- "Bröderna Andersson hade inte gjort en landskamp innan de kom med i landslaget!" -Lasse Kinch -
- "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" -Arne Hegerfors-
- "Kom igen, grabbar! Dom har också en dålig målvakt!" - Christer Abrahamsson-
- "Han spelar väl i Philadelphia Flowers?" -Perlskog-
- "det fanns en del efterblivna biljetter" -VFs Ackerström påpekar att det fanns biljetter kvar till matchen. Överblivna?-
- "De springer i rektangulära cirklar. " -Bosse Hansson-
- "De erbjöd oss en tredjedel av intäkterna. Men jag sa nä, nä. Vi skall ha minst en fjärdedel." -Ingo-
- Tyskarna spelar ishockey stående och det går ju inte! -Arne Hegerfors-
- "Innern går ohyggligt fort... och han faller! Nej, ursäkta, det var en längdhoppare." -Bosse Hansson-
- "...och bollen går ut över sidlinjen... fast ändå inte." -Bosse Hannson-
- "Det kvittar hur matchen slutar, bara resultatet står sig." -Bosse Hansson-
- "Nu har det visst hänt någonting... jaha, han har blåst av matchen." -Bosse Hansson-
- "...och man ser ju att det är en målskytt som gör första målet för HV"
- "Bra grabbar, den här perioden var både kul att titta på och att se på" -John Petterson-
- "Den här finnjäveln har förföljt mig hela säsongen" -Frölundas Marko Jahtunen om domaren Robert
Lahti-
- "Jag tycker klubbkänsla är viktigt. Jag kan nog inte tänka mig att träna nåt annat lag än AIK" -Torgny
Bendelin- (Tre veckor senare hade han fått sparken och skrivit kontrakt med Leksand)
- "Vi måste få in puckjäveln rent ut sagt, på ren skånska" -Roger Hansson-
- "Idag gäller bara en sak; att vinna eller förlora." -Joacim Esbjörs avslöjade taktiken inför SM-final 2 mot Luleå 1996-
- "Här ser vi kineser, japaner, turkar och en massa med konstiga människor som får visa upp sig i TV
världen över" -PA Gullö-
- "Det är en rumän som skadar sig. Är det Magnus Wislander?" -Kent-Harry Andersson-
- "Grattis, Andreas till ditt första mål i landslaget" -Staffan Lindeborg-
"Nja, jag har väl gjort ungefär 80 mål i landslaget" svarade Larsson.

Väl Mött!!
/T5!!