Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Fulspel? Det klart det har varit fulspel. Tretton klubbar i SHL (och fjorton i HA) är fula som grävlinggryt 

-
- c/o LL´s Forum
Givetvis är det ett smart schackdrag av Jörgen att ställa Larmi i slutet, för minska risken för skador. Speciellt när han inte heller varit sådär pass bra som vi vet han kan vara.
Svider enormt att Larmi ska stå i FBK, men ska jag vara ärlig så är han mer utav en showman än en målvakt som alltid levererar. Plus att det ryktas om att FBK slaskat på rejält med deg då deras MV-position inte levererat denna säsongen.
Svider enormt att Larmi ska stå i FBK, men ska jag vara ärlig så är han mer utav en showman än en målvakt som alltid levererar. Plus att det ryktas om att FBK slaskat på rejält med deg då deras MV-position inte levererat denna säsongen.
Larmi har dock också varit en produkt av Växjös otrolig defensiv. Vore intressant att se om han är betydligt sämre i ett mediokert FBK-försvarSvartvadet wrote: 8 April 2025, 17:07 Givetvis är det ett smart schackdrag av Jörgen att ställa Larmi i slutet, för minska risken för skador. Speciellt när han inte heller varit sådär pass bra som vi vet han kan vara.
Ja finns det en enda målvakt som lämnat oss och gjort succe på annan ort?DeLarge wrote:Larmi har dock också varit en produkt av Växjös otrolig defensiv. Vore intressant att se om han är betydligt sämre i ett mediokert FBK-försvarSvartvadet wrote: 8 April 2025, 17:07 Givetvis är det ett smart schackdrag av Jörgen att ställa Larmi i slutet, för minska risken för skador. Speciellt när han inte heller varit sådär pass bra som vi vet han kan vara.
Viktor Fasth är väl den jag kan komma på i så fall, även om det var under tiden i HA, och möjligtvis Alsenfelt - men utöver dom två är det nog inte många som gjort det BÄTTRE efter sin tid i Växjöbratsson wrote: 8 April 2025, 22:00Ja finns det en enda målvakt som lämnat oss och gjort succe på annan ort?DeLarge wrote:Larmi har dock också varit en produkt av Växjös otrolig defensiv. Vore intressant att se om han är betydligt sämre i ett mediokert FBK-försvarSvartvadet wrote: 8 April 2025, 17:07 Givetvis är det ett smart schackdrag av Jörgen att ställa Larmi i slutet, för minska risken för skador. Speciellt när han inte heller varit sådär pass bra som vi vet han kan vara.
-
- c/o LL´s Forum
Hävdar fortsatt han är bra och är show. Men är det något Evert kan som gammal målvaktstränare så är det just detta.
Att FBK har gått in med 320k/mån gör ju att det inte är värt det. Älskar Larmi, men det finns gränser för allt.
Att FBK har gått in med 320k/mån gör ju att det inte är värt det. Älskar Larmi, men det finns gränser för allt.
-
- Forumdemon
Alsenfelt måste man väl ändå säga gjorde det bra efter att han fick lämna Växjö.
Björn Hellkvist tror jag inte ett skit på. Känns som han kommer in med mycket energi i alla nya klubbar, sen går det ett tag och han börjar tappa både energi och kanske även spelarnas förtroende? Nåt är det ju när sammma mönster upprepas. Hur många klubbar har han varit i de senaste åren? Han har väl i princip fått lämna allihop efter 1-2 säsonger?
Fagervall minns jag fick lämna Björklöven, även nån klubb efter det. Nu i norska andraligan, wow. Vet inte om ryktet stämmer att han ska hit, men det skulle inte alls förvåna.
Björn Hellkvist tror jag inte ett skit på. Känns som han kommer in med mycket energi i alla nya klubbar, sen går det ett tag och han börjar tappa både energi och kanske även spelarnas förtroende? Nåt är det ju när sammma mönster upprepas. Hur många klubbar har han varit i de senaste åren? Han har väl i princip fått lämna allihop efter 1-2 säsonger?
Fagervall minns jag fick lämna Björklöven, även nån klubb efter det. Nu i norska andraligan, wow. Vet inte om ryktet stämmer att han ska hit, men det skulle inte alls förvåna.
Du tror ju och andra sidan inte på särskilt många överhuvudtaget.
Man kan också vända på det, varje år finns bara ett vinnande lag så det är inte många organisationer som kan vara fullt ut nöjda och då tror att man måste förändra.
Men absolut, det är inte säkert att det är en fullträff, då får vi hantera det sen. Björn känns ändå okej om man tänker på vad som finns på marknaden.
Man kan också vända på det, varje år finns bara ett vinnande lag så det är inte många organisationer som kan vara fullt ut nöjda och då tror att man måste förändra.
Men absolut, det är inte säkert att det är en fullträff, då får vi hantera det sen. Björn känns ändå okej om man tänker på vad som finns på marknaden.
Som Björn även säger i intervjun om någon har lyssnat så poängterar han att han aldrig gått in i tränaryrket med likande förutsättningar som han gör nu i Växjö.
Han har tidigare till 99% alltid tränat föreningar där man "river ner och bygger upp", vilket han säger han inte kommer göra här - utan faktiskt för först gången enbart kan addera och krydda sina kunskaper som pricken över i:et, och inte stå för 100% av spelidén och dylikt.
Han har tidigare till 99% alltid tränat föreningar där man "river ner och bygger upp", vilket han säger han inte kommer göra här - utan faktiskt för först gången enbart kan addera och krydda sina kunskaper som pricken över i:et, och inte stå för 100% av spelidén och dylikt.
Va 17.
Lundberg verkar försvinna.
Ni har vi 0 identitet kvar.
Markusson
Josefsson
Rosén
Och nu Lundberg
Är väl Joel Persson kvar då.
Markusson
Josefsson
Rosén
Och nu Lundberg
Martinsson lämnar
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Konsekvensen av felvärvningar förra säsongen som vi sitter fast med kontrakt på. Värvningar som inte innebar den spets som förväntades. Vill vi ha in några spetsspelare måste det bli på bekostnad av de vars kontrakt går ut.bratsson wrote:Va 17.
Markusson
Josefsson
Rosén
Och nu Lundberg
Idag ska det firas

-
- c/o LL´s Forum
Martinsson har gjort mycket bra men håller inte göra så stora misstag i slutspel. Han har inte psykiskt klarat av de två senaste slutspelen.
Martinsson -> Otto Leskinen
Frågetecken
Frågetecken
-
- Forumdemon
Evertsson slår på stort och värvar Moras Kalle Kratz. Center givetvis, dock längre än 175 cm. Helt ärligt, vad kan han tillföra som inte någon av våra egna J20-spelare kan tillföra? Ska han bara in och böka finns det ju 1000 spelare i HA som på pappret känns bättre, t ex random nisse i SSK eller Bofors.
Ska han producera finns det också 1000 bättre. Jag fattar ingenting av denna värvningen, han kommer ju garanterat bli utlånad och sen när eller om han är redo för SHL kommer han gå till annan klubb. Historien upprepar sig gång på gång.
Ska han producera finns det också 1000 bättre. Jag fattar ingenting av denna värvningen, han kommer ju garanterat bli utlånad och sen när eller om han är redo för SHL kommer han gå till annan klubb. Historien upprepar sig gång på gång.
-
- Forumamatör
Det blir väl snarare än ny Pontus Holmberg eller en ny Hugo Gustafsson om historien upprepar sig?Dysterqvist wrote: 10 April 2025, 11:56 Evertsson slår på stort och värvar Moras Kalle Kratz. Center givetvis, dock längre än 175 cm. Helt ärligt, vad kan han tillföra som inte någon av våra egna J20-spelare kan tillföra? Ska han bara in och böka finns det ju 1000 spelare i HA som på pappret känns bättre, t ex random nisse i SSK eller Bofors.
Eller det kanske inte duger?
-
- Forumdemon
Det skulle duga
men jag tycker jämförelsen blir skev, både Gustafsson och Holmberg hade litat JVM när dom kom hit, dom var stora talanger i sina årskullar. Kratz har vad jag förstått inte ens lirat TV-pucken, nån random junior som nu gjort 12 mål i HA. Inte alls illa, han kanske är superbra men på förhand känns det som att det finns massvis med unga talanger, landslagsspelare, som är säkrare kort att satsa på. Evertsson har inte råd med fler chansningar, han har fittat till lagbygget nåt alldeles otroligt.
Jag vill inte se fler värvningar som måste lånas ut eller som går skadade halva säsongen innan dom är redo för spel, ta hit skickliga och friska spelare för fan, spelare som kan gå in direkt från seriestart och visa att Växjö blir att räkna med.
Tack!

Jag vill inte se fler värvningar som måste lånas ut eller som går skadade halva säsongen innan dom är redo för spel, ta hit skickliga och friska spelare för fan, spelare som kan gå in direkt från seriestart och visa att Växjö blir att räkna med.
Tack!
Tråkigt att LUNDBERG lämnar. Klubbikonerna faller som käglor en efter en.. Känns som att Martin kunde haft någon säsong el två till i sig om han är skadefri, rätt om han passerat sin storhetstid.
Är det 'Maestro' som vill föryngra el är det familjen LUNDBERG som flyttar norrut?
Är det 'Maestro' som vill föryngra el är det familjen LUNDBERG som flyttar norrut?
Jag känner samma. Han var inte ens drivande i Mora.Dysterqvist wrote:Evertsson slår på stort och värvar Moras Kalle Kratz. Center givetvis, dock längre än 175 cm. Helt ärligt, vad kan han tillföra som inte någon av våra egna J20-spelare kan tillföra? Ska han bara in och böka finns det ju 1000 spelare i HA som på pappret känns bättre, t ex random nisse i SSK eller Bofors.
Jag tror det beror på att vi sitter fast med fel spelare på kontrakt och måste ha in spets.Towen wrote:Tråkigt att LUNDBERG lämnar. Klubbikonerna faller som käglor en efter en.. Känns som att Martin kunde haft någon säsong el två till i sig om han är skadefri, rätt om han passerat sin storhetstid.
-
- Forumamatör
Det är INTE Lakers som tagit beslutet!
Lundberg har man knappt tänkt på att han spelar i Växjö. Mycket pengar men för lite leverans, går att ersätta
Och för att backa min åsikt har Lundberg varit kontrakterad hela åtta säsongen i Lakers, dvs han har på pappret varit tillgänglig (vid helt frisk) för att kunna lira 416 matcher (52x8) - MEN på åtta säsonger har han representerat VLH vid 282 tillfällen.
282/416 dvs ~ 0,67% Närvaro och missar "typ" 3,5 av 10 matcher..... INTE värt pengarna.
282/416 dvs ~ 0,67% Närvaro och missar "typ" 3,5 av 10 matcher..... INTE värt pengarna.
Bra att coach Björn står för vad vi alltid gjort, och som gjort oss så framgångsrika. Vi matchar och kör den taktiken som ger oss störst chans att vinna. Jag förstår att journalisterna ställer frågan om hans matchning av LIFs första lina. Men du vinner inte i längden om du inte är flexibel.
-
- Forumdemon
Går man in på EliteProspects och kollar Lakers trupp ser det rätt komiskt ut: vi har 9 anfallare på kontrakt, 5 av dessa är renodlade centrar och ytterligare 3 är C/FW. 8 av 9 centrar alltså, hoppas det kommer några till. Helst någon eller par som kan teka, för där är vi sämst.
Och vart är Grabbarna Grus - Humle och Dumle - med veckans podd?? Vore trevligt med en 'take' på det senaste kring klubben och sillyn 

Tänk om vi hade en jänkare som Jack Kopacka !
-
- c/o LL´s Forum
Det är lämpligare att Chiefen fyller rummet med ljudvågor.Towen wrote: 10 April 2025, 17:45 Och vart är Grabbarna Grus - Humle och Dumle - med veckans podd?? Vore trevligt med en 'take' på det senaste kring klubben och sillyn![]()
-
- c/o LL´s Forum
Fagervall är tillbaka!!! Så bra värvning!!!!
Några saker jag funderar på:
1. Blir det träningar mitt i natten nu igen? Har saknat dessa inspel
2. Hur ställer han sig för att träna en klubb som "inte är en riktig hockeyklubb"?
3. Blir det McDonalds på uppvärmningen igen?
Många frågetecken. Jag spyr av tanken.
Några saker jag funderar på:
1. Blir det träningar mitt i natten nu igen? Har saknat dessa inspel
2. Hur ställer han sig för att träna en klubb som "inte är en riktig hockeyklubb"?
3. Blir det McDonalds på uppvärmningen igen?
Många frågetecken. Jag spyr av tanken.
Hehe...jag har verkligen saknat tjafsen vi hade om majoren på forumet. Och då menar jag inte bara du och jag Svartis. Hela forumet (då var det 100x fler här) höll igång.
1. Midnattsträningen hände EN gång efter att ett antal spelare skrattat åt att de knappt blev svettiga under matchen i spelarbussen på väg hem. Att bli svettig under match är ett fundament som VLH inte kan backa på. Jag förstår att de som skrattade åt den svaga insatsen inte var glada över att de inte jobbat under matchen. Att något blev psykiskt knas som gjorde att man sket i vilket. Men jag hade gjort likadant. Inte som straff för att man förlorat, utan för principen att vi blir svettiga på matchdagen. På ett eller annat sätt. Helst under match givetvis.
2. Hockey på elitnivå är showbiz. Gliringar, jabbar med glimten i ögat hörde hemma i hockeyn förr. Nu är allt Disney-anpassat och alla skiter ner sig så fort inte största möjliga hövlighet iakttas mellan klubbar, ledare och spelare. Om du går från pop till kultur eller vice versa så är pikar åt endera hållet ett sätt att fjäska in sig hos de nya supportrarna.
3. Den har jag inte hört tidigare. Nej det blir inte McDonalds. Vi ska bojkotta jänkarna tills de slutat hota Danmark och Kanada. Och slutat med sina tull-tokerier.
1. Midnattsträningen hände EN gång efter att ett antal spelare skrattat åt att de knappt blev svettiga under matchen i spelarbussen på väg hem. Att bli svettig under match är ett fundament som VLH inte kan backa på. Jag förstår att de som skrattade åt den svaga insatsen inte var glada över att de inte jobbat under matchen. Att något blev psykiskt knas som gjorde att man sket i vilket. Men jag hade gjort likadant. Inte som straff för att man förlorat, utan för principen att vi blir svettiga på matchdagen. På ett eller annat sätt. Helst under match givetvis.
2. Hockey på elitnivå är showbiz. Gliringar, jabbar med glimten i ögat hörde hemma i hockeyn förr. Nu är allt Disney-anpassat och alla skiter ner sig så fort inte största möjliga hövlighet iakttas mellan klubbar, ledare och spelare. Om du går från pop till kultur eller vice versa så är pikar åt endera hållet ett sätt att fjäska in sig hos de nya supportrarna.
3. Den har jag inte hört tidigare. Nej det blir inte McDonalds. Vi ska bojkotta jänkarna tills de slutat hota Danmark och Kanada. Och slutat med sina tull-tokerier.
-
- c/o LL´s Forum
Syftar på hans intervju när han gick till Löven från oss..
"Känns skönt att få träna ett riktigt hockeylag"
"Känns skönt att få träna ett riktigt hockeylag"

För skojsskull så kollade jag på hur laget såg ut senast Fagervall var här OCH noterade att en spelare vi hade då vid namn Adam Calder hade avlidit i cancer.... ingen jag minns direkt i VLH-tröjan men jävlar vad tragiskt oavsett....
Men Fredrik Hellgren och Evertsson består. Det är nyckeln.bratsson wrote:Va 17.
Markusson
Josefsson
Rosén
Och nu Lundberg
-
- Forumdemon
Fagervall tillbaka alltså, det trodde man inte för nåt år sedan!
Han och Hellkvist känns inte som den fräschaste och mest innovativa tränarkonstellationen, men det kan nog bli bra. Gällstedt och Masken i Brynäs känns inte heller särskilt fräscha
, och deras lag stormar fram mot SM-final.
Nu vill jag ha in Elvenes plus några riktiga BOMBER i truppen.
Han och Hellkvist känns inte som den fräschaste och mest innovativa tränarkonstellationen, men det kan nog bli bra. Gällstedt och Masken i Brynäs känns inte heller särskilt fräscha

Nu vill jag ha in Elvenes plus några riktiga BOMBER i truppen.