Kvartsfinal: VLH-Luläää (en tråd)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Daste
Forumdemon

Re: Kvartsfinal: VLH-Luläää (en tråd)

Post by Daste »

Ska man torska på en korkad utvisning igen?
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Sådär ja. Riktigt skitdåligt av Petter Granberg att dra på sig 2 utvisningar. Bänka! Med tanke på hur spelet ser ut från Växjös sida så tror jag inte att man gör fler mål.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Haha helt sjukt. Luleå är verkligen helt kassa, men effektiva
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag skulle vilja säga att vi är alldeles för jävla dåliga när vi är dåliga. Det är ettan nivå på vårt lag när vi prestera sämre.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Nu är det 100% kört! Tänk om spelarna kunde köra på lika hårt som Lakejerna gör i Vida då hade vi vunnit ikväll. Spelarna vill ha publiken i ryggen och det får dom men publiken får inte ett skit tillbaka.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Vill inte ens att vi kvitterar till 3-2, kommer störa mig mer att det egentligen skulle vara 2-2-pucken
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Klart man kan skriva i affekt men ni är ju patetiska fans alltså.
Skriver bara när det går dåligt. Stäng av istället så slipper ni
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

P.S. Tingsryd åker ur Hockeyallsvenskan.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

FAN VARFÖR GER DOM MIG HOPP
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Tack!! Fortsätt så nu!!
Last edited by Stupet on 26 March 2025, 21:26, edited 1 time in total.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Så jävla enkelt
Last edited by venomizer on 26 March 2025, 21:26, edited 1 time in total.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN FÖLJT VÄXJÖ I 20 ÅR. DOM HAR ALDRIG GJORT TVÅ MÅL NÄR MAN TAGIT UT MÅLVAKTEN
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Lite flyt för en gång skull

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Liket lever.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Lever verkligen. Om dem nu bara kan låtsas att det står 3-4 och vi ska jaga in ett mål till istället för tråka ut motståndarna
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi höll på att ge bort matchen genom att komma ut i tredje som lama zombies. Luleå hade väl de första 10 minuterna i vår zon. Mycket märkligt att sånt kan hända. Särskilt med tanke på att de måste ha märkt hur mycket roligare det är att spela om man maxar som de gjorde i första perioden och sista 5.
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Bra att vända 3-1 till 3-3. Först och främst så ska det vara utvisning i situationen innan Luleå gör sitt 4-3 mål men som vanligt I denna matchserien så är domaren emot oss. Ja nu vet vi alla vad som krävs på Fredag. Hoppas att spelarna oxå gör det. För nu är det fortsatt spel eller säsongen slut som gäller.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, det ska vara utvisning där. Men det är clowneri att sluta spela och vädja till domarna. Andreasson fortsätter att spela och skapar därmed ett 2-1 läge som han själv sätter dit. Riktiga hockeyspelare spelar tills domaren blåser.
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Vill höra varför man inte tar den alltså. Där borde det vara färdigdömt för detta året. Man får inte missa den! Vilket han inte gör men friar.

Skickat från min SM-S931B via Tapatalk

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Han pekar tydligt på pucken som att spelaren skulle träffat den, idiot. Blind.
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Sätter 10 miljoner på att hade det varit en Luleåspelare istället så hade domaren inte friat.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag tror snarare att om det varit Luleå som blivit bortdömda där så hade det vart väldigt upprört just nu både hos kommentatorer, media, och Luleå själva hade ju jagat domarna fortfarande i Vida Arena. Det hade vart fullständig lynchstämning.

venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Mer hat på domarna behövs alltså. Precis motsatsen till vad dem önskar.

Men Jönsson hade rätt analys, om deras spelare är siste man och blir av med klubban och ändå hinner komma tillbaka med klubba i en 2-1 och sätta den …
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

A va fan, den här knullsäsongen kan lika gärna ta slut: vartenda skott tar i ramen och ut, vartenda tekning i mittzon vinns men inte i dom andra, spelare får hjärnsläpp och slashar sönder klubbor till höger och vänster, eller slutar spela för att msn borde haft ett domslut med sig, osv osv osv. Knaserierna bara fortsätter, det är snudd på pantomimclowneri över stora delar av säsongen, dock riktigt starkt att komma tillbaka i tredje ikväll. Surt att det inte gav en vinst, men dom visar i alla fall att dom vill sälja sig dyrt.

Domarna är en katastrof i alla matcher överallt, inte bara i denna.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

venomizer wrote: 26 March 2025, 22:28 Mer hat på domarna behövs alltså. Precis motsatsen till vad dem önskar.

Men Jönsson hade rätt analys, om deras spelare är siste man och blir av med klubban och ändå hinner komma tillbaka med klubba i en 2-1 och sätta den …
Det är exakt det jag menade ovan. Man spelar tills domaren blåser. Nu var vi upprörda offer istället och vad fick vi för det? En förlust. Ge bort matchen bara för att man inte får ett domslut med sig är inte proffsigt.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Håller helt med. Den här upplagan har ofta fel mental inställning. 18 är ju fortfarande iiiiiskall.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Grabbarna ger det en push. Men med en normal forwarduppsättning hade vi avgjort det här i första perren. Nu faller vi som alltid på blött krut. Och ikväll domslut. Jag gillar åtminstone att Jörgen visar lite grinighet och känslor på PK:n. Att han åtminstone vill. Det kan ju faktiskt varit hans sista hemmamatch för SHL:s omslagspojke Växjö Lakers Hockey.

Men en Laker' ger sig ALDRIG. Ta mig f*n. Kunde Lule' (nästan) skrällvända för två år sedan, så kan vi. Bara liite extra med oss där uppe nästa - sen vänder det hem, vi ger 110%, HJÄRTA, och Keegan följer med upp och hänger ett tungt skott - då börjas det svettas på scooter-styrena inför game-7.

Svåraste matchen blir nu. Match 5. Det står 0-0 på tavlan när de startar. Jag hoppas legenden nummer 21 med sju guldhjälmar har ett BRANDTAL kvar att krama ur sig inför grabbarna innan han drar vidare.

Det går inte låta bli att undra vart den här säsongen kunde lyft om Maestro haft balle att chansa på KOSSILA igen. Ihop med #18 här och nu..
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Om vi ska ha en chans så måste vi spela tills det är blåst. Ja, jag är jävligt bitter. Inte på domarna som gör missar då och då, utan på mina egna spelare som kastar bort matchen för att istället agera upprörda OFFER.

Jag har inga sympatier längre för säsongens upplaga. Självklart håller jag på VLH, men laget vi har nu har gjort allt för att man inte ska älska de. Precis som venomizer skriver så har de fel mental inställning.

Towen beskriver hur det SKA vara. En Laker ger sig aldrig. Korrekt.

Men detta laget ger sig om de får ett domslut emot sig och de blir upprörda (för då kan man tydligen inte röra på benen och jobba hem). DRA ÅT H-E!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Nu gör vi en Vimmerbyärare vänder på det med 3 raka vinster. Hoppet är dert sista man överger.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Håller med föregående talare. (Varanen) Ett mentalt skört lag, vilket vi sett hela säsongen. Skulle vi vända runt detta och få till en game seven så är jag villig att omvärdera det. Men chansen att vi ska göra en Luleå anser jag är mikroskopisk. Vi har många bra spelare i denna upplagan men som lag har man inte fått ihop det. Jag tror det är helt felbyggt, från start till mål. Att Emil och Robban kom in var en avgörande faktor för att det inte skulle gå helt åt helvete. Men inte ens dom kunde lyfta det här laget mot toppskiktet.

Ska bli väldigt spännande att se vad man tar för väg när den här säsongen snart är slut. Vad blir analysen? Och vad gör man för att komma till rätta med de uppenbara problem man haft denna märkliga säsong.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Sedan är jag otroligt trött på att alla filmningar bestraffas först efter matcherna. Det handlar om rädsla och feghet. Jag gratulerar coach Bulan och Luleå som genom att terrorisera domarkåren säsong efter säsong fått de att skita ner sig. Det är löjeväckande att Nurmi inte åkte ut under matchen. Fullständigt skrattretande. Domarna anser alltså att man måste filma mer uttalat för att de ska kunna visa ut en för att fundera på ärlighet och sportslighet. I så fall är ribban så hög att man knappast kan nå den utan att samtidigt skrika:

- "JAG FILMAR NU. VISA UT MIG!"

Räcker ens det?
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Varanen wrote: 27 March 2025, 11:30 Sedan är jag otroligt trött på att alla filmningar bestraffas först efter matcherna. Det handlar om rädsla och feghet. Jag gratulerar coach Bulan och Luleå som genom att terrorisera domarkåren säsong efter säsong fått de att skita ner sig. Det är löjeväckande att Nurmi inte åkte ut under matchen. Fullständigt skrattretande. Domarna anser alltså att man måste filma mer uttalat för att de ska kunna visa ut en för att fundera på ärlighet och sportslighet. I så fall är ribban så hög att man knappast kan nå den utan att samtidigt skrika:

- "JAG FILMAR NU. VISA UT MIG!"

Räcker ens det?
Denna filmningen var så tydlig så SHL borde bara sätta ner foten och stänga av. 5000 spänn har ju en vanlig knegare råd med om det skulle vara så.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Säga vad man vill om utvisningar hit och utvisningar dit. Om laget inte presterar bättre än ett mål i PP på 16 försök fördelat över 7 matcher och släpper in 7 mål på 24 försök i BP för en total PP/BP-statistik om 6.25%/70.83%, då vinner man inga matchserier.

Man har hållit emot någorlunda i spel 5v5 men förlorar på havererade special teams där man varken kan anfalla eller försvara.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Jag är nog allra mest besviken över att vi har ett så fruktansvärt dåligt fysiskt spel. Vi har alla pjäser för spela ett riktigt hårt slutspel, men vi står mest och rycker lite i kragen på motståndarna. Larsson, Sylvegård x2 egentligen, Lundberg, Nilsson, Cooper, Lowe, Granberg.
Motståndaren kan åka runt och må bra och avslappnat göra sina dragningar istället för att se upp för bröstvärmare.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Vinna eller försvinna med svansen mellan benen imorgon. I fulltaligt spel så vi fanimej bättre! Men BP och PP är ju ett inavlat sorgenbarn.Riktigt jävla uselt! Och se för fan till att inte skjuta på ramarna - skjut I MÅL!

Och skifta för i helvetes inte målvakt.
Post Reply