Waltin hoppar av.
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Waltin hoppar av.
Enligt Helsingborgs Dagblad bryter Mats Waltin sitt kontrakt med Rögle
med omedelbar verkan.
Oväntat?
med omedelbar verkan.
Oväntat?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Absolut inte.
Först ordförande och sen tränaren, inte bra.
Men vem vill träna ett lag där det vid motgång skanderas diverse skälsord av klacken såsom "avgå Waltin, avgå Waltin..." etc.
Jag skulle inte heller vilja vara tränare där då.
/T5!!
Men vem vill träna ett lag där det vid motgång skanderas diverse skälsord av klacken såsom "avgå Waltin, avgå Waltin..." etc.
/T5!!
Last edited by C70T5 on 1 March 2004, 19:22, edited 2 times in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Patrik_AIA
- Forumamatör
Tänkte inte lägga mej i, men måste ändå påpeka att han för sjutton inte har tagit livet av sej!!!Räven wrote:Nä, inte ett dugg, han har ju fått de flesta mot sig verkar det som och då är det inte lätt att leva vidare.
Han har inte heller sagt att han inte trivts i Rögle.
Säsongen är en besvikelse för oss alla, så även för honom.
Har förresten just intervjuat honom, och lagt ut intervjun på AIA
- Broder Daniel - AIA
- Forumamatör
Vad skulle Ni gjort??
Man kan ju undra vad Ni hade gjort om det gått likadant för Er? Ni kommer också att uppleva motgångar förr eller senare, vi får väl se hur Ni hanterar det! Det ska också sägas att det bara var en del av klacken som skrek att Waltin skulle avgå, alltså inte merparten av AIA!c70t5 wrote:Absolut inte.
/T5!!
Väl mött nästa säsong, om Ni inte tar steget upp!

Broder Daniel - AIA - Jag kan med all säkerhet säga, att några sådana saker skulle aldrig skanderas ifrån Lakejerna.
Man ska ju "peppa" laget i motgång, men visst jag har viss förståelse för Er besvikelse men det är bara att bita ihop.
Ni kommer igen, väl mött nästa säsong.
/T5!!
Man ska ju "peppa" laget i motgång, men visst jag har viss förståelse för Er besvikelse men det är bara att bita ihop.
Ni kommer igen, väl mött nästa säsong.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
I dagen SMP står det att Mats Walltin är den 10:e tränaren på de senaste nio säsongerna, sånt är naturligtvis inte bra. På arbetsplatser gör man idag (har börjat göra i allafall) en utredning när det är för många personer som slutar på en viss tjänst, det kanske är något annat som är fel. För det är ju viktigt att ni får tag i en tränare som kan bygga upp trygghet i laget.
Det var väl inte så farligt...c70t5 wrote:Absolut inte.
/T5!!

Så här skrev jag om problemen i RBK den 8 januari i år:
De måste hitta tillbaka till sina grunder. Föreningen verkar väldigt stressad. Lite som en löpare som ramlar i ett 10000 meters lopp och spurtar tillbaka till klungan. Brukar sällan vinna i längden.Varanen wrote:Lika mycket som vi skall ta med oss av allt det positiva som hände igår lika mycket skall vi vara på vår vakt på de faktorer som gjort Rögle till säsongens stora fiasko.
1) Stora favoriter.
Rögle var inför, och under serien, skyhöga favoriter. Det har varit en belastning för dom. Spelarna trodde att det var klart. Eftersom lagkamraterna var så bra fanns det ju ingen anledning för mig att ge mitt yttersta. När alla tänker så kan det bara gå på ett sätt.
2) Hockey gör ont.
Människan är till sin natur bekväm och hon eftersträvar alltid att göra det lätt för sig. På den här nivån är tränarens främsta uppgift att förmå spelarna att älska smärtan. Det skall vara blodsmak i munnen efter ett hårt fyspass, kroppen skall göra ont av alla täckta slagskott och det roligaste måste vara en våldsam kollision i mittzon.
3) Hockey är en lagidrott.
Det är säkert roligt att leda poängligan eller att klubbar ringer ens agent stupalöst. Trots allt så är vi oss själva närmast. Här kommer tränarens andra stora roll in i bilden. Av de individer ett hockeylag består av skall de tillsammans skapa ett kollektiv. Alla har sin roll och man gläds åt varandras framgång samtidigt som man är beredd att täcka upp för varandras misstag. Oj, han missade sin markering - den tar jag.
4) Hockey är roligt
Allt är roligt då man är framgångsrik. Det är mindre skoj att förlora. För mig innebär vinnarskalle att man oavsett situation i matchen, serien eller klubben gör sitt yttersta. Det är trots allt det allra roligaste man vet som man sysslar med.
5) Kultur
Jag menar inte tradition eller historik med ovanstående begrepp utan den atmosfär som finns runtomkring den cirkus ett elitlag i hockey är. Vilka värderingar står man för, hur öppet är klimatet, vilken distans finns mellan de professionella och klubbens stödtrupper och hur är samarbetet mellan föreningens ALLA intressenter?
Jag har bara följt RBK på distans och via media men min uppfattning är att de misslyckats på alla 5 punkterna. Två av punkterna är rakt av Waltins ansvar (2-3). Alla spelarna i Rögle har besuttit dessa egenskaper, men de gör det inte nu. Därför måste tränaren bytas. Punkt 4 ligger helt på spelarna emedan punkt 1 och 5 är föreningens ansvar.
Vi skall inte bara lära oss av våra egna misstag utan även av motståndarnas. Ursäkta detta mastodontinlägg men jag var tvungen att skriva av mig.
- Patrik_AIA
- Forumamatör
Nej, det var inte kul under LFN-säsongen heller, men omklädningsrumsincidenten har blivit felaktigt skildrad.Putte/LL wrote:Det var väl inte så farligt...För några säsonger sedan så skulle bryta sig in i Rögles omklädningsrum
Det är inget som någon rögleit är stolt över, men det var faktiskt så att folk från klacken stod utanför omklädningsrummet i korridoren och skanderade, varpå en av funktionärerna blev skärrad och kallade på polis.
Ingen försökt bryta sej in alltså, även om det är populärt att förfasa sig över rögleiters tilltag i vissa kretsar

Att tränare får bära hundhuvudet är trist, men rätt vanligt fenomen, framförallt om tränaren har en mer "udda" lösning på hur hockey skall spelas (LFN 1-3-1 och Waltin torped).
Det är ju lika mycket vårt fel som tränarens fel att man satsat på "fel" häst i sammanhanget.
Varanen skrev att man skall lära av andras misstag - ja, det är sant, och då skall ni ändå betänka att en sån kille som Håkan N. fick sluta hos er, TROTS att han fixat några serieavancemang åt föreningen, och således lyckats sportsligt!
Det är kul att förfasa sig över att konkurrenten är taskig mot sin tränare, men rätt vad det är så sitter man i samma sits själv!
Lycka till ikväll
Nej, Nygren var INTE populär bland fansen och jag tycker nog att även här i Växjö är folk ganska snabba att kritisera tränaren för än det ena än det andra efter förluster...Patrik_AIA wrote:Varanen skrev att man skall lära av andras misstag - ja, det är sant, och då skall ni ändå betänka att en sån kille som Håkan N. fick sluta hos er, TROTS att han fixat några serieavancemang åt föreningen, och således lyckats sportsligt!
Det är kul att förfasa sig över att konkurrenten är taskig mot sin tränare, men rätt vad det är så sitter man i samma sits själv!
Lycka till ikväll

Men från att kritisera i ett forum till att skandera ramsor om vederbörande är det trots allt ett ganska stort steg, i mitt tycke...

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Jag ska inte kommentera vad som sagts .Men.... kanske torpedhockeyn är genomskådad och lätt att möta om man har rätt mannar till det ...se på gårdagens resultat Djurgården -Frölunda 1-8.Sedan får Vikegård skämma ut sig hur mycket han vill ,men att någon problemlösare är han inte.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Jag tycker inte vi skall kritisera Rögles fans all för mycket. Jag hade nog kunnat tänka mig att lägga ett par flyttlådor hos Nygren också om han hade bott i Växjö på den tiden. Nygren uppförde sig dock rätt illa vid sidan av isen (pissade under läktaren mm) så det var inte bara det sportsliga som klickade.
Waltin verkar dock vara en reko kille som helt enkelt inte lyckades i Rögle. Han kommer säkert att resa sig igen.
Waltin verkar dock vara en reko kille som helt enkelt inte lyckades i Rögle. Han kommer säkert att resa sig igen.