Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Jag älskar att vi är förbannade över att vara mellanmjölk och riskera att inte kunna hota om guldet. Det är den mentaliteten som kommer ge oss guld igen. Vi kanske inte är där nästa år då det tyvärr slagit fel med en del spelare, därför svårt att bygga om på kort sikt. Om Evertsson tappat stinget får framtiden utvisa, men nöjd är han iaf inte.
Vi måste klara nästa år och bygga för 2026-27. Då slipper vi en del kontrakt.Aleks wrote:Jag älskar att vi är förbannade över att vara mellanmjölk och riskera att inte kunna hota om guldet. Det är den mentaliteten som kommer ge oss guld igen. Vi kanske inte är där nästa år då det tyvärr slagit fel med en del spelare, därför svårt att bygga om på kort sikt. Om Evertsson tappat stinget får framtiden utvisa, men nöjd är han iaf inte.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Ja, vi får sikta på att överleva även nästa säsong, då vi tyvärr är fast med en del hopplösa kontrakt som Robert, Koivula och Strandberg ett år till. Efter att de kontrakten gått ut har vi ju mer manöver utrymme.Micjac112 wrote: 20 April 2025, 20:18Vi måste klara nästa år och bygga för 2026-27. Då slipper vi en del kontrakt.Aleks wrote:Jag älskar att vi är förbannade över att vara mellanmjölk och riskera att inte kunna hota om guldet. Det är den mentaliteten som kommer ge oss guld igen. Vi kanske inte är där nästa år då det tyvärr slagit fel med en del spelare, därför svårt att bygga om på kort sikt. Om Evertsson tappat stinget får framtiden utvisa, men nöjd är han iaf inte.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
-
- Forumdemon
Forwardsuppsättningen liknar idag mer IOGT-scouter än hockeyspelare. Jag kan då inte se hur vi ska kunna få in BÅDE tyngd och spets, med så få platser kvar att fylla?? Värvningen av Kalle Kratz framstår som allt mer konstig.
Jag tror vi måste lära oss börja använda våra juniorer som en naturlig del av truppen, inte bara vid skador. Om vi varje år har 2-3 juniorkontrakt finns det utrymme att svinga på de etablerade spelarna under silly. Vi har en tradition av att ha "dyra" spelare även i tredje och fjärde, där måste vi våga blanda upp med juniorer.I år kunde vi haft två fullgoda juniorbackar i vår ordinarie trupp istället för att fläska på med några hundra tusen till för en etablerad.
Eftersom känslan är att vi inte har ekonomi som matchar flera av våra konkurrenter är det en väldigt skör ideologi att vi ständigt ska värva ihop ett lag, vår fabrik måste komma igång och användas.
Eftersom känslan är att vi inte har ekonomi som matchar flera av våra konkurrenter är det en väldigt skör ideologi att vi ständigt ska värva ihop ett lag, vår fabrik måste komma igång och användas.
-
- c/o LL´s Forum
Rögle verkar värva Gabriel Carlsson och Fredrik Olofsson från Zug. Där snackar vi smällkarameller.
Får vi in två forwards till månne?
Får vi in två forwards till månne?
Om 'Bandyn' nyper Gabriel borde vi sikta på att locka hem Lukas BENGTSSON. Som att få in en extra forward. Med mer näsa för mål än alla våra nuvarande forwards. Dessutom njuter man av hans bländande skridskoåkning oavsett poängskörd. Men det lär väl inte hända i sommar. Men kanske till 2026/27?
Någon som har koll på om det var Marre som ville lämna eller Evertsson som inte ville?
-
- c/o LL´s Forum
Vet inte exakt, det skvaller jag hört är att de inte kom överens pengamässigt. Lundberg vill ju ha Skellefteå som bas, samtidigt blir han 35 i år, så är väl inga höga odds på att han gör något år utomlands med familjen nu. Kanske Tyskland?
Han var sjukt viktig att få en förlängning med...
Han var sjukt viktig att få en förlängning med...
-
- Forumdemon
Jag tycker faktiskt det är mer oroande att vi inte lyckades behålla Stjernborg! Inte var dag vi har en JVM-kapten i truppen (kommer troligtvis aldrig hända igen). Han hade en tyngre säsong med skador, men ändå skandal att vi inte gick all in på honom. Har hört rykten om att Jönsson frös ut spelare, var Stjernborg en av dessa så fattar jag att han lämnar.
Revanschsugne Evertsson ska ta revansch, bring it on.
Det är inte svårt att räkna ut varför han fick gå. Vi sitter fast med flera svarte-Petter kontrakt, och ska vi få in några nya spetsspelare måste några bort.Dysterqvist wrote:Jag tycker faktiskt det är mer oroande att vi inte lyckades behålla Stjernborg! Inte var dag vi har en JVM-kapten i truppen (kommer troligtvis aldrig hända igen). Han hade en tyngre säsong med skador, men ändå skandal att vi inte gick all in på honom. Har hört rykten om att Jönsson frös ut spelare, var Stjernborg en av dessa så fattar jag att han lämnar.