venomizer wrote:Jag är nog allra mest besviken över att vi har ett så fruktansvärt dåligt fysiskt spel. Vi har alla pjäser för spela ett riktigt hårt slutspel, men vi står mest och rycker lite i kragen på motståndarna. Larsson, Sylvegård x2 egentligen, Lundberg, Nilsson, Cooper, Lowe, Granberg.
Motståndaren kan åka runt och må bra och avslappnat göra sina dragningar istället för att se upp för bröstvärmare.
ALL statistik talar för SM-guld för oss!
Det gäller bara att våra spelare fattar det också!!!!!
Jag tar gärna ut segern i förskott för jag behöver inte ta en match i taget. Fy fan vad gött om det kan fortsätta så här resten av matchserien. Tänk alla stolpe ut under säsongen bara börja trilla in lagom till nu….
Gött att drömma, får se var verkligheten tar oss.
Tyvärr inte 3e perioder heller enligt statistiken. Vi borde haft minst 4-0 efter första för att vinna (statistiskt). Dags att ändra på att vi inte vunnit en enda sista period. Krävs om vi inte ska olja in oss i kokosolja och lägga oss i solstolen.
Frågan jag ställer mig efter den här andra perioden är: Är Luleå sååååå mycket bättre än oss, så dom kan bara trycka ner gasen lite grann så tar dom över och dominerar helt. För vi är i den andra på en helt annan nivå. Att det skulle blir minst oavgjort efter den andra var ju ganska uppenbart. Skillnaden på tex vårt passningsspel mellan period ett och två är som natt och dag. Märkligt. Men det är väl Luleå som är så pass överlägsna oss, när dom vill.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Svar: Ja. De är så mycket bättre. Men det beror på vårt svaga psyke. Vi har sett hela säsongen att vi blir små när motståndarna tar i för kung och fosterland. Vi har inte kunnat svara på det någon gång. Vår förhoppning har varit att vi kan demoralisera motståndet under första perioderna och sedan segla på det till vinst. Händer väldigt sällan (aldrig?) i ett slutspel.
Två klasser bättre vet jag inte. Har vi skapat så värst mycket efter p1? Vi har förmågan att hålla jämnt i 5v5, men i special teams håller vi inte alls.
Daste wrote:Två klasser bättre vet jag inte. Har vi skapat så värst mycket efter p1? Vi har förmågan att hålla jämnt i 5v5, men i special teams håller vi inte alls.
Vi skar ju massor - men skjuter i insidan av stolpen hela tiden…
Målmässigt slår vi Luleå statistiskt om vi bortser från pp. Och jag tror att vi vinner skotten med typ. 90-10 i 5x5
Luleå kan gång på gång passa igenom vårat mittförsvar utan problem.
Nej jag tycker årets försvar inte är så speciell bra, mediokert.
Kan inte hinns några matcher åt oss och stänga ner matcher.
Ett annat stort problem för oss är siffrorna fyrtioett mot sjutton i dessa tre perioder. Det är tekningsstatistiken. Dom vinner sjuttioen procent av alla tekningarna.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Känns ändå bättre än efter förra säsongen konstigt nog. Detta laget gjorde vad de kunde och vi åkte inte på en 0-4. Väldigt konstigt lag 24/25 med extremt mycket skador och sjukdomar. Att ta sig till kvarten och knipa en match är ingen skam.
Hoppas på ett lag man kan känna sympati för nästa säsong. Ett mer professionellt lag som spelar i 60 min. Ett lag som kan teka. Ett lag som kan skjuta tunga backskott.