Övrigas matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Övrigas matcher
Hoppas vi inte får upp Djurgården igen. Det är hemskt att se vilka favörer de ges av domare på hemmaplan. Precis som man minns det.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fantastiskt att se TV4play/Aftonbladet/Expressen/Hockeymedia IF (Djurgården) vara en match ifrån att börja golfsäsongen.Micjac112 wrote: 2 April 2025, 20:12 Hoppas vi inte får upp Djurgården igen. Det är hemskt att se vilka favörer de ges av domare på hemmaplan. Precis som man minns det.
Idrott avgörs SOM TUR ÄR på isen och inte i kommentarsfält och åsikter på internet

Övrigas matcher
Ge aldrig upp , Vancover låg under med 5-2 med en minut kvar av matchen , men lyckades vända. Rekord ?
https://www.facebook.com/share/v/1Bu1BZ ... tid=wwXIfr
SjuktMicjac112 wrote:Ge aldrig upp , Vancover låg under med 5-2 med en minut kvar av matchen , men lyckades vända. Rekord ?

Övrigas matcher
Lag har inte råd att ha med idioter i sina lag. För mycket står på spel. Nu är det ett ego i SSK som skämmer ut sig när laget har övertaget och kan säkra en SHL-plats. Då tar idioten sats från en halv zon och kör rakt in i huvudet på en djurgårdare. 5 min game.
Mäktiga DJURGÅRDEN som inte ens fyller bortastå mot Södertälje i potentiellt sista matchen för säsongen
Efter idiotens utvisning svängde matchen helt. Tyvärr.DeLarge wrote:Mäktiga DJURGÅRDEN som inte ens fyller bortastå mot Södertälje i potentiellt sista matchen för säsongen
Drömmen är att det går till OT och SSK avgörMicjac112 wrote: 10 April 2025, 19:28Efter idiotens utvisning svängde matchen helt. Tyvärr.DeLarge wrote:Mäktiga DJURGÅRDEN som inte ens fyller bortastå mot Södertälje i potentiellt sista matchen för säsongen

Hockey är psykologi , allt vände efter 1-1 som DIf fick gratis av en SSK spelare. Efter det var det kört för SSK. Ungefär som Martinsson gav bort första matchen mot Luleå.DeLarge wrote:Drömmen är att det går till OT och SSK avgörMicjac112 wrote: 10 April 2025, 19:28Efter idiotens utvisning svängde matchen helt. Tyvärr.DeLarge wrote:Mäktiga DJURGÅRDEN som inte ens fyller bortastå mot Södertälje i potentiellt sista matchen för säsongen
Sjukt med idrott ändå. DIF har inte gjort mål på två matcher och nu har man gjort 6 mål på 35minuter
Man får inte ge motståndaren det mentala övertaget gratis. Förmodligen hade SSK lett fortfarande om inte de tagit en onödig 5:a som gav DiF 1-1 med tur. Därefter var det rullgardinen ner för Ssk
-
- Forumdemon
Brynäs back D’Astous första period ikväll är helt galet bra, killen hör hemma i NHL. Det sjuka är att han knappt ens lirat i AHL, gick i princip från ECHL till finska ligan.
Har vår sportchef blivit omsprungen ? Brynäs har verkligen hittat rätt i sina förvärv denna säsong. Det har inte vi. Men, det är förmodligen slump och tur en del också.Dysterqvist wrote:Brynäs back D’Astous första period ikväll är helt galet bra, killen hör hemma i NHL. Det sjuka är att han knappt ens lirat i AHL, gick i princip från ECHL till finska ligan.
Ibland har man mellanmjölksårMicjac112 wrote: 10 April 2025, 20:44Har vår sportchef blivit omsprungen ? Brynäs har verkligen hittat rätt i sina förvärv denna säsong. Det har inte vi. Men, det är förmodligen slump och tur en del också.Dysterqvist wrote:Brynäs back D’Astous första period ikväll är helt galet bra, killen hör hemma i NHL. Det sjuka är att han knappt ens lirat i AHL, gick i princip från ECHL till finska ligan.
2019/2020 slutade vi 10a i grundserien och folk grät.
2020/2021 vann vi serien och SM-guld
Går fort i hockey
Ja. Han är ju inte blind. Han har sett var bristerna finns. Men de måste rättas till nu.DeLarge wrote:Ibland har man mellanmjölksårMicjac112 wrote: 10 April 2025, 20:44Har vår sportchef blivit omsprungen ? Brynäs har verkligen hittat rätt i sina förvärv denna säsong. Det har inte vi. Men, det är förmodligen slump och tur en del också.Dysterqvist wrote:Brynäs back D’Astous första period ikväll är helt galet bra, killen hör hemma i NHL. Det sjuka är att han knappt ens lirat i AHL, gick i princip från ECHL till finska ligan.
2019/2020 slutade vi 10a i grundserien och folk grät.
2020/2021 vann vi serien och SM-guld
Går fort i hockey
HugoG står i SSK-klacken. Han avvaktar nog ev. uppflyttning innan han kritar på någonstans.
Matchen avbruten för att saker kastas in på isen. Suck. Isen är HELIG. Det är den som skiljer oss från de flesta andra. För många gräsätare i Stockholm. Skändar du isen så skändar du alla som älskar hockey. För att inte tala om Hockeyguden.
De som gillar att få en boll i plytet bör gå på sådan verksamhet istället.
De som gillar att få en boll i plytet bör gå på sådan verksamhet istället.
Mäktigt med OT i match 7 på hovet ändå
Övrigas matcher
Det blir ett Stockholmslag i SHL nästa säsong
Jag hoppas på AIK
Jag hoppas på AIK
FAN nu fick hockeymedia precis som dom ville.
DOCK är det fortfarande bevis på kalkon eftersom man inte kommer spela inför båda lagens fans. Det säger endel som kvaliten hos deras supportrar, ganska så låg IQ.
DOCK är det fortfarande bevis på kalkon eftersom man inte kommer spela inför båda lagens fans. Det säger endel som kvaliten hos deras supportrar, ganska så låg IQ.
-
- Forumamatör
Och ändå hyllas de som Sveriges ”bästa fans” gång efter gång efter gångDeLarge wrote:FAN nu fick hockeymedia precis som dom ville.

Miljoner flugor cirkulerar kring skit - betyder inte att skit är gott. Men medias logik är ju att antalet fans på läktarna är det absolut viktigaste, oavsett hur man beter sigLakers-Ulla wrote: 12 April 2025, 21:15Och ändå hyllas de som Sveriges ”bästa fans” gång efter gång efter gångDeLarge wrote:FAN nu fick hockeymedia precis som dom ville.
DOCK är det fortfarande bevis på kalkon eftersom man inte kommer spela inför båda lagens fans. Det säger endel som kvaliten hos deras supportrar, ganska så låg IQ.![]()
Frölunda har dragit ner hockeybyxorna, ställt sig på alla 4, och låter Luleå lusta sig på de. De har tydligen inte kunnat återhämta sig efter den långa matchen i fredags. Kanske inte är världens bästa idé att vara kroniskt nedtränade. 

SM-finalen har utsikter att bli riktigt underhållande. För första gången på ett decennium så har både Brynäs och Lule' hyggligt sevärda lag med några profiler. Man saknar ju förstås en Ryan GUNDERSON. Men ändå.
Brynäs vinner. Av pest eller kolera efter vårt uttåg, är det väl en godtagbar utveckling. Sett över hela säsongen har kanske inget lag varit så stabila sedan vi 17/18 (även om vi förstås var bättre).
Blir intressant att se vad som händer med SHINNIMIN nästa säsong. Vart hamnar han? Visar framtassarna i matcherna. Brendan är för bra för Tyskland. Schweiz för hög konkurrens i dagsläget? Liiga? AHL? Nej känslan är att han är för bra för att inte få SHL-bud. Jag tror att HV skulle må bra av den värvningen. Tänk om 'Majoren' vill ha in honom..?
Var han inte under stridsledning första tiden i Luleå?
Brynäs vinner. Av pest eller kolera efter vårt uttåg, är det väl en godtagbar utveckling. Sett över hela säsongen har kanske inget lag varit så stabila sedan vi 17/18 (även om vi förstås var bättre).
Blir intressant att se vad som händer med SHINNIMIN nästa säsong. Vart hamnar han? Visar framtassarna i matcherna. Brendan är för bra för Tyskland. Schweiz för hög konkurrens i dagsläget? Liiga? AHL? Nej känslan är att han är för bra för att inte få SHL-bud. Jag tror att HV skulle må bra av den värvningen. Tänk om 'Majoren' vill ha in honom..?

Flertalet tomma stolar på Hovet. Stockholmshockeyn berör
Skulle Dick Axelsson börja lågstadiet hade han sänkt medelvärdet på IQ-nivån i klassrummet
Troja en match från att bli perfekt farmarklubb till oss
Nu tror jag tyvärr inte de klarar detbratsson wrote:Troja en match från att bli perfekt farmarklubb till oss