tja.. ..mats waltin höll väll på med att hjälpa någon tennisspelare när han tränade Rögle, kan tänka mig att han skulle vara sugen på Växjö om han fick hålla på med det med. Men som sagt tror inte han står högt i kurs efter rögle-fiaskot.
Trots fiaskot med Rögle så anser jag faktiskt att Mats Waltin är en mycket bra tränare. Skulle klart mycket hellre se honom i Lakers bås än Lenny eller Fagervall.
Oavsett om det blir ny tränare eller ej måste det vara oerhört viktigt att få tränarfrågan klar snarast. Detta för att den som skall träna Lakers nästa säsong kan vara delaktig i de nya spelarförvärven.
Nej, jag tycker inte att det går att spela torpedhockey i allsvenskan då spelarmaterialet inte räcker till. Men Waltin kan faktiskt hockey utan torpeder oxå. Nu vill jag inte påstå att han på nått sett är min favorit på tränarposten. Men jag håller honom högre än de två andra nämda...
Last edited by Kjellsson on 18 March 2004, 14:08, edited 1 time in total.
OM nu Lasse lämnar Lakers så tycker jag det vore bra om han ville hjälpa till att hitta sin egen ersättare. Någon som har lite utav samma syn på tränarrollen istället för en som kommer med helt nya idéer och därför får börja om från zero.
Ska Waltin hit måste det in en klausul som säger att han inte får köra med torpedhockey.
Kjellsson wrote:Trots fiaskot med Rögle så anser jag faktiskt att Mats Waltin är en mycket bra tränare. Skulle klart mycket hellre se honom i Lakers bås än Lenny eller Fagervall.
Jo, men som redan sagts så måste han i så fall LOVA att inte köra torpedhockey!
Angående Lenny och Fagervall så tycker jag att Lennys spelfilosofi mycket väl skulle passa i Lakers men att ha en tränare som först var i Nybro och sedan i TAIF känns ju inte riktigt rätt...
Fagervall vet jag inte så mycket om så honom bedömer jag enbart efter det jag har sett av IKO och den typen av spel tror jag INTE att Lakers är intresserade av.
PP wrote:Oavsett om det blir ny tränare eller ej måste det vara oerhört viktigt att få tränarfrågan klar snarast. Detta för att den som skall träna Lakers nästa säsong kan vara delaktig i de nya spelarförvärven.
Hur skulle spelarna reagera om vi fick hit Waltin???
Gå från kompis-mysfarbrorn Lasse till Oberstuhmbanführer Herr Waltin.
mjaaaaaaaa....
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Appråpå Lasse, är det någon som har en uppfattning eller gissning om vad det är som gör att Lasse med all sannorlikhet inte blir kvar i Lakers nästa säsong.
Är det han själv som är tongivande i att dra, nu när hans aktier står högt, eller är det Lakers som tycker att någon ny ska ta över, eller det tredje alternativet, båda vill se något nytt?
Han längtar "hem" till norrland, han har familj o skoter där. det är väll det som är största anledingen. tror att han har fortsatt förtroende hos ledningen annars.
Skulle tänka mig att ha Lasse kvar i 1-2 år till. Jag tycker han har gjort ett kanon bra jobb. Folk som gnällt på att han inte står och skriker och härjar som Kaffe Gunnar tycker jag har helt fel. Han jobbar på ett annat sätt,ett sätt som faller mig i smaken mycket bättre. Det verkar onekligen som att spelarna tycker det också. Visst min favorit tränare är väl inte så lungn av sig, Per Bäckman. Vet inte hur hans kontrakt ser ut men han har väl något år kvar i VIK.
Om det nu blir Fagervall, så återstår det ju att se vad denna "unga" och "orutinerade" tränare kan uträtta.
Jag hade nog hoppats på en tränare med mera rutin och med ett par år på nacken vad det gäller elithockey.
Jim Brithén eller Walltin hade suttit som en fläskläpp.
Men men, det återstår att se.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]