum
11. Skövde
Mitt förslag på tabell:
1. Rögle
2. Växjö
3. Oskarshamn
4. Nybro
-----------------
5. Nyköping
6. Hammarby
7. Troja
8. Huddinge
9. Hammers
10. Mörrum
11. Skövde
Jag ger mig på en gissning.
1 Oskarshamn
2 Rögle
3 Hammarby
4 Lakers
-----------------------------
5 Nybro
6 Nyköping
7 Hudinge
8 Troja
9 Hammers
10 Mörrum
11 Skövde
Jag hoppas att Lakers hamnar på rätt sida om strecket, men jag har inte den ringaste aning, för ingen vet hur laget kommer att fungera tillsammans ännu. Men funkar lagdelarna så borde de kanske vara bland de fyra främsta.
1 Oskarshamn
2 Rögle
3 Hammarby
4 Lakers
-----------------------------
5 Nybro
6 Nyköping
7 Hudinge
8 Troja
9 Hammers
10 Mörrum
11 Skövde
Jag hoppas att Lakers hamnar på rätt sida om strecket, men jag har inte den ringaste aning, för ingen vet hur laget kommer att fungera tillsammans ännu. Men funkar lagdelarna så borde de kanske vara bland de fyra främsta.
-
- c/o LL´s Forum
Vem som kommer var på de fyra översta platserna kan mer eller mindre kvitta, eftersom det kan röra sig om kanske 1 poäng eller målskillnad som skiljer 1 o t.ex. 3 åt. Det viktigaste är vilka lag man tror kommer att ta någon av platserna
Såg att någon hade placerat Bajen bland de fyra främsta igen. Vad baserar du det på? I så fall kanske Mörrum o Troja oxå borde hamna i topp fyra eftersom de mer eller mindre har lika bra lag på pappret.
Såg att någon hade placerat Bajen bland de fyra främsta igen. Vad baserar du det på? I så fall kanske Mörrum o Troja oxå borde hamna i topp fyra eftersom de mer eller mindre har lika bra lag på pappret.
Det var jag som trodde att Hammarby kunde vara bland de fyra främsta, jag har inte så bra koll på det laget utan har fått info från en kompis i Stockholm som har det laget som sitt.
Han resonerar att han tror att det kan bli ett lag där själva laget kommer att funka och de olika lagdelarnafunkar tillsammans och på det viset menar han att då behövs inte några "stjärnor" för att få ett homogent lag. Vi får väl se hur rätt eller fel han har.
Han resonerar att han tror att det kan bli ett lag där själva laget kommer att funka och de olika lagdelarnafunkar tillsammans och på det viset menar han att då behövs inte några "stjärnor" för att få ett homogent lag. Vi får väl se hur rätt eller fel han har.
Men så som din Bajen polare resonerar, tänker nog de flesta mittlag eller bottenlag. Faktum är att Bajens framgångar de senaste åren har ju berott på sina "stjärnor" som Paulsson, Oduya, Klint, Göte etc etc. Nu har man mer eller mindre ett helt juniorlag utan så mycket rutin från alsvenskan.
Nä, Bajen fixar tyvärr inte SA i år. TRor inte heller att Nyköping eler Huddinge gör det. 1 o nitti kan fixa det om det blir de som vinner dragkampen om Wanhainen.
Nä, Bajen fixar tyvärr inte SA i år. TRor inte heller att Nyköping eler Huddinge gör det. 1 o nitti kan fixa det om det blir de som vinner dragkampen om Wanhainen.
Nä, jag är beredd att hålla med dig, jag ska nämna det till min kompis. Fast visst kan årets kombination om den fungerar fullt ut räcka långt man vet aldrig, men är man salistisk så gör den nog inte det.
Fast i listorna för övrigt så är det en hel del som inte är så realistiskt utan det handlar om vad man vill att det ska bli.
Fast i listorna för övrigt så är det en hel del som inte är så realistiskt utan det handlar om vad man vill att det ska bli.
Resonemanget ang Bajens vara eller icke vara bland de fyra främsta lagen i tabellen, ok, håller resonemangen till viss del.
Men som så många ggr "förr" så är det på isen matcherna avgörs, inte på pappret.
Det borde väl Rögle kunna erfara efter förra plattsäsongen.
Jag tror att Bajen kommer att vara med där uppe.
Väl Mött!!
/T5!!
Men som så många ggr "förr" så är det på isen matcherna avgörs, inte på pappret.
Det borde väl Rögle kunna erfara efter förra plattsäsongen.
Jag tror att Bajen kommer att vara med där uppe.
Väl Mött!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]